Skocz do zawartości

StaryWilk

Uczestnik
  • Zawartość

    151
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wroclaw

Ostatnio na profilu byli

1 560 wyświetleń profilu
  1. Ale już używane kilkuletnie ampli kd cenowo się zrównuje się z pierwotnie tańszym ampli/wzmaku stereo. To może warto taką opcję rozważyć?
  2. Czyli wracając do źródła, czy ampli kd np. Nad t757 (mający i hdmi i wszystkie kodeki, tylko brak sieci, co akurat łatwo załatwić) kupiony za 200-300 euro z powodzeniem zastąpi np. Nada nie wiem rownolatka 326 się kupi za tą kasę, czy jeszcze coś? Test na tym portalu nada 757 koszt nowego 8100 zł : https://audio.com.pl/testy/kino-domowe/amplitunery-av/2113-nad-t757 Używka z Blu Rey em 567 za 350 euro: https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/nad-t757-nad-t567-graffite-zuverkaufen/797703677-172-9307 Z czego wynika ten spadek wartości, z czego wynika sytuacja jaką prezentował już na forum, że w tym samym czasie kosztował w jedym sklepie 8000, w drugim 3800? Jaka jest wartość tego w odniesieniu do głównych konkurentów z Japonii? Widziałem że przez branże (chyba od ciebie akurat nie) często polecany jest następca t758 (za 6500), ale jak pytam czym się różni od 757, którego wciąż nowego można dostać za te niecałe 4000, to odpowiedzi brak. Może chcą zdążyć sprzedać jak najwięcej przed przecena?
  3. Nie generalizuj. Jaką nową elektronikę byś zatem, najlepiej za kilkaset złotych, wg powyżej logiki, polecił do np. wymagających dynaudio emit 20, aby wykorzystać ich potencjał, których para nowych od ręki kosztuje niecałe 2500 zł?
  4. Poczytałem trochę w temacie. Dekodery DTS HD Master Audio czy Dolby TRUEHD, to nie taka nowa rzecz. Ten pierwszy uznawany za lepszy i przez to kilka razy bardziej popularny, został wprowadzony już 8 lat temu. Żebyśmy mieli jasność - kodeki te zwiększyły dotychczasową częstotliwość próbkowania do jak czytamy: The format supports a maximum of 192 kHz sampling frequency and 24-bit depth samples from 2 to 5.1 channels, and 96 kHz/24bit resolution up to 7.1 channels. Bez-stratność tych kodeków, jak określają te formaty ich twórcy też jest dyskusyjna. To trochę jak porównanie w stereo dobrej jakości mp3 (starszy format dts lub dolby) z flac (format "bezstratny" to by był np ten DTS HD Master Audio). Ale kodeków nie należy mylić z formatami a/v? Dobrze dedukuję?. Prosta definicja z wikipedii poniżej: Kodek (od koder-dekoder) – urządzenie lub program zdolny do przekształcania strumienia danych lub sygnału. Kodeki mogą zmienić strumień danych w formę zakodowaną (często w celu transmisji, składowania lub zaszyfrowania) lub odzyskać (odkodować) strumień danych z formy zakodowanej, by umożliwić ich odtwarzanie bądź obróbkę. Kodeki są często używane w wideokonferencjach oraz strumieniowaniu obrazu lub dźwięku. Na przykład wiele multimedialnych strumieni danych potrzebuje zawierać jednocześnie dane dźwiękowe i obraz oraz często metainformacje (opisujące na przykład synchronizację dźwięku i obrazu). Każdy z tych trzech fragmentów strumienia danych może być opracowany przez oddzielne programy, sprzęt i procesy, lecz aby strumień danych multimedialnych był użyteczny, musi być połączony. Do tego właśnie służą kontenery multimedialne (na przykład .ogg, .mpg, .avi, .mov, .mkv), przechowujące zakodowany dźwięk i obraz, z którymi kodeki są często mylone. Teraz pozostają dalsze tematy i pytania: Czy "jakość" pliku w sensie próbkowania rzeczywiście jest ważniejsza niż budowa wyższej klasy wzmacniacza zintegrowanego? Czy w ślepym teście wszyscy usłyszą różnicę? na odpowiedniej stronie są podane które w ogóle filmy są zrealizowane z dźwiękiem z odpowiednimi dekoderami. Podane przeze mnie przykłady amplitunerów to urządzenia, które dzieli dekada. Arcam AVR 600 ma już wszystkie dekodery wpływające na jakość dźwięku, odpowiednia ilość złącz HDMI, z tego co mi się wydaje - wyjaśnij jeśli się mylę. Ceny ma niesamowicie niestabilne. Ludzie nie widzą ile za to wołać, bo nowy kosztował raz 12 000 zł, raz 22 000 zł. Teraz używane można znaleźć za 2500 zł ale też i za 10 000 zł. W czym ustępuje nowszym amplitunerom kd? Tak w ogóle to jaka to kasa te Nady i Arcamy względem Onkyo, Yamaha czy Denon/Marantz - japończyki mają znacznie stabilniejsze (konkurencyjne między sobą klasowo) i wydaje się niższe ceny zarówno jako nowe jak i używane. Czy Nad katalogowo za 8000 (którego da się za jakiś czas z wyprzedaży kupić za 5000 zł) to jakość w np. Yamahy za 8000, wiadomo +/- ileś tam% ?
