Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał Adi777 na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
U mnie w domu rodzinnym takie same, na Śląsku już inna nazwa, właśnie pampuchy. -
Hej, Spróbuj podłączyć suba przewodem bez PE. Jak nie masz to przez listwę rozgałęziającą bez bolców PE. Jak pomoże to da to jakiś przyczułek do dalszych poszukiwań. Nie podłączaj jednocześnie RCA I Speakona do suba. Pozdrawiam. M
-
@AudioTube Adam, czy miałeś suba kiedy byłem kiedyś u Ciebie? I skromność 🤣, a zadowolenie jest i bez suba. Są różne drogi do celu.
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał PanKlor na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Tak ten nowy jest wcisnięty na siłe w całkiem niebrzydki kokpit. Tylko jest większy, ma lepszą rozdzielczość i w tych nowych jest szybszy procesor. Więc skoro narzekamy na rozdzielczość kamer to wypadałoby zaznaczyć, że w 2025 roku narzekamy na technologię z 2017. Mam ten mniejszy ekran u siebie i o ile to nie jest szczyt techniki to nie mam odczucia żeby był mocno przestarzały i sprawiał problemy. -
Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)
topic odpisał maethorpl na maskun w Nasze testy
Chcialem podzielic sie moimi spostrzezeniami po 10 dniach testowania Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA. Wykonalem wiele sesji porownawczych w roznych konfiguracjach, postaram sie opisac kazde z podejsc: 1. Denon x3300w -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Ten test zaskoczyl jak bardzo Denon podkoloryzowuje dzwiek swojej sekcji wzmacniacza - muzyka bardzo 'krzykliwa', jasna i ostra w treble, nieprzyjemna, bas byl jedynym elementem ktory dostal wiecej mocy, ale rownoczesnie utwory rockowe stracily swoja dawna energie - o dziwo sam Denon brzmi ciemniej, ma mniejsza rozdzielczosc ale koniec koncow slucha sie tego przyjemniej niz z Purifi. 2. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Duzo lepsza jakosc dzwieku generalnie, slyszalna poprawa w basie, mocniejszy i bardziej zwarty, wokale - ogromne rozczarowanie, zniknely calkowicie, jakby cala sekcja mid wyszla z pokoju, instrumenty bardzo naturalne i obecne, treble sztuczne i bardzo jaskrawe - nieprzyjemne. 3. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Wiekszosc zakresu jak wczesniej ale lekko spokojniejsze gorne tony - mniej sztuczne i lekko przyjemniejsze dla ucha. 4. Eversolo DMP D8 -> Purifi (Staccato) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Bass dostal kopa i bardziej hm.. dudnil , wokale lekko naturalniejsze ale nadal odsuniete i przyjemniej ale dalej wielkie rozczarowanie, instrumenty nadal super, treble lekko mocniejsze ale nadal nieprzyjemne 5. PC -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Tu nastapila lekka poprawa w wokalach, bass bardzo przyjemny, wokale bardziej naturalne i juz stojace w lini z instrumentami, wysokie tony duzo przyjemniejsze... ale wokale nadal maja sztuczne zabarwienie, czuc ze slucha sie 'cyfrowego' nagrania, nie da sie poczuc emocji ktore wykonawcy chca przekazac, brak mikrodetali, cala scena calkowicie plaska ale nadal szeroka. 