Skocz do zawartości

Co po Audiovector R3 Signature


Karmel

Recommended Posts

2 godziny temu, Karmel napisał:

Reasumując z tego zestawienia wybrałbym PMC, aczkolwiek wrażenia po Sonusach nie wymazały. Podobno 5.26i jest poprawiona względem 5.26 dlatego postaram się je odsłuchać, najlepiej w zestawieniu z Olympicami.

A jak duże masz pomieszczenie? Może warto spojrzeć na serię FACT?

Pozdrawiam,

Michał

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Tak model PMC Twenty 5.26 był najmniej udany.

Model Twenty 26 i Twenty5.26 i grają lepiej.

Fact ok, ale dopiero 12. Bo model 8 moim zdaniem gra słabiej od Twenty 26. Szybciej, traci na głebi basu.

Piotrze chyba żartujesz, albo bardzo dużo czasu minęło pomiędzy porównaniami poszczególnych modeli... Jeśli mam być szczery jako ktoś kto od lat sprzedaje PMC ale i od lat ma PMC prywatnie to Twenty.26 był zdecydowanie mniej udany od Twenty5.26, miał straszną bułę na basie, co było męczące. Zmiana tweetera w Twenty5.26 to moim zdaniem zmiana bardziej kosmetyczna ( gładsza, mniej zapiaszczona góra ), nie uzasadniająca niestety różnicy w cenie ( która wynika z koniunktury a nie różnic modelowych ). Patrząc na stosunek cena/jakość to Twenty5.26 w cenie lekko ponad 20k zł wypadają moim zdaniem najlepiej z tej trójki. Co do porównania z linią Fact. Mam jedne i drugie przed sobą i bynajmniej nie mogę się zgodzić z Twoją opinią, że jeśli Fact to dopiero 12. Oczywiście, że Fact 8 gra z mniejszym dociążeniem niż Twenty5.26 ale wszystko zależy jak duże masz pomieszczenie, jaką elektronikę i czego oczekujesz. Poza szybszym, basem mają również sporo innych zalet.

Pozdrawiam,

Michał

21 godzin temu, dorsz napisał:

Tannoy Kensington GR

Chyba z Primare by się nie polubiły :)

22 godziny temu, Karmel napisał:

37 metrów 

Jeśli zostawisz sobie posiadane Rele to spokojnie i Fact 8 by się sprawdził.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Na Temat Audio napisał:

Jeśli zostawisz sobie posiadane Rele to spokojnie i Fact 8 by się sprawdził.

Rele tak czy siak zostaną. Nawet jeśli w stereo miałyby być praktycznie skręcone, to kina bez nich sobie nie wyobrażam :) W październiku, na tydzień przed Audio Video Show będę w Warszawie to na pewno do Państwa wpadnę na odsłuchy :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz to fajnie że się nie zgadzamy.

Mi zdecydowanie bardziej podchodziły Twenty 26 od Twenty 5. 26 i co ciekawe na angielskich forach wyczytałem to samo. :)

Ja bym tego nie nazwał bułą, tylko głębokim miększym basem. Do buły to mu daleko. Przy ATL.

 

Co do FACT i Twenty to tak tu się z Tobą zgadzam. Mówie tylko pod moim kontem. Cieplejsze na basie Twenty 26 leżały mi bardziej od Fact 8. Przymierzałem się do nich. I dopiero FACT 12 bym chciał. Ale Twenty 26 także.

Tak czy siak fajna firma. Nie tanie kolumny. Ale dającego coś od siebie innego co podoba się mniejszej grupie ale za to bardziej. Na przykład mi :)

17 minut temu, Na Temat Audio napisał:

Jeśli zostawisz sobie posiadane Rele to spokojnie i Fact 8 by się sprawdził.

A to tak. Agree.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego posta, wyjątkowo pisze Grzegorz, który ma zamiar dolać nieco oliwy do ognia.

