Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Moja koncepcja jest taka że nie realizatorzy są debilami którzy nie potrafią skleić paru ścieżek tak żeby się tego dało słuchać (choć oczywiście sa wyjątki), tylko współczesny sprzęt - kolumny strojone zazwyczaj w V-ke z brakami na średnicy, do tego krzykliwy dac DS i słaby transport (przecież to tylko 0 i 1ki) tak szatkuje muzykę. Ludzie się zachwycają Stockfishami bo tam zero agresywnych dźwieków i przewalone niskiego środka, muzyka parę ścieżek, brak tempa i na wszystkim zagra
-
A jakie masz obecnie źródło muzyki? Ja sprzedałem Eversolo jak kupiłem TDAI-1120, gram głównie z radia internetowego albo Apple Music po Air Play, a ostatnio coraz częściej z TV Samsung z apką Apple Music po HDMI i okładki ładnie widać i gra zarąbiście ale pewnie nie dla purystów takie rozwiązanie...
-
No dobra podpowiem Wam, ze za psie pieniadze mozna kupić kultowe 1032 ktore bardzo dlugo krolowaly w studiach nagraniowych. Raczej duze monitory dla potrafiacych zapanować nad dźwiekiem :). A Ty umiesz czytac tylko wybiorczo? Czy masz tak krotką pamięć? Czy pamieć masz tez wybiorczą? Pytanie retoryczne, bo wiem, ze odpowiedź bedzie tak samo logiczna jak Twoje pytanie.
-
Kupiłem dwie nowe ( używane ) wkładki - Grace F-7 i Grace F8L z oryginalnymi igłami w stanie bdb. . Nie miałem świadomości , że wkładka MM może generować takie brzmienie. Na razie tylko wkładkę MC chce mi się od czasu do czasu wpiąć na zmianę, pozostałe MM nie mają tego czegoś ale z czasem pewnie też wrócą na ramię 🙂
-
Czyli sprzęt pro nie jest jedynym słusznym rozwiązaniem? Pytam retorycznie, bo widzę czego używasz w Twoim systemie.
-
Właśnie porównuje
-
To będzie porównanie K13 i Warmera ?
-
Oczywiscie, ze jest to wyolbrzymianie, to nie operacja na otwartym sercu. Niemniej mam wrazenie, że przynajmniej część forum powaznie do tego podchodzi. Wyczuwa się pewien nacisk :). Nie pomierzyleś wiec masz do dupy. Nie umniejszajac nikomu, to trochę w zyciu slyszalem systemow i muzyki na zywo. Uczestniczę przy roznych wydazeniahz od wielu lat i trochę dziwnie to brzmi w moich uszach jak ktoś mi mowi (a wiem czym się zajmuje) jak mam sluchać i że bez specjalisy od subow, akustyki to napewno mam do luftu. Gdzieś to hobby zaczyna isć w kierunku w ktorym ludzie się gubią. Powtorzę jeszcze raz. Najlepsze systemy jakie slyszalem byly skladane z mozolem na beznadziejnych lampach, klA, akustyka zrobioną amatorsko. Ale zawsze były to systemy starych wyjadaczy. Genelec ma niezliczoną ilosć modeli produkowanych na przestrzeni lat.
-
LS3/5a miałem kilka lat. Dwa modele. Wtedy liznąłem tzw poezji śpiewanej. Piwnicy pod Baranami, Magdy Umer, Pod Budą, Krzysztoń, chansons, żeglarskiej, obozowej. W pomieszczeniu 10 mtr kw, choć i w 100 kwadratowych będzie świetne, jeśli trójkąt odpowiedni i taka muzyka ulubiona.
