Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Witam, Posiadam zestaw jak w opisie. Niedawno zmieniłem amplituner z Marantza SR5015 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Teraz zaczyna mi chodzić po głowie wymiana głośników. Ogólnie z ich brzmienia w kinie jestem bardzo zadowolony, ale zastanawiam się czy nie mogłoby być lepiej i jeśli tak to o ile lepiej? Szczególnie głośnik centralny w moim zestawie trochę odstaje od reszty, a niestety Q Acoustics nie wypuściło nic w tej serii z większymi membranami... Niestety jestem taki, że muszę mieć wszystkie głośniki z jednego zestawu, więc wymiana samego centralnego nie wchodzi w grę. Po głowie chodzi mi kilka pomysłów mianowicie: 1. Zestaw na Klipsch RP MK2 oparty na monitorach 600M i centralnym RP-500c lub 504c (Nie wiem czy mój amplituner napędziłby 504c bez dodatkowej końcówki mocy, a tej nie zamierzam dokupywać) tyle, że dość drogie to u nas tak samo jak zestaw nr 2 czyli: 2. Q acoustics seria 5000 - bardzo podoba mi się wizualnie i centralny widzę, że zbiera lepsze recenzje od 3090c, ale mają niską impedancję i znowu nie wiem czy RZ30 napędziłby je bez problemu no i cena też dość wysoka. 3. Dali Oberon - Opcja tańsza, a do tego mam możliwość zniżki pracowniczej u siebie w sieci. Myślałem o zestawie z Oberon 5 na frontach (Starczyłyby monitory, ale i tak musiałbym dokupić standy, więc prawie na jedno wychodzi cenowo). Różnice w basie między 7 a 5 raczej mnie nie interesują, bo od tego mam 2 suby. 4. Elac Debut 3.0 - Wszyscy się zachwycają nimi na Youtubach, a do tego są tanie i centralny mają z większą membraną, więc może dialogi lepiej by wypadły. Obawiam się jednak trochę o jakość wykonania i że tu różnica w dźwięku może być znikoma. Moje pytania są następujące: Jakich zmian spodziewać się po wyżej wymienionych zestawach? Czy w przypadku tych 2 droższych różnica w brzmieniu warta jest wydania większej kwoty? A może to jest tak, że Dirac i tak to wszystko tak skoryguje, że wszystkie te zestawy będą brzmiały prawie tak samo? Czy w ogóle moje rozumowanie, że większy głośnik centralny to lepsza jakość dźwięku i lepiej słyszalne dialogi jest słuszne? A może wyraźną różnicę odczułbym dopiero wydająć 15 tys na zestaw 5.0? Zapraszam do wyrażania opinii
  3. Cytat z recki P3ESR XD (Magazyn Audio): Niektórzy sądzą, że w swoistym brzmieniu LS3/5A i innych monitorów BBC udział ma "grająca" obudowa, ale sami konstruktorzy twierdzą, że właśnie taka kombinacja - cienkich ścianek i ich intensywnego wytłumienia, ale bez wzmocnień wewnętrznych - pozwala utrzymać rezonanse nisko, poniżej zakresu częstotliwości średnich, dzięki czemu nie wpływają one na wokale. O ile taki argument może mnie przekonać w przypadku dużych obudów, głównie wolnostojących, to z podstawkowymi, zwłaszcza tak małymi jak LS3/5A i jego pochodne, jest już gorzej. Częstotliwość rezonansowa panelu (ścianki) będzie związana z jego długością, a każde wzmocnienie podzieli panel na mniejsze, podnosząc ich częstotliwości rezonansowe (tak jak przyciśnięcie struny do progu). Dlatego Pro-Ac nie stosuje wzmocnień nawet w wysokich kolumnach - im niżej ulokowany rezonans, tym lepiej - ale w konstrukcji podstawkowej same jej zewnętrzne wymiary, nawet bez dodatkowych wzmocnień, ustawiają rezonanse samych ścianek znacznie wyżej, właśnie w zakresie średnich częstotliwości. W takiej sytuacji trzeba być już sporym optymistą i entuzjastą "rezonowania", aby sądzić, że podbarwienia powodowane przez rezonanse ścianek pozytywnie wpływają na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego czystość i neutralność.
