Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
14 godzin temu, lpomis napisał:

Odrzuciłbym z kolei przywoływane tutaj Dali i Chario. Mam wątpliwości czy przypasują Ci pod względem charakteru basu - miękko, sporo ilościowo w średnim jego podzakresie, zwłaszcza w modelach Rubicon/Delphinus. To fajne kolumny, ale całość nastawiona jest raczej na przyjemność z odsłuchu, szeroko rozumianą muzykalność, a nie na precyzję i wydobywanie z nagrań najmniejszych niuansów na których Ci najbardziej zależy.

Pewnie masz rację, nawet nie dyskutuję. Chario zaproponowałem, bo ludziska słuchający jazz dość często po nie sięgają. Trochę zaskoczony jestem, że Dali Rubicon 2 są mniej precyzyjne i rozdzielcze.

Audiovector R1 Signature  - nie za potężne na 12 m.kw.??

Napisano
8 godzin temu, BlaBla napisał:

Tak, wybrałem Dali, a właściwie to one wybrały mnie. Mam świadomość, że w stosunku do tego co opisałem jako swe preferencje brzmieniowe te kolumny pewnie nie trafiają w pełni... Ale życie pisze swoje scenariusze, a ja znalazłem się w sytuacji, że potrzebowałem dość pilnie kolumn porządnych.

Albo inaczej przelałeś na opis w pierwszym wpisie, to czego oczekujesz albo wybrałeś trochę na przekór oczekiwaniom.
Bardzo jestem ciekaw odbioru nowego nabytku i opisania wrażeń. Nie twierdzę, że nie będziesz zadowolony, wręcz przeciwnie możesz odkryć radość w czymś, czego teoretycznie nie szukałeś. :)

Napisano
1 godzinę temu, Marlin napisał:

Albo inaczej przelałeś na opis w pierwszym wpisie, to czego oczekujesz albo wybrałeś trochę na przekór oczekiwaniom.

Zapewne jedno i drugie.

Mam za małe doświadczenie pewnie, żeby prawidłowo zdefiniować o co mi chodzi, a może w ogóle nie wiem nawet jeszcze tego. 

Zrobiłem takie podsumowanie (w nawiasie podaję ile razy padła propozycja jeżeli więcej niż 1, kolejność przypadkowa):

Audiovector - w domyśle  R1

BW 705 (2)

PMC Prophecy 1

PMC ...22 (2)

ProAc D2r (2)

Chario

MA Gold 100

LS3/5a jako typ a nie konkretna marka

Spendor 1/3 a może 2/3...

Spendor 4/5

Rubikon 2 (3) 

Amphion Argon

Vienna Haydn

Focal 1008 be

Audio Physic Spark 

Może coś tam przekręciłem ale nie o to chodzi.

15 propozycji z czego 4 się powtórzyły....  dodatkowo niektóre propozycje na tak inni zdecydowanie odradzali (BW, Gold, Audiovector - czyli akurat te, na które wstępnie stawialem...)

Zmierzam do tego, że nawet dla grona znawców tematu, moje oczekiwania (dość jednak chyba jasno opisane co do brzmienia a nawet wymogów estetycznych) dały bardzo duży rozrzut propozycji. Wziąłem Rubikony, bo w sumie była okazja. Gdyby ktoś akurat sprzedawał Amphiony albo Goldy to pewnie jutro ich bym oczekiwał. 

Piszę to tak tylko jako ciekawostkę,  którą dostrzegamjako nowicjusz na forum 😃.

Napisano (edytowany)
5 minut temu, BlaBla napisał:

15 propozycji z czego 4 się powtórzyły....  dodatkowo niektóre propozycje na tak inni zdecydowanie odradzali (BW, Gold, Audiovector - czyli akurat te, na które wstępnie stawialem...)

Zmierzam do tego, że nawet dla grona znawców tematu, moje oczekiwania (dość jednak chyba jasno opisane co do brzmienia a nawet wymogów estetycznych) dały bardzo duży rozrzut propozycji. Wziąłem Rubikony, bo w sumie była okazja. Gdyby ktoś akurat sprzedawał Amphiony albo Goldy to pewnie jutro ich bym oczekiwał. 

Piszę to tak tylko jako ciekawostkę,  którą dostrzegamjako nowicjusz na forum 😃.