-
@S!N!@audiowit to co usłyszałem w zupełności mi wystarczy. Sprzęt pro nie jest dla mnie. @audiowitnie mów mi, że każdy album powstał dokładnie tak jak chciał realizator, bo to niemożliwe. Weźmy pierwsze albumy Maanamu, które lubię choć brzmią tragicznie. Powstały w peerelowskiej biedzie, gdy taśmy studyjne były nagrywane i kasowane na okrągło, dopóki nie rozpadły się w rękach. Sprzęt w ówczesnych polskich studiach nagraniowych też nie powalał. Więc jakość tych nagrań moim zdaniem nie jest efektem zamierzonym przez realizatorów. Skoczmy za ocean. W podobnym czasie powstawały studyjne albumy Toto, które w powszechnej opinii też nie grzeszą realizacyjną urodą. A w amerykańskich studiach z których korzystało jakby nie patrzeć komercyjne Toto biedą nie wiało. Tu zamysł by coś co miało się sprzedawać okrasić taką dyskusyjną jakością też kłóci mi się z ideą zarabiania pieniędzy. I na koniec coś o zamierzonym garażowym graniu. Album Meller Gołyźniak Duda "Breaking Habits" jest dla mnie przykładem takiego udanego zamierzenia realizatora. Niestety są też albumy na których być może realizator chciał osiągnąć podobny efekt, a wyszedł nieczytelny zlepek, który trudno zdzierżyć. Patrz "Pierwsze wyjście z mroku" Comy. Za to późniejszy album Comy "Metal ballads vol.1" jest dowodem na to, że można nagrać ich porządnie, nie tracąc nic z drapieżności ich brzmienia.
-
Miałem napisać dokładnie to samo, wyprzedziłeś mnie.
-
Michał, dzięki za odpowiedź. Daj proszę w okolicach Świąt najbliższych w czego słuchasz tytuł/y Toto o których wspomniałeś. 3-4 razy w roku słucham tylko tej płyty Tambu, ponieważ mi się podoba brzmienie a na inne Toto już ciekawości brak.
- Today
-
A i to w samochodzie.
-
Czyli nic nie slyszaleś
-
dpdp dołączył do społeczności
-
https://www.tannoy.com/our-story.html Owszem 👍
-
Witek nie wyolbrzymiaj i nie rób z igły widły. REW jest dla amatorów. Dzięki prostocie i bardzo intuicyjnej obsłudze możesz sobie pomóc w określeniu co można poprawić w zakresie akustycznych problemów by jeszcze bardziej cieszyć się muzyką w domu. Nawet do sprawdzenia tak prozaicznych problemów jak zgodność faz głośników, wyrównanie kanałów, obecność zakłóceń w konkretnym paśmie. Oczywiście dostajemy cały pakiet danych o odpowiedzi pomieszczenia i przy odrobinie wysiłku można szukać odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Po to jest forum. wymieniamy się informacjami, korzystamy z rad profesjonalistów. Nie trzeba żadnych studiów kończyć by mieć wgląd w sytuację. Poza tym jak ktoś jest tak "poukładany", że przy robieniu herbaty się poparzy to faktycznie REW nie dla niego i tu pełna zgoda, nawet parzenie herbaty "nie dla idiotów". Lepiej pozostawić pomiary i parzenie herbaty profesjonałom @pairtick ukryłem Twój post bo "o zdrowiu" jest nie na temat. Pozdrawiam. M
-
@Q21 Czy ECE czyta pliki Fla'c nie mogę znaleźć informacji na ten temat? Wymiarowo podchodzi pod Cyrusa no i toploader ciekawa opcją.
-
Czyli dobierasz-używasz muzyki do słuchania sprzętu, to gratuluję jesteś sprzętofilem. Bo sprzęt jest dla Ciebie ważniejszy niż muzyka. Zauważ tylko, że pozbawiasz się w ten sposób wolności doboru repertuaru muzyki. Pośrednio Twój sprzęt zmusza Cię do wyszukiwania i słuchania wyłącznie "jakościówek". Słuchałem monitorów APS skalibrowanych z subem tej samej marki, u gościa który sprzedawał starsze monitory bo miał już nowsze. Miał też małe dwudrożne Geneleki. Jak sam twierdził, jeśli na Genelecu coś zabrzmi dobrze, to zabrzmi dobrze na każdym sprzęcie. I dopóki grały wypasione nagrania, to było spoko. Ale kiedy puszczałem na obu setach Toto, obaj się krzywiliśmy. Słyszałem też trójdrożne Rokity, ale w sklepie, więc to się nie liczy. Choć wrażenie ogólne podobne do wcześniejszych. W każdym przypadku to nie było moje granie, bo starocie powodowały ból.
