StaryWilk

Uczestnik
  • Zawartość

    23
  • Dołączył

  • Ostatnio

O StaryWilk

  • Ranga
    Debiutant
  1. Podnoszę poprzednio zadane pytania. Jakie pojedyncze elementy składają się na amplituner sieciowy? Wzmacniacz, przedwzmacniacz, DAC, tuner, odtwarzacz sieciowy? Czy przykładowo ten Atoll SDA200 ma taką samą funkcjonalność (możliwość odtworzenia tych samych formatów i korzystania z tych samych źródeł) jak Onkyo TX-8150, z tym że jest uboższy o tuner AM/FM? Dobrze kombinuję? Czy streamer i odtwarzacz sieciowy to to samo? tutaj pieją z zachwytu nad nowych Nadem c338: http://www.avtest.pl/wzmacniacze/item/715-nad-c338 Wzmacniacze z wbudowanym streamingiem stają się coraz częstszym widokiem na scenie audio, jednak do tej pory były to urządzenia z wysokiej półki, w cenach powyżej 10 tys. zł. Z kolei w klasie budżetowej rozwiązaniem zapewniającym taką funkcjonalność są amplitunery sieciowe, ale nawet i one nie zapewniają tylu możliwości co NAD C338. Biorąc pod uwagę, że nie osiągają też zbliżonego poziomu wyrafinowania, a sam wzmacniacz nowego NAD-a gra na tyle dobrze, że spokojnie może konkurować z klasycznymi wzmacniaczami za 3000 zł, konkluzja może być tylko jedna: C338 reprezentuje świetną relację jakości i funkcjonalności do ceny. Czy to współczesna inkarnacja legendarnej integry 3020 – najlepiej sprzedającego się wzmacniacza wszech czasów? O jakich funkcjonalnościach i możliwościach jest mowa, które ma C338, a nie ma ich amplituner sieciowy np. Onkyo TX-8150? Rozumiem, że taki C338 to odpowiednik np. Atolla SDA200 jeśli chodzi o funkcjonalność?
  2. Pytanie, czy kiedyś był warty te 10 000? Arcam lubi się cenić "katalogowo". Temat był o amplitunerach sieciowych, ale przewijają się też urządzenia all in one. Kraft pokazane przez Ciebie na zdjęciach wszystkie urządzenia pracują w klasie AB? Jakie pojedyncze elementy składają się na amplituner sieciowy? Wzmacniacz, przedwzmacniacz, DAC, tuner, odtwarzacz sieciowy? Czy przykładowo ten Atoll SDA200 ma taką samą funkcjonalność (możliwość odtworzenia tych samych formatów i korzystania z tych samych źródeł) jak Onkyo TX-8150, z tym że jest uboższy o tuner AM/FM? Czy są jacyś topowi producenci, którzy wchodzą w amplitunery sieciowe?
  3. PMA-520 ma raczej słabe opinie. Zresztą cena 700 to raczej reguralna cena (od ręki dostępna) a nie jakaś okazja. Za 400 zł jak tu: https://www.olx.pl/oferta/denon-pma-520ae-nowy-nie-uzywany-gwarancja-ostatnia-sztuka-CID99-IDo7Voc.html#a527c136df to może i okazja, ale sprzęt dalej słabowity, ogłoszenie już jakiś czas wisi i nie widać, żeby ktoś się rzucił z widłami.
  4. S4Home - kontynoując wątek z tematu: jaki polecicie wzmacniacz do Magnepanow 1,6QR. Czy mógłbyś wymienić kilka marek produkujących droższe audio (co najmniej >5000) za jeden komponent, które Twoim zdaniem: 1) nie szaleją z przecenami i wyprzedażami, albo niezwykle rzadko (a załóżmy standard nie wiecej niż 25% off). Tzn. marża producenta może być duża, ale nie ma czegoś takiego, że dzisiaj w salonie kupiłem sprzęt za 10 000 zł, a za miesiąc kumpel to samo za 4000 zł. 2) mają najlepszy stosunek cena jakość, że człowiek się zastanawia - jak oni to robią - taki dobry produkt w tak atrakcyjnej cenie. Pomińmy produktu z niskiej i średniej niskiej półki, gdzie konkurencja jest niezwykle silna.
