Skocz do zawartości

Marantz SR5015 problem wyłączanie się


slawek268

Recommended Posts

Cześć, mam taki problem w czasie oglądania filmu różnych momentach potrafi się samoistnie amplituner wyłączyć. czasami obejrzę cały film jedn czy dwa i jest ok a czasami po 20 minutach.

Objawia się to tak że jest niski krótki głośny dźwięk wręcz bardzo głośny i ampli się wyłącza w tym czasie mruga czerwona dioda przy włączniku. Oczywiście można go włączyć i działa normalnie czasami do końca filmu czasami znowu się wyłączy w różnym czasie. Amplituner  stoi na otwartej przestrzeni ma gdzie oddychać, mam go od nowości ponad rok i ok kilku tygodni tak się dzieje. Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Czy nie mam co się zastanawiać i oddać go na gwarancję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, slawek268 napisał:

Cześć, mam taki problem w czasie oglądania filmu różnych momentach potrafi się samoistnie amplituner wyłączyć. czasami obejrzę cały film jedn czy dwa i jest ok a czasami po 20 minutach.

Objawia się to tak że jest niski krótki głośny dźwięk wręcz bardzo głośny i ampli się wyłącza w tym czasie mruga czerwona dioda przy włączniku. Oczywiście można go włączyć i działa normalnie czasami do końca filmu czasami znowu się wyłączy w różnym czasie. Amplituner  stoi na otwartej przestrzeni ma gdzie oddychać, mam go od nowości ponad rok i ok kilku tygodni tak się dzieje. Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Czy nie mam co się zastanawiać i oddać go na gwarancję.

Sprawdź podpięcie kabli głośnikowych czy gdzieś czasem się nie stykają. Miałem coś takiego w Denonie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, S4Home napisał:

To wtedy gasił by się częściej. Ale mozna to zrobić zanim pojedzie na 14-30 dni. Odepnij wszystkie kable i zrób jeszcze raz dobrze końcówki.

Oddaj na gwarancji póki ją masz.

Piotr

Nie powiem,że nie. Miałem tak, ze po ruszeniu kolumny (sprzątanie) właśnie gdzieś się nieznacznie zwierały kable ( wystarczy jedna niteczka). Nie pamiętam dokładnie ile , ale chwilę grał po czym się wyłączał ( ale nie tak że od razu).

Zresztą, ważna jest też częstotliwość migania wg instrukcji

https://manuals.marantz.com/SR5015/EU/PL/DRDZSYmxzbghkd.php

warto sprawdzić

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, slawek268 napisał:

Dzięki za odpowiedź sprawdzę jeszcze te wtyki, nigdy nie były ruszane używam tylko Beresford do przełączania KD i stereo. Można gdzieś sprawdzić ten kod błędu co oznacza - miganie czerwonej diody po wyłączeniu ?

mozna. W necie to wpisz po wpisaniu modelu. To menu serwisowe na zagranicznych forach czasem o nich piszą.

18 godzin temu, slawek268 napisał:

dam znać w tym wątku, uświadomiłem sobie, że wszystkie wtyczki mam na banany zrobione wiec to jest niemożliwe żeby się stykały druty więc bez odesłania myślę się nie obędzie. Jeszcze się skontaktuje z melomanem w Lublinie gdzie kupiłem całe audio.

A ostatnia możliwość.

Weź na chwilę podłącz bez beresforda.

Może w nim coś jest nie tak. wątpie ale dla świętego spokoju.

Jak nadal to pakuj do wysyłki.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mała aktualizacja. Na tydzień podpiąłem bezpośrednio kolumny i suba pod ampli pomijając beresforda puściłem kilka filmów było ok jednak przy ok 7 filmie wywaliło więc mam pewność że  beresford jest ok, a problem jest z ampli. Skontaktuje się ze sprzedawcą kupowałem w Lublinie w melomanie zobaczę co mi powiedzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, slawek268 napisał:

Skontaktuje się ze sprzedawcą kupowałem w Lublinie w melomanie zobaczę co mi powiedzą.

Kontaktuj się bezpośrednio z Horn w Warszawie na ulicy kurantów. Nie to żebym był przeciwnikiem naszego lubelskiego salonu (chociaż fanem też nie jestem😝), ale skrócisz całą procedurę. 

