Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. "Khmer" to takie pomieszanie jazzu z ambientem chyba. "Tutu" Milesa jest z kolei takim "jazzem popowym", że tak się wyrażę.
  3. Parę kW ledwo Ci starcza? Wow!
  4. Today
  5. Niestety, ale audiofile też "dochodzą do prawdy" i dojść nie mogą 😁
  6. 35m2. 2x ice power 2000 as1 HV. Góra bms 4590 dół bms 18n862. Dwie takie Budy wiadomo. SPL podam jak przyjdzie mi nowy mikrofon. Powinien przyjść pod koniec tygodnia albo początkiem przyszłego
  7. A więc: Streamer : Lumin CD: Technics Przedwzmacniacz: McIntosh Końcówka mocy: McIntosh Kolumny: Spendor KD: Yamaha
  8. A jaki to wzmacniacz, jakie kolumny, jak duże pomieszczenie i jaki poziom SPL, jeśli można wiedzieć?
  9. As1100 jest kilka lat młodszym wzmacniaczem, dlatego jest droższy od AS2000. Model AS2000 jest lepszym wzmacniaczem, szczególnie po zbalansowanym podłączeniu od AS 1000, AS 1100 i AS 1200. Ceny dyktuje rynek w oparciu o konkurencje, ilość danych egzemplarzy na rynku i na końcu, patrząc czym dysponuje dystrybutor na stanie.
  10. Ajjjj aż wstyd mówić. Po prostu mam wzmacniacz marantz i kolumny polk audio i w tym zestawieniu i brakowało mi szczegółów w odsłuchu bo i myślę że chyba mój wzmacniacz ma wejście na 4 kolumny i że może dokupię dwie kolumny żeby i ulepszyć zestaw zerknąłem w internecie na tył wzmacniacza bo nie pamiętałem czy mam wyjście na 2 czy 4 kolumny no i na zdjęciu było że 4 i że można grać A B LUB A+B no i jeszcze zapytałem chat gpt no i też potwierdził to samo to sobie zamówiłem monitor audio i myślę będę mieć w końcu idealny dźwięk ale myślę tak jeszcze dla pewności zerknę za tym wzmacniaczem czy jest na pewno tak jak pokazały zdjęcia itp no i okazało się że bardzo się mylę. No i stąd mój problem. Wiem tragedia aż mi wstyd przed sobą samym co zrobiłem. No ale jak już mam zamówione to może bym je sobie zostawił bo chciałbym rzeczywiści mieć ten dźwięk lepszy. Więc jak podłącze tam jak piszecie to będzie to działać bez problemów wszystko będzie ok nie będzie stratjakiś czy coś takiego wzmacniacz to uciągnie itp?
  11. czesc z ciekawosci -dlaczego as1100 potrafi kosztowac 6500 , a as 2000 ok 4000 ? pomijam że as1000 niedawno byly po 2600-2800 a teraz tysiaka więcej.. to jest jak wino czy co? Interesuje mnie brzmienie, a nie wpatrywanie się w wycieraczki.. Porownuję oferty na portalach typu olx Czy ktos moze pokusic się ktory model gra 'rowniej' i co daje przeskok na koleny wyzszy model z tych trzech as1000, as2000 ?
  12. Możesz sobie zobaczyć na wykresach producenta Bądź w dokumentacji technicznej. Wiedza jest w internecie można sobie poszukać. W końcu się trochę w temacie ruszyło bo się nudno robiło. Ja przy muzyce jaką słucham przy głośności jaką lubię często osiągam prawie maksimum mocy i ograniczam limiterem by nie uszkodzić sprzętu.
  13. To mała firemka, na tą chwilę. Ale kto wie?
  14. https://www.tophifi.pl/oferty-specjalne/outlet/audio-pro-g10-dark-grey-outlet.html Audio Pro G10 - fajny głośnik na lato Dostępność: Tophifi Łódź
  15. Może potrzebują ludzi do pracy ?
  16. Nie mogę obiecać. W ProAC wszystko się "przedłuża"
  17. W skrócie, wydajność prądowa wzmacniacza czyli ile prądu może dostarczyć do kolumny bez przesteru lub awarii zależy Zasilacz przetwornica lub transformator. Im większy i mocniejszy, tym więcej prądu może zasilić końcówki mocy. W klasie D przetwornica impulsowa musi być bardzo wydajna.W klasie AB: transformator toroidalny + kondensatory filtrujące. Pojemność kondensatorów Magazynują energię jak bateria. Duża pojemność = więcej prądu dostępnego na szczytowych uderzeniach basu. Końcówki mocy tranzystory MOSFETy. Muszą wytrzymać wysokie napięcia i natężenia prądu.Układ zabezpieczeń i chłodzenie muszą być dobre bo jeśli wzmacniacz nie ma dobrej ochrony termicznej, ogranicza prąd, by się nie przegrzać. Duży woofer potrzebuje więcej mocy, większego prądu i lepszej kontroli, by osiągnąć tę samą dynamikę co mniejszy głośnik szczególnie w zakresie niskich częstotliwości, gdzie impedancja często spada, przetwornik ma większą masę trzeba ją poruszyć i zatrzymać Głośnik 6,5” w monitorze ma lekką membranę, łatwy do wysterowania, Głośnik 18”ogromna powierzchnia, ciężka cewka, większy skok Ciśnienie akustyczne SPL = powierzchnia membrany razy wychylenie Im więcej powierzchni większy woofer, tym więcej trzeba mocy, by go poruszyć Skąd ten mit? efektywność przetwornika np. 100 dB / 1W / 1m która może być wysoka w kolumnach PA z dużym wooferem, z rzeczywistym zapotrzebowaniem na moc przy pełnym paśmie i dużych wychyleniach, gdzie duży woofer = więcej prądu i mocy
