Skocz do zawartości

Monitory studyjne łamiemy stereotypy


Recommended Posts

14 godzin temu, MariuszZ napisał:

Ja od jakiegoś czasu obserwuję aukcję do aktywnych monitorów ale za drogo dla mnie. Czysta ciekawość tylko więc podglądam. Takie droczenie się z moimi potrzebami i możliwościami ;) Zastanawiam się jak Ci ta prezentacja muzyki siądzie to co zrobisz dalej? 😎

Dla mnie za mało studyjne. Jak patrze na nie to od razu widac, ze zrobione pod pewien rodzaj audiofila. Zaden realizator, montazysta, inzynier nie kupilby ich. Dlaczego? Niepotrzebne koszty.

 

3 godziny temu, MariuszZ napisał:

Test monitorów na kanale 0dB.pl

 

W sumie, narazie się zgadzam. Nigdy nie myslalem o nich jako 3droznych. Nie napisalem, a powinienem o tym, ze sygnal analogowy jest zamieniony na cyfrowy, a powinienem, bo to dość ważne. Wczoraj już poźno było i pomyslalem, ze odnosniki techniczne będe wtrącał w trakcie testow. 

Mialem okazję kupic TB2+ ale... to juz znam. Chcę czegoś nowoczesnego, innowacyjnego.

Podszedłem, to tego Amt jak do kazdego i dlatego jest odwrócony do pozycji pionowej. Hmmm... nie do konca w to wierzę, że nie ma znaczenia jego ustawienie. Kiedys może sprawdzę.

Trzeba wspomniec przy tej okazji o historii powstania Eve. Jest podobna do wielu w tej branży. Ktos tam odszedł, bo nie mogł się dogadac z pozostalymi inzynierami Adama i stworzyl nową markę. Typowe, nieprawdaż ;). Dla nas plusem dodatnim ;) jest to, ze taka marka musi czymś się wyróżnic i wybić. Czyli dostajemy lepiej w nizszej cenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, audiowit napisał:

Dla mnie za mało studyjne. Jak patrze na nie to od razu widac, ze zrobione pod pewien rodzaj audiofila

Używka tylko trochę droższaod Eve. Imponują mi parametrami. Dolne pasmo do 28Hz (-1.5dB). Obudowa zamknięta. Można spodziewać się dobrego grania ale to trzeba by posłuchać. 

Ogólnie sprzęt pro poszedł mocno do przodu w ostatniej dekadzie. Tylko to trochę takie mało audiofilskie klocki są 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Zwrociłem uwage na te parametry. Imponujace.

Tak, pozatym zauwazylem, ze trochę zmienilo sie podejscie realizatorow do monitorow. Nie wiem czy to u moich znajomych czy ogolnie.

Kiedys naprawdę nie dalo sie tego sluchać. Obecnie... jak widzisz zdecydowalem się na takie kroki. Teź studia są lepiej wyposazone. To dość skomplikowany temat.

No i coraz mniej Yamahy ns10 widuję :)))

Nie wiem czy malo audiofilskie. Dla mnie bawienie sie kolumnami studyjnymi bedąc nowicjuszem i nie wiedząc o co kaman to prosta droga do znienawidzenia tego hobby. 

A jeśli chodzi o wyglad. Dajesz do fornirowania i juz są audiofilskie. No moze nie w przypadku 307ek bo tu od razu widać, ze na 1szym miejscu jest uzytecznosć i dźwięk.

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, audiowit napisał:

A jaki jest metraz rezyserki

do której ma dostęp to ma ok. 5m2 i mocno zastawiona tylna ściana.

58 minut temu, audiowit napisał:

co bylo nie tak z 3070?

swoje spostrzeżenie pozostawię gdy Ty podsumujesz swoje spostrzeżenia, po prostu nie chcę abyś się sugerował moimi.

1 godzinę temu, audiowit napisał:

W ktorym salonie je slyszaleś?

w Glasgow.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to nie musisz się martwić. Mam totalnie wolny umysł od sugestii.

5m2. Sam stół zajmuje ze 1m-3m2. Ilu kanalowy? Rozumiem, ze krosownica, racki i w zasadzie wszystko bylo poza rezyserka lącznie z realizatorem?