A tak z ciekawości - jaki masz wzmacniacz, że używasz dzielnika napięcia? Wszystkie ampli marantza mają wyjście pre out, więc wystarczy wzmacniacz z main in i beresford staje się zbędny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seba3002 napisał:

Kontaktuj się bezpośrednio z Horn w Warszawie na ulicy kurantów. Nie to żebym był przeciwnikiem naszego lubelskiego salonu (chociaż fanem też nie jestem😝), ale skrócisz całą procedurę. 

A tak z ciekawości - jaki masz wzmacniacz, że używasz dzielnika napięcia? Wszystkie ampli marantza mają wyjście pre out, więc wystarczy wzmacniacz z main in i beresford staje się zbędny. 

Wpierw wybrałem CXA80 i mi pasował, jakiś czas później dokupiłem KD. Wolałbym uniknąć reklamacji w melomanie z doświadczenia wiem, że jest się wtedy traktowany jako intruz jednak na stronie Horn zalecają przez sklep składania reklamacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, slawek268 napisał:

Wpierw wybrałem CXA80 i mi pasował, jakiś czas później dokupiłem KD. Wolałbym uniknąć reklamacji w melomanie z doświadczenia wiem, że jest się wtedy traktowany jako intruz jednak na stronie Horn zalecają przez sklep składania reklamacji.

Jeśli masz ochotę na rozmowy z przesympatycznym sprzedawcą z Melomana - czemu nie 😉

A można jeszcze zapytać jakie kolumny grają u Ciebie na frontach i w kd? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, seba3002 napisał:

Kontaktuj się bezpośrednio z Horn w Warszawie na ulicy kurantów. Nie to żebym był przeciwnikiem naszego lubelskiego salonu (chociaż fanem też nie jestem😝), ale skrócisz całą procedurę. 

@slawek268 powyższa porada jest bardzo zła. Radzę nie omijać salonu sprzedażowego tylko zgłosić u nich reklamację tytułem rękojmi. Zapewne procedura będzie dłuższa ale ostatecznie dla Ciebie korzystniejsza, ponieważ jesteś chroniony przez ustawy. I jak problem się powtórzy, będziesz mógł żądać zwrotu gotówki.

Opisałem temat tutaj:

 

4 godziny temu, slawek268 napisał:

Wolałbym uniknąć reklamacji w melomanie z doświadczenia wiem, że jest się wtedy traktowany jako intruz

oczywiście, że tak jest bo wtedy oni muszą ogarnąć temat i się kopać z serwisem. Dodatkowo jak coś pójdzie nie tak to po Twojej stronie stoi prawo i możesz wtedy domagać się zwrotu gotówki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, lolekdrugi napisał:

@slawek268 powyższa porada jest bardzo zła. Radzę nie omijać salonu sprzedażowego tylko zgłosić u nich reklamację tytułem rękojmi. Zapewne procedura będzie dłuższa ale ostatecznie dla Ciebie korzystniejsza, ponieważ jesteś chroniony przez ustawy. I jak problem się powtórzy, będziesz mógł żądać zwrotu gotówki.

Opisałem temat tutaj:

 

oczywiście, że tak jest bo wtedy oni muszą ogarnąć temat i się kopać z serwisem. Dodatkowo jak coś pójdzie nie tak to po Twojej stronie stoi prawo i możesz wtedy domagać się zwrotu gotówki.

Drogi Lolku, też składałem reklamację z tytułu rękojmi. Z tym że nie w melomanie a w Media Markt. Koniec końców reklamowany towar trafia do serwisu centralnego i to on wydaje ekspertyzę na temat jego ewentualnych wad. Ja bujałem się tak przez kilka miesięcy, ostatecznie serwis orzekł, że wada powstaje na skutek złego użytkowania. Mogłem oczywiście szukać rzeczoznawcy, który by sprawdził zasadność ich tezy ale koszty przekroczyłyby wartość reklamowanego sprzętu. Także prawo prawem, a rzeczywistość bywa różna. 

Ale jak w większości tematów, tak i tutaj, widzę że kierują tobą liczby i litera prawa 😉

Edytowano przez seba3002
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, seba3002 napisał:

Drogi Lolku, też składałem reklamację z tytułu rękojmi. Z tym że nie w melomanie a w Media Markt. Koniec końców reklamowany towar trafia do serwisu centralnego i to on wydaje ekspertyzę na temat jego ewentualnych wad. Ja bujałem się tak przez kilka miesięcy,

i w tym momencie mogłeś zażądać zwrotu gotówki ze względu na przeciągające się naprawy. Jest o tym informacja na rządowej stronie do której podałem linka.

