Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Sandor Clegane zaczął obserwować Wymiana kolumn
-
Witam, Posiadam zestaw jak w opisie. Niedawno zmieniłem amplituner z Marantza SR5015 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Teraz zaczyna mi chodzić po głowie wymiana głośników. Ogólnie z ich brzmienia w kinie jestem bardzo zadowolony, ale zastanawiam się czy nie mogłoby być lepiej i jeśli tak to o ile lepiej? Szczególnie głośnik centralny w moim zestawie trochę odstaje od reszty, a niestety Q Acoustics nie wypuściło nic w tej serii z większymi membranami... Niestety jestem taki, że muszę mieć wszystkie głośniki z jednego zestawu, więc wymiana samego centralnego nie wchodzi w grę. Po głowie chodzi mi kilka pomysłów mianowicie: 1. Zestaw na Klipsch RP MK2 oparty na monitorach 600M i centralnym RP-500c lub 504c (Nie wiem czy mój amplituner napędziłby 504c bez dodatkowej końcówki mocy, a tej nie zamierzam dokupywać) tyle, że dość drogie to u nas tak samo jak zestaw nr 2 czyli: 2. Q acoustics seria 5000 - bardzo podoba mi się wizualnie i centralny widzę, że zbiera lepsze recenzje od 3090c, ale mają niską impedancję i znowu nie wiem czy RZ30 napędziłby je bez problemu no i cena też dość wysoka. 3. Dali Oberon - Opcja tańsza, a do tego mam możliwość zniżki pracowniczej u siebie w sieci. Myślałem o zestawie z Oberon 5 na frontach (Starczyłyby monitory, ale i tak musiałbym dokupić standy, więc prawie na jedno wychodzi cenowo). Różnice w basie między 7 a 5 raczej mnie nie interesują, bo od tego mam 2 suby. 4. Elac Debut 3.0 - Wszyscy się zachwycają nimi na Youtubach, a do tego są tanie i centralny mają z większą membraną, więc może dialogi lepiej by wypadły. Obawiam się jednak trochę o jakość wykonania i że tu różnica w dźwięku może być znikoma. Moje pytania są następujące: Jakich zmian spodziewać się po wyżej wymienionych zestawach? Czy w przypadku tych 2 droższych różnica w brzmieniu warta jest wydania większej kwoty? A może to jest tak, że Dirac i tak to wszystko tak skoryguje, że wszystkie te zestawy będą brzmiały prawie tak samo? Czy w ogóle moje rozumowanie, że większy głośnik centralny to lepsza jakość dźwięku i lepiej słyszalne dialogi jest słuszne? A może wyraźną różnicę odczułbym dopiero wydająć 15 tys na zestaw 5.0? Zapraszam do wyrażania opinii
-
Cytat z recki P3ESR XD (Magazyn Audio): Niektórzy sądzą, że w swoistym brzmieniu LS3/5A i innych monitorów BBC udział ma "grająca" obudowa, ale sami konstruktorzy twierdzą, że właśnie taka kombinacja - cienkich ścianek i ich intensywnego wytłumienia, ale bez wzmocnień wewnętrznych - pozwala utrzymać rezonanse nisko, poniżej zakresu częstotliwości średnich, dzięki czemu nie wpływają one na wokale. O ile taki argument może mnie przekonać w przypadku dużych obudów, głównie wolnostojących, to z podstawkowymi, zwłaszcza tak małymi jak LS3/5A i jego pochodne, jest już gorzej. Częstotliwość rezonansowa panelu (ścianki) będzie związana z jego długością, a każde wzmocnienie podzieli panel na mniejsze, podnosząc ich częstotliwości rezonansowe (tak jak przyciśnięcie struny do progu). Dlatego Pro-Ac nie stosuje wzmocnień nawet w wysokich kolumnach - im niżej ulokowany rezonans, tym lepiej - ale w konstrukcji podstawkowej same jej zewnętrzne wymiary, nawet bez dodatkowych wzmocnień, ustawiają rezonanse samych ścianek znacznie wyżej, właśnie w zakresie średnich częstotliwości. W takiej sytuacji trzeba być już sporym optymistą i entuzjastą "rezonowania", aby sądzić, że podbarwienia powodowane przez rezonanse ścianek pozytywnie wpływają na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego czystość i neutralność.
