Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Ciekawość mnie skłoniła do przepytaniu sztucznego bytu. Ten dołek (500–700 Hz) może sprawić, że dźwięk trąbki staje się mniej ciepły, bo brakuje mu "ciała" w dolnej średnicy, a przez kontrast: wyższe harmoniczne (np. 2–5 kHz) stają się bardziej słyszalne i trąbka może wydać się... bardziej krzykliwa. To zjawisko znane jako percepcyjny kontrast tonalny. Gdy jedno pasmo (np. 500–700 Hz) jest delikatnie wycofane, mózg interpretuje pozostałe pasma (np. 2–4 kHz – tam gdzie leży atak i jasność trąbki) jako bardziej wyeksponowane. Efekt? Trąbka nie brzmi „krzykliwie” z powodu podbicia wysokich, tylko przez brak fundamentu w niższej średnicy. Brakuje ciepłego pomostu między podstawowym tonem (ok. 300–600 Hz) a blaskiem (5–10 kHz). W praktyce trąbka może zabrzmieć szczuplej i jaśniej, ale niekoniecznie ostrzej technicznie. Brak „gruntu” powoduje, że ataki i „jasność” są bardziej wyczuwalne, nawet jeśli nie są realnie wzmocnione.
  3. Today
  4. Nocne plumkanie z Dominic Miller and Neil Stacey „New Dawn” Naim Records. Ach ten Naim, nie da się przejść obojętnie obok tej wytwórni płyt. CD do zdobycia tylko chyba przez Discogs, na stronie Naim Records tylko w formie cyfrowej. https://tidal.com/browse/album/105780065?u Na szczęście jest też na Qobuzie.
  5. Wczoraj
  6. Nie mam zamiaru się gniewać o ATC. Ja lubię to granie i tyle. Przecież nawet najbadziej doświadczeni i uznani konstruktorzy głośników też się na siebie nie gniewają, chociaż często mają zupełnie inne podejście do konstruowania i tylko swoją wizję brzmienia naturalnego czy tam pięknego.
  7. Adam, proszę Cie nie dorabiaj jakiejś swojej teorii. Ta krzykliwość bierze się z tego, że w tym zakresie ATC mają jakieś podbicie(herców ) i najzwyczajniej nie radzą sobie z tym Adam. Czasem lubię jak opisujesz brzmienie, ale czasem dorabiasz do rzeczywistości swoje jakieś dziwne opisy, o czym mówił już Mariusz. Nie gniewaj się za ten wpis, ale tak to widzę i piszę co myślę. Swoją drogą jestem ciekawy jak zagra ta płytka Ani Dąbrowskiej.
  8. Czy ja wiem… Na forum tylko ja mam SCM7 i je lubię. Inni wybierają co innego, był powszechny spis i w sumie u każdego gra coś innego
  9. Na e-bay w uk jest tego sporo Exposure 3510 Mono Block Power za 9 tys audiolab800, quad itp ale chciałbym Vincenta jeden jest bodajże z tym wejściem main in jako końcówka mocy. Ale tutaj słabo dostępne są Vincent, z tego co słyszałem union research jest podobny do vincenta czyli hybryda tylko nie wiem który model ale celował bym właśnie w to lub suoernait3 czy lemma creek bo z monibkokaki to też nie wiem czy mają main in
  10. Monobloki, używane nie będzie prosto znaleźć. Może lepiej skupić się poprostu na dobrej i wydajnej integrze. Za 10 tysięcy może uda się dorwać Yamahę AS3000
  11. Ciężko jest stwierdzić jaki może być problem nie mając przed sobą urządzenia. Proponuję skontaktować się z naszym serwisem w celu ekspertyzy: 22 777 99 25/26
  12. @Carmion Jak byś posłuchał wcześniej to byś nie musiał teraz szukać hehe, goldy już nie takie super…? Życzę powodzenia w zgraniu subow bez dsp.
  13. Właśnie jest używana za 10 tys potrzbuje integre lub może dwa mono bloki jeszcze nie wiem ale musi być wejście pre out lub main in
  14. Te podrasowane herce nie pozwolą obiektywie całościowo lepszym kolumnom wygrać? Ciekawe czy konstruktorzy ATC wiedzą co narobili...
  15. Jest ofensywna i tyle. Tak samo jak wokal potrafi wpadać w krzykliwość. Takie są małe ATC i za to tak je lubię. Chociaż może nie potrafię tego pisemnie przekazać. Ta bliskość raz zwiększa ekspresję i kontakt z muzyką ale czasem trochę da po uszach ofensywnością.