1 minutę temu, seba3002 napisał:

Mogłem oczywiście szukać rzeczoznawcy, który by sprawdził zasadność ich tezy ale koszty przekroczyłyby wartość reklamowanego sprzętu.

No i co z tego skoro w przypadku gdy rzeczoznawca uzna, że jednak sprzęt jest niesprawny nie z Twojej winy to sklep zwraca Ci pieniądze?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o reklamacje bezpośrednio w serwisie Horna to mają bardzo spoko procedurę - nawet przesyłkę DHL masz "w pakiecie". Tutaj jest więcej informacji: https://pl.horn.eu/pl/PL/Serwis/ZGLOSZENIE_SERWISOWE

Natomiast jeśli chodzi o "bezpieczeństwo" reklamacji pod względem prawa to tutaj @lolekdrugi ma rację. Robiąc to bezpośrednio u sprzedawcy z tytułu rękojmi mamy sporo więcej zabezpieczeń w świetle prawa. Zapisy w procedurze reklamacyjnej w takim Hornie mogą być różne. To nie klient ustawia wtedy warunki serwisu. Uderzając do sprzedawcy to my rozdajemy karty. Warto mieć tego świadomość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lpomis napisał:

Jeśli chodzi o reklamacje bezpośrednio w serwisie Horna to mają bardzo spoko procedurę - nawet przesyłkę DHL masz "w pakiecie". Tutaj jest więcej informacji: https://pl.horn.eu/pl/PL/Serwis/ZGLOSZENIE_SERWISOWE

Natomiast jeśli chodzi o "bezpieczeństwo" reklamacji pod względem prawa to tutaj @lolekdrugi ma rację. Robiąc to bezpośrednio u sprzedawcy z tytułu rękojmi mamy sporo więcej zabezpieczeń w świetle prawa. Zapisy w procedurze reklamacyjnej w takim Hornie mogą być różne. To nie klient ustawia wtedy warunki serwisu. Uderzając do sprzedawcy to my rozdajemy karty. Warto mieć tego świadomość.

Być może moje "przeboje" z reklamacją wiązały się z niedokładną znajomością litery prawa. Fakt faktem, koniec końców cała sprawa zakończyła się tak, że serwis po raz któryś tam z kolei usunął tę samą usterkę, nie spełniając moich roszczeń, w których domagałem się zwrotu gotówki za wadliwy towar.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, seba3002 napisał:

Być może moje "przeboje" z reklamacją wiązały się z niedokładną znajomością litery prawa. Fakt faktem, koniec końców cała sprawa zakończyła się tak, że serwis po raz któryś tam z kolei usunął tę samą usterkę, nie spełniając moich roszczeń, w których domagałem się zwrotu gotówki za wadliwy towar.

właśnie to jest cały problem który tutaj widać na forum. Ludzie nie znają swoich praw, dzięki czemu sprzedawcy na tym korzystają. Niestety dla nich jest to trudne ponieważ potem to oni się muszą kopać z dystrybutorem ale nic na to nie poradzimy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć, winien jestem wyjaśnienia. Zareklamowałem w sklepie ampli, odbyło się bez żadnych problemów. Sklep odesłał do producenta. Po ok 3 tygodniach dostałem info że czeka na mnie w sklepie naprawiony. Adnotacja od horna: naprawa układu zasilania przedwzmacniacza. Puki co testuje mam nadzieję że nie będzie już problemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, slawek268 napisał:

Zareklamowałem w sklepie ampli, odbyło się bez żadnych problemów. Sklep odesłał do producenta. Po ok 3 tygodniach dostałem info że czeka na mnie w sklepie naprawiony. Adnotacja od horna: naprawa układu zasilania przedwzmacniacza. Puki co testuje mam nadzieję że nie będzie już problemów.

no to super, pamiętaj, że na ten element masz ponownie pełną gwarancję jeżeli został wymieniony. Ale jak padnie wcześniej to spokojnie możesz żądać zwrotu pieniędzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...