-
Kutan zmienił swoje zdjęcie
-
-
Kutan dołączył do społeczności
-
Mam pytanie, a mianowicie, czy wszystkie 3-pinowe kable XLR są takie same? Pytam, bo niektóre są oznaczane jako mikrofonowe, a niektóre jako interkonekty. Czy kabla „mikrofonowego” można użyć jako interkonektu, np. do podłączenia DACa do monitorów aktywnych? Będę wdzięczny za odpowiedź.
-
To akurat prawda, że Audyssey jest prostszy w obsłudze, ale Dirac przynajmniej w wersji na smartfona też nie jest jakoś bardzo skomplikowany plus w Audyssey praktycznie zawsze trzeba coś korygować (ustawić fronty jako small, odcięcia itd), a w Dirac praktycznie nic. Dirac daje jakby "pełniejszy" dźwięk podczas gdy Audyssey (przynajmniej u mnie i u moich rodziców) wycina prawie cały mid-bas co pewnie w zamyśle ma pomóc w wyrazistości dialogów w filmie, ale za to muzyki nie dałem rady na tym sluchać i musiałem ratować się trybem pure direct. Do denona niby można dokupić Diraca, ale z tego co słyszałem jest to tak drogie, że już lepiej dołożyć do RZ50 i mieć zarówno diraca jak i więcej mocy
-
Obecna Aria (Evo X no 1) może Cię mocno zaskoczyć. Będziesz gdzieś w salonie audio to rzuć uchem.
- Today
-
Lampa do Aune T1 SE MK3
topic odpisał Audio Autonomy na LukaMono Blend w Technika lampowa i analogowa
Może to być krok w dobrą stronę. Ciekaw jestem jak mocno będzie odczuwalna zmiana lampy w tym urządzeniu. Posłuchaj i dam znać jak wrażenia. Jeżeli będziesz słyszał różnicę, to może warto poszukać czegoś jeszcze lepszego. Jedną lampę czasami można kupić stosunkowo tanio, bo jednak zwykle kupuje/sprzedaje się je parami. A jak ktoś ma np. jedną lampę uszkodzoną, to drugą sprzedaje tanio, bo w sumie nie wiadomo z nią zrobić -
Z chęcią zmienię jak jakiś monitor mnie przekona ( w moim pokoju ). @rajdek a tu SCM 11 które odbieram jako cieplejsze i wolniejsze od SCM 7 (wolę mniejsze ATC).
-
No dobra. Pamietam Twoje wpisy podwazające wszystkie teorie o wplywie okablowania na brzmienie systemu. Wrecz prześmiewcze :).Czy chcesz cos powiedzieć, posypać glowę popiołem ;).
-
Wieczorem sprawdze
-
To nie jest tak, że P3ESR nie różnicuje sprzętu. Różnicuje jak nie wiem co. I to nie jest prawda, że "cokolwiek podłączysz to zagra dobrze". Jednak jest to głośnik ze studyjnym rodowodem (choć Alan Shaw znacznie zmodyfikował pierwotny projekt BBC) i zagra tak, jak mu podłączony sprzęt pozwoli. Słychać wszystko, każdą zmianę, zapewniam. Nawet kable sieciowe i cyfrowe słychać, w co całe życie nie wierzyłem. W każdym razie nie ma żadnego limitu cenowego w doborze wzmacniacza czy źródła. Bardzo często spotyka się P3ESR w towarzystwie sprzętu z dużo wyższej półki cenowej. Więc rozdzielczość i precyzja jest taka, jak ilość KM w silnikach Rolls-Royce: wystarczająca. 😄 Zgadzam się natomiast, że jeśli porównać z nowszą wersją XD czy z M30 to P3ESR jest romantyk! Średnica jest jak ze snu i jak zaczniesz słuchać to nie możesz przestać. Te nowe Herbatniki grają trochę ostrzej. Ja akurat cenię sobie bardziej stonowane granie. Focala czy B&W po prostu nie cierpię. Sam zobacz moje P3ESR w akcji: https://banbye.com/watch/v_Qnv2opSAc9dS
-
A no to chyba że tak. Lampa się nagrzewa już po kilku minutach. Tylko mówie że może warto to monitorować. JAk się nie zepsuje to będa szybciej lampy zużywac.
