Artur Nikitczuk Napisano 23 marca 2020 Udostępnij Napisano 23 marca 2020 Cześć. W grudniu kupiłem sobie pod choinkę Denona X1500H i dokupiłem do niego kolumny Taga Harmony TAV-506 v.2. Do tej pory wszystko działało poprawnie, jednak pewnego dnia gdy żona z dziećmi oglądała film, nagle dźwięk "sciszył się" jakby o połowę... Od tej pory wszystko działa ciszej - netflixa na 40% trzeba ustawić, dopiero coś tam normalnie słychać (normalnie oznacza, że da się rozróżnić normalnie dialogi, ale jest i tak cicho). Nie da się ustawić na tyle głośno, by odczuwać efekty tak, jak wcześniej, a nie chcę przekraczać 70 na amplitunerze. Wcześniej na 50 to odczuwało się aż że tak powiem drżenie powietrza (nawet nie posiadając suba). To samo jest z dźwiękiem z dekodera czy też z filmów z dysku. Po tym dziwnym ściszeniu wszystkie kolumny grają dużo ciszej, uważa tak też żona, zwłaszcza, że była bezpośrednim świadkiem, kiedy to się stało. Dzisiaj robiłem ponowne ustawienia amplitunera, łącznie z Audyssey i co mi się rzuciło w uszy, to sygnały z amplitunera brzmiały na pewno ciszej, niż te parę miesięcy wcześniej przy kalibracji. Nie wiem, jak jeszcze sprawdzić, co może być nie tak. Pozdro Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 24 marca 2020 Udostępnij Napisano 24 marca 2020 być może coś zmieniliście w ustawieniach klikajac przez pomyłkę coś na pilocie. Moim zdaniem wyzeruj amplituner to stanu początkowego. Zrób kalibrację. Sprawdz jaki jest maks na wyśiwetlaczu. Jeśli 70% daje Ci bardzo głośny dzwięk to jest ok. Jeśli nie to trzeba sprawdzić ustawienia czy poziom dzwieku nie jest obcięty na -10 na przykład. Jeżeli nie jesteś w stanie dojść do maksa bo jest już wcześniej bardzo głośno ale nadal wyraźnie to moim zdaniem jest ok. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 24 marca 2020 Udostępnij Napisano 24 marca 2020 Przywróć ustawienia fabryczne i sprawdź czy problem został zażegnany. Jeżeli faktycznie nic to nie pomoże i jesteś w 100% pewny, że coś jest nie tak to zostaje jedynie serwis i oddanie na gwarancję jeśli tylko jeszcze ona obowiązuje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Nikitczuk Napisano 24 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 marca 2020 (edytowany) Przywróciłem na ustawienia fabryczne wg tej strony: http://manuals.denon.com/AVRX1500H/EU/PL/GFNFSYvyalrwrt.php i jest ciągle dużo ciszej. Przy nastawieniu głośności na 20 można było spokojnie telewizję oglądać, teraz trzeba na 50, by rozsądnie słyszeć cokolwiek. Najciekawsze, że nie stało się to przy grzebaniu w pilocie, a przy oglądaniu filmu. Nikt nie ruszał w tym momencie pilota. Żona z dziećmi oglądała film i nagle usłyszałem, że zrobiło się ciszej (pracowałem akurat), i żona w tym momencie zapytała się, co się stało, że samo się ściszyło. Więc to było taki w sumie nagły spadek głośności na wszystkich kolumnach na raz. Aby zrozumieć skalę problemu, to przy nastawieniu amplitunera na 70 gra na kolumnach ciszej, niż dźwięk przez telewizor 55" z głośnością na maxa (nie biorę pod uwagę jakości ) Przy nastawieniu dźwięku na dolby 5.1 aby rozsądnie coś oglądać, w sensie wczuć się w film, to muszę nastawić na 70. Na 50 da się jeszcze dialogów słuchać, chociaż jest cicho. Natomiast efektów już prawie nie słychać. Wcześniej na 50 to już potrząsało spodniami przy efektach. Gwarancja obowiązuje od 20 grudnia 2019, więc raczej na 100% jeszcze jest. Edytowano 24 marca 2020 przez Artur Nikitczuk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 25 marca 2020 Udostępnij Napisano 25 marca 2020 No to być może zadziałało jakieś zabezpieczenie i procesor go nie wyłączył. Ale jak powtarzam jeśli jesteś w stanie dać na tyle głośno że będzie czysto i mocno to serwis raczej tego nie uwzględni. Skąd jesteś? Gdzie kupiony? Możesz go tam zawieść i niech sprawdzą z inną sztuką? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Nikitczuk Napisano 25 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 marca 2020 Jestem z Gdańska, kupiony przez salonydenon.pl z odbiorem w sklepie w CH Galeria bałtycka. Na razie sklep zamknięty, jak większość, więc i tak zapewne muszę trochę poczekać... Chętnie bym porównał właśnie z innym, ale teraz będzie ciężko... Wg mnie nie jest głośno, kwestia oczywiście podejścia co to jest głośno. Ale jeśli przed "awarią" grało naprawdę głośno na 50, a teraz przy 75 jest cicho (w porównaniu do 50 wcześniej), to wg mnie coś jest nie tak... Ale nie wiem, jak to sprawdzić niestety na ten moment. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stolarz Napisano 25 marca 2020 Udostępnij Napisano 25 marca 2020 Niezależnie od trybu w jakim słuchasz? W sensie Movie, Music, Pure? Mam ten sam amp. Na Pure jest faktycznie ciszej ale nie aż tak, że na 75 jest cicho. Ja mam na 70 limit ustawiony tak w ogóle. