Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
2 godziny temu, Vectorinni napisał:

Ty widzę już wiesz, że to tak nie jest

Mam chińskie rzeczy o dużo wyższym stopniu komplikacji i zaawansowania technologicznego niż silnik benzynowy (technologia znana od ponad 100 lat). I działają normalnie, nie psują się. Ty zapewne też masz wiele takich chińskich rzeczy. 

Więc tak - mam pełne zaufanie, że chiński producent, debiutując na rynku europejskim podszedł do sprawy poważnie i nie sprzedaje tu bubli. Chińczycy nie są idiotami i będą sobie strzelać w stopę.

W przeciwieństwie do Stellantis, który to koncern produkuje bubel (Puretech, w obecnej mutacji dla zmylenia przeciwnika ochrzczony jako 1,2 Turbo) z niewiarygodną bezczelnością już od wielu lat. VW (co by o nim nie mówić) gdy wyprodukował bublowaty TSI to go szybko bez brnięcia w zaparte wycofał. Teraz mamy 1.5 TSI. Nie wiem tylko czy TSI dalej pije prawie tyle oleju, co benzyny. I czy DSG wytrzymuje już dłużej niż 40kkm. :) 

Napisano
5 godzin temu, Vectorinni napisał:

A skąd ta ślepa wiara, że w chińczykach nie ma wad takich, jak przykładowo 1.2 PureTech? Przecież to dopiero wjeżdża na drogi i pewnie za jakiś czas będzie wiadomo, na ile te auta są niezawodne. Nie zakładam z góry, że Chińczycy wypuszczają buble, ale Ty widzę już wiesz, że to tak nie jest. Dziwne to.

Chińczycy kradną tylko sprawdzone rozwiązania 😁

Napisano
8 godzin temu, pairtick napisał:

Chińczycy kradną tylko sprawdzone rozwiązania 😁

Otóż to! :) 

W przypadku motoryzacji jednak nie musieli niczego kraść. Warunkiem wejścia na rynek chiński dla europejskich koncernów motoryzacyjnych było bowiem udostępnienie technologii.

Więc nie dość, że dostali wszystko na legalu, to jeszcze za free. :) 

Napisano (edytowany)
37 minut temu, il Dottore napisał:

samochody elektryczne stracą prawo do poruszania się buspasami! 

Według mnie to dobra decyzja. Przecież elektryk w korku nic nie emituje. Może więc nawet w nim dłużej postać niż klasyczna spalinówka, bez szkody dla środowiska :)

Edytowano przez lpomis
Napisano
11 godzin temu, lpomis napisał:

Według mnie to dobra decyzja. Przecież elektryk w korku nic nie emituje. Może więc nawet w nim dłużej postać niż klasyczna spalinówka, bez szkody dla środowiska :) 

W większości nowoczesnych spalinówek masz tryb Eco i wyłączanie silnika podczas postoju (tzn. przerwy w ruchu), wtedy też jest bezemisyjnie (oczywiście w pewnym przybliżeniu, bo potem silnik spalinowy się uruchamia), no i hybryd jest też coraz więcej gdzie to już jest standardem a przy tym trochę (albo więcej niż trochę w przypadku plug-in) przejadą na samym prądzie.

Pozdrawiam 

PS. Parę politycznych wpisów wyleciało przed chwilą.

Napisano (edytowany)

System start-stop jest kolejnym z systemów stosowanych dla sztuki pseudo ekologii.

Jak to wygląda w korkach?

Jeśli silnik zostaje zgaszony na 5-10 sekund, to po jego uruchomieniu doładowanie akumulatora spowoduje zużycie większej ilości paliwa, niż gdyby te kilka sekund przeterkotał na wolnych obrotach. 

Do tego specjalne wzmocnione akumulatory, rozruszniki (czytaj droższe). W efekcie dla klienta oznacza to wyższe koszty serwisu. I cała ta niby oszczędność i ekologia idzie się kochać na jot.

Edytowano przez michaudio
Rozszerzenie treści
Napisano
18 minut temu, Artur Brol napisał:

Ja mam szczęście, już w drugim samochodzie praktycznie mi to nie działa.  Raz na jakiś czas się przebudzi, i znów zapada w sen.😁

Praktycznie nie działa? A dlaczego nie możesz wyłączyć?

Napisano

Mam to szczęście, że u mnie jest jeszcze fizyczny przycisk wyłączania tego badziewia, tuż przy przycisku odpalania. Mam już odruch bezwarunkowy wciskania od razu obu i jest to już można powiedzieć "normalna" czynność.

Patrząc na te nowe cudowne rozwiązania, gdzie do wyłączenia tego syfu trzeba się przebić przez menu pełne kupy innych ustawień, to bym chyba szału dostał. Poniekąd z tego też powodu tłukę się tym co mam i doceniam to mocno.

Napisano
19 minut temu, Vectorinni napisał:

Patrząc na te nowe cudowne rozwiązania, gdzie do wyłączenia tego syfu trzeba się przebić przez menu pełne kupy innych ustawień, to bym chyba szału dostał.

U mnie na szczęście jeden przycisk ;)

Napisano

Kuzyn w Leonie chyba 2022 albo 2023 ma to o czym pisałem. Fizycznego przycisku brak. Jak kogoś to tak mocno wkurza jak mnie, to co każde odpalenie trzeba powtarzać. Choć ktoś mi niedawno wspominał, że podobno można to w serwisie na stałe "odpiąć", ale nie wiem ile w tym prawdy i na ile to legitne.

Napisano

Albo w vag ten ss jest skopany albo jesteście jacyś nadwrażliwi. ;) W benzynowych oplu my 2016 silnik był odpalony zanim wcisnalem sprzęgło. W Volvo my 2019 lekkie muśnięcie gazu powodowało start silnika i ruszenie, kolega z nowszym mild hybrid mowi, ze jest jeszcze lepiej bo zaczyna toczyć sie na prądzie a dopiero potem odpala ice. W świeżym phev w ogóle nie ma tematu. Jedynym autem gdzie mnie to denerwowało był Opel My 202 z dieslem 1.7 - tam faktycznie troche zatelepalo za każdym razem. Dodatkowo w znanych mi autach włączenie trybu sport lub odpowiednika dezaktywuje SS.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...