  18. A do wakacji będziecie mieli D2? Tych wakacji a nie za rok.
  19. Tak obszerny wątek, i tylu specjalistów, że nie mamy tu nic więcej do dodania - naprawdę
  20. Ciche wieczorne plumkanie można ogarnąć właściwie każdym wzmacniaczem, prawda.
  21. Dobrze, teoria z neta celujący. Pokaż jak pomierzyłeś swoją klasę D i jakie na podstawie tych pomiarów wyciągnąłeś wnioski. A dla mnie wytłumacz budowę i zalety oraz wady wybranych rozwiązań we wzmacniaczu Ayre EX8 na tle Twojej klasy D. Konkrety a nie teoria z internetu.
  22. Można iść dalej z tematem opierając się o potrzeby i oczekiwania słuchacza. Np. Zależność między rodzajem muzyki a wymaganiami wzmacniacza. Charakterystyka sygnału muzycznego różne gatunki, różne wymagania Jazz, muzyka klasyczna, ambient, wokale Mają dużą dynamikę, ale stosunkowo niską średnią moc RMS. Rzadko wykorzystują pełen zakres częstotliwości i mocy. Sygnał jest często punktowy z dużą ilością ciszy między dźwiękami. Wzmacniacz nie musi mieć dużego zapasu mocy ważniejsza jest jakość sygnału, niski szum, wysoka rozdzielczość w mikrodynamice. Metal, techno, hip-hop, EDM, rock, drum’n’bass. Charakteryzują się wysoką gęstością sygnału, ciągłą obecnością basu i częstym kompresowaniem dynamiki na etapie masteringu. Zapotrzebowanie na ciągłą moc RMS i krótkie impulsy szczytowe np. kick drum, drop jest bardzo wysokie. Wzmacniacz o małej mocy szybko wchodzi w przester, traci kontrolę nad przetwornikiem zniekształcenia, rozmyty bas, brak ataku. Rezerwa mocy i headroom czyli ile można jeszcze dołożyć. Dla muzyki elektronicznej lub ciężkiego rocka wymagana jest spora rezerwa mocy, aby nie dopuścić do ograniczenia sygnału clippingu zachować kontrolę nad wooferem szczególnie przy niższej impedancji w basie uniknąć efektu kompresji dynamicznej nienaturalnego spłaszczania utworu Wzmacniacz, który nie daje rady w takich warunkach, będzie przez słuchacza odbierany jako mdły bez życia mulący bas ostry przez przesunięcie punktu pracy i intermodulację w wysokich tonach. Wrażenie mocy a rzeczywista moc. Użytkownicy słuchający spokojnej muzyki nie usłyszą przesterów, nawet jeśli wzmacniacz osiągnie 1/3 swojej mocy bo w nagraniu nie ma impulsów, które by to wywołały. W przypadku muzyki o wysokiej gęstości i niskim DR Dynamic Range wzmacniacz szybko osiąga granice możliwości, nawet jeśli słuchacz nie czuje, że gra głośno.Przykład praktyczny Wzmacniacz o mocy 50 W może grać jazz w 35 m2 bardzo dobrze, dając wrażenie finezji i detalu. Ten sam wzmacniacz podłączony do kolumn 4Ω z niską skutecznością i odtwarzający muzykę techno przy 95 dB SPL w pomieszczeniu zacznie tracić kontrolę, kompresować i w końcu klipować.
  23. Niestety, ale ten post raczej mija się z prawdą. Naprawdę musiałby być słaby. A co to jest wydajność prądowa? Zdefiniuj proszę. A kolumny z dużymi wooferami są właśnie raczej mniej wymagające. Je łatwo "napędzić". Przereklamowana cecha. W rzeczywistości wystarczy DF w okolicach 30-50, żeby nie trzeba było się nim martwić. Zważywszy, że najczęściej gramy na mocach rzędu 1 W, to właściwie każdy wzmacniacz ma wystarczający zapas mocy. To tak z grubsza, bez wchodzenia w szczegóły.
  24. Muzyka wypełnia cały pokój... szczególnie pogłos... sorki, ale wypowiadają się na tym forum, sami specjalsi... więc, chciałem i ja coś skrobnąć.
  25. Może masz rację ale kiedyś na pewno je naprawie bo jednak szkoda wyrzucać
  26. Powinien stać na tej półce, bezwzględnie:) Niedookreśloność - to ogromna siła jazzu! Nowoorleańscy grajkowie w grobie by się przekręcili gdy zobaczyli do jakiej lawiny różnorodności doprowadziło potrącenie przez nich jednego kamienia a Darwin uśmiechnąłby się na to jak bardzo jego teoria sprawdza się również w przypadku materii nieożywionej;) Nils Petter Molvær na płycie “Khmer” zrobił moim zdaniem to co nie wyszło Milesowi na “Tutu” a już w szczególności na “Doo-Bop”: zaproponowanie wartościowej i odkrywczej muzyki powstałej na bazie skojarzenia jazzu z nowymi brzmieniami i trendami.
  27. Może Cię zawiodę ale obawiam się, że większość osób, które tu dzisiaj pisały znają doskonale teorię, którą przedstawiłeś. Tak samo ludzie z salonów ale oni muszą jeszcze sprzedawać… Głębiej w zagadnienia brzmienia wzmacniaczy wszedł Mariusz (moderator). Możesz się u niego doszkolić, jak będą chęci z obu stron.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...