  16. Nie napisałem, że miękko i grzecznie. Napisałem tylko, że "nie świdruje".
  17. Bez urazy ale Twoje rady są dla mnie kompletnie nieistotne 😉 i nie chcę mi się nawet argumentować dlaczego. Bo już to przerabialiśmy. Będą i tak połączone wejściem typu Speakon. Także pod względem dsp za dużego wpływu nie mam.
  18. Ale daje Ci do myślenia, że zarówno na Harbethach u Ciebie jak i u każdego kto tu testowo słuchał tej trąbki, brzmiała ona wręcz miękko i grzecznie i tylko na ATC czasem krzyczała?
  19. @rajdek mój ulubiony wykonawca i płyta, świetna zresztą również do testów sprzętu 😉
  20. Problemem nie jest w Twoim przypadku sprzęt tylko jego ustawienie i pomieszczenie.
  21. Zależy od tego jak grają głośniki chyba... Ja miałem w domu zarówno x3800h i rz30 (podobno gra tak samo jak nr7100 plus 2 niezależne wyjścia subwoofera, dlatego dopłaciłem do tego modelu) i dla mnie onkyo wypadło dużo lepiej. Dźwięk ogólnie żywszy, wystrzały z broni bardziej wyraziste i lepsza kontrola basu. To nie jest tak, że denon wypadł tragicznie, ale w porównaniu z onkyo grał trochę jak spod koca... Onkyo swoim graniem bardziej wgniata w fotel w mojej opinii. Może z jakimiś jasno grajacymi kolumnami byłby lepszy denon, ale jak głośniki grają w miarę neutralnie, albo ciepło to moim zdaniem onkyo do kina lepsze. Ostatecznie to i tak kwestia gustu, ale uznałem, że głos dla onkyo też się należy
  22. Oj tam, wiem, że to bylo luźne. Aksamitne i spokojne relaksujące brzmienie nie musi być miękkie i słodkie 😉 Tak to pamietam z tymi szerokopasmowcami i lampą.
  23. https://wiadomosci.wp.pl/niemieckie-media-o-zlozu-ropy-na-baltyku-polska-bedzie-sie-dzielic-7181464032410336a
  24. To było luźne pytanie. Byłem w posiadaniu bardzo gładkiego, miękkiego, słodkiego zestawu i ceniłem go sobie, jednak to nie jest uniwersalne. Każdy niech dobiera brzmienie do swoich potrzeb.
  25. Acolu

    Magnat MR780 + ?

    Tak jest, nie zmieniałem lamp bo czekałem na zakończenie okresu gwarancji a potem jakoś nie było okazji. Kuoując Magnata liczyłem się z tym, że można mocno wpłynąć na brzmienie samymi lampami. Abstrahując od głośników, co dala wymiana na Siemensy? Jak zmienił się charakter brzmienia? Btw. forza juve Tak jest, nie zmieniałem lamp bo czekałem na zakończenie okresu gwarancji a potem jakoś nie było okazji. Kuoując Magnata liczyłem się z tym, że można mocno wpłynąć na brzmienie samymi lampami. Abstrahując od głośników, co dala wymiana na Siemensy? Jak zmienił się charakter brzmienia? Btw. forza juve
  26. Nie pisz takich rzeczy. Kiedyś w Poznaniu u starszego gościa słuchałem kolumn szerokopasmowych (podłogowe) z driverami z włókien drewnianych z jakimś lampowcem nie pamiętam. W jazzie piękne aksamitne brzmienie, które dzisiaj bym docenił wtedy byłem młodszy o jakieś 15lat i też myślałem, że to nuda. Dzisiaj już bym tak nie powiedział, ale jestem już starszy i może bardziej doświadczony niż wtedy. Nie wiem.
  27. @CarmionPrzykładowo Genelec , Neuman , Atc to klasa premium i nic mi nie dało tak różnorodnego basu. Jeśli na albumie mamy różne linie melodycznych to dokładnie takie otrzymasz do tego są suby z dsp i system dsp, ogólnie genialne granie i brzmienie, dostajesz czarno na białym i zapominasz o hi fi i wszelkich pokojowych bolączkach. A co do rela s520 to przepaść między t9x mimo, że to naprawdę dobry sub, jednak bez kalibracji nie ma szans zgrać to idealnie w porównaniu przykładowo do takiego neumanna lub geneleca i synergii z ich monitorami i dsp.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...