6. Eversolo DMP D8 -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Pomyslalem ze PC jako preamp to powod tego wyplaszczenia i o dziwo mialem racje - znaczna poprawa sceny, lepsza seperacja dzwiekow, ale reszta pozostala bez zmian, niby wszystko gra dobrze ale gra i tyle... Nie jest to moja opinia spowodowana krytycznym podejsciem do class d, w kazdym tescie poprosilem żone aby posluchala i powiedziala co mysli, dopiero pozniej byla moja kolej na wyrazenie opinii. Wykonalem rowniez wiele innych pomniejszych testow z roznymi poziomami gain ale znacznej poprawy nie zaobserwowalem. Testowalem kable RCA lub XLR, przestawianie opamp - jak widac z testow Staccato w mojej konfiguracji zagralo gorzej niz standardowe OPA, cos troche jak V shape. Majac na testy Eversolo, probowalem uzywania EQ, DSP, zmiany filtrow (finalnie zostawilem na Short Delay, Slow Roll-off) czy tez kalibracji pokoju przy uzyciu mikrofonu minidsp umik-1 - wspominam tylko o tym bo to generalnie porazka, zdaje sobie sprawe ze - pewnie jak wiekszosc z nas - nie ma wygluszenia akustycznego w salonie, natomiast ta kalibracja to jedno wielkie nieporozumienie... To samo bylo w Denon, Dirac czy innych marketingowych wynalazkach. Moje wnioski z tych odsluchow: 1. Preamp/volume control robi ogromna roznice w scenie i jakosci detali 2. Wzmacniacz ma swoj dzwiek, nawet jesli jest ultra czysty, Purifi brzmi calkowicie plasko (to moze byc wada lub zaleta) 3. Damping factor bardzo slychac i nawet zmiany filtrow nie przywroca przyjemnego rezonansu np pudla gitary czy kontrabasu 4. AKM chip slychac i niestety w moim przypadku bardzo sciemnial srednie tony (nie podobalo sie nam to co slyszymy) 5. R2R wycina mnostwo mikrodetali, no chyba ze to jest wina implementacji Laiv (chociaz czytajac jaki jest wspanialy to wydaje sie jako jeden z najlepszych R2R DAC na rynku) 6. NOS/OS w naszym przypadku - zero roznic 7. EQ / DSP / Room Calibration - nigdy wiecej, podziekuje za takie fajerwerki Konczac juz moj przydlugi wywod, zblizam sie do konca okresu probnego Purifi i mam ogromny dylemat co dalej.. zwracac czy nie.. Myslalem jeszcze o jednym tescie - GUSTARD X30, ale niestety juz nie uda mi sie dostac tego DAC/PRE do deadline w Apollon Audio. Rozwazalem tez sluchanie pre amp lampowego ale w moich realiach gdzie muzyka sluchana jest 8-10h dziennie, nie chcialoby mi sie wymieniac lamp co 2-3 lata (wiem, jestem leniwy ;p). Z moich doswiadczen z innymi wzmacniaczami, najlepszy byl Accuphase E-5000, troszke gorszy E-4000, a potem dlugo nic i Arcam SA45, reszty szkoda bylo sluchac... Accuphase E-800, E-380, E-4000,E-5000, Arcam SA45, Arcam AV31, Atoll SDA 300 signature, Gold Note Is1000 mk2, Denon x6800h, Hypex Nilai, Purifi, Gato AMP-150 AE Co sadzicie? Moze popelnilem jakies bledy w moich odsluchach? Moze cos innego warto sprobowac? -
Ta pudełkowa ,czy nie " stopa" to też urosła do rangi jakiegoś wyznacznika jakości basu nieco wg. mnie sztucznie. Będąc całkiem niedawno na Grand Prix Jazz Melomani przysłuchiwałem się perkusji gdy grało " Laboratorium ". Ot takie puknięcie w bęben , z pewnością bardziej " pudełkowe" niż bas z kontrabasu lub gitary basowej. Tak się zastanawiam , czy nasze oczekiwanie nie przerastają oryginału.
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał PanKlor na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Czyli ekran/kamery były bez zmian od 2017 roku. (W międzyczasie zmienil się OS ale ekrany te same). -
Świadomość i wiedza. A Radość pojawi się ot naturalnie. Dopóki będą ciekawość i pytania, dopóty warto tu być.
-
Kupię ten piecyk Najlepiej z okolic Krakowa ale wysyłkę też akceptuję.
-
Sluchalem ostatnio np Phoebe 3 i jakichs hyperionow, chyba to byla 3. Fajnie graly, ale je mozna kupic raptem za ok 1500zl. I sie po prostu zastanawiam, czy doplacic do takich utah 5, albo Classicow i miec nowe, ale vintage, czy lepiej nie bedzie.
- Today
-
A pytanie, „jakie kolumny do wzmacniacza X”, to nie to samo?