-
No to masz electropunkt. Dają tez dobre ceny. Zaczął bym od odsluchu u nich.
-
Sa skierowane na Ciebie nawet bym powiedział. Jeden głośnik gra na ciebie. Ten drugi w eter. Nie wiem jak Twoje surround grają. mogą.
-
Kiedyś używałem (nie piszę - miałem, bo wciąż mam, żona nie pozwala sprzedać) SF Concertino. To dopiero były oporne egzemplarze! Cokolwiek byś nie podłączył - grać to nie chciało. Średnica ładna, bo to polipropylen, ale dynamiki zero. Rock czy elektronika - zapomnieć. Tylko do śpiewających pań to się nadawało. Ale ile można słuchać śpiewających pań? 😄
-
Dla zainteresowanych pomiarami. https://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/dali-rubicon-2/laborbericht-seite-6.html https://www.alpha-audio.net/nl/review/multitest-monitor-luidsprekers-1400-2200-euro/4/
-
ma Oba modele sa konkurencyjne nie. Oba amplitunery są 9 kanałowe. Masz terminale. Ale nie zbudujesz 7.1.4 4 terminale są obsługiwane przez 2 końcówki. Onkyo ma Diraca. Denon ma całkiem udany Aduyssey. Jednak to levek niżej. Ale prostszy w obsludze. Oba maja brzmienie na tym samym poziomie. Tylko inaczej. Onkyo jest jaśniejsze. Bardziej Żywe. Denon spokojniejszy.
-
Potrzebna zmiana czy przygoda?
-
Dobór kolumn wraz z ampli po adaptacji pomieszczenia
topic odpisał Piotr Sonido na wojoo w Kino Domowe
-
Także metalowych kopułek nie ma co się bać. Całe życie jechałem na tekstylnych ale teraz stwierdzam, że poza światem jedwabnych kopułek wysokotonowych też istnieje życie. 😉 https://banbye.com/watch/v_Eg5jPX54H6wT https://banbye.com/watch/v_UgDJ9QG7iIg4 Powiadają, że najlepszy jest beryl...
-
@Acolu Finno alla Fine 😉 potwierdzam można wpłynąć mocno pod warunkiem że lampy będą dobre z pewnego źródła. Dźwięk nabrał więcej żywotności jest bardziej przestrzenny, a wysokie tony subtelniejsze. @Piotr Sonido lampy są ciepłe 😉 nie przeprowadzam dłuższych sesji niż godzina, dwie
-
duzo faktycznie. Klipsch F2
-
Czesc, Jak łagodniejszy dzwiek to Harmana HK 970 lub starszego 680 JAk wolisz jaśniejszy dzwiek to Cambridge 840A Zostaje Ci w kieszeni na Wiim Pro. I jeszcze zostaje
-
Dzisiejsze posty
-
Przez Sandor Clegane · Napisano
Witam, Posiadam zestaw jak w opisie. Niedawno zmieniłem amplituner z Marantza SR5015 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Teraz zaczyna mi chodzić po głowie wymiana głośników. Ogólnie z ich brzmienia w kinie jestem bardzo zadowolony, ale zastanawiam się czy nie mogłoby być lepiej i jeśli tak to o ile lepiej? Szczególnie głośnik centralny w moim zestawie trochę odstaje od reszty, a niestety Q Acoustics nie wypuściło nic w tej serii z większymi membranami... Niestety jestem taki, że muszę mieć wszystkie głośniki z jednego zestawu, więc wymiana samego centralnego nie wchodzi w grę. Po głowie chodzi mi kilka pomysłów mianowicie: 1. Zestaw na Klipsch RP MK2 oparty na monitorach 600M i centralnym RP-500c lub 504c (Nie wiem czy mój amplituner napędziłby 504c bez dodatkowej końcówki mocy, a tej nie zamierzam dokupywać) tyle, że dość drogie to u nas tak samo jak zestaw nr 2 czyli: 2. Q acoustics seria 5000 - bardzo podoba mi się wizualnie i centralny widzę, że zbiera lepsze recenzje od 3090c, ale mają niską impedancję i znowu nie wiem czy RZ30 napędziłby je bez problemu no i cena też dość wysoka. 