  5. S4Home: Przeniosłem tą dyskusję do działu: Audiofile dyskutują, w temacie: Od hi-fi do high-end - tam jest podobna. Proszę zerknij, żeby tu nie śmiecić.
  6. S4Home, nie załapałem pytania. O jaki sprzęt pytasz. Ja nie znam przykładów marek znanych i ogólnie dostępnych w audio, które stosują politykę cenową jak napisałem. to było pytanie: Czy są takie marki....??? Na przykładzie innej branży: zegarki naręczne. Przykładowo Rolex nie robi przecen większych niż ileś %, z roku na rok podnosi nieco ceny istniejących modeli, używki kosztują bardzo dużo, a ich ceny są bardzo stabilne. Inna marka Maurice Lacroix wypuszcza model który katalogowo kosztuje np. 15 000 zł, ale jest to tylko cena wirtualna, bo w stałej ofercie sklepów internetowych jest od ręki dostępny z -30% do -50% off. Po prostu inna polityka cenowa. Wielu klientów jest łasych na to jak widzą np. 15 000 skreślone na 7500 i myślą, że kupują super prestiżowy produkt warty naście tyścięcy...
  7. Autora przepraszam za off topa. Audiowit: Ciekaw jestem co zrobią teraz sprzedajacy supernaity. Widzialem używane w cenach 12-10 kzł. Za tą kwotę można mieć nowkę... Mogą wystawiać nawet i za 20 kpln, ważne za ile to faktycznie ma zbyt. Jest kilka aktualnych ofert poniżej 7000 zł. Sporo widzę aukcji na ten sam sprzęt, że jeden woła 5000 zł, drugi 10 000 itd., różnice nierzadko przekraczają 100%. Moim zdaniem to pokazuje jak mocno wywindowane są ceny sprzętu audio (szczególnie wyższe półki >10 000 zł) S4Home, widzę np. na przykładzie Arcama, że - 70% to nie problem dla sprzedawcy. Są takie marki, które z zasady np. nie zejdą poniżej 25% żeby nie psuć rynku, nawet przy zmianie modelu? Takie, których klienci są w miarę pewni, że jak kupią to nie wtopią za chwile jak będzie wyprzedaż. Ale mam na myśli nowe droższe sprzęty, nie z przedziału kilku tyś gdzie konkurencja jest silna, a zyski mniejsze.
  8. S4Home: Stary dystrybutor ma nakaz jak najszybszego pozbycia się sprzętu? Jak puszcza naima -40% to już jest w plecy czy jeszcze jest zysk? Audiowit: w prasie branżowej czytałem, że XS wizualnie rzeczywiście bliżej do 5-ki (też niska obudowa), ale sporo (większosc?) rozwiązań technicznych czerpie z supernaita. Stąd moje zapytanie.
  9. S4Home, rzeczywiście widać, że Naim przecenił kilka modeli o ok 40%. Szykuje się wymiana floty? Nowy supernait2 za niecałe 12k zł: http://allegro.pl/naim-supernait-2-wzmacniacz-transport-gratis-i6953215461.html nait xs-2 za 6500: http://allegro.pl/naim-nait-xs-2-wzmacniacz-transport-gratis-i6951022970.html Czy xs-2 jest dużo słabszy od supernait2 ? Piszą w testach, że xs-2 jest bliższy supernaitowi 2 niż nait 5si - xs-2-owi. Bo lepiej wziąć xs-2 nowy za te 6500 zł, czy używany w świetnym stanie supernait 2 w podobnej cenie?: https://www.gumtree.com/p/amplifiers/naim-supernait-2-integrated-amplifier/1265477567
  10. Odnośnie OPPO mam mieszane uczucia. Sam pisałem na tym forum na podstawie testu w hifi i innych pozytywnych testów w czasopismach/ portalach branzowych: Odtwarzacz Oppo BDP-103D: http://www.hi-fi.com.pl/odtwarzacze-dvd-blu-ray-testy-lista/2400-oppo-bdp-103d.html W teście jest napisane: W 2009 roku wybuchł nawet mały skandal, kiedy się okazało, że inny amerykański producent, Lexicon, przepakowuje odtwarzacze Blu-ray Oppo BDP-83 we własne obudowy, nie zmieniając nic poza nazwą w menu i przy okazji siedmiokrotnie podnosząc cenę. To, że nabywcy referencyjnych maszyn Lexicona bez oporu płacili 3500 dolarów za sztukę, świadczy o poziomie pierwowzoru. Dzięki zdarzeniu z Lexiconem stało się jasne, że za niewielkie pieniądze kalifornijska manufaktura oferuje sensacyjnie dobre urządzenia. W rezultacie kilku renomowanych producentów, za wiedzą i zgodą Amerykanów, zaczęło korzystać z podzespołów Oppo. (...) Po kilku tygodniach używania Oppo stwierdzam, że pod względem obrazu BDP-103D jest prawdopodobnie najlepszym aktualnie produkowanym odtwarzaczem Blu-ray na świecie, bez względu na cenę. Wobec powyższego kupno wypasionych maszyn kosztujących krocie tylko dla ich walorów wizualnych zwyczajnie mija się z celem. Z drugiej strony opinia na ceneo też daje do myślenia: A ja porownywalem obraz z tej przereklamowanej kiszki jaka jest Oppo 103EU z dosłownie budżetowym Panasonic'iem BDT 460, i powiem szczerze,ze zadnej roznicy w obrazie NIE MA.Celowo nie wspominam o modelu BDT 700,ktory rozwalil konkuremcje typu Denon 3313,Maranz 7007,Oppo itp. a tylko o modelu 460.Kiedys wywalałem kase na Denony,Pioneer'y co było bez sensu.Wystarczy Panas za 500 pln+przewod HDMI za 50 pln, i jest ok wszak zera i jedynki sa takie same.Oppo kupione w USA za 499$ przy kursie 2 pln za dolara,to 998 zl i wtedy jest ok,ale qurwa 3500 czy 4400 za wersje Darabee gdzie sam procesor Darabee można kupic i podlaczyc do każdego blu raya,to już qurwa przesada w tym chorym kraju.Porownajcie sobie sami Oppo vs Panas. Pozdro dla kumatych Nówka 203 chodzi po 3750, 103 od 3150. Ponizej używka na olx za 2000 zł, pewnie się jeszcze coś urwie: https://www.olx.pl/oferta/odtwarzacz-bluray-oppo-103-eu-multiregion-CID99-IDodMSo.html#3ce91ed4cf W stanach nówka 203-ka kosztuje ok 700 dol, po aktualnym kursie to ok 2500 zł. Nie wiem ile dojdzie opłat.
  11. Tak jeszcze z ciekawości. Twój zestaw to Nait XS + CD5 XS czy Nait XS-2? Który rocznik kolocków? Od pierwszego właściela i z polskiej dystrybucji? Z czym grały do tej pory u tego Pana? Co do kolumn czyta się, że ludzie chwalą sobie połączenie naima z Eposami i Vandersteenami. Na rynku wtórym za dużego wyboru nie ma w Polsce. Eposy mają opinie produktów z rewelacyjnym stosunkiem cena jakość jako nowe (często w recenzjach piszą, że grają jak konkurencyjne 2-3 razy droższe). Chętnie posłuchałbym na twoim miejscu połączenia z Epos elan 35 (jednak jako drobry i dość trudno dostępny produkt cenowo za wiele nie spadły - nowe kosztowały 6000 zł/ para, używki poniżej 3000 też bywały): http://allegro.pl/epos-elan-35-i6937497882.html link do recenzji: http://www.hi-fi.com.pl/kolumny-testy-lista/1470-epos-elan-35.html
  12. Okazja to raczej normalna, od ręki jest za 3900: http://allegro.pl/okazja-arcam-a38-fmj-wyprzedaz-rewex-plock-i6919545919.html Pisałeś coś o naimie. To mi się wydaje okazja (jeśli wszystko ok i jest to: cd5 xs + nait xs-2 to koło 10 000 zł jest to rynkowo warte jako używka): https://www.olx.pl/oferta/nait-xs-cd5-xs-CID751-IDluQmc.html#628dbd9720
  13. Yamaha N670 to fajna opcja przy warunkach - koniecznie nowy, budżet napięty, musi mieć wszystkie aktualne bajery i funkcje sieciowe. Można ją taniej wyrwać o przynajmniej 500 zł i to z DAB+: http://allegro.pl/wieza-yamaha-pianocraft-mcr-n670d-musiccast-dab-i6924141449.html http://allegro.pl/yamaha-pianocraft-musiccast-mcr-n670d-i6929843236.html swego czasu była powystawowa z pełną gwarancją producenta od dnia zakupu za 2100 zł.