-
Nie rozpędzałbym się tak. To że jesteś entuzjastą takiego rozwiązania i jakaś cześć kolegów to nie znaczy że zaraz wszyscy kupią suba😉
-
Czytałem, że jeżeli dolnego basu tak nie potrzeba, to Pylony 25 Mk2 są jak najbardziej ok. Ten górny jest ponoć całkiem dobrze kontrolowany. Poza tym, poprawili tam niby sporo rzeczy. 28mki są też dużo głębsze w rozmiarze, co u mnie będzie problemem. Dlatego raczej kieruję uwagę na 25tki Mk2 do przetestowania - one w sumie też mogą nie pasować Te Opticony mi się MEGA spodobały wizulanie i jak grają (na youtube ) także na pewno będę chciał je spróbować posłuchać na żywo, ale Monitory Audio Silver 500 też dodam do listy Wyjaśniłbyś trochę więcej? Dodaje Także dodaje
-
Taga fajna, tylko nawet na promce kosztuje ponad 4 tysie para.., a to juz, znaczaco wiecej. Wilson za pare, w promocji teraz widze ze jest za 1800, to spora roznica, tylko jakos malo w ogole mozna znalezc o tej kolumnie. Transpuls 1500 ladna, ale droga, bardziej myslalem o transpuls 1000, ale one z kolei sa juz nie do kupienia w parze.
-
@tomek4446 Jacek z Arturem temat Melodiki gruntownie przebadali. Odpukać, o kablach do subów jeszcze nikt. Coraz częściej o falach stojących, deepach i pudełkowej stopie. Zmiany Panie Tomku na forum. AI w natarciu, jeszcze trochę i z „nią” o i mniej ważnych sprawach będzie można pogadać. Cieszmy się każdym dniem.
-
Mocno zastanawiam się nad Polk audio r200. Kupiłem wiim vibelink+wiim pro plus, bo była promocja. Czy taki zestaw byłby ok?
-
Jak pojawią się pytania " jakie kolumny do kabli Melodiki ? " to przechodzę na filatelistykę A mógłbyś rozwinąć tą zależność ?
-
Kasę zarobić trudno, wydać nie problem. Fajnie, że oferta subów duża. Czytam, że Uszy są ważne. Czytam, że i małe wątpliwości się pojawiają. Jakie konkretne i rzeczywiste różnice pomiędzy tymi skrzyniami? Chłopaki, zaproście Handel do tej dyskusji. Mają doświadczenie, łaski nie robią, niech się nim dzielą. Suby w stereo już nie do zawrócenia. Za niedługo pierwszym pytaniem, który subwoofer wybrać. Potem dopiero kolumny.
-
No to pomysły mi się skończyły. Ostatni jaki mi został że Twój Player na telefonie podbija jakieś pasmo które akurat Ci się podoba.
-
nie nie. Sufitowe i tyle. Wiecej Cie nie interesuje Magnat RS12. Masz też Klipsch 10 albo 12 w Ibood za 900 zł.
-
Mówisz o V6A? Czy o którym konkretnym produkcie? V6A lekko poniżej 2. To maks co uzyskasz. Polk masz tu taniej https://www.kaufland.pl/product/491930514/??utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_content=pl&utm_campaign=pricecomparison&utm_term=&utm_source=ceneo&ceneo_cid=ff41b57e-5423-6eb7-828e-c6620180da26
-
Dzisiejsze posty
-
@AudioTube Adam, czy miałeś suba kiedy byłem kiedyś u Ciebie?
-
Tak ten nowy jest wcisnięty na siłe w całkiem niebrzydki kokpit. Tylko jest większy, ma lepszą rozdzielczość i w tych nowych jest szybszy procesor. Więc skoro narzekamy na rozdzielczość kamer to wypadałoby zaznaczyć, że w 2025 roku narzekamy na technologię z 2017. Mam ten mniejszy ekran u siebie i o ile to nie jest szczyt techniki to nie mam odczucia żeby był mocno przestarzały i sprawiał problemy.
