simple Napisano 30 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 stycznia 2023 Witam, Proszę o pomoc w kwestii rozwiązania problemu z brakiem dźwięku Dolby Atmos w zestawieniu TV Samsung QE85Q70TAT (model 2020) oraz kina domowego Onkyo RZ840. Amplituner podłączony jest poprzez HDMI eARC. Problem polega na tym, że w momencie włączenia np. filmu na platformie Netflix (film posiada opcję Atmos), amplituner podaje format sygnału przychodzącego „Multichanel PCM 5.1”. W przypadku odtwarzania np. z płyty BlueRay, amplituner poprawnie rozpoznaje sygnał przychodzący jako Atmos. Gdzie może tkwić problem? Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 stycznia 2023 3 godziny temu, simple napisał: Witam, Proszę o pomoc w kwestii rozwiązania problemu z brakiem dźwięku Dolby Atmos w zestawieniu TV Samsung QE85Q70TAT (model 2020) oraz kina domowego Onkyo RZ840. Amplituner podłączony jest poprzez HDMI eARC. Problem polega na tym, że w momencie włączenia np. filmu na platformie Netflix (film posiada opcję Atmos), amplituner podaje format sygnału przychodzącego „Multichanel PCM 5.1”. W przypadku odtwarzania np. z płyty BlueRay, amplituner poprawnie rozpoznaje sygnał przychodzący jako Atmos. Gdzie może tkwić problem? Pozdrawiam Myślę, że problem tkwi w ustawienach TV. Spróbuj ustawić wyjście cyfrowe (dźwięk) na automat Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 31 stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 Model TV obsługuje DA, na Netflix również pojawia się informacja, że dźwięk jest DA. Format wyjściowy dźwięku na TV można ustawić PCM lub Auto, "Przelot" wtedy jest niedostępny. Ustawiłem tak jak piszą w instrukcji: włączyć "Zgodność z DA", a potem ustawić Format dźwięku na "Auto", a na Amplitunerze i tak pokazuje Multichanel PCM 5.1. W załączeniu ustawienia TV. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 31 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 Wyłącz zgodność z Atmos w TV, pewnie pojawi się opcja Pass-through (włącz ją). Jeżeli nie pomoże to poszukaj w instrukcji co trzeba zrobic, żeby móc pass-through uruchomić. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 31 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 @simple tak jak napisał @Adam Drzewososki. Masz doprowadzić do sytuacji gdzie będziesz mógł wybrać "pass-through" i wtedy masz to wybrać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 31 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 (edytowany) 7 godzin temu, lolekdrugi napisał: @simple tak jak napisał @Adam Drzewososki. Masz doprowadzić do sytuacji gdzie będziesz mógł wybrać "pass-through" i wtedy masz to wybrać. Przeczytaj dokładnie co pisze na temat passtrough na zdjęciach kolegi @simple, wynika z tego że passtrough jest tylko dostępny w przypadku zródła HDMI (ja to rozumiem iż źródła podłączonego pod wejście HDMI w TV). U siebie w TV (Samsung UE50TU8502U) mam ustawiony dźwięk na auto (passtrouch jest wyszarzony), włączoną zgodność z Dolby Atmos i mam normalnie dźwięk DA na amplitunerze. Cytat z intrukcji mojego TV "• Zgodność z Dolby Atmos Spróbuj Pozwala przełączyć telewizor w tryb obsługi strumieni Dolby Digital+ with Atmos przesyłanych przez urządzenia zewnętrzne. Wybierz ustawienie Włączone, jeśli urządzenie audio podłączone przez złącze HDMI (eARC) obsługuje format Dolby Atmos. Ekran telewizora może migać, gdy ta funkcja jest włączona lub wyłączona" Edytowano 31 stycznia 2023 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 31 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 @Iron nie mam tego telewizora pod ręką. Ale w standardzie masz ustawić pass-through. Co oznacza, że telewizor nie robi nic z sygnałem tylko przekazuje go do amplitunera i dopiero tam następuje dekodowanie. Tutaj po opisach na zdjęciu wygląda na to, że jak zwykle Samsung odwalił jakieś dziwactwo i będzie trzeba kombinować. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 31 stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 stycznia 2023 (edytowany) 3 minuty temu, lolekdrugi napisał: @Iron nie mam tego telewizora pod ręką. Ale w standardzie masz ustawić pass-through. Co oznacza, że telewizor nie robi nic z sygnałem tylko przekazuje go do amplitunera i dopiero tam następuje dekodowanie. Tutaj po opisach na zdjęciu wygląda na to, że jak zwykle Samsung odwalił jakieś dziwactwo i będzie trzeba kombinować. A mnie się wydaje że w tym wypadku "passtrough" przekazuje nieobrobiony strumień bitów audio z wejścia HDMI na wejscie/wyjście HDMI ARc/eARC i dalej do amplitunera Edytowano 31 stycznia 2023 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 13 godzin temu, Iron napisał: A mnie się wydaje że w tym wypadku "passtrough" przekazuje nieobrobiony strumień bitów audio z wejścia HDMI na wejscie/wyjście HDMI ARc/eARC i dalej do amplitunera to ma ogólnie przekazywać nieobrobiony strumień audio nie ważne czy z hdmi czy a aplikacji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 1 godzinę temu, lolekdrugi napisał: to ma ogólnie przekazywać nieobrobiony strumień audio nie ważne czy z hdmi czy a aplikacji. Kwestia nazewnictwa, dlatego pisałem abyś się dokładnie przygladnał zdjęciom . Równie dobrze opcja może nazywać się " bitstream" . Nie ma tu żadnej standaryzacji i najwyraźniej u Samsunga jest przekazywanie tylko z HDMI . Zresztą, po to jest instrukcja żeby poznać działanie urządzenia ( w tym wypadku TV ) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 40 minut temu, Iron napisał: Kwestia nazewnictwa, dlatego pisałem abyś się dokładnie przygladnał zdjęciom . Równie dobrze opcja może nazywać się " bitstream" . Nie ma tu żadnej standaryzacji i najwyraźniej u Samsunga jest przekazywanie tylko z HDMI . Zresztą, po to jest instrukcja żeby poznać działanie urządzenia ( w tym wypadku TV ) szukasz dziury w całym. Według instrukcji Samsunga do tego telewizora, wersja językowa angielska: Cytat Digital Output Audio Format Try Now Select the digital audio output format. If you select the Auto option, the audio device automatically outputs in a supported format. If you select the Pass-through option, audio data is output with no processing. Nie ma tutaj mowy o żadnej restrykcji tylko dla wejścia hdmi. Po prostu pass-through/bitstream to jest to samo. Ma przesłać dane przez ARC/eARC do urządzenia które przetwarza dźwięk bez żadnej obróbki. Czy to jest aplikacja czy to jest dźwięk z innego wejścia hdmi, znaczenia nie ma żadnego. Dalej mamy jednak ciekawostkę i masło maślane które dotyczy funkcji: Dolby Atmos Compatibility Cytat You can set the TV to allow Dolby Digital+ with Atmos streams that are inputted from external devices. Set to On if the audio device connected via HDMI (eARC) supports Dolby Atmos. The TV screen may flicker when this function is turned on or off. Tutaj w pierwszej linijce masz napisane, że chodzi o sygnał z zewnętrznych urządzeń podpiętych pod HDMI. Dalej masz zamieszane, bo ktoś dodał eARC. Jak dla mnie, wyłączamy tę opcję i ustawiamy pass-through. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 13 minut temu, lolekdrugi napisał: .. Jak dla mnie, wyłączamy tę opcję i ustawiamy pass-through. Wyłączenie tej opcji nie powoduje tego że można włączyć passtrough. Dalej jest szary Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 (edytowany) 17 minut temu, Iron napisał: Wyłączenie tej opcji nie powoduje tego że można włączyć passtrough. Dalej jest szary to trzeba szukać dalej. Poszukałem na sieci i wygląda na to, że Samsung ma jakieś dziwne akcje z tym. Ludzie na forum Samsunga piszą, że u nich to nie działa i auto jest domyślne jak się używa aplikacji ale wtedy nie mają dźwięku albo maks PCM 2.0. Moja rada - oddać TV na rękojmie i kupić coś innego albo nawet inny model. Na pocieszenie, także walczę z LG ale mam już TV po gwarancji niestety. Edytowano 1 lutego 2023 przez lolekdrugi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 26 minut temu, lolekdrugi napisał: to trzeba szukać dalej. Poszukałem na sieci i wygląda na to, że Samsung ma jakieś dziwne akcje z tym. Ludzie na forum Samsunga piszą, że u nich to nie działa i auto jest domyślne jak się używa aplikacji ale wtedy nie mają dźwięku albo maks PCM 2.0. ... Tylko ze u mnie działa z aplikacji z mimo wyszarzonego passtrough. Normalnie jest Dolby Atmos Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 1 godzinę temu, Iron napisał: Tylko ze u mnie działa z aplikacji z mimo wyszarzonego passtrough. Normalnie jest Dolby Atmos może być tak, że u autora Samsung i Onkyo się nie dogadują. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 Samsung(i) są dość "fikuśne" z tymi ustawieniami. Gdy miałem Onkyo wszystko śmigało bez zarzutu, po zakupie Marantz-a musiałem zresetować TV i na nowo dodać w urządzeniach kino Marantz, dodanie Marantz-a, usunięcie Onkyo przed resetem dawało podobny efekt - Atmos na Netflix był, na amplitunerze nie. @simple proponuję reset TV, następnie dodanie urządzenia "Kino domowe Onkyo", włączenie trybu zgodność z Atmos i jako wyjście dźwięku - odbiornik HDMI. Tryb pass trough dziwnym trafem działa tylko dla wejść HDMI - u mnie Samsung z 2019 - jak wcześniej pisał @Iron. Mało tego w trybie pass trough mój nie przepuści DTS-u tylko przekoduje albo na DD, albo PCM multi channel (Samsung kilka lat temu coś chyba zmienił w umowach licencyjnych, na starszym z 2015 działało wszystko na pass trough bez problemu), w tej kwestii o wiele wygodniejsze są LG mam na myśli przepust sygnału bez ingerencji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 (edytowany) 7 minut temu, tomek72 napisał: Mało tego w trybie pass trough mój nie przepuści DTS-u tylko przekoduje albo na DD, albo PCM multi channel (Samsung kilka lat temu coś chyba zmienił w umowach licencyjnych, na starszym z 2015 działało wszystko na pass trough bez problemu), w tej kwestii o wiele wygodniejsze są LG mam na myśli przepust sygnału bez ingerencji. "...zmienił w umowach licencyjnych..."? Zarówno Samsung i LG przestali wspierać DTS i tyle. Film z DTS? "Nieobsługiwany format audio" i bujaj się kliencie. Niżej LG. Edytowano 1 lutego 2023 przez Butler 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 A to zbóje, jak w 2019 kupowałem obecnego Samsunga, to wcześniej miałem kilka dni LG nano cell i tam jeszcze audio pass trough działało normalnie, ale obraz szczególnie czerń była biedna i wymieniłem na Samsung który opcje audio ma jakie ma. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 1 lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 lutego 2023 6 godzin temu, tomek72 napisał: to wcześniej miałem kilka dni LG nano cell i tam jeszcze audio pass trough działało normalnie no bo pass-through powinno działać ale widocznie sprawdzają sygnał co jest już chore. Ale to pewnie kwestia betonu licencyjnego. 6 godzin temu, tomek72 napisał: ale obraz szczególnie czerń była biedna i wymieniłem na Samsung który opcje audio ma jakie ma. bo z LG na zwykłych matrycach trzeba szukać modeli na VA a tych jak na lekarstwo. W innym wypadku OLED. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 2 lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 lutego 2023 @simple jakieś postępy, coś udało się ogarnąć. Zerknąłem w moje menu >> ustawienia eksperckie i tam gdzie u Ciebie jest pole wyboru PCM, Auto, Pass Trough ja mam PCM, Dolby Digital, Dolby Digital + i z tego co zauważyłem przełącza się automatycznie w zależności od sygnału wejściowego. Nie wiem czy w Twoim trochę nowszym modelu nie zrobili "poprawek" na gorsze i z aplikacji smart nie przesyła tylko PCM, a Pass Trough jest niedostępny, u mnie jak niedostępny jest Dolby to też pozycja "nieaktywna" - nie można wybrać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mencin Napisano 2 lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 lutego 2023 Jeszcze tylko jedna, najtrywialniejsza kwestia - wybrałeś w filmie odpowiednią ścieżkę dźwiękową? Zazwyczaj jest tak, że tylko oryginalne mają wskazaną jakość, a te z lektorem to tylko stereo. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.