Skocz do zawartości
Bartosz Błachnio

Co połączy bezprzewodowo komputer i dac?

Recommended Posts

cześć, jestem całkiem zielony, podpowiedzcie co potrzebuję kupić aby z komputera wysyłać bezprzewodowo sygnał do dac (smsl 10th mkII) Obecnie mam komputer podłączony do dac kabelkiem usb, ale chciałbym aby można było wysyłać sygnał bezprzewodowo, najlepiej z wszystkich komputerów/telefonów w domu :) A może jest możliwość aby wysyłać także obraz na telewizor (obecnie przez kabelek hdmi)?

Raspberry Pi po USB do DACa , a wszystko do Rp po DLNA czy tam UPNP . Albo jakiś odbiornik BT z wyjściem cyfrowym.

Ad 2 to ten obraz z czego chcesz wysyłać ? Tak na szybko to Chromecast video mi przychodzi na myśl

5 godzin temu, mkk napisał:

Ad 2 to ten obraz z czego chcesz wysyłać ? Tak na szybko to Chromecast video mi przychodzi na myśl

W tej chwili obraz wysyłam po prostu z komputera przez hdmi... i chciałbym, żeby tak zostało tylko żebym nie musiał podpinać kablem komputera do tv, bo jest to lekko niewygodne :)

Windows 10 obsługuje Miracast, więc dowolna przystawka Android TV lub Chromecast załatwia sprawę transmisji do telewizora. Jeżeli mac, to wspomniane Apple TV. 

Jeśli chodzi o audio, to albo wspomniane RPi, albo (gorsze rozwiązanie) TV do DACa po optyku i po przekazaniu obrazu z komputera na TV, dźwięk również będzie leciał tą samą drogą. Tylko TV musi być włączony przy słuchaniu muzyki. 

Ewentualnie drogi obecnie Chromecast Audio. 

Dnia 16.04.2021 o 16:27, Bartosz Błachnio napisał:

W tej chwili obraz wysyłam po prostu z komputera przez hdmi... i chciałbym, żeby tak zostało tylko żebym nie musiał podpinać kablem komputera do tv, bo jest to lekko niewygodne :)

Dongle WiFi - wtykasz w telewizorowe USB i z każdego fona obraz wyślesz. Szukaj dedykowanego pod swój tv.

Cześć,
Najprościej byłoby wykorzystać iFi Zen Blue. Połączysz go kablem coaxialnym z DAC. Jeśli chciałbyś uzyskać wyższą jakość dźwięku to polecam zastąpić komputer malinką lub SOtM SMS200.