Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Rysiekocuca dołączył do społeczności
-
dominik stanuszek dołączył do społeczności
- Today
-
MłodySchab dołączył do społeczności
-
Dokładnie tak . To dotyczy wszystkich starszych modeli z linii z przed Alpha czyli tych na serio Vintage oraz niższych modeli o bardzo małej mocy . Trzeba pamiętać że dawno dawno temu królowały lampy a tranzystory to był powiew nowoczesności . Wcześniej wiele konstrukcji kolumn było budowane z głośników 16 Ohm, potem stopniowo zmierzali w kierunku 8 Ohm . Udając się w podróż w czasie i kupując wzmacniacz z epoki czarnych frontów i srebrnych gałek trzeba szukać im towarzystwa z ich czasów . Wtedy będzie wszystko grało jak należy . Sansui ( wysokie modele ) mają duży zapas mocy ale żeby grały cudnie to trzeba łączyć je z wysokowydajnymi głośnikami o łagodnym przebiegu impedancji . Da się zrobić mezalians i podłączyć pod kolumny z lat 90’ i nowsze ale to musi być zrobione z głową . Czym starszy wzmacniacz tym trzeba robić to ostrożniej żeby nie uszkodzić tranzystorów . Kolumny są przypisywane przez producentów do kategorii impedancji i trzeba poszukać konkretnych testów branżowych często w prasie zagranicznej jak wypadły realne przebiegi na pomiarach a nie zwracać uwagi na tabliczki znamionowe . Czym bliżej lat 2000’ tym częściej kolumny podawane jako 8 Ohm w rzeczywistości mają więcej wspólnego z 6 Ohm , a niektóre kolumny podawane jako 4 Ohm mają dołki impedancji poniżej 3 Ohm . Czym mniej Ohm tym większe obciążenie dla wzmocnienia i więcej zniekształceń a tego nikt nie chce . Gdy słuchamy od czasu do czasu i nie przesadzamy z głośnością to ryzyko nie jest duże ale gdyby takiego „dziadka” zapiąć pod naprawdę „ciężkie” kolumny i robić na nich imprezkę z muzą non stop i głośnością jak na koncercie to kłopoty murowane . Na więcej można sobie pozwolić gdy wzmacniacz jest po kompletnym przeglądzie. Ma sprawdzone wszystkie kondensatory i wymienione na odpowiednio dobrane . Świeżutka pasta termo-przewodząca. Wszędzie czystko, bez wiadra kurzu na radiatorach i zakamarkach . Sprawdzone tranzystory . Gdy wzmacniacz jest bliski oryginału to trzeba obchodzić się z nim delikatnie i dać do pracy „łatwe” kolumny a wtedy można słuchać godzinami i jak mamy szczęście cieszyć się prawdziwym graniem Vintage . Pozdrawiam Pygar Kolumny Diatone są idealne dla Sansui tak samo wyczynowe Altec na hornach . Cud miód i orzeszki .
- Wczoraj
-
Zbigniew Łątka dołączył do społeczności
-
MarSZ zaczął obserwować Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał pairtick na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
https://www.fakt.pl/polityka/gen-jaroslaw-gromadzinski-musimy-dac-rosji-jasny-sygnal-ws-krolewca/vgqy8rx Tu się raczej nie wybieraj 😛 -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał pairtick na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Który to został nielegalnie zaprzysiężony. -
Nowy DAC/AMP od Fiio K13 R2R - pierwsze testy, porównania, opinie
topic odpisał il Dottore na Mprezi w Stereo
To warto powtarzać wszystkim nowym użytkownikom urządzeń lampowych: gdy już włączysz takie urządzenie, zostaw je włączone na przynajmniej 10 minut, dopiero potem wyłącz. Lampy Ci podziękują. -
@Lexmar61llllTo kwestia ograniczenia softu dotyczącego parametrów sygnału audio przypisanego do Spotify, zapisanego w urządzeniu. Nie da się tego przeskoczyć. Ten sam problem dotyczy młodszych urządzeń, które nie mają już wsparcia softu ze strony producenta. Kup Wiima mini, jak wszystkie Wiimy ma ciągłe wsparcie softu. Podłącz pod wejście liniowe RCA, wrzuć za szafkę i z poziomu fajnej apki Wiima na fonie dostaniesz bezstratne Spotify. Koszt około 400 PLN.