Nie neguję wyboru, aczkolwiek powiem szczerze, że nie oparłbym swojej decyzji na podstawie statystyki wynikającej z odpowiedzi w danym wątku. Pozostawiając ten konkretny temat i wątek na chwilę z boku, często jest tak, że w wątku najwięcej jest głosów zabieranych przez osoby, które niekoniecznie dobrze doradzają. Także przyjęta metodologia wyboru jest po prostu ryzykowna. Powtórzę raz jeszcze - nie mam na myśli tego wątku, ale ogólnie wypowiedzi na forach, nie tylko na naszym. 

PS. Możliwe, że najlepsze dla Ciebie kolumny w ogóle nie zostały wymienione... ;)

Edytowano przez Marlin
Napisano

Takie statystyki to już coś ;) :) Ale musiałbyś na większej liczbie userów froum przeprowadzić taką ankietę :) 

Audiovector robi super kolumny (szczególnie wyższych serii), ale chyba R1 to tak na 20-25. kw. lepsze byłyby. Z kolei małe QR1 są dość słabe.

Na tej dość długiej liście zabrakło KEF R3 Meta które potrafią zadowolić wiele osób, a kosztują 8k obecnie (w promocji).

Cytat

Zmierzam do tego, że nawet dla grona znawców tematu, moje oczekiwania (dość jednak chyba jasno opisane co do brzmienia a nawet wymogów estetycznych) dały bardzo duży rozrzut propozycji.

Bo nie da się odpowiedzieć na takie pytania jednoznacznie - pamiętaj 5 Polaków to 7 opinii, a w audio jeszcze więcej.

 

Napisano

Właśnie tłumaczę, ze wybór nie byl oparty na statystyce. Pokazałem ją tylko dla zobrazowania, jak bardzo różne propozycje padły w celu zaspokojenia dość konkretnych oczekiwań (już pomijając czy te oczekiwania sa zgodne czy nie z rzeczywistością ale były jednak konkretne). 

Napisano
7 minut temu, BlaBla napisał:

Właśnie tłumaczę, ze wybór nie byl oparty na statystyce. Pokazałem ją tylko dla zobrazowania, jak bardzo różne propozycje padły w celu zaspokojenia dość konkretnych oczekiwań (już pomijając czy te oczekiwania sa zgodne czy nie z rzeczywistością ale były jednak konkretne). 

Za szybko to skończyłeś poprostu. Teraz już zostaje tylko wybór tego sprzętu za 150k w innym wątku, nuda 😉

 

A tak poważnie, czy jutro jest ten dzień odkrywania swojej kolekcji CD na nowo?

Napisano
8 minut temu, Raf_raf napisał:

Za szybko to skończyłeś poprostu. Teraz już zostaje tylko wybór tego sprzętu za 150k w innym wątku, nuda 😉

 

A tak poważnie, czy jutro jest ten dzień odkrywania swojej kolekcji CD na nowo?

Jutro dojadą i na pewno je ustawię ale mam zlecenie od żony na robienie pierogów .... 😜 więc nie wiem, czy uda się posłuchać jak należy.

Napisano
56 minut temu, Marlin napisał:

Możliwe, że najlepsze dla Ciebie kolumny w ogóle nie zostały wymienione... ;)

Myślę, że często tak jest. Ale doskonale rozumiem autora wątku (@BlaBla). Kupił obiektywnie dobre monitory, powszechnie lubianej marki, z pewnego źródła, prawdopodobnie też w niezłej cenie. Są mocne przesłanki, że zgrają się one z jego elektroniką, wydają się też z grubsza pasować do metrażu. Jest więc duża szansa, że to zagra. Jeśli nie - powinno się udać odsprzedać je bez większej straty. A przy okazji przez jakiś czas pobędzie z ciekawymi paczkami i wyrobi sobie własne spojrzenie.

Nowe - owszem, można przetestować. Ale jest jakiś limit tego, co da się sprawdzić w dostępnym czasie. Więc w praktyce decydujemy się na najlepsze połączenie spośród kilku wypróbowanych (chyba, że ma się zapał i cierpliwość naszego kolegi - Adama). A jak gust się nam zmieni, to odsprzedaż dużo bardziej boli. 