Osobiście wszystkie modele 26 uważam za... najmniej udane - średniotonowiec gra dopiero w IB2, a w 26 jak i Fact12 nie daje on takiego spektakularnego efektu, jakiego można by oczekiwać :)
Jeśli ktoś twierdzi że Fact 8 nie ma basu, to śmiem twierdzić że ich nie słuchał a swoją opinię oparł o specyfikację i średnicę głośników. 
Sam osobiście testowałem te modele w pomieszczeniu 30m2, kiedy wybierałem kolumny dla siebie. Testowałem 25.22, 25.23, 25.24, 25.26 oraz Fact 8 i Fact 12 które wziąłem tylko dlatego że są wąskie. I w całym zestawieniu zagrały najlepiej Fact 8. Oczywiście wynika to z wielu czynników, ale z pewnością nie mogę się zgodzić że mają mało basu, bo tego jest więcej niż w 25.24 czy 25.26. Szczęka mi opadła jak je podłączyłem i zacząłem słuchać, bo spodziewałem się bardzo nerwowego grania, a tu dostałem dużo swobody i lekkości grania. Bas był w punkt i w sumie zrezygnowałem z podpinania suba JL Audio. Przy obecnej różnicy cenowej między 25.26i a Fact8 Signature, nie widzę za bardzo powodu do wybrania tych pierwszych :) Ale to tylko moje odczucia. W każdym razie odrzucenie Fact8 bo mają mniejsze przetworniki, może okazać się sporym błędem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Karmel napisał:

W październiku, na tydzień przed Audio Video Show będę w Warszawie to na pewno do Państwa wpadnę na odsłuchy :)

Będzie nam niezmiernie miło. Coś fajnego na pewno dla Pana przygotujemy.

 

Jak widzisz @Piotr Sonido wszystko obraca się wokół osobistych preferencji, czego najlepszym dowodem jest powyższy wpis Grzegorza. Znając go tyle lat wiem, że w bardzo wielu kwestiach dźwiękowych się nie zgadzamy :D

Pozdrawiam,

Michał

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, seba3002 napisał:

A to nie jest tak, że kolumny za 40k za parę trzeba połączyć z elektroniką za co najmniej 100k, skoro kolumienki za 3,5k trzeba podpiąć do wzmacniacza za 15-20k? 

Ale to bynajmniej nie my należymy do grupy, która proponowała do Monitor Audio Monitor Denona PMA2000. Więc nie wiem skąd ta sugestia... Wskaż proszę chociaż jeden post gdzie coś takiego zaproponowaliśmy...

Pozdrawiam,

Michał

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Na Temat Audio napisał:

Ale to bynajmniej nie my należymy do grupy, która proponowała do Monitor Audio Monitor Denona PMA2000. Więc nie wiem skąd ta sugestia... Wskaż proszę chociaż jeden post gdzie coś takiego zaproponowaliśmy...

Pozdrawiam,

Michał

Panie Michale, ta uwaga to był tylko taki drobny żart, być może nawet niepotrzebny, ale wielokrotnie czytałem na tym i sąsiednim forum co z czym i za ile należy łączyć żeby to miało prawo grać, że nie mogłem się powstrzymać. Przepraszam Pana Grzegorza, z którym miałem przyjemność kiedyś się spotkać osobiście, i pozdrawiam całe Na temat audio.

A jeśli chodzi o PMC (25.21), miałem przyjemność słuchać ich z kilkoma wzmacniaczami, i o ile uważam je za świetne paczki, to uważam mimo wszystko, że trzeba lubić takie granie. Nawet ciepły Roksan nie złagodził na tyle ich góry, żeby mogły służyć jako kolunny do relaksowania się muzyką po pracy (a tak jest w moim przypadku). Zresztą wystarczy przeczytać ostatnie wpisy na audiostereo gdzie użytkownik pmc, bodajże 25.23 zrezygnował z nich po 2 latach, bo jednak ich góra była dla niego zbyt męcząca. 