  5. Cieszę się że podałeś ten przykład, może wyjaśnisz wątpliwości o które pytam odnośnie tej płytki w wątku Krafta pod postem o Mcintoshu? Pytanie pozostaje zatem otwarte czy wysokiej klasy ampli wielokanałowy może zastąpić w stereo, bez uszczerbku jakości, wzmacniacz stereo, a przy okazji po podłączeniu reszty kolumn i Sub dać fajne 5.1? Jeśli nie to fajnie gdyby ktoś uzasadnił co jest ograniczeniem: jakość /budowa końcówek mocy, jakość /budowa przedwzmacniacza, dodany moduł tunera lub kilku gniazd hdmi, czy jeszcze coś innego? Może tak tracą bo ich pierwotne ceny są oderwane od rzeczywistości i już nowe produkty kd są często przecenie o 50%, a na pewno sklep dalej ma zysk? Formaty i standardy się zmieniają - to prawda, ale lepiej chyba mieć częściowo zdezaktualizowane niż wcale? To chyba bardziej od źródła - nagrania (pliku i formatu av) zależy czy jest najnowszy. Kolekcja starszych filmów czy ścieżek pod 5.1 chyba wciąż będzie brzmieć tak samo na tym samym czy nowszym ampli?
  6. Dorzucę swoje 5 groszy. Dobrym miejscem dla wątku który pokazuje 2 światy, poglądy na audio jest podpięcie i podwieszenie go pod dział stereo i kino domowe, bo tam ludzie pytają co kupić, tam padają rady jak wydać pieniądze. Niech kupujący widzą od razu ze są dwie drogi i zdecydują, którą wolą iść. Tak jak z zestawem pytań podstawowych czy pytaniem o akustyka powinna być zachęta do przeczytania temu podobnego, bardziej usystematyzowanego wątku.
  7. Może proporcje jakościowe nie są zachowane? Jest przecież jeszcze seria sr8000, czy dzielone av8800. Ja mówię o konstrukcjach pierwotnie za 20 000 i wiecej. Dziś nowego sr7009 można kupić za jedyne 4500 zl: http://sklep.audiofan.eu/pl_PL/p/MARANTZ-SR7009-✦-amplituner-kina-domowego-✦-gwarancja-HORN-✦-tel.-22-266-87-29/1588?ANNOY MERCURY Vi4 set Co masz na myśli pisząc : Mówisz o całym zestawie czy że samego wzmacniacza stereo nie da się zastąpić wzmacniaczem wielokanalowym żeby zachować porównywalna jakość, w tym samym pomieszczeniu i tych samych kolumnach?
  8. Rozumiem, że używany konkurencyjny cenowo wzmak stereo ma atmosa, DTS-y i inne bajery których braknie w używanym ampli kd? Zakładając że wystarczy stereo lub zwykle 5.1 dobrej jakości chyba starszy ampli wysokiej klasy da rede? Czyli co pozostaje kwestia w zasadzie potencjalnie wyższej awaryjności i kosztów napraw. Podobny dylemat jak by kupował auto wersję golas albo full opcję, też ryzyko że podgrzewane, el. regulowane fotele się prędzej zepsuja niż te na wajhe. Na swoją logikę kupiłem auto lepiej wyposażone i lyknalem zwiększone ryzyko awarii.
  9. A co lepiej w stereo jeśli rozważam używke kilkuletnia za ok. 3000 - wzmak, który nowy kosztował ok. 8000, czy ampli kd, który nowy kosztował 20000?
  10. Bardziej niszowych kolumn np. polskich marek (rls, studio 16 Hertz) ew. Dynaudio, które już w niskich modelach oferują dobre przetworniki, wymagające lepszej elektroniki, żeby grały na maksa swoich możliwości nie masz ochoty testować? Co do niechlujnego wykończenia (pomijam design- kwestia gustu) Naima, to nadaje się to do wątku p.t w co grają producenci audio. Jeden z bardziej prestiżowych i drogich producentow powinien już w niskich modelach zatroszczyć się o jakość na poziomie. Twoje negatywne wrażenie jakości tańszych Naimow nie jest jedyne.
