Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Panowie, jaki subwoofer z wymienionych: Klipsch RP-1200SW oraz SVS PB-2000 PRO będzie lepszy wyłącznie do filmów jako dodatek do Klipsch The Sixes?

W Klipschu zniechęca mnie nieco jego przesadzona wielkość, SVS mam wrażenie że obecna ceno jest zbyt wygórowana w stosunku do tego co oferuje.

Pokój 25 m2 o nieregularnym kształcie i maksymalnie spieprzonej akustyce, stał będzie przy ścianie, prawdopodobnie bokiem, nawet zastanawiam się czy będzie różnica w stosunku do jakichś tańszych typu PB-1000 Pro czy SPL-150 itp. A może jednak dlatego sub w moim przypadku musi mieć dsp?

 

Edytowano przez mexyk
Napisano

Jedni powiedzą , że do kina Klipsch będzie lepszy . Moim zdaniem w dobrym filmie oprócz efektów specjalnych (wybuchy i grzmoty ) pierwsze skrzypce gra muzyka filmowa .

Najlepiej wypożyczyć na testy w swoich warunkach . Jestem zwolennikiem zastosowania 2 mniejszych  , ale lepiej ustawionych i zgranych z monitorami .

Czy masz miejsce i możliwości ? 

Czy Twoje Klipsch pozwalają na taką ekstrawagancję ?:)

 

Napisano (edytowany)

Nie mam odpowiedniego miejsca na dwa suby i ta opcja całkowice odpada. Wypożyczania unikam, bo mógłbym wymieniać sprzęt w nieskończoność w tym pomieszczeniu. Te głośniki The Sevens zostały tylko dlatego, że otrzymałem je od sprzedawcy za 2/3 ceny i po prostu aż głupio mi je zwracać. Dialogi z nich są takie jakby głośnik leżał w zamkniętej szafce, korekcja niewiele nie pomaga.

Zastanawiam się jeszcze nad PB 1000 Pro ze względu na gabaryty, ma DSP, ale znowu cena wydaje się nieadekwatna do parametrów.

Edytowano przez mexyk
Napisano
14 godzin temu, mexyk napisał:

Panowie, jaki subwoofer z wymienionych: Klipsch RP-1200SW oraz SVS PB-2000 PRO będzie lepszy wyłącznie do filmów jako dodatek do Klipsch The Sixes?

W Klipschu zniechęca mnie nieco jego przesadzona wielkość, SVS mam wrażenie że obecna ceno jest zbyt wygórowana w stosunku do tego co oferuje.

Pokój 25 m2 o nieregularnym kształcie i maksymalnie spieprzonej akustyce, stał będzie przy ścianie, prawdopodobnie bokiem, nawet zastanawiam się czy będzie różnica w stosunku do jakichś tańszych typu PB-1000 Pro czy SPL-150 itp. A może jednak dlatego sub w moim przypadku musi mieć dsp?

 

Zdecydowanie SVS z DSP.

Sam stwierdziłeś,że pomieszczenie jest trudne akustycznie.

Dzięki dsp będziesz miał ogromny wpływ na korekcję basu.Ten model ma w miarę rozbudowane DSP wraz z filtrami i gotowymi presetami

Nie lekceważ tego...

Jedynie na co musisz zwrócić uwagę w tym przypadku ,to pomiary  basu....Pomiar pozwoli ustalić  parametry tak aby zniwelować wpływ pomieszczenia do minimum. Oczywiście zakładam ,że  podstawową wiedzę w tej materii posiadasz.😉Bez pomiarów raczej niewykonalne...

 

Napisano

Jest DSP, ale to raczej narzędzie do dopieszczenia dźwięku a nie kompletnej rekonstrukcji jak są problemy. Mimo to super sprawa, możemy sobie z poziomu apki na fonie modyfikować na bieżąco naprawdę sporo parametrów siedząc wygodnie w fotelu. Latanie co chwilę do suba by coć podkręcić czy przestawić jak mało efektywne. Mimo tego Klipsch to potężny i ciężki zawodnik, jeden z lepszych wyborów w swojej kategorii.

Napisano
1 godzinę temu, Butler napisał:

Jest DSP, ale to raczej narzędzie do dopieszczenia dźwięku a nie kompletnej rekonstrukcji jak są problemy. Mimo to super sprawa, możemy sobie z poziomu apki na fonie modyfikować na bieżąco naprawdę sporo parametrów siedząc wygodnie w fotelu. Latanie co chwilę do suba by coć podkręcić czy przestawić jak mało efektywne. Mimo tego Klipsch to potężny i ciężki zawodnik, jeden z lepszych wyborów w swojej kategorii.

A SB-1000 nie-PRO vs pro to duży przeskok? Głównie DSP/aplikacja wygląda na upgrade, ale czy warto przy alternatywach typu REL albo PB1000?