  4. @rajdek A tu ProAc D2R
  5. Mam pytanie, a mianowicie, czy wszystkie 3-pinowe kable XLR są takie same? Pytam, bo niektóre są oznaczane jako mikrofonowe, a niektóre jako interkonekty. Czy kabla „mikrofonowego” można użyć jako interkonektu, np. do podłączenia DACa do monitorów aktywnych? Będę wdzięczny za odpowiedź.
  6. To akurat prawda, że Audyssey jest prostszy w obsłudze, ale Dirac przynajmniej w wersji na smartfona też nie jest jakoś bardzo skomplikowany plus w Audyssey praktycznie zawsze trzeba coś korygować (ustawić fronty jako small, odcięcia itd), a w Dirac praktycznie nic. Dirac daje jakby "pełniejszy" dźwięk podczas gdy Audyssey (przynajmniej u mnie i u moich rodziców) wycina prawie cały mid-bas co pewnie w zamyśle ma pomóc w wyrazistości dialogów w filmie, ale za to muzyki nie dałem rady na tym sluchać i musiałem ratować się trybem pure direct. Do denona niby można dokupić Diraca, ale z tego co słyszałem jest to tak drogie, że już lepiej dołożyć do RZ50 i mieć zarówno diraca jak i więcej mocy
  7. Obecna Aria (Evo X no 1) może Cię mocno zaskoczyć. Będziesz gdzieś w salonie audio to rzuć uchem.
  8. Today
  9. Może to być krok w dobrą stronę. Ciekaw jestem jak mocno będzie odczuwalna zmiana lampy w tym urządzeniu. Posłuchaj i dam znać jak wrażenia. Jeżeli będziesz słyszał różnicę, to może warto poszukać czegoś jeszcze lepszego. Jedną lampę czasami można kupić stosunkowo tanio, bo jednak zwykle kupuje/sprzedaje się je parami. A jak ktoś ma np. jedną lampę uszkodzoną, to drugą sprzedaje tanio, bo w sumie nie wiadomo z nią zrobić
  10. Z chęcią zmienię jak jakiś monitor mnie przekona ( w moim pokoju ). @rajdek a tu SCM 11 które odbieram jako cieplejsze i wolniejsze od SCM 7 (wolę mniejsze ATC).
  11. No dobra. Pamietam Twoje wpisy podwazające wszystkie teorie o wplywie okablowania na brzmienie systemu. Wrecz prześmiewcze :).Czy chcesz cos powiedzieć, posypać glowę popiołem ;).
  12. To nie jest tak, że P3ESR nie różnicuje sprzętu. Różnicuje jak nie wiem co. I to nie jest prawda, że "cokolwiek podłączysz to zagra dobrze". Jednak jest to głośnik ze studyjnym rodowodem (choć Alan Shaw znacznie zmodyfikował pierwotny projekt BBC) i zagra tak, jak mu podłączony sprzęt pozwoli. Słychać wszystko, każdą zmianę, zapewniam. Nawet kable sieciowe i cyfrowe słychać, w co całe życie nie wierzyłem. W każdym razie nie ma żadnego limitu cenowego w doborze wzmacniacza czy źródła. Bardzo często spotyka się P3ESR w towarzystwie sprzętu z dużo wyższej półki cenowej. Więc rozdzielczość i precyzja jest taka, jak ilość KM w silnikach Rolls-Royce: wystarczająca. 😄 Zgadzam się natomiast, że jeśli porównać z nowszą wersją XD czy z M30 to P3ESR jest romantyk! Średnica jest jak ze snu i jak zaczniesz słuchać to nie możesz przestać. Te nowe Herbatniki grają trochę ostrzej. Ja akurat cenię sobie bardziej stonowane granie. Focala czy B&W po prostu nie cierpię. Sam zobacz moje P3ESR w akcji: https://banbye.com/watch/v_Qnv2opSAc9dS
  13. A no to chyba że tak. Lampa się nagrzewa już po kilku minutach. Tylko mówie że może warto to monitorować. JAk się nie zepsuje to będa szybciej lampy zużywac.