Jeszcze raz pozdrawiam 

Sebastian 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, seba3002 napisał:

A to nie jest tak, że kolumny za 40k za parę trzeba połączyć z elektroniką za co najmniej 100k, skoro kolumienki za 3,5k trzeba podpiąć do wzmacniacza za 15-20k? 

To jest błędny i szkodliwy mit. 

Moim zdaniem, mając wzmacniacz za te przykładowe 15-20k, kolumny powinny być za 100k.

No, ale ja truskawki cukrem... posypuję 😋

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.09.2022 o 12:04, Na Temat Audio napisał:

Tego posta, wyjątkowo pisze Grzegorz, który ma zamiar dolać nieco oliwy do ognia.

Osobiście wszystkie modele 26 uważam za... najmniej udane - średniotonowiec gra dopiero w IB2, a w 26 jak i Fact12 nie daje on takiego spektakularnego efektu, jakiego można by oczekiwać :)

Lubie takie dyskusję Grzegorz :)

Dla mnie 26 jest zdecydowanie najbardziej udane.

Nie trawię modeli 23, 24 momentami sa ok.

Dnia 16.09.2022 o 12:38, Na Temat Audio napisał:

Jak widzisz @Piotr Sonido wszystko obraca się wokół osobistych preferencji, czego najlepszym dowodem jest powyższy wpis Grzegorza. Znając go tyle lat wiem, że w bardzo wielu kwestiach dźwiękowych się nie zgadzamy :D

Pozdrawiam,

Michał

Ale ja się z tym absolutnie od początku zgadzam. Bo nie zmienię zdania i Grzegorz też nie :)

Dlatego audio jest fajne, chodź nie łatwe :)

Dnia 16.09.2022 o 17:09, dorsz napisał:

To jest błędny i szkodliwy mit. 

Moim zdaniem, mając wzmacniacz za te przykładowe 15-20k, kolumny powinny być za 100k.

No, ale ja truskawki cukrem... posypuję 😋

Ja jestem za balansowaniem budżetem pomiedzy wzmakiem a kolumnami. Wzmak to nei puder na pewno nie.

Do kolumn za 100K nie podłączył bym wzmaka za 15K

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne odsłuchy za mną. Tym razem na warsztat wleciały Equilibrium Evolta, Opera Callas Diva i Dali Epicon 6.

Evolta - Bardzo zrównoważone i poukładane kolumny. Żadne z pasm nie wychodzi przed szereg. Dynamiczny, zróżnicowany bas, aczkolwiek zabrakło trochę mocy. Naturalna i może delikatnie odchudzona średnica, detaliczna i błyszcząca góra. Ciekawe i nieszablonowe kolumny, aczkolwiek dostrzegam dwie poważne wady: 

-Prezencja… Rzecz gustu, wiadomo. Materiał z którego wykonane są kolumny na pewno został dobrany przez swoję właściwości akustyczne, co w efekcie trochę pogryzło się z estetyką… przynajmniej w moich oczach.

- Ewentualna odsprzedaż w przyszłości.

Opera Callas Diva - Określiłbym je jako kolumny z charakterem. Chyba traci na tym neutralność, aczkolwiek nie wiem czy to nie trochę zaburzona percepcja po bardzo liniowych Evoltach. Pierwsze co zwróciło moją uwagę to namacalność i przybliżenie spektaklu do słuchacza. Lekko podkreślony, masywny i względem Evolt zaokrąglony bas, jednak z niewielką utratą dynamiki. Z wad przy najniższych rejestrach było już trochę bułowato. Średnica chyba najbardziej neutralna ze wszystkich pasm. Szczegółowa i wciągająca jednak nie tak magiczna jak w ATC czy Sonusach. Największe wrażenie zrobiła na mnie scena. Szeroka, głęboka, bardzo dobrze zarysowana. Wszystko było wręcz trójwymiarowe, poukładane i na swoim miejscu. Pod tym względem najlepsze kolumny jakie do tej pory słyszałem… Mimo to góra ocieplona i delikatna co jest dla mnie dużym plusem. Nieco odstraszają gabaryty, aczkolwiek kawał solidnego rzemiosła.