A moze to byla montażownia?

Sprzętu pro nie sprzedaje sie w salonach. Co najwyzej w sklepach muzycznych.

W Glasgow. Podeslesz link do tego salonu?

Karol, i jeszcze taki maly szczegół. Nie ma monitorow 107. To jest subwoofer.

Podpowiem, ze do takiej rezyserki taki zestaw jest za duzy. 

A tak wogole to Karol troszeczkę nie zmyslasz czasem? ;)

  • Lubię to 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audiowit napisał:

A tak wogole to Karol troszeczkę nie zmyslasz czasem?

no tak albo zmyślasz , albo troll 🤣

tak pomyłka wpisie, 307

1 godzinę temu, audiowit napisał:

Podeslesz link do tego salonu?

masz na PW

Czy jakieś wątpliwości masz nadal, czy zajmiesz się subiektywną recenzją kolumn.

Pozdr.

1 godzinę temu, audiowit napisał:

A moze to byla montażownia?

jest to wydzielone pomieszczenie, wygłuszone do odsłuchu nagranego materiału i montażu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, audiowit napisał:

Więc nie jest to rezyserka.

oj nie wiem czy byłeś kiedyś studio nagrań , ale to nie ważne, reżyserka kontroluje nagranie poziom sygnału dla poszczególnych ścieżek dźwięku,  który następnie jest montowany w całość. Przynajmniej tak on ma, może też są inne inaczej zaprojektowane, na pewno.

10 minut temu, audiowit napisał:

Nie wierzę, ze ktoś wstawił 307 do 5m2.

przeczytaj uważnie mój wpis o tym, czy użyłem słowa że ktoś MA, to była tylko moja sugestia.

Pozdr.

P.S. Twoje wątpliwości zaśmiecają twój temat, sorry.

18 minut temu, audiowit napisał:

Model 3070 istnieje.

Tu możesz kupić

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2024 o 20:00, audiowit napisał:

Podczas testow u sprzedajacego zauwazylem, ze monitory te są bardzo wrazliwe na jakość sygnalu. Rme Adi2 stal smutno z boku główną rolę grał Hugo2. Dodatkowo na inny wymiar wyniósł brzmienie customowy przedwzmacniacz zbalansowany, lampowy. W to mi graǰ. Nie brakuje mi dacow i przedwzmacniaczy w domu.

Przypominają mi się moje doświadczenia z Adam Audio A7X. U sprzedającego grały znakomicie. U mnie zagrały słabo. Zwaliłem na akustykę :D  Pożyczył mi wtedy infterfejs Focusrite i okazało się że zagrały tak samo dobrze jak u niego... Sprzedałem Rme i odkupiłem interfejs. Docelowo skończyło sie na Chordzie i klasycznym audio.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Może i zaśmiecają ale też demaskują ;).

Przeczytalem uwaznie Twoj wpis i doszedlem do wniosku, że wyskoczyles jak Filip z konopii. Nie 3070 tylko 307, nie rezyserka tylko montaż, nie slyszałeś ale przypuszczasz. No ale dobra. Zapomnijmy.

Ysdz jest moim pierwszym dac kupionym lata temu i nadal grzejacym u mnie lawkę rezerwowych. Na codzien gra w systemie salonowym z telewizorem lub cd.

Dlaczego został? Bo jest bardzo funkcjonalny ma i2s niestety po rj45, aes ebu, 2x coax, optyk. Wyjscia rca i xlr. Jest jedynym dac jaki znam ktory gra dobrze bez uzycia pre. Ma doskonałą regulację sygnalu wyjsciowego. Wymiótl bez zajakniecia Mytek Manhattan, ktory dlugo u mnie nie grzał miejsca. Jest 4 krotnie tanszy od Manhattana. Jego menu jest bardzo rozbudowane w filtry, zmianę fazy i wiele innych pierdół.

Uwaga, jest na 2x sabre 9018 tej zimno, klinicznie i szorstko grajacej kosci. No i znow stereotyp. Ktos kto go uslyszy napewno nie powie, ze jest zimny i kliniczny. Gra bardzo organicznie i analogowo i przy tym rozdzielczo. Najlepszym slowem, ktore go okresli jest chyba plastyczny.