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał pairtick na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Z tym że on właśnie znowu ucieka - żyć za niemieckie euro w Polsce. I gdzie ta Twoja rusofobia? Jprdl 🤦 Tu masz gościa, który ogarnia temat. LDH7OgRycdlh5HqQ.mp4 -
Pytanie czy subbas był oceniany na świeżo wyjętym z pudełka daku? Bo lampy potrzebują trochę czasu by się rozegrać. W tym układzie pracują przy ok.1/4 maksymalnego napięcia anodowego. To oznacza dwie rzeczy: naprawdę dużą spodziewaną żywotność lamp w tym konkretnym układzie. I długi czas wygrzewania lamp, być może ów brakujący subbas się z czasem pojawi. No i zawsze można zamienić lampy na inne. Jeśli ktoś dysponuje używaną kwadrą lamp ecc88, będzie mógł sprawdzić różnice w brzmieniu w ciągu kilkunastu godzin od ich wymiany. Bo wymiana na inną nową kwadrę znów pociągnie za sobą konieczność ich rozegrania.. I na koniec uwaga ogólna, korzystając z urządzeń lampowych, warto raczej stawiać na dłuższe kilkugodzinne sesje z muzyką. Nie warto odpalać lamp na 15 minut, bo ich częste załączanie na krótko skraca ich żywotność.
-
Dali Opticon 2 mk2 vs Pylon Diamond monitor 18 mk2
topic odpisał Piotr Antoszczuk na Piotr Antoszczuk w Stereo
No właśnie. Narazie mam salon 19-20 metrów. Zapas mocy był w sam raz ale myślę, żeby ewentualnie odrobinę więcej zapasu mieć. Czyli A12 mk2 zagra podobnie tylko z większą rezerwą prądu tak ? -
Już nie ma Wolnego Świata. Witamy w nowej rzeczywistości. I nikt nie zapytał, jak nam się ona podoba. Jak zwykle. Liczę że za ok 4 lata. Zobaczymy. Ależ dotyczy! Ja rusofobię wyssałem z mlekiem matki i najchętniej bym poszedł za Napoleonem na Moskwę. Problem w tym, że Polska sama sobie nie poradzi a chętnych do takiej wyprawy brak. Wolą z Putlerem handlować. Mamy więc dwa wyjścia: 1/ wierzgać przeciw ościeniowi z wiadomym skutkiem 2/ ustawić się grzecznie w kolejeczce do całowania kacapskiego tyłka. Ależ głosuję! Bo zależy mi na przyszłości tegokraju. Dzięki mnie masz Pana Prezydenta Nawrockiego! Strach pomysleć co by było, gdyby zwalił się nam na łeb Rafauek. Mało to Polska przeżyła nieszczęść?
-
Dali Opticon 2 mk2 vs Pylon Diamond monitor 18 mk2
topic odpisał Piotr Antoszczuk na Piotr Antoszczuk w Stereo
a to do Was też zajadę bo tych akurat nie słuchałem. Obrony u mnie grają na zmianę z wiim amp i wiem ultra + cxa81 . Cxa udało mi się kupić w dobrej cenie, ale im dalej go słucham to sporo mi w nim brakuje. Szczególnie na basie jest jakby bardzo szczupło, a kilka miesięcy temu wypożyczyłem od Was na weekend Rotela A11 mk2, i co ten mały piecyk zrobił z oberonami to do dzisiaj nie mogę zapomnieć. Dźwięk był jakby to ująć kompletny ? Wszystkiego było tyle ile lubię, duuużo zwartego mocnego basu, średnica opanowana precyzyjna, góra cykała tak właśnie w sam raz bez zbyt mocnej metaliczności a jednak wyraźnie zaakcentowana. Trochę się zdziwiłem bo według specyfikacji to on niby nie grzeszy mocą -
Kino domowe 5.1 yamaha + Taga Harmony TAV 607
topic odpisał Top Hi-Fi & Video Design na Colin90 w Kino Domowe
Cześć RXV4a i RXV6a grają praktycznie tak samo. Technicznie dochodzą dwa kanały i phono do gramofonu. Natomiast zastanawiam się nad inną rzeczą. Jeśli chciałbyś wykorzystać zestaw w 50% do muzyki, to po co kupować tyle tych głośników oraz amplituner do kina domowego? Zmieniłbym to na amplituner stereofoniczny z funkcjami sieciowymi i dostawił dwie kolumny na sam front. Takie rozwiązanie może Cię pozytywnie zaskoczyć nawet w filmie... Moja propozycja: Yamaha RN600 - https://www.tophifi.pl/yamaha-musiccast-r-n600a.html Elac Debut 5.3 - https://www.tophifi.pl/elac-debut-3-0-f5-3.html Zerknij i daj znać co o tym sądzisz -
Sam Dirac potrafi bardzo dużo, ale warto zaznaczyć że jest kilka poziomów tego udogodnienia, zerknij: https://www.tophifi.pl/marki/dirac.html
-
Cześć Proponuję Ci wejść do świata jeszcze innych producentów głośników. Jednym z najlepszych głośników podstawkowych w swojej cenie, jest Elac Carina 243.4 - https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe/elac-carina-bs243-4.html Wstęga odgrywa tu kluczową rolę. W dodatku cały przekaz jest plastyczny, miły dla ucha. Zachęcam sprawdzić.