  14. Wg mnie najbardziej prawdopodobne to ostatnie. Trzeba mieć na uwadze, że audio/video powyżej kilku tyś zł (cieżko powiedzieć ile dokładnie, może da się to jakoś usalić) to już produkt luksusowy, którego cena też rządzi się swoimi prawami. Bardziej luksusowy (czyt. lepszy) będzie ten za 30 000 zł niż za 20 000 zł. Kiedyś był taki eksperyment z nowo wproawadzoną marką wina. W wielkim skrócie - na początku słabo się sprzedawało bo było za tanie, po podniesieniu ceny - słupki ruszyły. Myśle, że tu jest podobnie - gdyby np. Accuphase kosztował 10 000 zł, a porównywalny Mcintosh 20 000 zł, to Accuphase byłby uznany przez większość za gorszy, albo inaczej mówiąc produkt porównywalny ale jednak niższej klasy itp. itd. Ja staram się szukać jak najlepszej relacji cena/ jakość - w luksusowym audio widzę, że ten współczynik jest bardzo niski. Dla mnie przykładem wysokiego współczynnika cena / jakość jest np. Onkyo TX-NR656 (tutaj dostajemy to za co płacimy, producent zarabia też swoje) za ok 2000 zł, a już np. arcam AVR380, który w jednym sklepie kosztuje 8400 zł, w drugim niespełna 4000 zł - to już nie wiem ile jest warty, w odniesieniu do tego Onkyo chociażby. Wiadomo, że jak ktoś kupi onkyo za 2000 zł, to nie da się kupić takiego za 1000 zł nowego, co najwyżej trochę taniej poekspozycyjny, na wyprzedaży itp. Kwotowo i procentowo nie będzie to 50% i więcej. Dodatkowo jeśli swego czasu prawie topowy model AVR600 (kosztujący ok 20 000 zł (4000 funtów), a sprzedawany pewnie za 10 000 w necie): http://audio.com.pl/testy/kino-domowe/amplitunery-av/2107-avr600 dziś można nabyć za 500-800 funtów (w bdb stanie). Pierwsze z brzegu oferty: https://www.gumtree.com/p/home-cinema/arcam-avr600-cinema-surround-amplifier/1259434950 http://www.hificinema.co.uk/special-offers/arcam-special-offers/ to ten kto kupił taki (moze i z 80% innych audiofilskich sprzętów) w cenie bliskiej katalogowej to został nabity w butelkę, lub podbił swoje ego tym, że ma droższy sprzęt od sąsiada. I nie tyczy to tylko rynku Polskiego, gdzie sprzedaż jest marginalana w stosunku do USA, Niemiec, czy UK, a rynek bardziej rozchwiany i zależny od walut, z małą ilością dystrybutorów.
  15. IMO w motoryzacji nowego Mercedesa klasy S z V8 można nazwać high endem, ale 15-20 letniego, zagazowanego, z przebiegiem 0,5 mln km i niesprawnymi wieloma elementami wyposażenia już nie. Może jesteście w stanie wyjaśnić na kolejnym przykładzie, czy to nie jest nabijanie w butelkę, czy może tutaj nastąpił duży postęp jakościowy, skok technologiczny? Bo chyba inflacja, aż taka duża nie była. Podstwowy wzmacniacz ACCUPHASE E-213 testowany w Audio 03/2006 kosztował 9900 zł. CD-k ACCUPHASE DP-500 (nie podstawowy) testowany w Audio 11/2007 kosztował 13 000 zł. Wzmacniacz serii E-450 - 16900 zł Zaledwie 2 lata później w cenie 450 sprzedawany był 250: ACCUPHASE E-250 testowany w Audio 09/2009 - 16500 zł. A odtwarzacz CD - DP 400 (niższa seria niż DP500) testowany w Audio 09/2009 - 16 000 zł (3000 zł drożej niż 500-ka). Dziś najtańszy wzmacniacz E-270 to katalogowo 24 000 zł, E-470 38 000 zł, podstawowy CD DP-410 - 24 000 zł, zaś DP 560 - 47 000 zł. Jak widać podstawowa integra od tego producenta kosztuje dzisiaj 240% ceny podstawowej integry sprzed 10 lat. Jeśli prównamy DP-500 z 2007 i DP 560 z dziś różnica jest 360%.