misiekx Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu 5 minut temu, S!N! napisał: jak jesteś z okolic Wrocławia, Ja tak po chamsku napiszę, że jestem ciekawski a Kotlina Kłodzka niedaleko 😁 Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu 50 minut temu, S!N! napisał: z ciekawości zapytam, Twoje pomieszczenie jest w jakimś stopniu przyjazne muzyce (nie wiem czy o tym gdzieś wspominałeś ) coś robiłeś w tym kierunku? Szczerze Ci napisze, iż jak się wprowadziłem do nowego domu to się w ogóle nie dało słuchać nawet radia, jeszcze takiego dramatu to nie miałem, z dźwiękiem, oprócz salonu top hi-fi Tak. jest nad wyraz przyjazne nieskromnie powiem. Trzepiam sie z pedantyzmu. Nie chce wrzucac po raz kolejny fotek. Mam zaadoptowany sufit i sciany przez artnovion myron - 12 paneli, mam 2m2 drewnianego dyfuzora skyline 2 metry za plecami i 7m2 welny pt80 gr 10cm za lamelami na scianie frontowej, oraz pianka otwartokomorowa 1cm pod dywanem. Zrobilem przed wprowadzeniem dedykowana linie audio na gigawacie i furutechu. Moj salon jest podporzadkowany pod audio na ile mozna to bylo zrobic. 4 lata pomiarow, zmian, zataczania kola nieraz. 5 Odpisz, cytując
lpomis Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu 1 godzinę temu, audiowit napisał: Kudosy teoretycznie schodzą mi do 30hz Ciekawe ile z tego zostaje w pokoju, w miejscu w którym słuchasz. 1 godzinę temu, audiowit napisał: Chcialbym potraktowac subwoofer jako trzecia drogę Brzmi ciekawie. Nie mam kompletnie doświadczenia z takimi rozwiązaniami. Mogę więc tylko pytać. Czy takie podejście rozwiązuje problemy akustyczne i gwarantuje „lepszą integrację”? Co z ewentualnym przesunięciem fazowym? Czy taka zwrotnica może mieć wpływ na charakter kolumn powyżej basu? W jaki sposób regulowałbyś ewentualnie głośnością subów? To może być przydatne np. w różnych gatunkach, realizacjach czy chociażby filmach - jeśli zdarza Ci się oglądać w pomieszczeniu z audio. 8 godzin temu, audiowit napisał: Wojtek się myli lub ogolnikowo przedstawił temat Wyjaśnisz dlaczego? Czy „bo tak” i już? 1 godzinę temu, audiowit napisał: Nic nowego i przelomowego nie odkryliscie. Nikt tu chyba nie twierdzi, że dokonał przełomu. Po prostu próbujemy, opisujemy wrażenia, popełniamy błędy. Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 6 godzin temu, lpomis napisał: A tu jeszcze laurka specjalnie dla @S!N! i jego przekonań odnośnie samego zejścia w subach. Duży Rel T/9x vs niewielki SVS SB-1000 Pro. Różne pomieszczenia. No i popatrz. Jakimś cudem Rel nie chce i nie może zejść niżej. Jak myślisz, dlaczego? I podpowiadam - podmianka T/9x na suba z serii S czy Carbon za gruby szmal nic (lub prawie nic) w tej kwestii nie zmieni. Ale po co ci do audio niskie zejscie? Ponizej 30hz i tak nic nie slyszysz... Ja bym raczej sprawdzil ogolnie rozumiana jakosc basu, cokolwiek pod tym haslem rozumiesz, wygaszanie czy punktowowsc itp. itd. A to ze schodzi - 6db na 19 hz??? Doswiadczenie mnie nauczylo ze niestety gruby szmal najczesciej gra. Dlaczego wiec nie sprawdzic... Kazdy zreszta ma. swoje priorytety. Mozna kupic tani smartfon i być zadowolonym, a mozna tez kupić drogiego iphona tylko po to zeby robic nim zdjecia. 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 3 godziny temu, S!N! napisał: Master robi się po to, aby spełniał standardy i brzmiał wszędzie dobrze jak już. Z tym że w domu, a nie w studio. 3 godziny temu, S!N! napisał: Niemożliwe to są Twoje wpisy. A merytorycznie? Uważasz, że odwrócisz finalny master z CD do studyjnego dzięki monitorom studyjnym? 1 Odpisz, cytując
lpomis Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu (edytowany) 39 minut temu, Mikelas76 napisał: Ale po co ci do audio niskie zejscie? Michał, poczytaj dokładniej wcześniejsze posty. Moim priorytetem w konfigurowaniu suba też nie było zejście. Ono akurat wyszło trochę "przy okazji". Posta, którego czytujesz pisałem w innym celu 39 minut temu, Mikelas76 napisał: wygaszanie czy punktowowsc itp. A co według Ciebie ma największy wpływ na szybkość i punktowość basu przy tak niskich częstotliwościach? Bo jeśli wstawimy nawet "super szybkiego" suba do pomieszczenia, w którym czas wygaszania w rejonach powiedzmy ~30-40Hz wynosi 1 sekundę, to dźwięk który otrzymamy nadal będzie szybki i precyzyjny, czy może jednak nie do końca? 39 minut temu, Mikelas76 napisał: Doswiadczenie mnie nauczylo ze niestety gruby szmal najczesciej gra. Dlaczego wiec nie sprawdzic... Pewnie. Sprawdzaj jak masz możliwość Pamiętaj tylko, żeby porównać te sprzęty w prawidłowy sposób. Edytowano 19 godzin temu przez lpomis 1 Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu 8 minut temu, lpomis napisał: A co według Ciebie ma największy wpływ na szybkość i punktowość basu przy tak niskich częstotliwościach Chcialbym jednoznacznie powiedziec ze wiem co ma. wplyw, ale tak nie jest. Czy bedzie to bardziej konstrukcja obudowy zamknietej, czy moc wzmacniacza czy specyfika głosnika? Cholera nie wiem. Chociaz obstawiam ze rodzaj czy tez typ glosnika bedzie kluczowy w powiazaniu z moca wzmacniacza. Nie na darmo im wyzej w hierarchi cenowej tym mocniejszy wzmacniacz. Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Karen Souza😏 Safe and Sound w 40 sekundzie i jeszcze podobna „akcja” 3x. I nie, nie mam już peaka na 22Hz. Melody Gardot od 72 sekundy i 5-8x kolejnych w Don’t Misunderstand. Dla takich mikro momentów fajnie jest mieć oddzielną skrzynię. A i takich kawałków jest zatrzęsienie. A dla Melomanów także coś się znajdzie. Zwłaszcza w tych „dolinkach” między 45-60Hz i 80 a 115Hz. Ale jeśli brakuje tych z dziesięciu dB, to czy naprawdę warto się tym martwić? Odpisz, cytując
pairtick Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Dnia 29.11.2025 o 20:17, audiowit napisał: Nie potrzebuje rozciagniecia basu. Bardziej stawiam na dynamikę, klarowność. I tu, moim zdaniem, papier z alnico jest nie do pokonania - praktycznie rzecz biorąc cała dobra muzyka na tym powstała. A jeżeli ktoś ma wątpliwości, to i współczesnej realizacji zrealizowanej na Tannoy SRM10B, może posłuchać na swoim sprzęcie. Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu 15 minut temu, pairtick napisał: zrealizowanej na Tannoy SRM10B Zapewne byle czego by nie kupili. A mikrofony jakieś były? Odpisz, cytując
pairtick Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu 1 minutę temu, AudioTube napisał: Zapewne byle czego by nie kupili. A mikrofony jakieś były? Już Ci podaję link, bo ja się na tym zupełnie nie znam. https://www.soundonsound.com/techniques/inside-track-black-sabbath-13 Sorry za taką krótką odpowiedź, ale właśnie robię sobie powtórkę z Mission Impossible na Netflix i oglądam iii, która ekspiruje właśnie dziś. 1 Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu To z tą akcja w pociągu, no ten Tom i ta Pani? Chłopaki, do kina😊 I obraz i dźwięk jak należy😬 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu (edytowany) 2 godziny temu, AudioTube napisał: To z tą akcja w pociągu, no ten Tom i ta Pani? A nie to chyba ten przedostatni film, ze skakaniem na motorze. Edytowano 16 godzin temu przez pairtick Odpisz, cytując
audiowit Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu 5 godzin temu, pairtick napisał: I tu, moim zdaniem, papier z alnico jest nie do pokonania - praktycznie rzecz biorąc cała dobra muzyka na tym powstała. A jeżeli ktoś ma wątpliwości, to i współczesnej realizacji zrealizowanej na Tannoy SRM10B, może posłuchać na swoim sprzęcie. Czasem mam wrażenie, że w przedsionkach każdego studia stoi set kolumn od komercyjnego producenta kolumn chcącego zrobić zdjęcia na tle konsolety. A realizatorzy dorabiaja sobie dajac gębę do tych zdjęć. 1 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu 11 godzin temu, misiekx napisał: Ja tak po chamsku napiszę, że jestem ciekawski a Kotlina Kłodzka niedaleko 😁 Akurat znam, nie podtopiło Cię ? 8 godzin temu, Mikelas76 napisał: Chociaz obstawiam ze rodzaj czy tez typ glosnika bedzie kluczowy w powiazaniu z moca wzmacniacza Przede wszystkim chodzi o całą konstrukcje plus poprawną kalibracje no i oczywiście pokój, więc masz rację. Jak wcześniej wspomniałeś u Ciebie jest zaadaptowane pomieszczenie, więc przy wyższej serii powinieneś uzyskać zróżnicowanie na niskich częstotliwościach, bas z suba będzie po prostu różnorodny i subtelniejszy ,niż ze słabszej serii T. Bardzo dobrze to słychać na wszelkiego rodzaju filmówkach, muzie klubowej, elektronice, drumach oraz przede wszystkim rapie, teraźniejsze pierdziawki nie są w stanie ukazać pełnej faktury w tych rodzajach muzy i właśnie do nich najczęściej używa się suba. Przykładowo w jazzie już nie będzie takiego efektu, sub służy tam jako kontrolowany wspomagacz, instrumenty wtedy grają naturalniej . Osobiście słucham wszystkiego bo kocham muzykę, ale wymienione wyżej gatunki i wszelkiego rodzaju ich pochodne są najbardziej rozbudowane w strukturach basowych. Wspominałeś coś o 30hz w produkcjach przykładowo dubstepowych lub trapowych częstotliwości pojawiają się coś koło 25hz w filmówce jeszcze niżej i trzeba pamiętać,że to też fizyczne odczucie. Przecież jak ludzie słyszą takie walki na dobrze zestrojonym systemie to są zdziwieni, że w ich ulubionych numerach pojawia sie sub-bass, którego nigdy wcześniej nie mieli i nie doświadczyli w domu. A tak z ciekawości zapytam po choooj wam te kilometrowe opisy w stopce ? Nie lepiej dać miarkę jajec, nie dość, iż zajmie mniej miejsca to jeszcze forum będzie bardziej czytelne. Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowany) 3 godziny temu, audiowit napisał: Czasem mam wrażenie, że w przedsionkach każdego studia stoi set kolumn od komercyjnego producenta kolumn chcącego zrobić zdjęcia na tle konsolety. A realizatorzy dorabiaja sobie dajac gębę do tych zdjęć. W audio wrażenia są najważniejsze. Z nimi się nie dyskutuje. Edytowano 9 godzin temu przez Kraft Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 29 minut temu, Kraft napisał: W audio wrażenia są najważniejsze. A ja jestem pewien, że Ego. I to takie wyjątkowe, bo poparte beletrystyką, często pozbawionej humoru. 1 Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 2 godziny temu, S!N! napisał: teraźniejsze pierdziawki nie są w stanie ukazać pełnej faktury w tych rodzajach muzy i właśnie do nich najczęściej używa się suba Kompleks wyższości u mnie, ponieważ podeprę się na zwięzłym zdaniu konstruktora, który wymodził mi suby. „Adaś, pomierzę jak te basisko u ciebie wygląda/przed i po, a ty już sobie tam ubieraj w słowa i mnie do tego nie mieszaj” Nie wiem, może dlatego, że uwielbiam siedzieć nad książkami pani Olgi Tokarczuk. Na pewno moje ego. Ale czy Was nie uwiera i nie iskrzy, jak opisujemy basy? I jak w końcu te opisy zrozumieć? Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 4 godziny temu, S!N! napisał: A tak z ciekawości zapytam po choooj wam te kilometrowe opisy w stopce ? Nie lepiej dać miarkę jajec, nie dość, iż zajmie mniej miejsca to jeszcze forum będzie bardziej czytelne A to tak troche na przekore bylo. Ale troche zeby nie odpowiadac ciagle pytajacym co z czym gra w moim pokoju... Odpisz, cytując
