Skocz do zawartości

Budżetowy dobry bas, pierwsze wnioski i następne próby :-)


tomw

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
20 minut temu, przemeklbn napisał:

SB-3000 i PB-3000 różnią się czym poza skrzynią? Bo koszt jest istotnie różny.

Nie mialem na mysli dwoch roznych konstrukcji, czyli zamknietej vs otwartej. Mialem na mysli ze rozmiar skrzyni ma znaczenie dla zejscia, i nie bedzie wiele drozszym zrobienie o 10 czy 15l wiekszej skrzyni, TEGO SAMEGO TYPU. Paradigm kiedys robil kompaktowe otwarte suby, ktore tez mialy dosc slabe zejscie, w imie kompaktowosci. Gdyby zrobili tego samego suba nie stawiajac na kompaktowosc z powiedzmy 20% wieksza skrzynia, koszt wytworzenia bylby niewiele wyzszy, a zejscie nizsze. 

A co do samych roznic miedzy subami, widze ze Butler opisal to w sam raz ponizej, wiec nie bede powtarzal 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SB to konstrukcje zamknięte. Równiejszy przebieg, bardziej uniwersalne, mniejsza skrzynia, ale i mniejszy rozmach. PB mają porty bass reflex, są potęzniejsze mimo tej samej mocy i głośnika, ale i sporo większe. Do muzy też sie nadają ale w szybkim graniu nie każdemu mogą się spodobać. Do kina za to super opcja. Wydajnościowo w sporym uproszczeniu wyższa seria SB gra jak niższa PB (np. PB2000 vs SB3000).

Reasumując, jak zamierzasz subem wspierać muzykę to warto wybrać SB, w przeciwnym wypadku to PB będzie lepszą opcją 

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Butler napisał:

SB to konstrukcje zamknięte. Równiejszy przebieg, bardziej uniwersalne, mniejsza skrzynia, ale i mniejszy rozmach. PB mają porty bass reflex, są potęzniejsze mimo tej samej mocy i głośnika, ale i sporo większe. Do muzy też sie nadają ale w szybkim graniu nie każdemu mogą się spodobać. Do kina za to super opcja. Wydajnościowo w sporym uproszczeniu wyższa seria SB gra jak niższa PB (np. PB2000 vs SB3000).

Reasumując, jak zamierzasz subem wspierać muzykę to warto wybrać SB, w przeciwnym wypadku to PB będzie lepszą opcją 

Wspomne jeszcze ze SVS zrobil duzy uklon w strone ludzi ktorzy chca sluchac muzyki w kinie, i wprowadzil mozliwosc zatkania portow i przelaczenia otwartych subow serii PB w tryb "zamkniety" 🙂 Po zrobieniu tego, graja gdzies pomiedzy otwarta i zamknieta konstrukcja, wiec jest to super rozwiazanie 🙂 Od modelu PB3000 w gore, zatyczki do portow sa w komplecie 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Butler napisał:

SB to konstrukcje zamknięte. Równiejszy przebieg, bardziej uniwersalne, mniejsza skrzynia, ale i mniejszy rozmach. PB mają porty bass reflex, są potęzniejsze mimo tej samej mocy i głośnika, ale i sporo większe. Do muzy też sie nadają ale w szybkim graniu nie każdemu mogą się spodobać. Do kina za to super opcja. Wydajnościowo w sporym uproszczeniu wyższa seria SB gra jak niższa PB (np. PB2000 vs SB3000).

Reasumując, jak zamierzasz subem wspierać muzykę to warto wybrać SB, w przeciwnym wypadku to PB będzie lepszą opcją 

To chyba jednak tylko legendy. Podeprę się tu zdaniem James'a Larsona, który publikuje m.in. na portalu Audioholics - tam od lat specjalizuje się zwłaszcza w testowaniu subwooferów. Wg niego dobrze zaprojekowane suby otwarte praktycznie nie ustępują praktycznie w niczym tym zamkniętym, a dają extra to o czym wspomniałeś. Zresztą pokazuje to na pomiarach. Inaczej mówiąc właśnie otwarte są najbardziej uniwersalne dźwiękowo, bo dają wszystko.