-
Michał narazie to wiesz... poznaję te suby , no i musza sie wygrzać ;). Wysokie i srednie bardziej klarowne, to bez dwoch zdań. Scena podobna. Moze troche zyskala na głębokosci. Jesli chodzi o impact, to tu mozna go "regulować" kwestia przesuniecia rownowagi tonalnej, kwestia przeniesienia cieżaru ( tych samych czestotliwosci )albo bardziej na suby albo na kolumny. Jest jeszcze EQ ale narazie nie mam potrzeby regulacji. No i faza. Najtrudniej mi ustawić. Musze miec czas. Natomiast juz mogę powiedziec, ze wolalbym przetwornik z włókna weglowego lub z papieru. W svs chyba jest alu. Charakter nieco miekki, poteżny, cieply. Szybkość wystarczajaca ale wolalbym bardziej studyjny nie estradowy charakter. Twardszy. Źródla pozorne bez zmian, choć wydaje mi się, że coś poprawię ustawieniem. Główne atuty to wieksza dynamika, klarowność, rozdzielczość i wolumen. Jestem zadowolony jak na jeden wieczor zabawy choć nie jest to jeszcze ideał.
-
Cambridge Audio AXR100 czy Yamaha R-N800A
topic odpisał Top Hi-Fi & Video Design na JaroMat w Stereo
Ok, to już mamy jakiś konkret. Czekamy na wieści z odsłuchu RN800 "mieliłem" wielokrotnie te pokrętła i naprawdę nie miałem ani razu takiego odczucia, ale rozumiem można mieć różne odczucia.
-
Dzisiejsze posty
-
Dokładnie tak . To dotyczy wszystkich starszych modeli z linii z przed Alpha czyli tych na serio Vintage oraz niższych modeli o bardzo małej mocy . Trzeba pamiętać że dawno dawno temu królowały lampy a tranzystory to był powiew nowoczesności . Wcześniej wiele konstrukcji kolumn było budowane z głośników 16 Ohm, potem stopniowo zmierzali w kierunku 8 Ohm . Udając się w podróż w czasie i kupując wzmacniacz z epoki czarnych frontów i srebrnych gałek trzeba szukać im towarzystwa z ich czasów . Wtedy będzie wszystko grało jak należy . Sansui ( wysokie modele ) mają duży zapas mocy ale żeby grały cudnie to trzeba łączyć je z wysokowydajnymi głośnikami o łagodnym przebiegu impedancji . Da się zrobić mezalians i podłączyć pod kolumny z lat 90’ i nowsze ale to musi być zrobione z głową . Czym starszy wzmacniacz tym trzeba robić to ostrożniej żeby nie uszkodzić tranzystorów . Kolumny są przypisywane przez producentów do kategorii impedancji i trzeba poszukać konkretnych testów branżowych często w prasie zagranicznej jak wypadły realne przebiegi na pomiarach a nie zwracać uwagi na tabliczki znamionowe . Czym bliżej lat 2000’ tym częściej kolumny podawane jako 8 Ohm w rzeczywistości mają więcej wspólnego z 6 Ohm , a niektóre kolumny podawane jako 4 Ohm mają dołki impedancji poniżej 3 Ohm . Czym mniej Ohm tym większe obciążenie dla wzmocnienia i więcej zniekształceń a tego nikt nie chce . Gdy słuchamy od czasu do czasu i nie przesadzamy z głośnością to ryzyko nie jest duże ale gdyby takiego „dziadka” zapiąć pod naprawdę „ciężkie” kolumny i robić na nich imprezkę z muzą non stop i głośnością jak na koncercie to kłopoty murowane . Na więcej można sobie pozwolić gdy wzmacniacz jest po kompletnym przeglądzie. Ma sprawdzone wszystkie kondensatory i wymienione na odpowiednio dobrane . Świeżutka pasta termo-przewodząca. Wszędzie czystko, bez wiadra kurzu na radiatorach i zakamarkach . Sprawdzone tranzystory . Gdy wzmacniacz jest bliski oryginału to trzeba obchodzić się z nim delikatnie i dać do pracy „łatwe” kolumny a wtedy można słuchać godzinami i jak mamy szczęście cieszyć się prawdziwym graniem Vintage . Pozdrawiam Pygar Kolumny Diatone są idealne dla Sansui tak samo wyczynowe Altec na hornach . Cud miód i orzeszki .