Dali Epicon - z całej trójki najbardziej ucieszyły moje oczy. Co też było najlepsze z całej trójki to bas, na który zwróciłem uwagę przede wszystkim dlatego, że jak na stosunkowo niewielką podłogówkę miał „tę moc”. Był czymś pomiędzy Operami, a Evoltami - z jednej strony zróżnicowany i szybki, a z drugiej kiedy trzeba zrzuci sąsiada z krzesła. Bardzo dużo dzieję się też na górze. Dali wręcz sypią detalami i tutaj jestem trochę rozdarty - czasami góra błyszczała i rozpływała się w powietrzu, innym razem wręcz iskrzyła i zakłuła po uszach. Co warto zauważyć - charakter góry zmienia się wraz ze skręceniem kolumn, niestety nie było zbyt wiele czasu na kombinowanie. Obawiam się, że finalnie mogą okazać się męczące przy dłuższym odsłuchu. Mimo tej szczegółowości miałem wrażenie, że grają do przodu przez co w dalszych planach już nie działo się tak dużo jak w Operach. Średnia trochę w cieniu skrajów pasma. 
 

Zauważyłem też jeszcze jedną ciekawostkę - ilekroć wracam do domu po kolejnych odsłuchach z przyjemnością siadam przed swoimi Audiovectorami. Z jednej strony mnie to martwi bo przyzwyczajenie do doskonale znanego mi już dźwięku na pewno nie pozwala obiektywnie ocenić konkurencji - na pewno nie w ciągu godzinki czy dwóch w innym pomieszczeniu.

I tutaj kolejna myśl - może warto iść też za sugestią @Piotr Sonido i przyjrzeć się jednak wzmacniaczowi. Dać trochę wiatru w skrzydła R3. Panie Piotrze, może jakieś sugestie? :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Karmel napisał:

Zauważyłem też jeszcze jedną ciekawostkę - ilekroć wracam do domu po kolejnych odsłuchach z przyjemnością siadam przed swoimi Audiovectorami. Z jednej strony mnie to martwi bo przyzwyczajenie do doskonale znanego mi już dźwięku na pewno nie pozwala obiektywnie ocenić konkurencji

Rób większe przerwy w słuchaniu , to Twój system Ci się nie znudzi ;)  Nadmierne słuchanie powoduje "natręctwo" co by tu poprawić.

Niemniej warto sprawdzić inne wzmacniacze , nie ukrywam iż pod moją 9W lampę rozważałem w/w audiovectory ,ale nie wiem czy jest sens wydawać tyle przy 100h słuchania w roku

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2022 o 00:04, Karmel napisał:

Zauważyłem też jeszcze jedną ciekawostkę - ilekroć wracam do domu po kolejnych odsłuchach z przyjemnością siadam przed swoimi Audiovectorami. Z jednej strony mnie to martwi bo przyzwyczajenie do doskonale znanego mi już dźwięku na pewno nie pozwala obiektywnie ocenić konkurencji - na pewno nie w ciągu godzinki czy dwóch w innym pomieszczeniu.

Ha. Ale czy to jest błąd. Może to znak właśnie abyś szedł w model wyżej.

Dnia 25.09.2022 o 00:04, Karmel napisał:

I tutaj kolejna myśl - może warto iść też za sugestią @Piotr Sonido i przyjrzeć się jednak wzmacniaczowi. Dać trochę wiatru w skrzydła R3. Panie Piotrze, może jakieś sugestie? :)

Bez Pan. I to z racji łatwiejszego do realizacji to proponował bym sprawdzić w domu.

Ale tak.

Leema Tucana II

Accuphase E380

Karan KAI 180 MKII

Moon 340

Dnia 25.09.2022 o 01:27, dorsz napisał:

Prosty eksperyment myślowy, przy budżecie 115k:

kolumny za 50k czy za 100k?

wzmacniacz za 15k czy za 50k?

?

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...