3. Dali Oberon - Opcja tańsza, a do tego mam możliwość zniżki pracowniczej u siebie w sieci. Myślałem o zestawie z Oberon 5 na frontach (Starczyłyby monitory, ale i tak musiałbym dokupić standy, więc prawie na jedno wychodzi cenowo). Różnice w basie między 7 a 5 raczej mnie nie interesują, bo od tego mam 2 suby. 4. Elac Debut 3.0 - Wszyscy się zachwycają nimi na Youtubach, a do tego są tanie i centralny mają z większą membraną, więc może dialogi lepiej by wypadły. Obawiam się jednak trochę o jakość wykonania i że tu różnica w dźwięku może być znikoma. Moje pytania są następujące: Jakich zmian spodziewać się po wyżej wymienionych zestawach? Czy w przypadku tych 2 droższych różnica w brzmieniu warta jest wydania większej kwoty? A może to jest tak, że Dirac i tak to wszystko tak skoryguje, że wszystkie te zestawy będą brzmiały prawie tak samo? Czy w ogóle moje rozumowanie, że większy głośnik centralny to lepsza jakość dźwięku i lepiej słyszalne dialogi jest słuszne? A może wyraźną różnicę odczułbym dopiero wydająć 15 tys na zestaw 5.0? Zapraszam do wyrażania opinii -
Cytat z recki P3ESR XD (Magazyn Audio): Niektórzy sądzą, że w swoistym brzmieniu LS3/5A i innych monitorów BBC udział ma "grająca" obudowa, ale sami konstruktorzy twierdzą, że właśnie taka kombinacja - cienkich ścianek i ich intensywnego wytłumienia, ale bez wzmocnień wewnętrznych - pozwala utrzymać rezonanse nisko, poniżej zakresu częstotliwości średnich, dzięki czemu nie wpływają one na wokale. O ile taki argument może mnie przekonać w przypadku dużych obudów, głównie wolnostojących, to z podstawkowymi, zwłaszcza tak małymi jak LS3/5A i jego pochodne, jest już gorzej. Częstotliwość rezonansowa panelu (ścianki) będzie związana z jego długością, a każde wzmocnienie podzieli panel na mniejsze, podnosząc ich częstotliwości rezonansowe (tak jak przyciśnięcie struny do progu). Dlatego Pro-Ac nie stosuje wzmocnień nawet w wysokich kolumnach - im niżej ulokowany rezonans, tym lepiej - ale w konstrukcji podstawkowej same jej zewnętrzne wymiary, nawet bez dodatkowych wzmocnień, ustawiają rezonanse samych ścianek znacznie wyżej, właśnie w zakresie średnich częstotliwości. W takiej sytuacji trzeba być już sporym optymistą i entuzjastą "rezonowania", aby sądzić, że podbarwienia powodowane przez rezonanse ścianek pozytywnie wpływają na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego czystość i neutralność.
-
Mam pytanie, a mianowicie, czy wszystkie 3-pinowe kable XLR są takie same? Pytam, bo niektóre są oznaczane jako mikrofonowe, a niektóre jako interkonekty. Czy kabla „mikrofonowego” można użyć jako interkonektu, np. do podłączenia DACa do monitorów aktywnych? Będę wdzięczny za odpowiedź.
-
Przez Sandor Clegane · Napisano
To akurat prawda, że Audyssey jest prostszy w obsłudze, ale Dirac przynajmniej w wersji na smartfona też nie jest jakoś bardzo skomplikowany plus w Audyssey praktycznie zawsze trzeba coś korygować (ustawić fronty jako small, odcięcia itd), a w Dirac praktycznie nic. Dirac daje jakby "pełniejszy" dźwięk podczas gdy Audyssey (przynajmniej u mnie i u moich rodziców) wycina prawie cały mid-bas co pewnie w zamyśle ma pomóc w wyrazistości dialogów w filmie, ale za to muzyki nie dałem rady na tym sluchać i musiałem ratować się trybem pure direct. Do denona niby można dokupić Diraca, ale z tego co słyszałem jest to tak drogie, że już lepiej dołożyć do RZ50 i mieć zarówno diraca jak i więcej mocy -
Obecna Aria (Evo X no 1) może Cię mocno zaskoczyć. Będziesz gdzieś w salonie audio to rzuć uchem.
