Pitt39 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Dnia 4.06.2025 o 12:12, soberowy napisał: Wczoraj z żoną pojechaliśmy do Krakowa po nowy rower. Wybór padł na Orbea Oiz h10 w rozmiarze S. Dziś rano ponad godzinna jazda i póki co żona zadowolona z prezentu, a ja się cieszę, że mam z kim jeździć. 😀 Na żywo kolor tej ramy jest piękny. Super i zazdro. Jeździłbym jednym i drugim. Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Kurna oni to robią specjalnie. Producenci rowerów chyba w statucie mają wpisane , że trzeba tak zrobić rower, aby klient musiał do jego serwisu kupić klucze równoważne z jego ceną. Wziąłem się wreszcie za założenie nowego suportu , zmieniłem pedały i chciałem zmienić średnią koronkę korby. Mam buty przystosowane do bloków SPD , chcę zobaczyć jak się na czymś takim jeździ , w życiu nie miałem. Ale , że trochę latek na karku , to asekuracyjnie kupiłem pedały dwa w jednym , czyli z jednej strony SPD , z drugiej platforma na pinach. I wszystko szło jak po maśle , aż zabrałem się za wymianę koronki. Okazało się , że mocowanie jest na jakieś śruby z nakrętkami z nacięciem i taką nakrętkę trzeba SPECJALNYM kluczem zablokować , aby odkręcić śrubę imbusem. Chałupniczą metodą udało mi się trzy odkręcić , czwarta kręci się razem z nakrętką i nie da rady. Więc jutro zapierdzielam , po pięćdziesiąty klucz do roweru , przecież to nie jest normalne. Nawet w motoryzacji , stosuje się jakieś standardy i unifikacje . Ktoś powinien z tym zrobić porządek , bo pachnie mi to wyłudzaniem kasy. 1 Odpisz, cytując
rajdek Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Ostatnio zmieniałem również u siebie suport korbę z zębatką tzn serwis wymieniał jak tylko i aż tyle że kupiłem części. Żeby nie było łatwo trzeba znać długość, standard mocowania i średnicę suportu pod określoną korbę i ramę, do tego odpowiedni offset tarczy żeby zgadzała się linia łańcucha która jest uzależniona od typu piast i ramy. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Kupujesz rower za ok. 2,5kzł i jedyne co musisz zrobić to zapłacić 600zł za naprawę jak się wypierdziaczysz. Na co Wam te hi endowe bicycle, z nimi są same kłopoty. 1 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu @rajdek wiem o czym piszesz. Wymieniłem już linki , pancerze , klocki, kasetę. suport, platformy, łańcuch. Szczerze to nauczyłem się na błędach. Myślałem , że już mam wszystko z narzędzi i .... jednak nie. Najpierw się wkurzyłem a potem zwyczajnie zacząłem śmiać. @kaczadupa jak by Ci to powiedzieć. Jestem już w wieku , gdzie trzeba trenować szare komórki. Jedni rozwiązują krzyżówki , a ja lubię od czasu ,do czasu rozebrać jakiś rower , czy audio. Rzecz jasna umysł pracuje dopiero jak go usiłuje poskładać 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu 5 minut temu, tomek4446 napisał: Rzecz jasna umysł pracuje dopiero jak go usiłuje poskładać Odpisz, cytując
soberowy Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 5 godzin temu, Pitt39 napisał: Super i zazdro. Jeździłbym jednym i drugim. Pojeździsz 1 Odpisz, cytując
Pitt39 Napisano 49 minut temu Napisano 49 minut temu 14 godzin temu, soberowy napisał: Pojeździsz Ostatnio miałem przyjemność się przejechać fajnym fullem po korzeniach, szutrach i piękna sprawa Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.