Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Dobra, widzę, ze nie brniesz dalej i slusznie. Otorz male monitory są tak projektowane, zeby schodzily mimo wszystko jak najnizej kosztem ogromnych znieksztalceń ( ladniej to na papierze wyglada, ze masz do 50db, a nie 80 czy 90).Spadek jest czesto przypadkowy. A filtr gornoprzepustowy w subwooferze mozesz dogiać zeby skompensować przypadkowy bas monitorow? Nie mowiac juz, ze podbija się w nich inne czestotliwosci zeby zamaskować niedoskonalosci. Wiec chyba lepiej miec nad tym kontrolę? Lepszym rozwiazaniem jest przepuszczenie przelotowo sygnalu z woofera na monitory jak robilo sie w studio.
-
Moze ktos bedzie w podobnej sytuacji, jak ja, wiec opisze, jak rozwiazalem problem... amplituner postawilem na innej komodzie i podlaczylem hdmi optycznym 15m, sub kabel 15m, wszysyko dziala ekstra, minus lacznie do glosnikow potrzebowalem (7.1) 90m kabla, ale jestem mega zadowolony, tym bardziej, ze teraz nie musze sie przejmowac miejscem na kolejne sprzety. Dziekuje za udzial w temacie.
-
Daj sobie spokój z tymi onwollami i centralnym.Na 160 cm trzy kolumny??? Przecież To ci się wszystko zleje. Tam nie masz na to miejsca. Postaw konkretne stereo .Kup sobie 2 konkretne kolumny podstawkowe z jakimś małym Subem A na tył jakieś Dipole i skonfigurój jako 4.1 Druga opcja to soundbar w zestawie z Subem i tylnymi... Np. taki https://www.visunext.at/p/klipsch-5.1.2-heimkinopaket-speaker-set-1000031682/?gad_source=1&gad_campaignid=17681274896&gclid=Cj0KCQiAosrJBhD0ARIsAHebCNodgXUZe-hABvzEsJ4lvQLWm5HqAEmHTo22UfQ_HhEwe2wydCe7K0MaAiTgEALw_wcB
-
Być może. Ale to nie ja w swoich testach stawiam punkty w kategorii "Wzornictwo/wykonanie/detale".
-
Z jakim spadkiem?
-
W przypadku małych monitorów nie musi, bo one się "tną' same.
-
👍 Taki właśnie jest plan z czas jakiś mały
-
Ten wpis bardziej pasuje do "Słuchamy oczami", albo do tematu o ślepych testach;).
-
Mariusz, wziolem to na klatę bo jakos inne rozwiazania w celu ulepszenia mojego systemu byly w moim przypadku tylko ruchami w bok. Zdaję sobie sprawę z trudnosci i szczerze daję 20% szans na powodzenie i zadowolenie. Jest to trochę dla fanu czy dla budowania wlasnego doswiadczenia. W polaczeniu, ktorego sie podjolem jest niezliczona ilość zmiennych. Mam nadzieję, że coś to wniesie na forum. Kiedyś wspomnialeś o zwrotnicy i byleś jedyną osoba na tym forum, ktora miala tą swiadomość. Tomek gdzieś pisał o procesorze, co przeoczylem. Tak? A w jaki sposob zwrotnica w subwooferze wplywa na kolumny?
-
Nie zapominam. Mam kilkadziesiąt płyt z Telarc Jazz zrealizowanych przy użyciu kolumn ATC (o czym już kilkakrotnie pisałem). To zresztą kolejny powód mojej sympatii do tej marki. Do tego monitory ATC przynajmniej wyglądają klasycznie, gdy tymczasem Kef epatuje estetyką futurystyczną. LS50 Meta mogę zaocznie szanować, ale trudno byłoby mi je polubić.
-
Jest połączony zwrotnicą. W subie.
-
Taki miałem zamysł z dodaniem suba do Heresy. Niby łatwiej bo Heresy nisko nie schodzą i teoretycznie nie trzeba odcinać od dołu, a wystarczy dodać sub poniżej pasma kolumn. Pojawił się problem basu poniżej modu osiowego wypadającego na 48Hz, gdzie zaczyna się "notch" w kierunku niższych f. Pomieszczenie oprotestowało wysilki suba i moje starania by uzyskać jakiś zysk w tym zakresie. Da się ale kosztem zniekształceń i innych dodatków niekoniecznie przyjemnych dla ucha. Witek obawiam się, że zderzysz się z podobnym problemem chociaż jesteś w trochę innych geometriach gdzie kolumny stoją na krótszym boku prostokąta. Zwrotnica pomoże, ale wyzwanie to nie nakładanie się pasm bo można już wcześniej w domenie cyfrowej jakimś zgrabnym filtrem okiełznać podział tylko odzyskanie "notcha", którego pomieszczenie bez walki i kompromisów nie odda. Dwa suby plus DSP plus ustroje i będzie łatwiej, ale to mnóstwo nakładów ponad jeden sub , i zwrotnicę. Wierzę, że się zabierzesz na poważnie i z fachową pomocą profesjonalisty i bardzo liczę na jakiś osobny wątek z Twoimi doświadczeniami w pomieszczeniu o niedużej kubaturze. Pozdrawiam. M
-
Zapominasz chyba, że ATC to nie jest firma audiofilskia, tylko z rynku pro. Są tak samo rzeczowi, techniczni i pozbawieni sentymentów jak KEF (też z doświadczeniem z pro).