5 minut temu, tomw napisał:

Wspomne jeszcze ze SVS zrobil duzy uklon w strone ludzi ktorzy chca sluchac muzyki w kinie, i wprowadzil mozliwosc zatkania portow i przelaczenia otwartych subow serii PB w tryb "zamkniety" 🙂 Po zrobieniu tego, graja gdzies pomiedzy otwarta i zamknieta konstrukcja, wiec jest to super rozwiazanie 🙂 Od modelu PB3000 w gore, zatyczki do portow sa w komplecie 🙂

Podobno te zatyczki są dedykowane dla 'audiofilów'. Reszta może spokojnie ten sam efekt uzyskać konfigurując DSP 😉

Edytowano przez przemeklbn
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
15 minut temu, przemeklbn napisał:

To chyba jednak tylko legendy. Podeprę się tu zdaniem James'a Larsona, który publikuje m.in. na portalu Audioholics - tam od lat specjalizuje się zwłaszcza w testowaniu subwooferów. Wg niego dobrze zaprojekowane suby otwarte praktycznie nie ustępują praktycznie w niczym tym zamkniętym, a dają extra to o czym wspomniałeś. Zresztą pokazuje to na pomiarach. Inaczej mówiąc właśnie otwarte są najbardziej uniwersalne dźwiękowo, bo dają wszystko.

Podobno te zatyczki są dedykowane dla 'audiofilów'. Reszta może spokojnie ten sam efekt uzyskać konfigurując DSP 😉

Nie wiem jakie ow jegomosc testuje suby, ale domyslam sie ze jesli do takich wnioskow doszedl, to zapewne takie na jakie nas tu nie stac jest za bardzo 🙂 Jesli chodzi o budzetowe suby to Butler dobrze pisze, jest spora roznica pomiedzy otwartymi i zamknietymi, w brzmieniu i jakosci basu. Gdyby budzet nie byl ograniczeniem, to wolal bym SB4000 od PB3000 (czy tym bardziej PB2000PRO) w kinie. Mialem obydwa, po dwie sztuki, w odpowiedniej konfiguracji aby wyeliminowac pomieszczenie. Definitywnie wolalbym zamkniete SB, ale z racji na budzet mam otwarte. Acz nie twierdze ze ow jegomosc nie ma racji, ale mysle ze nie mowi o subach za pare tysi PLNow 🙂

Musisz zatkac porty, przynajmniej w SVSach, roznica jest duza. A czy zatkasz je "audiofilska" zatyczka czy "plebejskimi" skarpetami to juz jest bez znaczenia 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tomw napisał:

Nie wiem jakie ow jegomosc testuje suby, ale domyslam sie ze jesli do takich wnioskow doszedl, to zapewne takie na jakie nas tu nie stac jest za bardzo 🙂

Testuje absolutnie wszystko od najtańszych do najdroższych. Oczywiście implementacja dorównuje teorii dopiero dla tych (bardzo) drogich 🙂. Wiadomo, że czym taniej tym więcej kompromisów i pewne cechy (tj pozytywne i negatywne 🙂) bardziej jaskrawo widać. Ja pisałem o koncepcji suba otwartego jako najbardziej uniwersalnym projekcie. Krótko mówiąć 'da się', tylko tanio nie będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
12 minut temu, przemeklbn napisał:

Testuje absolutnie wszystko od najtańszych do najdroższych. Oczywiście implementacja dorównuje teorii dopiero dla tych (bardzo) drogich 🙂. Wiadomo, że czym taniej tym więcej kompromisów i pewne cechy (tj pozytywne i negatywne 🙂) bardziej jaskrawo widać. Ja pisałem o koncepcji suba otwartego jako najbardziej uniwersalnym projekcie. Krótko mówiąć 'da się', tylko tanio nie będzie.

Tu sie nie wypowiem bo nie mam doswiadczenia, mialem u siebie tylko budzetowe suby w wiekszosci, najdrozszym byl PB4000 🙂 Ale na chlopski rozum ma to sens, ino tak jak piszesz, tanio nie bedzie 🙂 W stanach slyszalem genialny bas pare razy w hajendowych salach odsluchowych stereo, oparty na wielosubowych systemach, ale kazdy z owych subow kosztowal wiecej niz cale moje kino 🙂 Zaraz z reszta zerkne z ciekawosci czy byly to zamkniete czy otwarte, bo pamietam jakiej firmy 🙂

"Slot loaded", nie jestem pewien czy to otwarte czy zamkniete, pozniej poczytam 🙂 Ale tak czy siak, "
Starting at $38,830 pair" :D

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, przemeklbn napisał:

Inaczej mówiąc właśnie otwarte są najbardziej uniwersalne dźwiękowo, bo dają wszystko.