-
A jeśli jest dobra muzyka pod wzgledem artystycznym ale "źle nagrana" to nie sluchasz?
-
Russet dołączył do społeczności
-
Dzień dobry, Aktualnie planuje złożenie zestawu stereo i potrzebuje pomocy z wyborem sprzętu, ponieważ zaczynam przygodę i totalnie nie znam się na tym. Rzeczy które chciałbym zakupić to wzmacniacz, głośniki/kolumny, odtwarzacz CD i magnetofon. Celuje głównie w kierunku urządzeń używanych/vintage. Budżet na całość to ok. 1500 złotych (nie jest sztywny). Główną część budżetu chciałbym przeznaczyć na głośniki/kolumny ok. 800-900zł, resztę na inne części zestawu. O moich preferencjach dźwiękowych, muzycznych: Gatunek muzyki: głównie rock (i jego podgatunki), koncerty live, czasem jazz Ulubione zespoły: Queen, Oasis, Slade, Led Zeppelin, Pink Floyd, The Beatles, Dire Straits Preferencje dźwięku: lubię bas i wysokie tony, EQ zwykle ustawiam w kształt "U", dźwięk lubię taki jasny, wyraźny, "druciany" Nie lubię dźwięku: ciepłego, przymulonego, przygłuszonego Budżet niski ze względu na to, że studiuję a sam zestaw będę składał po kolei i pewnie w odstępach czasowych. Aktualnie mam tylko wybrany wzmacniacz i na niego poluję, mianowicie Yamaha AX-492, do niego mam pytanie, czy to dobry wybór? Czy będzie pasował do moich preferencji? Czy da radę sprostać muzyce i czy będzie dobrze brzmiał. Jeśli nie to jaki inny moglibyście zaoferować też w tej cenie mniej więcej (budżet nie jest sztywny). Głośniki/kolumny chciałbym postawić na szafce pod telewizora (telewizor wisi na ścianie więc szafka jest pusta) na ziemi średnio mam miejsce. Główne pytanie dotyczy tego jakie komponenty bylibyście w stanie polecić do uzupełnienia zestawu, albo jaki cały nowy zestaw moglibyście zaproponować (aktualnie zależy mi na określeniu wzmacniacza i głośników/kolumn) Z góry dziękuję za pomoc w wyborze i odpowiem na wszystkie dodatkowe pytania
-
Dzisiejsze posty
-
A jakie masz obecnie źródło muzyki? Ja sprzedałem Eversolo jak kupiłem TDAI-1120, gram głównie z radia internetowego albo Apple Music po Air Play, a ostatnio coraz częściej z TV Samsung z apką Apple Music po HDMI i okładki ładnie widać i gra zarąbiście ale pewnie nie dla purystów takie rozwiązanie...
-
No dobra podpowiem Wam, ze za psie pieniadze mozna kupić kultowe 1032 ktore bardzo dlugo krolowaly w studiach nagraniowych. Raczej duze monitory dla potrafiacych zapanować nad dźwiekiem :). A Ty umiesz czytac tylko wybiorczo? Czy masz tak krotką pamięć? Czy pamieć masz tez wybiorczą? Pytanie retoryczne, bo wiem, ze odpowiedź bedzie tak samo logiczna jak Twoje pytanie.
-
Już z nim działałem. Bo uszkodziłem tę igłę dwa razy i dwa razy mi ją reanimował. Natomiast przy okazji dowiedziałem się , że igła jest jak nowa .