-
Bo z wyglądu i (to już sobie dopowiadam na podstawie licznych relacji Adama) brzmieniowo są to dla mnie klasyczne, wręcz staroświeckie brytyjskie monitory. A Kefy za bardzo pachną mi nowoczesnością i (mimo brytyjskiego pochodzenia) niemieckim porządkiem.
- Today
-
A dlaczego właściwie?
-
Łatwo sprawdzić różnicę w drugą stronę. Po osłuchaniu się z nim wypiąć Warmera z systemu, i sprawdzić czy go brakuje. Jeśli różnica działa w obie strony, to Warmer ma to coś.
-
Nie jesteś sam. To kolejna sytuacja, gdy trzymam kciuki za scm7.
-
Dlatego moj wybor svs1000 pro gdzie mam mozliwość eqalizacji tfu..... juz trudno. W koncu to tylko bas System to jest jesli jest polaczony, w tym przypadku zwrotnicą, w przypadku Sin programem komputerowym.
-
W przypadku zgrywania suba z niewielkimi monitorami, otrzymujemy też system trójdrożny, bo sub zaczyna grać tam, gdzie kolumny w naturalny sposób już przestają. Taki automatyczny filtr górnoprzepustowy.
-
Zwrotnica daje mozliwość regulowania "odciecia" zarowno w kolumnach jak w subwooferze. Wiec mozna ją tak dostosować żeby ciecie i jego stromosć dostosowac do pomieszczenia czy preferencji. Nie ma co dyskutować. Dostawienie subwoifera i pozostawienie temu przypadkowi ( bo nie wierzę, ze ktoś z nas jest w stanie to policzyć, lącznie z doborem modelu i miejscu jego ustawienia) jest amatorskie. Tzn jestesmy amatorami ale nie liczmy na cuda. Zresztą to moze opisze w innym juz watku. Tak 250hz moze byc za wysoko, ale ja pisze o mozliwosciach, a nie co powinno być.
-
No to wychodzi, że to ty masz problem ze słuchem;-)
-
Są takie osoby, ktore szukają suba ktory ma czestotliwiść odciecia możliwie najniższą i w tym zakresie zostawia subwooferom "pole do popisu". Dodam że okolice 20-40 hz to czesto juz poniżej możliwości kolumn Ja bawiłem się w ten sposób w car audio. Ps. Czy aby 250hz to już nie za wysoko? Pamietajmy że głośnik ma w (około) tym przedziale "najwyższą sprawność" (w zakresie pracy aktywnego wzmocnienia)! Myśle że dobrze będzie dsp-ekiem w svs obnizyć nieco volumen dzwieku wraz z zwiekszaniem czest az do 250hz🤔 by przeciwstawić sie skutecznosci przetwornikow basowych w tym zakresie plus nieco dopasować się do "krzywych F-M".
-
Słuszna uwaga z tym "szkłem"
-
Kabel Mogami 2549 ma już 70 godzin przebiegu. Trochę słuchałem ja, dużo kanapa w pokoju. Dla dobra nauki, mojej własnej. Podłączony normalnie pod wzmacniacz. Po 20, 30, 50 i 70 godzinach grania w tej samej konfiguracji w moim systemie brzmi tak samo, dla mnie Wydaje mi się, że już po tych kilku (kilkunastu) godzinach możemy stwierdzić czy zmiany w brzmieniu nam pasują czy szukamy dalej.
-
Dzisiejsze posty
-
Dobra, widzę, ze nie brniesz dalej i slusznie. Otorz male monitory są tak projektowane, zeby schodzily mimo wszystko jak najnizej kosztem ogromnych znieksztalceń ( ladniej to na papierze wyglada, ze masz do 50db, a nie 80 czy 90).Spadek jest czesto przypadkowy. A filtr gornoprzepustowy w subwooferze mozesz dogiać zeby skompensować przypadkowy bas monitorow? Nie mowiac juz, ze podbija się w nich inne czestotliwosci zeby zamaskować niedoskonalosci. Wiec chyba lepiej miec nad tym kontrolę? Lepszym rozwiazaniem jest przepuszczenie przelotowo sygnalu z woofera na monitory jak robilo sie w studio.