Też oszczędzę Wam czekania na jakiś werdykt. Użądzenia zgraly się doskonale co nie bylo dla mnie zaskoczeniem i utwierdzeniem w przekonaniu, ze zostanie u mnie jeszcze kilka latek. Gdybym nie mial porownania np z Wba w sumie moglbym chyba zostać przy tym minimalistycznym systemie.

Jedyna zmiana w podlączeniu była taka, że sygnal szedł bezposrednio z Iodaty kablem usb z pominieciem matrixa spdif2. Ysdz wyposazony jest w Amanero wiec nie slyszę specjalnej rożnicy miedzy i2s, a usb.

No dobra. Wiec czy pre WBA jest potrzebne? No tak. Dźwięk z przedwzmacniacza aktywnego go podkreca. Wybrzmienia są dluzsze i wyraźniejsze. Dźwiek jest bardziej rozświetlony. Mikrodetale bardziej czytelne. Pre wzbogaca odbiór muzyki. Czy na tym polega lampa? W moim przekonaniu tak. Lampa nie ma ocieplać czy uprzyjemniać tylko w subiektywny sposob rozswietlać i subiektywnie go przyspieszyć. 

Jesli przy ysdz stoją w przestrzeni instrumenty to przy wba miedzy tymi instrumentami lataja drobinki kurzu. Lampa dodaje przestrzeni.

Zatem czy zostanie Holo z Wba? Narazie Ysdz gralo jeden dzień i myslę, ze nie powiedzialo ostatniego slowa. Dam mu jeszcze szansę.

A kulisy testu z Ysdz wygladają tak, ze wlosy sobie rwałem przez pół dnia. Zaraz po podłączeniu strasznie to brzmiało. Pomieszanie tartaku z megafonem na dworcu w Kielcach. No ale warto bylo się pomeczyć.

Ysdz lubi moja partnerka. Zawsze jak je podłączę to podoba jej się dźwięk. A nie wie oczywiscie, ze jest podłączony. Ona kompletnie sie na tym nie zna, nie rozpoznaje tych klocków. Do tego stopnia, że kiedys myslala, ze pulapki basowe to kolumny. Ma dobre ucho, kiedys śpiewała.To daje do myslenia o tym dac. 

15 minut temu, marcinmarcin napisał:

Przypominają mi się moje doświadczenia z Adam Audio A7X. U sprzedającego grały znakomicie. U mnie zagrały słabo. Zwaliłem na akustykę :D  Pożyczył mi wtedy infterfejs Focusrite i okazało się że zagrały tak samo dobrze jak u niego... Sprzedałem Rme i odkupiłem interfejs. Docelowo skończyło sie na Chordzie i klasycznym audio.

Nie wiedzialem, że masz Chorda. Uwazam, ze jest swietny. Design jest kontrowersyjny ale mnie nie razi jak niektorych.

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej to mocno ofensywne i ekspresyjne granie...  ;) z jednej strony myślę o sprawdzeniu jakiegoś przyzwoitego R2R a czasem nawet dołożeniu jakiegoś suba, z drugiej jakoś zawsze lubiłem takie granie... monitory studyjne, czy to Yamaxy, czy KRK czy też Adamy też mi się podobały - jedyne co już było za ostre dla mnie to któryś Genelec.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W branzy na Genelec mowią piachosypy. Ja tez za nimi nie przepadam.

Yamah slyszalem kilka. Najbardziej chyba popularne w studiach czyli ns10 nie wierzę, ze Ci się spodobaly. Są straszne. To taka lupa powiekszajaca wszystkie szelesty, szumy, trzaski. Jak ktoś pierwszy raz je uslyszy to powie wooooooow jakie zajebiste i dalej juz nie może bo kopara lezy na podlodze. Po 15 minutach boli go glowa, a po godzinie siedzi bijac glowa w sciane w Kobierzynie.

Nadal są uzywane ale juz nie jako odsluchy glówne. Jest taka snegdota, ze jesli da się odsluchac plyte na ns to znaczy, ze na wszystkim innym zagra swietnie.