-
Przez Audio Autonomy · Napisano
Może to być krok w dobrą stronę. Ciekaw jestem jak mocno będzie odczuwalna zmiana lampy w tym urządzeniu. Posłuchaj i dam znać jak wrażenia. Jeżeli będziesz słyszał różnicę, to może warto poszukać czegoś jeszcze lepszego. Jedną lampę czasami można kupić stosunkowo tanio, bo jednak zwykle kupuje/sprzedaje się je parami. A jak ktoś ma np. jedną lampę uszkodzoną, to drugą sprzedaje tanio, bo w sumie nie wiadomo z nią zrobić -
Z chęcią zmienię jak jakiś monitor mnie przekona ( w moim pokoju ). @rajdek a tu SCM 11 które odbieram jako cieplejsze i wolniejsze od SCM 7 (wolę mniejsze ATC).
-
No dobra. Pamietam Twoje wpisy podwazające wszystkie teorie o wplywie okablowania na brzmienie systemu. Wrecz prześmiewcze :).Czy chcesz cos powiedzieć, posypać glowę popiołem ;).
-
Przez il Dottore · Napisano
To nie jest tak, że P3ESR nie różnicuje sprzętu. Różnicuje jak nie wiem co. I to nie jest prawda, że "cokolwiek podłączysz to zagra dobrze". Jednak jest to głośnik ze studyjnym rodowodem (choć Alan Shaw znacznie zmodyfikował pierwotny projekt BBC) i zagra tak, jak mu podłączony sprzęt pozwoli. Słychać wszystko, każdą zmianę, zapewniam. Nawet kable sieciowe i cyfrowe słychać, w co całe życie nie wierzyłem. W każdym razie nie ma żadnego limitu cenowego w doborze wzmacniacza czy źródła. Bardzo często spotyka się P3ESR w towarzystwie sprzętu z dużo wyższej półki cenowej. Więc rozdzielczość i precyzja jest taka, jak ilość KM w silnikach Rolls-Royce: wystarczająca. 😄 Zgadzam się natomiast, że jeśli porównać z nowszą wersją XD czy z M30 to P3ESR jest romantyk! Średnica jest jak ze snu i jak zaczniesz słuchać to nie możesz przestać. Te nowe Herbatniki grają trochę ostrzej. Ja akurat cenię sobie bardziej stonowane granie. Focala czy B&W po prostu nie cierpię. Sam zobacz moje P3ESR w akcji: https://banbye.com/watch/v_Qnv2opSAc9dS -
Przez Piotr Sonido · Napisano
A no to chyba że tak. Lampa się nagrzewa już po kilku minutach. Tylko mówie że może warto to monitorować. JAk się nie zepsuje to będa szybciej lampy zużywac. -
Przez Piotr Sonido · Napisano
No to masz electropunkt. Dają tez dobre ceny. Zaczął bym od odsluchu u nich. -
Przez Piotr Sonido · Napisano
Sa skierowane na Ciebie nawet bym powiedział. Jeden głośnik gra na ciebie. Ten drugi w eter. Nie wiem jak Twoje surround grają. mogą. -
Przez il Dottore · Napisano
Kiedyś używałem (nie piszę - miałem, bo wciąż mam, żona nie pozwala sprzedać) SF Concertino. To dopiero były oporne egzemplarze! Cokolwiek byś nie podłączył - grać to nie chciało. Średnica ładna, bo to polipropylen, ale dynamiki zero. Rock czy elektronika - zapomnieć. Tylko do śpiewających pań to się nadawało. Ale ile można słuchać śpiewających pań? 😄
-
-
Dzisiejsze tematy