  14. No to masz electropunkt. Dają tez dobre ceny. Zaczął bym od odsluchu u nich.
  15. Sa skierowane na Ciebie nawet bym powiedział. Jeden głośnik gra na ciebie. Ten drugi w eter. Nie wiem jak Twoje surround grają. mogą.
  16. Kiedyś używałem (nie piszę - miałem, bo wciąż mam, żona nie pozwala sprzedać) SF Concertino. To dopiero były oporne egzemplarze! Cokolwiek byś nie podłączył - grać to nie chciało. Średnica ładna, bo to polipropylen, ale dynamiki zero. Rock czy elektronika - zapomnieć. Tylko do śpiewających pań to się nadawało. Ale ile można słuchać śpiewających pań? 😄
  17. Dla zainteresowanych pomiarami. https://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/dali-rubicon-2/laborbericht-seite-6.html https://www.alpha-audio.net/nl/review/multitest-monitor-luidsprekers-1400-2200-euro/4/
  18. ma Oba modele sa konkurencyjne nie. Oba amplitunery są 9 kanałowe. Masz terminale. Ale nie zbudujesz 7.1.4 4 terminale są obsługiwane przez 2 końcówki. Onkyo ma Diraca. Denon ma całkiem udany Aduyssey. Jednak to levek niżej. Ale prostszy w obsludze. Oba maja brzmienie na tym samym poziomie. Tylko inaczej. Onkyo jest jaśniejsze. Bardziej Żywe. Denon spokojniejszy.
  19. Potrzebna zmiana czy przygoda?
  20. Bo to nie jest dostępne amplitunerze pod MENU.
  21. Także metalowych kopułek nie ma co się bać. Całe życie jechałem na tekstylnych ale teraz stwierdzam, że poza światem jedwabnych kopułek wysokotonowych też istnieje życie. 😉 https://banbye.com/watch/v_Eg5jPX54H6wT https://banbye.com/watch/v_UgDJ9QG7iIg4 Powiadają, że najlepszy jest beryl...
  22. @Acolu Finno alla Fine 😉 potwierdzam można wpłynąć mocno pod warunkiem że lampy będą dobre z pewnego źródła. Dźwięk nabrał więcej żywotności jest bardziej przestrzenny, a wysokie tony subtelniejsze. @Piotr Sonido lampy są ciepłe 😉 nie przeprowadzam dłuższych sesji niż godzina, dwie
  23. duzo faktycznie. Klipsch F2
  24. Czesc, Jak łagodniejszy dzwiek to Harmana HK 970 lub starszego 680 JAk wolisz jaśniejszy dzwiek to Cambridge 840A Zostaje Ci w kieszeni na Wiim Pro. I jeszcze zostaje
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Witam, Posiadam zestaw jak w opisie. Niedawno zmieniłem amplituner z Marantza SR5015 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Teraz zaczyna mi chodzić po głowie wymiana głośników. Ogólnie z ich brzmienia w kinie jestem bardzo zadowolony, ale zastanawiam się czy nie mogłoby być lepiej i jeśli tak to o ile lepiej? Szczególnie głośnik centralny w moim zestawie trochę odstaje od reszty, a niestety Q Acoustics nie wypuściło nic w tej serii z większymi membranami... Niestety jestem taki, że muszę mieć wszystkie głośniki z jednego zestawu, więc wymiana samego centralnego nie wchodzi w grę. Po głowie chodzi mi kilka pomysłów mianowicie: 1. Zestaw na Klipsch RP MK2 oparty na monitorach 600M i centralnym RP-500c lub 504c (Nie wiem czy mój amplituner napędziłby 504c bez dodatkowej końcówki mocy, a tej nie zamierzam dokupywać) tyle, że dość drogie to u nas tak samo jak zestaw nr 2 czyli: 2. Q acoustics seria 5000 - bardzo podoba mi się wizualnie i centralny widzę, że zbiera lepsze recenzje od 3090c, ale mają niską impedancję i znowu nie wiem czy RZ30 napędziłby je bez problemu no i cena też dość wysoka. 