Oczywiscie przerysowuję ale staram sie oddac ich charakter.

Marcin, s moze po moich testach kupisz sobie jakiś monitor studyjny i uproscisz tor. Po co Ci sub? 

Masz fpga czy r2r naprawdę jest Ci potrzebne? Nie staraj się poprawiac tylko isć rowno z gory na dół.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, audiowit napisał:

Najbardziej chyba popularne w studiach czyli ns10 nie wierzę, ze Ci się spodobaly. Są straszne.

Legendy o nich krążą, niestety nie było mi dane słuchać. Ale  tanie Hs7 czy Hs8 miło wspominam odsluchy, choć strasznie wrażliwe na zakłócenia, np lapaly komórkęvw pobliżu. Przypuszczam że z dobrym źródłem zawstydzić by mogły dobre,  wielokrotnie droższe Hifi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialem wygooglać bo nie wiedzialem o ktore chodzi. Oczywiscie, że znam jedne i drugie czyli 7 i 8. Nie są uzywane w rezyserkach. Ewentualnie jako odsluch dla kogoś ale nie jest to dźwiekowiec. Nie przykladalem uwagi do ich brzmienia wiec nic nie powiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eve są tanie, wyszla niedawno nowa seria Adamów. Te juz mniej tanie. Ale powiem Ci szczerze, ze te dobre monitory ciezko kupić i wolno traca na wartosci. Ja polowalem chyba z pół roku i dalem za wygraną bo albo za drogo albo nie było.

O wiem co moze Ci się spodobać. Sam sie zastanawialem czy nie wziać. Dynaudio bm15a. Szybkie, zwinne z duzym basowcem. Troszke dla mnie za chude ale w domu ich nie slyszalem i podejrzewam, ze gdybym wziąl je na warsztat to pogrubilbym je. To duze monitory. I ladne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, audiowit napisał:

Eve są tanie, wyszla niedawno nowa seria Adamów. Te juz mniej tanie. Ale powiem Ci szczerze, ze te dobre monitory ciezko kupić i wolno traca na wartosci.

Zgadza się. Te nowe też w większości mają wbudowane cyfrowe DSP i sygnał analogowy przechodzi przez AD-DA. Z moich doświadczeń nawet czasem samo włączenie jakiegoś cyfrowego przetwarzania potrafiło zdusić mikrodetale, pogłosy i inne duperelki które kocham w dźwięku i przyznam że mam trochę obaw przed czymś takim... może nieuzasadnione, może mam rację.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieuzasadnione. Przy wyzszej klasie monitorow producent nie moze sobie pozwolić na jakiekolwiek utraty. Ja bardziej obawialem sie wejścia klD do monitorow. Na poczatku obslugiwaly tylko przetworniki basowe. Srednie i wysokie tony przejmowaly AB. Ale klD jest bardzo szybko udoskonalana. W tym momencie PMC stosuje juz klD nawet przy wysokotonowkach i nawet w swoich najwyzszych liniach monitorów.

Prawde powiedziawszy bardziej ufam zwrotnicy cyfrowej niz analogowej. Jesli chodzi o dsp to u siebie po wielu probach wszystkie ustawienia mam na 0. Cieszę się bo znaczy, ze niezlą mam akustykę. Zatkalem tylko br bo rezonansu pomieszczenia nie unikniesz i sukcesem już jest, ze wiesz, ze go masz.

Tak a'propos to chyba Wadia rozpoczeła ten trend w..... :) Intuition. Taki kombajn ni to wzmacniacz ni dac. Ona głównie gra po cyfrze ale mozna podpiać rca z tym, ze sygnal jest od razu konwertowany.

No ale to jest Wadia. Kto zna troche historie audio to wie, ze Wadia jest mistrzem w obróbce cyfry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest to psychologiczna bariera. Myslę, ze jest to bilans zyskow i strat. Nie wiem, tez nie zaryzykuję i nie powiem, ze nie tracisz mikrodetali. Jak to sprawdzić? 

Otuchy dodaje fakt, ze obrobce podlega juz sygnal cyfrowy i tu straty sa mniejsze gdyby byl to analog.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...