Będąc szczegółowym, otwarte w pewnych zakresach dają nawet więcej jak trzeba, mało które konstrukcje są wyrównane. To co pisałem odnośnie otwartych/zamkniętych dotyczy - jak wyżej wspomniane zostało - podstawowej i średnio-niższej klasy subów. I nie jest to też bezwględna reguła ale raczej konfrontacja charakterystyki w ramach jednej firmy dwóch typów konstrukcji.

Zauważ jednak że otwarte suby często są nieakceptowalne przez melomanów, wielką przewagą zamkniętych jest szybsza odpowiedź impulsowa i jest to kluczowy argument przy kupnie konkretnego modelu.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lion napisał:

Szambo natomiast wybiło jak napisałem, że SVS niczym mnie nie urzekł.

Ano szambo wybija, szczególnie kiedy czyta się, recenzję osoby, która przelliczyła się. A sądził, że większy rozmiar głośnika da mu lepszy efekt. I nsagle pojawiło się zdziwienie, że głoszona jakże prosta teoria:

- że SUBy są niby tylko z podziałem na te, do kina i do muzyki, to wymysł jakiegoś producenta. Bo te jego głośniki do muzyki w bezpośrednim porównaniu, potrafią gorzej zabrzmieć od konkurencji. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
9 minut temu, PanKlor napisał:

Otwarte ale z jakims labiryntem w srodku z tego co widzę i chyba taką szparą jak nowe Klipsche. 

No wlasnie zerkajac na szybko cos mi tak sie widzialo, ale na telefonie jestem za slepy aby dopatrzec 🙂 Jeden z najlepszych basow jakie slyszalem w muzyce, no ale 4 takie graly, a to 300 tysi za same suby :D Najlepsze kino jakie slyszalem tez bylo oczywiscie w stanach, tam suby mialy z 1,8m wysokosci i wygladaly jak wbudowana w sciane szafa na sprzet, tzw. "rack". Nie pamietam nazwy, jak sobie przypomne to pokaze 🙂 No ale to mowimy o kinie za milion, i nie zlotych 🙂 Nigdy nie zapomne jak mi gosc pokazal ze sa dwa najwyzsze modele projektorow sony, kazdy ponad 100 tysi zielonych, skupione na jednym ekranie, aby poprawic jakosc obrazu :D :D :D To bylo dopiero kino, a tu piszemy ze zona w salonie nie pozwala suba wstawic nawet drugiego :D

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, PanKlor napisał:

Tylko, że mi nie chodzi o te 20 Hz. Bo pomieszczenie może Ci wyciąć dowolny zakres. Zależy od wymiarów i umiejscowienia suba względem mlp. Chodzi mi o to, że bez mikrofonu bardzo trudno to wyłapać jeżeli nie ma się właściwego punktu odniesienia. 

Tak zdaje sobie sprawę. Miałem mikrofon pożyczony od użytkowników tutaj z forum oraz Diraca.

Na ówczesnym sprzecie udało mi się sprawdzić moje mody pomieszczenia. Wtedy wielkich problemów nie było. Albo inaczej niewielkie górki mi odpowiadały.

 

Nadal uważam że temat bardzo fajny i autor wątku pozytywnie zakręcony. Dopieszcza swój system, chce wyciągnąć z niego jak najwięcej. Ma na to pomysł i dzieli się nim.

Troszkę bardziej otwartym trzeba być :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak uważam. Trochę luzu by się przydało. A uszczypliwości różnego rodzaju są inaczej odczytywane na forach,a inaczej w życiu codziennym. I dlatego nie raz są zgrzyty. 😅