3. Dali Oberon - Opcja tańsza, a do tego mam możliwość zniżki pracowniczej u siebie w sieci. Myślałem o zestawie z Oberon 5 na frontach (Starczyłyby monitory, ale i tak musiałbym dokupić standy, więc prawie na jedno wychodzi cenowo). Różnice w basie między 7 a 5 raczej mnie nie interesują, bo od tego mam 2 suby. 4. Elac Debut 3.0 - Wszyscy się zachwycają nimi na Youtubach, a do tego są tanie i centralny mają z większą membraną, więc może dialogi lepiej by wypadły. Obawiam się jednak trochę o jakość wykonania i że tu różnica w dźwięku może być znikoma. Moje pytania są następujące: Jakich zmian spodziewać się po wyżej wymienionych zestawach? Czy w przypadku tych 2 droższych różnica w brzmieniu warta jest wydania większej kwoty? A może to jest tak, że Dirac i tak to wszystko tak skoryguje, że wszystkie te zestawy będą brzmiały prawie tak samo? Czy w ogóle moje rozumowanie, że większy głośnik centralny to lepsza jakość dźwięku i lepiej słyszalne dialogi jest słuszne? A może wyraźną różnicę odczułbym dopiero wydająć 15 tys na zestaw 5.0? Zapraszam do wyrażania opinii
    • Cytat z recki P3ESR XD (Magazyn Audio): Niektórzy sądzą, że w swoistym brzmieniu LS3/5A i innych monitorów BBC udział ma "grająca" obudowa, ale sami konstruktorzy twierdzą, że właśnie taka kombinacja - cienkich ścianek i ich intensywnego wytłumienia, ale bez wzmocnień wewnętrznych - pozwala utrzymać rezonanse nisko, poniżej zakresu częstotliwości średnich, dzięki czemu nie wpływają one na wokale. O ile taki argument może mnie przekonać w przypadku dużych obudów, głównie wolnostojących, to z podstawkowymi, zwłaszcza tak małymi jak LS3/5A i jego pochodne, jest już gorzej. Częstotliwość rezonansowa panelu (ścianki) będzie związana z jego długością, a każde wzmocnienie podzieli panel na mniejsze, podnosząc ich częstotliwości rezonansowe (tak jak przyciśnięcie struny do progu). Dlatego Pro-Ac nie stosuje wzmocnień nawet w wysokich kolumnach - im niżej ulokowany rezonans, tym lepiej - ale w konstrukcji podstawkowej same jej zewnętrzne wymiary, nawet bez dodatkowych wzmocnień, ustawiają rezonanse samych ścianek znacznie wyżej, właśnie w zakresie średnich częstotliwości. W takiej sytuacji trzeba być już sporym optymistą i entuzjastą "rezonowania", aby sądzić, że podbarwienia powodowane przez rezonanse ścianek pozytywnie wpływają na jakość dźwięku, zwłaszcza na jego czystość i neutralność.
    • @rajdek   A tu ProAc D2R  
    • Mam pytanie, a mianowicie, czy wszystkie 3-pinowe kable XLR są takie same? Pytam, bo niektóre są oznaczane jako mikrofonowe, a niektóre jako interkonekty. Czy kabla „mikrofonowego” można użyć jako interkonektu, np. do podłączenia DACa do monitorów aktywnych? Będę wdzięczny za odpowiedź.  