-
Chcialem podzielic sie moimi spostrzezeniami po 10 dniach testowania Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA. Wykonalem wiele sesji porownawczych w roznych konfiguracjach, postaram sie opisac kazde z podejsc: 1. Denon x3300w -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Ten test zaskoczyl jak bardzo Denon podkoloryzowuje dzwiek swojej sekcji wzmacniacza - muzyka bardzo 'krzykliwa', jasna i ostra w treble, nieprzyjemna, bas byl jedynym elementem ktory dostal wiecej mocy, ale rownoczesnie utwory rockowe stracily swoja dawna energie - o dziwo sam Denon brzmi ciemniej, ma mniejsza rozdzielczosc ale koniec koncow slucha sie tego przyjemniej niz z Purifi. 2. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Duzo lepsza jakosc dzwieku generalnie, slyszalna poprawa w basie, mocniejszy i bardziej zwarty, wokale - ogromne rozczarowanie, zniknely calkowicie, jakby cala sekcja mid wyszla z pokoju, instrumenty bardzo naturalne i obecne, treble sztuczne i bardzo jaskrawe - nieprzyjemne. 3. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Wiekszosc zakresu jak wczesniej ale lekko spokojniejsze gorne tony - mniej sztuczne i lekko przyjemniejsze dla ucha. 4. Eversolo DMP D8 -> Purifi (Staccato) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Bass dostal kopa i bardziej hm.. dudnil , wokale lekko naturalniejsze ale nadal odsuniete i przyjemniej ale dalej wielkie rozczarowanie, instrumenty nadal super, treble lekko mocniejsze ale nadal nieprzyjemne 5. PC -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Tu nastapila lekka poprawa w wokalach, bass bardzo przyjemny, wokale bardziej naturalne i juz stojace w lini z instrumentami, wysokie tony duzo przyjemniejsze... ale wokale nadal maja sztuczne zabarwienie, czuc ze slucha sie 'cyfrowego' nagrania, nie da sie poczuc emocji ktore wykonawcy chca przekazac, brak mikrodetali, cala scena calkowicie plaska ale nadal szeroka. 6. Eversolo DMP D8 -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Pomyslalem ze PC jako preamp to powod tego wyplaszczenia i o dziwo mialem racje - znaczna poprawa sceny, lepsza seperacja dzwiekow, ale reszta pozostala bez zmian, niby wszystko gra dobrze ale gra i tyle... Nie jest to moja opinia spowodowana krytycznym podejsciem do class d, w kazdym tescie poprosilem żone aby posluchala i powiedziala co mysli, dopiero pozniej byla moja kolej na wyrazenie opinii. Wykonalem rowniez wiele innych pomniejszych testow z roznymi poziomami gain ale znacznej poprawy nie zaobserwowalem. Testowalem kable RCA lub XLR, przestawianie opamp - jak widac z testow Staccato w mojej konfiguracji zagralo gorzej niz standardowe OPA, cos troche jak V shape. Majac na testy Eversolo, probowalem uzywania EQ, DSP, zmiany filtrow (finalnie zostawilem na Short Delay, Slow Roll-off) czy tez kalibracji pokoju przy uzyciu mikrofonu minidsp umik-1 - wspominam tylko o tym bo to generalnie porazka, zdaje sobie sprawe ze - pewnie jak wiekszosc z nas - nie ma wygluszenia akustycznego w salonie, natomiast ta kalibracja to jedno wielkie nieporozumienie... To samo bylo w Denon, Dirac czy innych marketingowych wynalazkach. Moje wnioski z tych odsluchow: 1. Preamp/volume control robi ogromna roznice w scenie i jakosci detali 2. Wzmacniacz ma swoj dzwiek, nawet jesli jest ultra czysty, Purifi brzmi calkowicie plasko (to moze byc wada lub zaleta) 3. Damping factor bardzo slychac i nawet zmiany filtrow nie przywroca przyjemnego rezonansu np pudla gitary czy kontrabasu 4. AKM chip slychac i niestety w moim przypadku bardzo sciemnial srednie tony (nie podobalo sie nam to co slyszymy) 5. R2R wycina mnostwo mikrodetali, no chyba ze to jest wina implementacji Laiv (chociaz czytajac jaki jest wspanialy to wydaje sie jako jeden z najlepszych R2R DAC na rynku) 6. NOS/OS w naszym przypadku - zero roznic 7. EQ / DSP / Room Calibration - nigdy wiecej, podziekuje za takie fajerwerki Konczac juz moj przydlugi wywod, zblizam sie do konca okresu probnego Purifi i mam ogromny dylemat co dalej.. zwracac czy nie.. Myslalem jeszcze o jednym tescie - GUSTARD X30, ale niestety juz nie uda mi sie dostac tego DAC/PRE do deadline w Apollon Audio. Rozwazalem tez sluchanie pre amp lampowego ale w moich realiach gdzie muzyka sluchana jest 8-10h dziennie, nie chcialoby mi sie wymieniac lamp co 2-3 lata (wiem, jestem leniwy ;p). Z moich doswiadczen z innymi wzmacniaczami, najlepszy byl Accuphase E-5000, troszke gorszy E-4000, a potem dlugo nic i Arcam SA45, reszty szkoda bylo sluchac... Accuphase E-800, E-380, E-4000,E-5000, Arcam SA45, Arcam AV31, Atoll SDA 300 signature, Gold Note Is1000 mk2, Denon x6800h, Hypex Nilai, Purifi, Gato AMP-150 AE Co sadzicie? Moze popelnilem jakies bledy w moich odsluchach? Moze cos innego warto sprobowac?