Ja tam też jestem laik. I rozumiem innych laików. Nie jaram się ani wykresami ani tabelkami ani temu podobnym. Ale troszkę tego sprzętu w domu też przewalilem czy przetestowałem na tyle co mogłem. Ale jednego jestem pewien. To co opisuje kolega @tomw to jest prawda. To się sprawdza. I dużo podpowiadają takie pomiary. I można się zdziwić ile ze swojego sprzętu można wycisnąć. Zmieniając nie raz blache rzeczy. Dzięki takim możliwościom przekonałem się do suba konstrukcji zamkniętej. A jeszcze nie dawno miałem inne zdanie. A to dlatego, że nigdy nie słyszałem go poprawnie ustawionego. U mnie w sumie wystarczyłyby svs sb3000 razy dwa oczywiście (bo to już było dawno sprawdzone). Ale zawsze podobały mi się svs 4000 czy 16 ultra. Dlatego mam dwa svs sb4000 (moja kasa mój wybór 😉) I mniej więcej to co robi kolega @tomw to u mnie robi firma. Bo ja nigdy nie miałem ochoty się za to brać. Ale bez tego nie widzę dobrze grającego kina. Takie moje zdanie. Wydając jakąś kwotę na całe kino takie przysłowiowe parę stówek nie żałuję wydać. Tak robię z audio ale również z video. Tv, projektor. A różnice jak dla mnie bardzo duże. 

Zawsze sobie mówię, że nie będę o tym czytał ale i tak to robię. Bo jest to dobrze opisane. Pozdrowionka 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Troszkę bardziej otwartym trzeba być :)

Gdybym nie byl otwarty, to bym razem z wiekszoscia pisal pod takimi watkami te przemadre "a po co Ci wincyj niz jeden sub, u mnie gra jeden i az sie sciany trzynsom!" 🙂 To otwartosc wlasnie pozwala sie rozwijac, glownie otwartosc na to ze czlek nie wie wszystkiego, ba, ze nie wie 99% rzeczy 🙂 To czego ja nie mam to cierpliwosc, ale nie mam tez jej i do siebie, i jak zaczynam pyerdolic, to mowie sobie sam "wez przestan pyerdolic" 🙂 Dorosli w koncu tu jestemy wszyscy, a doroslosc m.in. polega tez i na tym ze czlowiek nie tylko zdaje sobie sprawe z tego co wie, ale przede wszystkim z tego czego nie wie 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomw napisał:

Gdybym nie byl otwarty, to bym razem z wiekszoscia pisal pod takimi watkami te przemadre "a po co Ci wincyj niz jeden sub, u mnie gra jeden i az sie sciany trzynsom!" 🙂 To otwartosc wlasnie pozwala sie rozwijac, glownie otwartosc na to ze czlek nie wie wszystkiego, ba, ze nie wie 99% rzeczy 🙂 To czego ja nie mam to cierpliwosc, ale nie mam tez jej i do siebie, i jak zaczynam pyerdolic, to mowie sobie sam "wez przestan pyerdolic" 🙂 Dorosli w koncu tu jestemy wszyscy, a doroslosc m.in. polega tez i na tym ze czlowiek nie tylko zdaje sobie sprawe z tego co wie, ale przede wszystkim z tego czego nie wie 🙂

Być może nie wiem. Nie zarzucam Ci tego. Poczułem się deczko skrytykowany to wszystko mimo że cenie Twoją prace która robisz w swoim salonie oraz że dzielisz się tym z innymi.

9 godzin temu, Butler napisał:

A u mnie ściany się nie trzynsom, ale pietro wyżej demolka się robi jak przesadzam.

U mnie tez się trzynsomło (?) :D i to na RELach :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Poczułem się deczko skrytykowany to wszystko...

Jak najbardziej Cie krytykowalem 🙂 Uzywjac porownania motoryzacyjnego, to jest tak jak by Ci ktos na forum tlumaczyl ze jazda samochodem ktory ma 4 sek do setki jest niesamowitym odczuciem i jak auto nie ma przyspieszenia ponizej 6 sek, to nie mozna go nazwac sportowym 🙂 A Ty bys tlumaczyl zawziecie ze sie nie zgadzasz, bo masz Toyote co ma 12 sek do setki i bardzo lubisz nia jezdzic i inni tez lubia 🙂 Ta dyskusja byla na podobnym poziomie absurdu, i mogla sie wziasc ino z tego ze albo nie slyszales nigdy dobrze zrobionego basu z zejsciem ponizej tych arbitralnych 20Hz, czy tym bardziej i do 16Hz, albo jestes zapalonym fanem firmy REL i ten wielki napis na srodku glosnika sprawil ze logika i sens Cie opuscily 🙂 Mozesz wiec lubic RELa ile tylko chcesz i jesli rzeczywiscie jestes zadowolony, to tym lepiej dla Ciebie 🙂 Ale to jest forum publiczne, ludzie czytaja to co sie tu pisze i potem jakis laik moze myslec ze sub ktory ledwie przekracza bariere 30Hz to dobry wybor do kina 🙂 Wiec to co piszesz jest po prostu szkodliwe 🙂