    • To akurat prawda, że Audyssey jest prostszy w obsłudze, ale Dirac przynajmniej w wersji na smartfona też nie jest jakoś bardzo skomplikowany plus w Audyssey praktycznie zawsze trzeba coś korygować (ustawić fronty jako small, odcięcia itd), a w Dirac praktycznie nic. Dirac daje jakby "pełniejszy" dźwięk podczas gdy Audyssey (przynajmniej u mnie i u moich rodziców) wycina prawie cały mid-bas co pewnie w zamyśle ma pomóc w wyrazistości dialogów w filmie, ale za to muzyki nie dałem rady na tym sluchać i musiałem ratować się trybem pure direct. Do denona niby można dokupić Diraca, ale z tego co słyszałem jest to tak drogie, że już lepiej dołożyć do RZ50 i mieć zarówno diraca jak i więcej mocy
    • Obecna Aria (Evo X no 1) może Cię mocno zaskoczyć. Będziesz gdzieś w salonie audio to rzuć uchem.
    • Może to być krok w dobrą stronę.  Ciekaw jestem jak mocno będzie odczuwalna zmiana lampy w tym urządzeniu. Posłuchaj  i dam znać jak wrażenia. Jeżeli będziesz słyszał różnicę, to może warto poszukać czegoś jeszcze lepszego. Jedną lampę czasami można kupić stosunkowo tanio, bo jednak zwykle kupuje/sprzedaje się je parami. A jak ktoś ma np. jedną lampę uszkodzoną, to drugą sprzedaje tanio,  bo w sumie nie wiadomo z nią zrobić
    • Z chęcią zmienię jak jakiś monitor mnie przekona ( w moim pokoju ).  @rajdek a tu SCM 11 które odbieram jako cieplejsze i wolniejsze od SCM 7 (wolę mniejsze ATC).      
    • No dobra. Pamietam Twoje wpisy podwazające wszystkie teorie o wplywie okablowania na brzmienie systemu. Wrecz prześmiewcze :).Czy chcesz cos powiedzieć, posypać glowę popiołem ;).
    • To nie jest tak, że P3ESR nie różnicuje sprzętu. Różnicuje jak nie wiem co. I to nie jest prawda, że "cokolwiek podłączysz to zagra dobrze". Jednak jest to głośnik ze studyjnym rodowodem (choć Alan Shaw znacznie zmodyfikował pierwotny projekt BBC) i zagra tak, jak mu podłączony sprzęt pozwoli. Słychać wszystko, każdą zmianę, zapewniam. Nawet kable sieciowe i cyfrowe słychać, w co całe życie nie wierzyłem. W każdym razie nie ma żadnego limitu cenowego w doborze wzmacniacza czy źródła. Bardzo często spotyka się P3ESR w towarzystwie sprzętu z dużo wyższej półki cenowej. Więc rozdzielczość i precyzja jest taka, jak ilość KM w silnikach Rolls-Royce: wystarczająca. 😄 Zgadzam się natomiast, że jeśli porównać z nowszą wersją XD czy z M30 to P3ESR jest romantyk! Średnica jest jak ze snu i jak zaczniesz słuchać to nie możesz przestać.  Te nowe Herbatniki grają trochę ostrzej. Ja akurat cenię sobie bardziej stonowane granie. Focala czy B&W po prostu nie cierpię.  Sam zobacz moje P3ESR w akcji: https://banbye.com/watch/v_Qnv2opSAc9dS  
    • A no to chyba że tak. Lampa się nagrzewa już po kilku minutach. Tylko mówie że może warto to monitorować.  JAk się nie zepsuje to będa szybciej lampy zużywac. 
    • No to masz electropunkt. Dają tez dobre ceny. Zaczął bym od odsluchu u nich.   
    • Sa skierowane na Ciebie nawet bym powiedział. Jeden głośnik gra na ciebie. Ten drugi w eter.  Nie wiem jak Twoje surround grają.  mogą. 
    • Kiedyś używałem (nie piszę - miałem, bo wciąż mam, żona nie pozwala sprzedać) SF Concertino. To dopiero były oporne egzemplarze! Cokolwiek byś nie podłączył - grać to nie chciało.  Średnica ładna, bo to polipropylen, ale dynamiki zero. Rock czy elektronika - zapomnieć. Tylko do śpiewających pań to się nadawało.  Ale ile można słuchać śpiewających pań? 😄
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...