Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 950 tematów w tym forum

    • 29 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
  1. Upgrade z Yamaha R-N602 na CXA81 ?

    • 8 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
  2. Focal aria 948 1 2

    • 34 odpowiedzi
    • 8,2k wyświetleń
  3. Lumin T3 | Zapraszamy na film!

    • 0 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 5,4k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
  4. Stereo

    • 18 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  5. Problem z MusicCast? 1 2 3 4

    • 92 odpowiedzi
    • 27,4k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  6. Stereo

    • 0 odpowiedzi
    • 621 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 806 wyświetleń
    • 36 odpowiedzi
    • 12k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 618 wyświetleń
  7. Problem z dźwiękiem

    • 1 odpowiedź
    • 993 wyświetleń
  8. Który CD Rotela do Rotela A14.

    • 4 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  9. Monitor Audio Gold 20

    • 1 odpowiedź
    • 662 wyświetleń
  10. Kable do stereo

    • 24 odpowiedzi
    • 7,1k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
  11. Wieża audio 1000-1500zł

    • 4 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  12. Monitor Audio bronze 6

    • 3 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
  13. Jaki odtwarzacz sieciowy

    • 8 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
  14. Loxjie czy Yamaha?

    • 6 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Dzięki. Jak pisałem cześć dobrych wydań można kupić najzwyczajniej w empiku, na Allegro - tam szybko znajdziesz sprzedawców z dobrą ofertą fajnych płyt ale czasem jest duże przebicie np na japońskich i warto sobie sprawdzić, czy ściągnięcie z vatem i przesyłką z Japonii jest tańsze (jak kupisz kilka plyt to jest zawsze tańsze, pytanie jeszcze o ile i czy warte zachodu, czasem u nas jest drożej o 10-20% a czasem o 500%). Strony wytwórni to dobry trop. Koszty wysylki sa różne np ECM tylko kilka euro za paczkę, ale np Fone Records zawolalo 30 euro za 2 płyty... ściągnąłem więc w cenie przesyłki  pliki DSD😁. Czasem pomaga newsletter - ecm, Tower records i Blue Note co tydzień przysyłają oferty, wyprzedaże i takie tam, czasem korzystam. Ceny poza UE zawsze są obiecujące ale po doliczeniu podatku i kosztów przesyłki to juz wygląda inaczej. Kupowałem z MoFi (mają w katalogu nie tylko swoje plyty), z CDjapan (trochę wysokie koszty DHL, ale dostawa w 3 dni - coś za coś) z Japan cd vinyl store (oni mają największy, naprawdę bogaty katalog wydań powiedzmy premium: sacd, shm, bluspec itp, łącznie np z Polskimi Nagraniami...). Ostatnio parę zakupów zrobiłem od czeskiego sklepu  gramodesky.cz (fajny katalog), ogromny wybór ma groovesland, chyba niemiecki ale z uwagi na koszty wysyłki trzeba kupić trochę towaru, żeby to miało sens. Ogólnie największy wybór jest na Discogs ale koszty wysyłki są często niedorzeczne.  Inne wytwórnie z jakich kupowałem i tyle mogę powiedzieć, ze koszty przesyłki nie zniechęciły to 2L, Ninja, z polskich GAD, DUX. Jeszcze przypomniał mi się Rough Trade. Super sklep, chyba nawet sieć ale nie u nas. Przesyłki kosztują w normie i są bardzo efektownie zapakowane. Przyjemnie. Sklepy internetowe ostatnio odpuszczam. Niby wszystko mają, czekasz kilka tygodni, a potem zwrot kasy, bo brak asortymentu... Jakoś nie zawiódł mnie dotąd poznański Plays, chyba tak się nazywa. Odbiór plyt osobisty to dość ciekawe doświadczenie, bo odbywa sie w mieszkaniu w bloku, które całe jest zajęte regałami z vinylami i cd. Sprzedają tylko to, co mają na półkach więc jest szybko i bez zawodu.  Opcji jest jak widzisz mnóstwo.   
    • To oczywiste, że bez korektora czy "loudness" nie będzie kompensował. Ale zwykle mamy coś za coś. Przy przejściu sygnału przez korektor traci on kilka decybeli na SNR. W przypadku wzmacniaczy o wyśrubowanych parametrach, nie będzie to duża strata: np. z 92 na 90dB. Ale może być też z ok. 75 na 70dB. I to już robi różnicę. W tym momencie nasuwa się pytanie, czy przy małej głośności lepiej stracić subiektywnie trochę skrajów pasma, czy też stracić obiektywnie na czystości, która przecież przekłada się na mikrodynamikę. Tak źle i tak niedobrze.  
    • Fizjologia słuchu to jedna kwestia (ważniejsza), a to że jedne systemy grają lepiej po cichu niż inne to osobny temat. Teoria teorią, ale każdy kto miał ileś tam kolumn i wzmacniaczy raczej wie, że jedne z nich są lepsze w tej materii, inne rozkwitają dopiero przy wyższych głośnościach.
    • To się gryzie z elementarną logiką. Bez zastosowania kompensacji fizjologii ludzkiego słuchu występują takie możliwości: Albo masz system który dobrze gra głośno i dźwięk siada cichnąc. Albo masz system który dobrze gra cicho, ale strach zagrać głośniej. Bo gdybyś miał na poziomie głośności rzędu 50 dB mięsisty odczuwalny bas i obecną górę, to bez zmiany korekcji po podniesieniu głośności do 85 - 90 dB kolumny dosłownie wyplułyby głośniki basowe i usmażyły tweetery. Lub kompromis pośrodku, gra średnio tak głośno jak i cicho Chyba że stosujesz korekcję cyfrową na poziomie źródła, streamera, czy przetwornika. Inaczej tego nie da się pogodzić. Chyba że jesteś jedynym człowiekiem na ziemii którego nie dotyczy ludzka fizjologia słuchu. Patrz krzywe jednakowej głośności Fletchera-Munsona.      
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...