-
Przez il Dottore · Napisano
No ten nowy jest okropny, chiński. ten co jechałem jeszcze wielkość do zaakceptowania. -
Ta pudełkowa ,czy nie " stopa" to też urosła do rangi jakiegoś wyznacznika jakości basu nieco wg. mnie sztucznie. Będąc całkiem niedawno na Grand Prix Jazz Melomani przysłuchiwałem się perkusji gdy grało " Laboratorium ". Ot takie puknięcie w bęben , z pewnością bardziej " pudełkowe" niż bas z kontrabasu lub gitary basowej. Tak się zastanawiam , czy nasze oczekiwanie nie przerastają oryginału.
-
Czyli ekran/kamery były bez zmian od 2017 roku. (W międzyczasie zmienil się OS ale ekrany te same).
-
Świadomość i wiedza. A Radość pojawi się ot naturalnie. Dopóki będą ciekawość i pytania, dopóty warto tu być.
-
Przez młodymeloman · Napisano
Kupię ten piecyk Najlepiej z okolic Krakowa ale wysyłkę też akceptuję. -
Sluchalem ostatnio np Phoebe 3 i jakichs hyperionow, chyba to byla 3. Fajnie graly, ale je mozna kupic raptem za ok 1500zl. I sie po prostu zastanawiam, czy doplacic do takich utah 5, albo Classicow i miec nowe, ale vintage, czy lepiej nie bedzie.
-
A pytanie, „jakie kolumny do wzmacniacza X”, to nie to samo?
-
Nie rozpędzałbym się tak. To że jesteś entuzjastą takiego rozwiązania i jakaś cześć kolegów to nie znaczy że zaraz wszyscy kupią suba😉
-
Czytałem, że jeżeli dolnego basu tak nie potrzeba, to Pylony 25 Mk2 są jak najbardziej ok. Ten górny jest ponoć całkiem dobrze kontrolowany. Poza tym, poprawili tam niby sporo rzeczy. 28mki są też dużo głębsze w rozmiarze, co u mnie będzie problemem. Dlatego raczej kieruję uwagę na 25tki Mk2 do przetestowania - one w sumie też mogą nie pasować Te Opticony mi się MEGA spodobały wizulanie i jak grają (na youtube ) także na pewno będę chciał je spróbować posłuchać na żywo, ale Monitory Audio Silver 500 też dodam do listy Wyjaśniłbyś trochę więcej? Dodaje Także dodaje
-
Taga fajna, tylko nawet na promce kosztuje ponad 4 tysie para.., a to juz, znaczaco wiecej. Wilson za pare, w promocji teraz widze ze jest za 1800, to spora roznica, tylko jakos malo w ogole mozna znalezc o tej kolumnie. Transpuls 1500 ladna, ale droga, bardziej myslalem o transpuls 1000, ale one z kolei sa juz nie do kupienia w parze.
-
@tomek4446 Jacek z Arturem temat Melodiki gruntownie przebadali. Odpukać, o kablach do subów jeszcze nikt. Coraz częściej o falach stojących, deepach i pudełkowej stopie. Zmiany Panie Tomku na forum. AI w natarciu, jeszcze trochę i z „nią” o i mniej ważnych sprawach będzie można pogadać. Cieszmy się każdym dniem.
-
-
Dzisiejsze tematy