-
Kupiłem dwie nowe ( używane ) wkładki - Grace F-7 i Grace F8L z oryginalnymi igłami w stanie bdb. . Nie miałem świadomości , że wkładka MM może generować takie brzmienie. Na razie tylko wkładkę MC chce mi się od czasu do czasu wpiąć na zmianę, pozostałe MM nie mają tego czegoś ale z czasem pewnie też wrócą na ramię 🙂
-
Czyli sprzęt pro nie jest jedynym słusznym rozwiązaniem? Pytam retorycznie, bo widzę czego używasz w Twoim systemie.
-
Właśnie porównuje
-
To będzie porównanie K13 i Warmera ?
-
Oczywiscie, ze jest to wyolbrzymianie, to nie operacja na otwartym sercu. Niemniej mam wrazenie, że przynajmniej część forum powaznie do tego podchodzi. Wyczuwa się pewien nacisk :). Nie pomierzyleś wiec masz do dupy. Nie umniejszajac nikomu, to trochę w zyciu slyszalem systemow i muzyki na zywo. Uczestniczę przy roznych wydazeniahz od wielu lat i trochę dziwnie to brzmi w moich uszach jak ktoś mi mowi (a wiem czym się zajmuje) jak mam sluchać i że bez specjalisy od subow, akustyki to napewno mam do luftu. Gdzieś to hobby zaczyna isć w kierunku w ktorym ludzie się gubią. Powtorzę jeszcze raz. Najlepsze systemy jakie slyszalem byly skladane z mozolem na beznadziejnych lampach, klA, akustyka zrobioną amatorsko. Ale zawsze były to systemy starych wyjadaczy. Genelec ma niezliczoną ilosć modeli produkowanych na przestrzeni lat.
-
LS3/5a miałem kilka lat. Dwa modele. Wtedy liznąłem tzw poezji śpiewanej. Piwnicy pod Baranami, Magdy Umer, Pod Budą, Krzysztoń, chansons, żeglarskiej, obozowej. W pomieszczeniu 10 mtr kw, choć i w 100 kwadratowych będzie świetne, jeśli trójkąt odpowiedni i taka muzyka ulubiona.
-
@S!N!@audiowit to co usłyszałem w zupełności mi wystarczy. Sprzęt pro nie jest dla mnie. @audiowitnie mów mi, że każdy album powstał dokładnie tak jak chciał realizator, bo to niemożliwe. Weźmy pierwsze albumy Maanamu, które lubię choć brzmią tragicznie. Powstały w peerelowskiej biedzie, gdy taśmy studyjne były nagrywane i kasowane na okrągło, dopóki nie rozpadły się w rękach. Sprzęt w ówczesnych polskich studiach nagraniowych też nie powalał. Więc jakość tych nagrań moim zdaniem nie jest efektem zamierzonym przez realizatorów. Skoczmy za ocean. W podobnym czasie powstawały studyjne albumy Toto, które w powszechnej opinii też nie grzeszą realizacyjną urodą. A w amerykańskich studiach z których korzystało jakby nie patrzeć komercyjne Toto biedą nie wiało. Tu zamysł by coś co miało się sprzedawać okrasić taką dyskusyjną jakością też kłóci mi się z ideą zarabiania pieniędzy. I na koniec coś o zamierzonym garażowym graniu. Album Meller Gołyźniak Duda "Breaking Habits" jest dla mnie przykładem takiego udanego zamierzenia realizatora. Niestety są też albumy na których być może realizator chciał osiągnąć podobny efekt, a wyszedł nieczytelny zlepek, który trudno zdzierżyć. Patrz "Pierwsze wyjście z mroku" Comy. Za to późniejszy album Comy "Metal ballads vol.1" jest dowodem na to, że można nagrać ich porządnie, nie tracąc nic z drapieżności ich brzmienia.
-
Michał, dzięki za odpowiedź. Daj proszę w okolicach Świąt najbliższych w czego słuchasz tytuł/y Toto o których wspomniałeś. 3-4 razy w roku słucham tylko tej płyty Tambu, ponieważ mi się podoba brzmienie a na inne Toto już ciekawości brak.
-
-
Dzisiejsze tematy