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 26 marca 2020 Udostępnij Napisano 26 marca 2020 Ale zgłoś im to. Żeby wiedzieli że sprawa jest. Mailowo powinni dalej ogarniać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_75 Napisano 19 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 czerwca 2020 Mam dokładnie taki sam sprzęt i tak samo się stało tydzień temu. W piątek grał normalnie a w sobotę jakby 20% ciszej 😒 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stolarz Napisano 19 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 czerwca 2020 (edytowany) Nic nie zmieniałeś w ustawieniach? Np. Dynamic Volume albo Dynamic EQ? Raczej w stronę wyłączania tych opcji. Niezależnie od źródła tak jest? Mam taki sam amp. Zaczynam się martwić :>>> Edytowano 19 czerwca 2020 przez Stolarz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 19 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 czerwca 2020 Nie użytkowałem osobiście Denona aż tak długo aby się z tym spotkać. Ale tu usłyszałem o tym pierwszy raz. Dokładnie. Pierwszy pytanie czy na 100 procent któryś z domowników lub po % nikt nie dłubał w ustawieniach. To jest zasadnicze pytanie. W Onkyo i Yamahę mam tak ale to kwestia kalibracji. Zdarza się że nowa inaczej ustawi kolumny. I grają ciszej lub głośniej. Ale nie bez zasadniczej i generacji w ustawienia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stolarz Napisano 19 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 czerwca 2020 U mnie jest ok na szczęście. Ale dość dziwne by było jakby amp sam z siebie zaczął ciszej grać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 22 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 czerwca 2020 No właśnie pytanie "sam" jest tu kluczowe. Bo widziałem już sytuację w której terminale głośnikowe "same" się urwały, przepinanie kabli HDMI przy włączonym amplitunerze "same" się gniazda uszkodziły. Najlepsze "sam, samo" to jest jak się wkłada amplituner AV do szafki. Tam się wszystko samo dzieje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławomir Piwek Napisano 8 maja 2021 Udostępnij Napisano 8 maja 2021 ...i jakie wnioski z tymi denonami?Dlaczego grają cicho?Udało się coś ustalić? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEMOLKA Napisano 9 maja 2021 Udostępnij Napisano 9 maja 2021 Ostatnio jak bylem w robocie to zona dzwonila i biadolila ze wzmacniacz sie wylacza przy glosniejszym sluchaniu i jest jak by ciszej! Mi juz gul powoli rosnie bo sprzet calkiem nowy a tu juz cos sie spier.. Wpadam do domu pytam czy ktos grzebal w ustawieniach sprawdzam kabloteke. Bingo! Zwarte przewody a dokladnie wtyki bananowe przy surroundzie. Poprawiam gable i wszystko gra. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mamproblemzdenonem Napisano 31 sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2021 Mój Avr-X2400h też nagle zaczął grać ciszej. Jak kolega wyżej, nic nie wcisnąłem ani nie zmieniłem. Gra ciszej o połowę sam z siebie. Zrobiłem fabryczny reset, skonfigurowałem go na nowo z mikrofonem itd. i nic to nie dało. Wiecie może, co z tym zrobić? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 1 września 2021 Udostępnij Napisano 1 września 2021 Zapytaj w serwisie Horna. Ta sprawa zapewne nie jest im obca. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 1 września 2021 Udostępnij Napisano 1 września 2021 (edytowany) Dajcie znać jak uzyskacie jakieś info od Horna. U mnie na x1500h też zaczynam mieć podobne wrażenie. Ale jeśli serwis będzie działał tak jak w przypadku suba Wilsona który u nich serwisowałem to nie wróżę nic dobrego Edytowano 1 września 2021 przez eMBe Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 2 września 2021 Udostępnij Napisano 2 września 2021 A co Ci powiedzieli? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 2 września 2021 Udostępnij Napisano 2 września 2021 Dnia 31.08.2021 o 18:21, Mamproblemzdenonem napisał: Mój Avr-X2400h też nagle zaczął grać ciszej. Na każdym źródle dźwięku czy tylko z TV? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mamproblemzdenonem Napisano 2 września 2021 Udostępnij Napisano 2 września 2021 Działa o połowę ciszej na TV Audio, Game (xbox series x), Aux2 (nintendo switch). Radio internetowe też jest ciszej, ale nie tak bardzo. Wczoraj dla pewnosci podłączyłem jeszcze raz wszystkie kable, w tym głośnikowe, ale nic to nie dało. Jak będę miał trochę czasu, skontaktuję się z serwisem, ale to już będzie niestety pogwarancyjny. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LBX Systemy Audio Napisano 2 września 2021 Udostępnij Napisano 2 września 2021 Może ma to związek z aktualizacją oprogramowania? 🤔 Mieliście ostatnio jakieś aktualizacje? W moim przypadku w TV LG oraz Samsung po aktualizacji oprogramowania zostały uruchomione opcje dźwięku adaptacyjnego (dźwięk automatycznie dobierany do aktualnej sceny). Po wyłączeniu tej funkcji wszystko wróciło do normy. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 3 września 2021 Udostępnij Napisano 3 września 2021 Warto zrobić reset i zobaczyć. Ale to nie pierwszy przypadek gdzie coś takiego się zdarza. Spotkałem się z takimi komentarzami już lata temu. Być może to kwestia jakiegoś zabezpieczenia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.