Napisano
1 godzinę temu, Gumowe Ucho napisał:

A SB-1000 nie-PRO vs pro to duży przeskok?

Gdyby nie pro czyli DSP to bym ich nie odróżnił. Dźwiękowo i mocowo kosmetyczne zmiany moim zdaniem. PB1000 gra potężniej, to poziom SB2000

Napisano
7 minut temu, PanKlor napisał:

Od roku są takie same - przynajmniej na przykładzie SB-1000 Pro. 

3499zł lekko drogo , kupowałem w Q21 bliżej 2ki , także jakbym sprzedawał to chyba nie stracę :D

Napisano (edytowany)

za  ile można realnie, po rabacie, wyrwać PB 2000 Pro?

Ja mam teraz podobny dylemat, sub wyłacznie do kina, 20mkw: albo RP1200 albo PB200 Pro albo ewentualnie 2 x RP1000

Edytowano przez rosk
Napisano

Bierz dwa RP 1000 , jeżeli myślisz, że tym DSP w SVS zdziałasz cuda , to ja Tobie powiem , że nie zdziałasz w zasadzie nic. 

Znaczenie więcej zdziałasz zmieniając jego położenie. 

Mam SVS jak i Klipscha z tej serii. 

 

Napisano
30 minut temu, 77Mariusz77 napisał:

Bierz dwa RP 1000 , jeżeli myślisz, że tym DSP w SVS zdziałasz cuda , to ja Tobie powiem , że nie zdziałasz w zasadzie nic. 

Znaczenie więcej zdziałasz zmieniając jego położenie. 

Mam SVS jak i Klipscha z tej serii. 

 

Nareszcie ktoś w końcu postawił sprawę jasno . Brawo . 

DSP .....

Napisano
34 minuty temu, 77Mariusz77 napisał:

Bierz dwa RP 1000 , jeżeli myślisz, że tym DSP w SVS zdziałasz cuda , to ja Tobie powiem , że nie zdziałasz w zasadzie nic. 

Znaczenie więcej zdziałasz zmieniając jego położenie. 

Mam SVS jak i Klipscha z tej serii. 

Cudów nie zdziała ale sporo można. Testowałem u siebie 2 pozycje drugiego suba - bez rewelacji. Innych opcji nie ma. DSP pomogło w miarę wygładzić. Z dwojga złego lepiej mieć niż nie, chociaż nie zawsze jest potrzebne.  

Napisano (edytowany)
32 minuty temu, Kubakk napisał:

DSP w svs trochę pomoże , ale więcej zdziała dirac w amplitunerze

Dirac dużo pomoże ale z właśnych doświadczeń mogę tylko powiedzieć, że efekt mocno zależy od tego co dostanie na wejściu. U siebie z DLBC walczyłem z 2-3 dni z dużymi dołkami. Pojawiały się własnie po kalibracji Diraciem (~-15 dB, dość szerokie w okolicach 30-40 Hz). Suby w tych samych miejscach co wcześniej. Czerwony przed kalibracją, pomarańczowy po. Czyli nikomu i niczemu nie można ufać... kontrola podstawą zaufania. Udało się dojść do ładu i składu z małym dołkiem ~6dB w okolicy 55 Hz po kilku próbach. Po tym na 35 Hz nie ma śladu. Dalej nie chce mi się walczyć mimo, że ze zwykłym DL było ciut równiej. Tutaj chyba priorytet ma zgrywanie fazowe z pozostałymi kanałami oraz wyrównanie charakterystyki na całej kanapie a nie tylko w 1 miejscu. Wniosek: w normalnym pomieszczeniu gdzie mieszkamy warto mieć więcej narzędzi do kontroli niż mniej. Czyli DSP - tak, Dirac - tak, możliwość zmiany miejsca suba/subów - tak.  Co innego jak mamy możliwości lokalowe na zrobienie DBA albo Weltiego. 

image.png.41b89638785c0d64e9896fdfbc3de21c.png

Edytowano przez PanKlor
Napisano

Oczywiście, że warto kupić 2 suby zamiast 1 z DSP (o ile to możliwe). Nigdzie nie napisałem, że jest inaczej. Najlepiej mieć 2 suby z DSP. Pomijam fakt budżetu, bo cenowo 2 x RP-1000 nijak się ma do 1 x RP-1200 SW 😉 

Napisano

Oczywiście koledzy czytają wątek  ze zrozumieniem co Autor pisze ...?Nie?

To przypomnę....

Dnia 8.03.2024 o 21:59, mexyk napisał:

Nie mam odpowiedniego miejsca na dwa suby i ta opcja całkowice odpada

Więc jeszcze raz....

Jeden z DSP jest w tym  przypadku lepszy niż bez DSP...I nie musi to być wbudowane w suba...Choć to w SVS wygląda na  rozbudowane. Można się pokusić o zewnętrzne np.

mini DSP

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...