  11. Sytuacja patowa dla audio research. Przedwzmacniacz za 4900 USD (cena w 1986 roku za sp11) jest nie do odróżnienia w ślepym teście od tego za 1700 USD (cena w 1987 roku za sp9). Nie wiem co gorsze udowodnić, że nawet "tani" produkt brzmi świetnie i nie ma sensu kupować droższego, chyba że dla wyglądu albo zgodzić się że tańszy jest słaby.
  12. Czyli udany amplituner kd zagra, z gruntu gorzej od udanego wzmacniacza zintegrowanego nawet jeśli jako nowy kosztuje o ponad 100% więcej (przykładowo ampli kd za 22 tyś, wzmacnia za 8 tyś, oba sprawne, kilkuletnie, używane kupione za 3500 zl) ? Może jednak warto skorzystać z tak dużego spadku wartości używanych ampli i cieszyć się bardziej uniwersalnym urządzeniem wysokiej klasy. Tylko wątpliwość wzbudza fakt że rynek tego nie weryfikuje. Nawet ampli kd McIntosh maja niskie, niestabilne ceny w przeciwieństwie do wzmacniaczy stereo.
  13. Zauważyłem, że drogie (porządne?) amplitunery kd mają szczególnie dużą utratę wartości. Czy taki sprzęt za ułamek wartości to dobra alternatywa dla wzmaka zintegrowanego do 3000-4000 zł w stereo, ewentualnie czego zabraknie w klasycznym kinie domowym 5.1.? Jeśli podepniemy sieciowke i dobrego Blu Rey to chyba...? Takie dwa przykłady: 1. McIntosh mht 100/200. Przykładowo ten pierwszy (premiera 2001 rok) można kupić dzisiaj za mniej niż 3000 zł. Swego czasu, w testach uznawany za jeden z lepiej brzmiących amplitunerow. Nowy kosztował ponad 5000 USD, dało się wyrwać za 4000. Wygląda i waży imponująco, znając podejście do tematu jakości i niezawodności tego producenta chyba warto go wziąć pod uwagę? Cena jest dużo niższa od rownolatka stereo tej marki. Brak hdmi, ale są optyczne i coaxial. Brak atmosa, czy innych najnowszy dekoderów, ale dobre 5.1 chyba robi robotę? Przykład aukcji ostatnio zakonczonej: https://m.ebay.co.uk/itm/McIntosh-MHT-100-A-V-System-Controller-Home-Theater-Dolby-Digital-DTS/352251961727?rmvSB=true&ul_ref=http://rover.ebay.com/rover/1/710-53481-19255-0/1?icep_ff3=2&pub=5575084939&toolid=10001&campid=5337478673&customid=177358543&icep_item=352251961727&ipn=psmain&icep_vectorid=229508&kwid=902099&mtid=824&kw=lg&srcrot=710-53481-19255-0&rvr_id=1420344043829&_mwBanner=1&ul_noapp=true#vi__app-cvip-panel Propozycja 2. Arcam avr600- swego czasu topowy amplituner kd tego producenta. Urządzenie nowsze o dekadę, z kilkoma hdmi, i większością dekoderów. Brakuje tylko sieci i WiFi. Ceny uzywek od ok 3000 zł, nowy katalogowo ponad 20000 zł. Niestety można poczytać o pewnych wadach konstrukcyjnych prowadzących do przegrzania się jednostki. Ale to nie jedyna opcja kilku letniego ampli, nie tak szlachetnego producenta jak MAK, ale za 15% ceny katalogowej nowego.
  14. Już było kilka razy wklejanie. Niemcy od 470 euro (czyli ok 2000 zł). Zdaje mi się że był ciut taniej przez chwilę. https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2438919_-c-356bee-nad.html
  15. Na pewno komponenty używane prezentują lepszy stosunek cena/ jakość. Jednak nowe z wyprzedaży, schodzące modele, szczególnie z niższej półki cenowej, wcale nie mają dużej utraty wartości. W ostateczności nawet większa utrata procentowa przełoży się na niewielką kwotową. Ile taki np. pioneer A30 kupiony za 950 zł będzie za parę lat warty - dalej kilka stów. To tylko kilka stów w plecy w perspektywie lat - moim zdaniem niewiele. Na olx dwie oferty na krzyż za 750 i 900 zł. Na allegro 2 używki 830 i 850 zł. Niektóre używki mają szalone rozbieżności cenowe (kilkaset procent nie jest niczym nadzwyczajnym), szczególnie jeśli dopuszczamy zagraniczne portale. Na niektórych można w perspektywie lat nawet kilkadziesiąt procent zarobić, stare konstrukcje renomowanych producentów. Parę lat temu coś już 20- letniego chodziło po np. 2000 zł, dzisiaj trzeba brać jak ktoś np. 3000 zaśpiewa. Cena używki zależy też w dużej mierze od polityki cenowej producenta. Są takie nówki w sklepach, które jednego dnia kosztują 8000 zł, drugiego mega "wypszszz" i kosztuje np. 3200 zł. Wtedy ile powinna kosztować używka? Jeśli kupimy taki "wspaniały okaz" po katalogowej cenie to jesteśmy ładnie w plecy.
×
×
  • Utwórz nowe...