-
Moze ktos bedzie w podobnej sytuacji, jak ja, wiec opisze, jak rozwiazalem problem... amplituner postawilem na innej komodzie i podlaczylem hdmi optycznym 15m, sub kabel 15m, wszysyko dziala ekstra, minus lacznie do glosnikow potrzebowalem (7.1) 90m kabla, ale jestem mega zadowolony, tym bardziej, ze teraz nie musze sie przejmowac miejscem na kolejne sprzety. Dziekuje za udzial w temacie.
-
Daj sobie spokój z tymi onwollami i centralnym.Na 160 cm trzy kolumny??? Przecież To ci się wszystko zleje. Tam nie masz na to miejsca. Postaw konkretne stereo .Kup sobie 2 konkretne kolumny podstawkowe z jakimś małym Subem A na tył jakieś Dipole i skonfigurój jako 4.1 Druga opcja to soundbar w zestawie z Subem i tylnymi... Np. taki https://www.visunext.at/p/klipsch-5.1.2-heimkinopaket-speaker-set-1000031682/?gad_source=1&gad_campaignid=17681274896&gclid=Cj0KCQiAosrJBhD0ARIsAHebCNodgXUZe-hABvzEsJ4lvQLWm5HqAEmHTo22UfQ_HhEwe2wydCe7K0MaAiTgEALw_wcB
-
Przez Webster.brd · Napisano
Dobra okazja. Za komplet taniej niz u nas za sztukę. -
Być może. Ale to nie ja w swoich testach stawiam punkty w kategorii "Wzornictwo/wykonanie/detale".
-
W przypadku małych monitorów nie musi, bo one się "tną' same.
-
👍 Taki właśnie jest plan z czas jakiś mały
-
Ten wpis bardziej pasuje do "Słuchamy oczami", albo do tematu o ślepych testach;).
-
Mariusz, wziolem to na klatę bo jakos inne rozwiazania w celu ulepszenia mojego systemu byly w moim przypadku tylko ruchami w bok. Zdaję sobie sprawę z trudnosci i szczerze daję 20% szans na powodzenie i zadowolenie. Jest to trochę dla fanu czy dla budowania wlasnego doswiadczenia. W polaczeniu, ktorego sie podjolem jest niezliczona ilość zmiennych. Mam nadzieję, że coś to wniesie na forum. Kiedyś wspomnialeś o zwrotnicy i byleś jedyną osoba na tym forum, ktora miala tą swiadomość. Tomek gdzieś pisał o procesorze, co przeoczylem. Tak? A w jaki sposob zwrotnica w subwooferze wplywa na kolumny?
-
Nie zapominam. Mam kilkadziesiąt płyt z Telarc Jazz zrealizowanych przy użyciu kolumn ATC (o czym już kilkakrotnie pisałem). To zresztą kolejny powód mojej sympatii do tej marki. Do tego monitory ATC przynajmniej wyglądają klasycznie, gdy tymczasem Kef epatuje estetyką futurystyczną. LS50 Meta mogę zaocznie szanować, ale trudno byłoby mi je polubić.
-
Taki miałem zamysł z dodaniem suba do Heresy. Niby łatwiej bo Heresy nisko nie schodzą i teoretycznie nie trzeba odcinać od dołu, a wystarczy dodać sub poniżej pasma kolumn. Pojawił się problem basu poniżej modu osiowego wypadającego na 48Hz, gdzie zaczyna się "notch" w kierunku niższych f. Pomieszczenie oprotestowało wysilki suba i moje starania by uzyskać jakiś zysk w tym zakresie. Da się ale kosztem zniekształceń i innych dodatków niekoniecznie przyjemnych dla ucha. Witek obawiam się, że zderzysz się z podobnym problemem chociaż jesteś w trochę innych geometriach gdzie kolumny stoją na krótszym boku prostokąta. Zwrotnica pomoże, ale wyzwanie to nie nakładanie się pasm bo można już wcześniej w domenie cyfrowej jakimś zgrabnym filtrem okiełznać podział tylko odzyskanie "notcha", którego pomieszczenie bez walki i kompromisów nie odda. Dwa suby plus DSP plus ustroje i będzie łatwiej, ale to mnóstwo nakładów ponad jeden sub , i zwrotnicę. Wierzę, że się zabierzesz na poważnie i z fachową pomocą profesjonalisty i bardzo liczę na jakiś osobny wątek z Twoimi doświadczeniami w pomieszczeniu o niedużej kubaturze. Pozdrawiam. M
-
Zapominasz chyba, że ATC to nie jest firma audiofilskia, tylko z rynku pro. Są tak samo rzeczowi, techniczni i pozbawieni sentymentów jak KEF (też z doświadczeniem z pro).
-
Bo z wyglądu i (to już sobie dopowiadam na podstawie licznych relacji Adama) brzmieniowo są to dla mnie klasyczne, wręcz staroświeckie brytyjskie monitory. A Kefy za bardzo pachną mi nowoczesnością i (mimo brytyjskiego pochodzenia) niemieckim porządkiem.
-
-
Dzisiejsze tematy
-
2 115Gość · Rozpoczęty