-
Nie trafiłeś. Możesz wypróżniać się dalej.
-
Przez il Dottore · Napisano
Co z tego że im zrównamy Królewiec z ziemią? Odwiną się antoniówką na Warszawę i po herbacie. Trzeba budować własną broń jądrową. Tylko wtedy przetrwamy. -
Czyżbym trafił w czuły punkt Resortowych Dzieci?
-
https://www.fakt.pl/polityka/gen-jaroslaw-gromadzinski-musimy-dac-rosji-jasny-sygnal-ws-krolewca/vgqy8rx Tu się raczej nie wybieraj 😛
-
@pairtick Uważasz, że ojca można sobie wybrać? To takie bardzo ubeckie z Twojej strony, obarczać dzieci za czyny ich ojców. Ulżyłeś sobie, ale to budzi tylko niesmak.
-
Przez il Dottore · Napisano
Zwisa mi to swobodnym leszczem. Ważne, że wetuje, przynajmniej te najbardziej szkodliwe uśmiechnięte ustawy. Przecież Rafauek by podpisywał cały ten syf jak leci i Poska stałaby się krajem niemożliwym do życia. -
Który to został nielegalnie zaprzysiężony.
-
Przez il Dottore · Napisano
To warto powtarzać wszystkim nowym użytkownikom urządzeń lampowych: gdy już włączysz takie urządzenie, zostaw je włączone na przynajmniej 10 minut, dopiero potem wyłącz. Lampy Ci podziękują. -
@Lexmar61llllTo kwestia ograniczenia softu dotyczącego parametrów sygnału audio przypisanego do Spotify, zapisanego w urządzeniu. Nie da się tego przeskoczyć. Ten sam problem dotyczy młodszych urządzeń, które nie mają już wsparcia softu ze strony producenta. Kup Wiima mini, jak wszystkie Wiimy ma ciągłe wsparcie softu. Podłącz pod wejście liniowe RCA, wrzuć za szafkę i z poziomu fajnej apki Wiima na fonie dostaniesz bezstratne Spotify. Koszt około 400 PLN.
-
Z tym że on właśnie znowu ucieka - żyć za niemieckie euro w Polsce. I gdzie ta Twoja rusofobia? Jprdl 🤦 Tu masz gościa, który ogarnia temat. LDH7OgRycdlh5HqQ.mp4
-
Pytanie czy subbas był oceniany na świeżo wyjętym z pudełka daku? Bo lampy potrzebują trochę czasu by się rozegrać. W tym układzie pracują przy ok.1/4 maksymalnego napięcia anodowego. To oznacza dwie rzeczy: naprawdę dużą spodziewaną żywotność lamp w tym konkretnym układzie. I długi czas wygrzewania lamp, być może ów brakujący subbas się z czasem pojawi. No i zawsze można zamienić lampy na inne. Jeśli ktoś dysponuje używaną kwadrą lamp ecc88, będzie mógł sprawdzić różnice w brzmieniu w ciągu kilkunastu godzin od ich wymiany. Bo wymiana na inną nową kwadrę znów pociągnie za sobą konieczność ich rozegrania.. I na koniec uwaga ogólna, korzystając z urządzeń lampowych, warto raczej stawiać na dłuższe kilkugodzinne sesje z muzyką. Nie warto odpalać lamp na 15 minut, bo ich częste załączanie na krótko skraca ich żywotność.
-
Przez Piotr Antoszczuk · Napisano
No właśnie. Narazie mam salon 19-20 metrów. Zapas mocy był w sam raz ale myślę, żeby ewentualnie odrobinę więcej zapasu mieć. Czyli A12 mk2 zagra podobnie tylko z większą rezerwą prądu tak ?
-
-
Dzisiejsze tematy