Skocz do zawartości

Kolumny do KD i stereo


Furin F

Recommended Posts

Witam,

szukam kolumn, które się sprawdzą zarówno w stereo jak i kinie domowym.

Chce zacząć od ampli (ze względu na funkcjonalność) i frontów a domyślnie dążę do 5.1.2 i wzmacniacz po pre out ( chciałbym mieć w miarę uniwersalny sprzęt)

Nie mam odniesienia, jeżeli chodzi o kolumny z wyjątkiem kolumn Dali 7 Beech na Rotelu RA02 moich rodziców, które grają rewelacyjnie, ale tak jak pisałem nie mam innego doświadczenia z porządnym sprzętem i nie mam pojęcia co i jak lubię, dlatego dopiero na odsłuchu okaże się co i jak.

Celuję w sprzęt nowy coś z segmentu cenowego sprzętu wymienionego niżej. Nie chcę wydać majątku ale wolę nieco dozbierać i kupić coś porządnego (o ile to usłyszę). 

Cały salon ma 45m2 + kuchnia 15m2 (rzut)

Nie wiem jak to się wszystko liczy i ustawia (dopiero się będę dokształcał w tym temacie) ale sama przestrzeń odsłuchowa to około 30m2

1302291183_Salon-audio.thumb.jpg.8ba2943164a317844f388f92cd2cc0e9.jpg


 

W zależności jak wrażliwy okaże się mój słuch planuję

- kupić amplituner KD (Onkyo 696 / Yamaha 685) i ewentualnie potem wzmacniacz po pre out

- kupić lepszy amplituner KD przy którym zostanę (Onkyo 840)

 

Co do frontów to po lekturze forum wybrałem takie, które najczęściej padały w propozycjach tj:

Elac debut f6.2

Zensor 7/Oberon 7

Heco Aurora 700/1000

Klipsch RP-280F /260 (tutaj z tego co czytałem to raczej ampli Denona)

Magnat Signature 505

Monitor Audio Bronze/Silver 6

W miarę możliwości chciałbym odsłuchać wszystkie. Chyba, że nie warto i od razu można coś odrzucić np. ze względów na rozmiar salonu.

Wydaje mi się, że np. Zensory 7 to odpowiednik Aurory 700 a następca Zensorów czyli Oberony są w tej chwili w cenie Auror 1000 a wręcz droższe. Podatek od nowości ?

 

Jak już się uda wybrać fronty to czy iść w system frontów czy dobrać coś innego?

 

Liczę na waszą wiedzę i sugestie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach