Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mysle nad subowerem do pokoju 17mkw 

Kolumny stare leciwe Dali 450 red

Czy jeśli mam w miarę akustycznie zrobiony pokój....to czy warto sie pchac w suboower do stereo?

Bo jedni pisza to kup mocny duzy to ci nie braknie mocy i regulacji a jedni pisza ze za duzy to  ci nie zagra.Mysle  czy np taki svs sb 1000pro cos zagra, czy mi spokojnie da rade tym glosnikom.... czy wogole nie robić nic?.Prosze o was o wasze zdanie.

Edytowano przez Radek Kostrzewski
Napisano
1 godzinę temu, Radek Kostrzewski napisał:

Bo jedni pisza to kup mocny duzy to ci nie braknie mocy i regulacji a jedni pisza ze za duzy to  ci nie zagra.

Od niedawna mam REL-a T/9x , 10 cali przetwornik. Pokój 23m2 .Głośność na dwa oczka od "0" , dalej już zaczyna dominować. To tyle o mocnych subach :) 

Napisano
14 godzin temu, Radek Kostrzewski napisał:

Czyli jest lepszy od rela ht1205 czy seria tx jest lepsza?

Generalnie według RELa, seria tx jest do stereo, a HT do kina. Moim zdaniem seria Tx nie schodzi tak nisko, jak HT, więc takim subem mniej rozciągniesz pasmo. HT1205 radzi sobie dobrze zarówno w stereo, jak i w kinie. SVS SB1000 mi z kolei nie pasował barwą. Dla mnie złotym środkiem jest właśnie Rel HT1205, ale żeby go dobrze zszyć w stereo przyda się minidsp i mikrofon pomiarowy. W SVS SB1000pro dsp masz w subie.

Napisano
1 godzinę temu, McKarmi napisał:

ale żeby go dobrze zszyć w stereo przyda się minidsp i mikrofon pomiarowy.

Ostatnio znowu się przekonałem , że " zszycie " dźwięku za pomocą DL nie jest doskonałe. Zawsze jest coś za coś. owszem , bas nie dudni , pasmo jest spójne , ale zabiera " życie "z prezentacji. Dźwięk nie ma tej werwy tej spontaniczności. Prawda Wojtek @lpomis ? :) Zrobię oczywiście kalibrację z DL , choć póki co tak ustawiłem suba , że ani w muzyce metalowej , ani symfonicznej bas nie dominuje. Słychać uzupełnienie bardzo subtelnie lub nawet wcale. :) Zobaczę co DSP na to. Na szczęście w prosty sposób mogę przełączać jednym przyciskiem.

Napisano
12 minut temu, tomek4446 napisał:

Ostatnio znowu się przekonałem , że " zszycie " dźwięku za pomocą DL nie jest doskonałe. Zawsze jest coś za coś. owszem , bas nie dudni , pasmo jest spójne , ale zabiera " życie "z prezentacji. Dźwięk nie ma tej werwy tej spontaniczności. Prawda Wojtek @lpomis ? :) Zrobię oczywiście kalibrację z DL , choć póki co tak ustawiłem suba , że ani w muzyce metalowej , ani symfonicznej bas nie dominuje. Słychać uzupełnienie bardzo subtelnie lub nawet wcale. :) Zobaczę co DSP na to. Na szczęście w prosty sposób mogę przełączać jednym przyciskiem.

Dirac najlepiej w stereo dla mnie działał, jeśli ograniczyć korekcję do max 200Hz. Teraz mam swoje Bs403 jako pełnozakresowe i HT1205 skorygowany minidsp, cięty na 70Hz. Dla mnie to najlepszy kompromis między "życiem" w dźwięku, a nie dudnieniem basu. 

Napisano
36 minut temu, McKarmi napisał:

Dirac najlepiej w stereo dla mnie działał, jeśli ograniczyć korekcję do max 200Hz.

Robiłem już różne sztuczki , łącznie z wprowadzaniem krzywych , NAD-a , Harmana , Olive & Tool i własnych. Ograniczeniami pasm ,oraz korekcją na słuch. I jakoś bez tego ustrojstwa , słucha mi się przyjemniej :) 

Napisano
13 minut temu, tomek4446 napisał:

Robiłem już różne sztuczki , łącznie z wprowadzaniem krzywych , NAD-a , Harmana , Olive & Tool i własnych. Ograniczeniami pasm ,oraz korekcją na słuch. I jakoś bez tego ustrojstwa , słucha mi się przyjemniej :) 

Rozumiem o czym mówisz, dlatego też tak jak napisałem skończyłem na wzmaku bez Diraca i przez DSP mam puszczony tylko sygnał na subwoofer. Na kolumny trafia bez żadnej korekcji. 

Napisano (edytowany)

W suboowerach rela  są dwie wersje TH czyli jeszcze 1003th mk2 czy jakoś tak.Czy róznią się od siebie np: barwą , funkcjami ,czy może są całkiem ,zupelnie inne przetworniki  a wtedy zarazem gorsza jakość w tym mniejszym modelu.I czy to tych rzeczowych 17metrów pokoju, ten mniejszy też by starczył ....na wysterowanie z jakimś  tam zapasem mocy, do tego mojego pokoju?.

Edytowano przez Radek Kostrzewski
Napisano

Jakoś ten z filmiku mnie nie przekonuje tą kubaturą .Mam jeszcze w planach kiedyś na próbę podpiąć do gier suba .

Tak tak wspomniał o dominacji dużego suba w małym pomieszczeniu.To bedzie ustawiany niski poziom mocy.A ogólnie lubię mocny bas ,czyli bedzie pewnie w połowie. 

Szkoda tego velodyne bo ze ma regulacje tak wysoko odciecia od 50hz.lubie czuć bas.Muzyka Hansa Zimmer  jest dużo niskiego basu .Muzyka filmowa to podstawa .

Napisano

Bardzo niskie czestotliwości o "odpowiedniej wadze" są w ponad 90% przypadków nieosiągalne dla nawet kolumn podłogowych. Coś tam gra, ale nie z odpowiednią mocą w stosunku do reszty pasma (spadki), tak więc subwoofer zawsze "robi dobrą robotę", pod warunkiem, że jest ustawiony odpowiednio nisko by UZUPEŁNIAĆ pasmo w miejscu gdzie wymagana jest najeieksza energia. Z tego też powodu subwoofery obecnie mają własne wzmacniacze, by nie obciążać wzmacniaczy głównego systemu.

Pozdr.

Napisano

Kupujac mały suboower, obawiam sie i nawet boję sie że braknie mi tego niskiego zejscia .Mam dosyć duża dziure w charakterystyce czestotliwosciowej od 42 do 56hz ,czym to zasypie remember t5x czy svs sb1000pro.No chyba raczej one mi w tym nie pomogą.

całość zmiam w 2023 roku.jpg

Obecnie jest ta zielona ale już nie do konca bo wywalilem duzy rezonator i jeszcze jeden też mniejszy.Czyli dziura podobna jak ta linia czerwona.

Napisano

Radek, już teraz kapuję skąd u Ciebie myśli, że przydałby się Tobie sub.

Moge sobie nawet wyobrazić, że przy średnio cichym odsłuchu, Ty kompletnie nie słyszysz „basu”. A przy średnio głośnym dudni, na rezonansach pokoju.

Złodziej basu SBIR Panie Radku.

Świetny przykład na zastosowanie suba. Jednego suba! Jako dodatkowe źródło.

Ale potrzebujemy jednej tylko „rzeczy”, działania.

Kto pierwszy zajmie głos?

 

 

Napisano
9 godzin temu, Radek Kostrzewski napisał:

Szkoda tego velodyne bo ze ma regulacje tak wysoko odciecia od 50hz.lubie czuć bas.Muzyka Hansa Zimmer  jest dużo niskiego basu .Muzyka filmowa to podstawa .

Pamiętaj, że on od 50 Hz wtedy przestaje grać - nie zaczyna :) 

Zapraszam do nas, sprawdzisz i porównasz go z SVS i RELem ;) Wybierzesz wtedy najlepszą dla siebie opcję 

Napisano
6 minut temu, Radek Kostrzewski napisał:

Juz teraz wszystko mi się układa potrzebuje suba o bardzo dobrym zejsciu .Ale nie na pewno otwarty sub.Tylko suba do stereo. 

Mało się znam, bo tylko dwa suby u siebie testowałem, ale poteoretyzuję trochę. Sądząc po krzywej, to ciąć powinieneś gdzieś na poziomie 70Hz żeby wypełnić dołek od 30 do 70 Hz.

Jak weźmiesz mocny sub z niskim zejściem, to boję się, że przy okazji podbijesz szczyt na tych 27 Hz.

Testowałem u siebie JL Audio d108 i E112. Ten mniejszy zanim udało mu się cokolwiek wnieść do dźwięku zaczął chodzić po podłodze, a tego co w końcu usłyszałem nie dało się słuchać już. Ten większy sub bardzo ładnie dopełnił niskie częstotliwości i u mnie najlepiej brzmiał przy odcięciu ustawionym na 40Hz.

OK, a teraz obiecane teoretyzowanie bez żadnego podparcia w praktyce - według mnie przydałyby Ci się dwa subwoofery. Jeden mniejszy do zajęcia się tym dołkiem od 30Hz do 70Hz z odcięciem właśnie w okolicach 70Hz. Drugi, większy przydałby się do dopełnienia dołu i tu pewnie w okolicach 26-27Hz bym odcinał. 

Napisano

O proszę, nie pokazało mi wcześniej najnowszych odpowiedzi. Przy takim wykresie zdecydowanie spróbowałbym z subem z DSP. Czyli SVSy z serii Pro, czy Velodyne z serii Deep Waves. Korekcja bardzo dużo pomoże i pozwoli dużo lepiej zgrać ze sobą suba i kolumny :) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...