pairtick Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 9 godzin temu, audiowit napisał: Czasem mam wrażenie, że w przedsionkach każdego studia stoi set kolumn od komercyjnego producenta kolumn chcącego zrobić zdjęcia na tle konsolety. A realizatorzy dorabiaja sobie dajac gębę do tych zdjęć. Czasem mam wrażenie, że niektórzy zamiast przeczytać, od tak sobie wbijają szpilę. „The room has some acoustic treatment, with rugs on the floor and hanging from the ceiling, and, being 22' by 25' with very high ceilings, it is pretty dead. It's almost like mixing outside. I don't really have any reflections to deal with, I'm just hearing the speakers, which are Tannoy SRM10Bs. I also have some Yamaha NS10s, with a sub, and for every single project, when the band comes in, during the first day we switch back and forth between the NS10s and the Tannoys, and they take the mix home and we never listen to the NS10s again. They are just there for other people as a reference. The Tannoys are pretty bright and definite-sounding and they are the only monitors I listen to. I never reference anything anywhere else, because I don't have to at this point.” https://www.soundonsound.com/techniques/inside-track-black-sabbath-13 3 godziny temu, Mikelas76 napisał: A to tak troche na przekore bylo. Ale troche zeby nie odpowiadac ciagle pytajacym co z czym gra w moim pokoju... Do tego służy zaiładka O mnie, która tworzy się automatycznie. Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 30 minut temu, pairtick napisał: Do tego służy zaiładka O mnie Mam za duze ego na tamta zakladke, wole tu gdzie jest teraz. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 6 minut temu, Mikelas76 napisał: Mam za duze ego na tamta zakladke, wole tu gdzie jest teraz. Ale tam, to nawet możesz zdjęcia wstawić 😉 Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 36 minut temu, pairtick napisał: Ale tam, to nawet możesz zdjęcia wstawić 😉 Brzydki jestem Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 7 minut temu Napisano 7 minut temu Dnia 29.11.2025 o 16:59, KrólKiczu napisał: do testowania basu polecam taki utwór https://tidal.com/browse/track/87252041?u Właśnie leci , dzięki. Przetestowałem na nim różne krzywe które wbiłem do Diraca. Okazuje się , że najlepiej brzmi na tej wygenerowanej przez Dirac. Harmana czy NAD-a za bardzo podbijają bas przy subwooferze . Bez suba zdecydowanie NAD-a. Przesłuchałem też utwory proponowane przez @AudioTube / Karen Souza , Melody Gardot / i w tym przypadku bas najlepiej wypada przy filtrach DL oraz fabrycznej krzywej. @lpomis Wojtek , niestety ta liniowa krzywa się nie sprawdza. Znika wyższy bas przez co średnica wydaje się wyjałowiona. W ogóle utwory tracą " życie" , jest jakoś tak sztucznie i nijako. Próbowałem zwiększyć zarówno crossover jak i głośność suba , ale to guzik daje i robi się jeszcze gorzej. Bas zaczyna żyć swoim życiem , a średnica swoim , cóś jak bym słuchał dwóch aranżacji tego samego utworu jednocześnie. Co jedna kreska na całym paśmie potrafi uczynić @S!N! prośba , mógłbyś podać jakiś utwór czy dwa z Twojej muzy , abym mógł zobaczyć jak to u mnie zabrzmi. Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.