A co do samego HT1205, zerknij Sobie na zdjecie ponizej, to jest glosnik z tego suba 🙂 Jest to jak widac zwykly woofer, bo nie zaliczylbym go chyba jeszcze do sub-wooferow, stad i cala tajemnica slabego zejscia tego suba, po prostu ma zwykly glosnik. Za te pieniadze to wstyd, bo to nie jest sub za 2000zl. Tak jak zawsze zniechecam ludzi do budowania suba do kina samemu, bo ciezko jest zrobic dobry sub schodzacy nisko, tak w tym przypadku mozna zrobic lepszego nizej schodzacego suba za polowe tego co kosztuje REL. I znow sie rozpisalem, ale nie jest to zaproszenie do nastepnej bezcelowej dyskusji 🙂 Mialem dwa HT1205 u siebie w porzadnej konfiguracji, porownywalem z innymi subami i dla tego mam zdanie jakie mam 🙂

rel.JPG

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomw napisał:

Uzywjac porownania motoryzacyjnego, to jest tak jak by Ci ktos na forum tlumaczyl ze jazda samochodem ktory ma 4 sek do setki jest niesamowitym odczuciem i jak auto nie ma przyspieszenia ponizej 6 sek, to nie mozna go nazwac sportowym 🙂 A Ty bys tlumaczyl zawziecie ze sie nie zgadzasz, bo masz Toyote co ma 12 sek do setki i bardzo lubisz nia jezdzic i inni tez lubia 🙂 Ta dyskusja byla na podobnym poziomie absurdu

To auto, które ma 10s do setki, silnik o pojemności 0,660. Rasowy roadster, a niestety niedostępny w europie (w wersji tylko na Japonię z kierownicą po prawej stronie). "Honda S660".

 

Zrzutekranu2024-06-5o18_04_25.png.3c7b00a61f261784f6449fe839b8ed06.png

Edytowano przez AutoPirat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.06.2024 o 11:23, tomw napisał:

Jak najbardziej Cie krytykowalem 🙂 Uzywjac porownania motoryzacyjnego, to jest tak jak by Ci ktos na forum tlumaczyl ze jazda samochodem ktory ma 4 sek do setki jest niesamowitym odczuciem i jak auto nie ma przyspieszenia ponizej 6 sek, to nie mozna go nazwac sportowym 🙂 A Ty bys tlumaczyl zawziecie ze sie nie zgadzasz, bo masz Toyote co ma 12 sek do setki i bardzo lubisz nia jezdzic i inni tez lubia 🙂 Ta dyskusja byla na podobnym poziomie absurdu, i mogla sie wziasc ino z tego ze albo nie slyszales nigdy dobrze zrobionego basu z zejsciem ponizej tych arbitralnych 20Hz, czy tym bardziej i do 16Hz, albo jestes zapalonym fanem firmy REL i ten wielki napis na srodku glosnika sprawil ze logika i sens Cie opuscily 🙂 Mozesz wiec lubic RELa ile tylko chcesz i jesli rzeczywiscie jestes zadowolony, to tym lepiej dla Ciebie 🙂 Ale to jest forum publiczne, ludzie czytaja to co sie tu pisze i potem jakis laik moze myslec ze sub ktory ledwie przekracza bariere 30Hz to dobry wybor do kina 🙂 Wiec to co piszesz jest po prostu szkodliwe 🙂

A co do samego HT1205, zerknij Sobie na zdjecie ponizej, to jest glosnik z tego suba 🙂 Jest to jak widac zwykly woofer, bo nie zaliczylbym go chyba jeszcze do sub-wooferow, stad i cala tajemnica slabego zejscia tego suba, po prostu ma zwykly glosnik. Za te pieniadze to wstyd, bo to nie jest sub za 2000zl. Tak jak zawsze zniechecam ludzi do budowania suba do kina samemu, bo ciezko jest zrobic dobry sub schodzacy nisko, tak w tym przypadku mozna zrobic lepszego nizej schodzacego suba za polowe tego co kosztuje REL. I znow sie rozpisalem, ale nie jest to zaproszenie do nastepnej bezcelowej dyskusji 🙂 Mialem dwa HT1205 u siebie w porzadnej konfiguracji, porownywalem z innymi subami i dla tego mam zdanie jakie mam 🙂

rel.JPG

Tak na marginesie to widziałem filmik, z którego powyższy kadr pochodzi, a można trafić na niego na fb fanpage Rel'a, gdzie użytkownik z Serbii (2xHT1205 mk1) opisuje historię z tandetnymi kondensatorami. Powymieniał je sam na Rubycony - relacjonował, że lokalny dystrybutor go olał (sprzęt miał sprowadzony z GB). Obiektywnie słabo to wygląda, bo każdy spodziewałby się tu najwyżej jakości elementów w takich produktach, no ale tandetne kondensatory są też bolączką innych producentów. REL odpisał tylko, że wskaźnik awaryjności dla ich subów jest poniżej 0,5% i chętnie by pomogli, przy czym ingerencja użytkownika to też utrata gwarancji. Nie zmienia to jednak opinii, że nadal lubię granie swojego HT (chociaż z tym się akurat zgodzę, że mógłby być niżej wyceniony) i nie drążę na co mógłby zostać wymieniony, ewentualnie czym go dopełnić. W tej całej zabawie ciężko w ogóle mówić o jakichkolwiek granicach..

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lion napisał:

Tak na marginesie to widziałem filmik, z którego powyższy kadr pochodzi, a można trafić na niego na fb fanpage Rel'a, gdzie użytkownik z Serbii (2xHT1205 mk1) opisuje historię z tandetnymi kondensatorami. Powymieniał je sam na Rubycony - relacjonował, że lokalny dystrybutor go olał (sprzęt miał sprowadzony z GB). Obiektywnie słabo to wygląda, bo każdy spodziewałby się tu najwyżej jakości elementów w takich produktach, no ale tandetne kondensatory są też bolączką innych producentów. REL odpisał tylko, że wskaźnik awaryjności dla ich subów jest poniżej 0,5% i chętnie by pomogli, przy czym ingerencja użytkownika to też utrata gwarancji. Nie zmienia to jednak opinii, że nadal lubię granie swojego HT (chociaż z tym się akurat zgodzę, że mógłby być niżej wyceniony) i nie drążę na co mógłby zostać wymieniony, ewentualnie czym go dopełnić. W tej całej zabawie ciężko w ogóle mówić o jakichkolwiek granicach..

Filmu nie ogladalem, tylko screen glosnika zrobilem, ale nie dziwi mnie zupelnie co piszesz 🙂 HT1205 to jest budzetowy sub, jesli chodzi o konstrukcje, kosztuyje ile kosztuje bo placisz duze premium za znaczek RELa 🙂 Widac to po tym jaki glosnik jest zastosowany, wiec nie dziwia i kondensatory 🙂 W subach z tego segmentu nie spodziewalbym sie najwyzszej jakosci komponentow u zadnego producenta, ale REL jedzie juz po bandzie 🙂 Ten sub powinien byc co najmniej 1000zl tanszy, jak nie 1500zl 🙂

Klipsch z reszta szedl ta sama droga do niedawna, w serii SPL tez byly slabe woofery, ale chodziaz ich suby byly tanie, 15 calowy mozna bylo kupic za niewiele wiecej niz 3k 🙂 Natomiast w nowej serii RP poszli po rozum do glowy i wlozyli prawdziwe porzadne suby do srodka. najmniejszy RP1000SW wytrze podloge tym RELem jak mokra szmata w kinie, za mniej sporo i to bedac otwarta konstrukcja ktora jest drozsza w wytworzeniu 🙂

Skonczylem wczoraj kino i pomiary, i dwa RP1000SW w moch 20m2, schodza do 17Hz, z bezglosnymi portami i wyciagaja 110dB ponizej 24Hz, a powyzej i 115Hz 🙂 Za to ile kosztuja, to jest jakis kosmos 🙂

Pomaranczowe przed Dirac, reszta po:


image.png.e477dc6945f4783589492bf0a5a3eebf.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...