Napisano (edytowany)

Z kolumnami jest tak, że można je testować do końca życia. Każde z ogólnie polecanych monitorów czy kolumn mają w sobie coś fajnego. Nie łatwo wybrać. Niestety. Tak to wygląda. Każde będą prezentować coś lepiej lub gorzej. Dla mnie tym złotym środkiem jest neutralność, kosztem nawet ostrości czy innych niuansów. Jeśli w źródle jest ostrość to chcę taki zestaw, który jej nie będzie maskował. Ostatnimi czasy mniej więcej znalazłem w MA Silver 200, które są ze mną. Do kiedy tak będzie? Nie wiem. 😅

Nie ma też kolumn idealnie neutralnych, a nawet jeśli są to nie ma idealnego pomieszczenia, gdzie swoją neutralność pokażą.

Dali są świetne (miałem Oberon 3, Menuet oraz Oberon 5), ale już bardziej wygładzają, cukierkują. Nie do końca brałbym je chcąc szukać smaczków w muzyce.

Natomiast do relaksu przy muzyce, to już super wybór.

Edytowano przez d00
Napisano
5 minut temu, d00 napisał:

nie ma idealnego pomieszczenia, gdzie swoją neutralność pokażą

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą tezą. Są pomieszczenia zrobione akustycznie od podłogi aż po sufit. 

Pytanie tylko co rozumiesz przez neutralność kolumn? Ich liniowe strojenie? A może barwę, która nie jest ani zbyt ciepła ani zbyt zimna? 

Napisano
7 minut temu, d00 napisał:

Dali są świetne (miałem Oberon 3, Menuet oraz Oberon 5), ale już bardziej wygładzają, cukierkują

Menuet najbardziej słodzą, Rubicony grają inaczej. Precyzja, detal, powietrze, tego nie znajdziesz w niższych modelach.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą tezą. Są pomieszczenia zrobione akustycznie od podłogi aż po sufit. 

Ale nigdy nie będą to pomieszczenia, w których producent stroił kolumny.

 

2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

Pytanie tylko co rozumiesz przez neutralność kolumn? Ich liniowe strojenie? A może barwę, która nie jest ani zbyt ciepła ani zbyt zimna? 

Barwę, która jest złotym środkiem.
Zawsze lubię sobie puścić dźwięki natury na sprzęcie. Jeśli dźwięk deszczu, albo fal morskich nie przypomina mi tego, co rzeczywiście słyszę w rzeczywistości na żywo, to już wiem, że coś się dzieje.

Zawsze się rozglądam za dźwiękiem naturalnym i raczej jasnym. Zdecydowanie bliżej mi do kolumn grających jak koncert w filharmonii niż jak plener na dniach miasta, czy festiwal stadionowy.

Edytowano przez d00
Napisano
11 minut temu, d00 napisał:

koncert w filharmonii

Amare w Hadze. Największa sala, około 1500 miejsc siedzących. 2500, gdy na stojaka. 
 

 

13 minut temu, d00 napisał:

Zdecydowanie bliżej mi do kolumn grających jak koncert w filharmonii

Zechciałbyś zaryzykować odpowiedź na pytanie?

W którym miejscu powinieneś usiąść w największej sali, by usłyszeć TO/te brzmienie na koncercie. 
W każdym miejscu jest tak samo?

Coś mnie się zdaję, że chyba fantazjujesz. 
 

 

Napisano
37 minut temu, AudioTube napisał:

W którym miejscu powinieneś usiąść w największej sali, by usłyszeć TO/te brzmienie na koncercie. 
W każdym miejscu jest tak samo?

Nie byłem w tak dużej sali, więc nie wiem. Mam na myśli małe miejskie filharmonie. Staram się zawsze siadać mniej więcej na środku jeśli chodzi o miejsca poziomo i nieco niżej niż środek (bliżej sceny) jeśli chodzi o pion sali.

Napisano
4 godziny temu, maciek72 napisał:

KEF R3 Meta do 12m2 ?

Tak samo pasują jak AV R1 i Goldy 100 ;) 

3 godziny temu, cymes napisał:

Menuet najbardziej słodzą, Rubicony grają inaczej. Precyzja, detal, powietrze, tego nie znajdziesz w niższych modelach.

No a tu kolega @lpomis napisał stronę wcześniej, że jednak tego detalu nie jest tak wiele w Rubiconach.

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, Tweeter2016 napisał:

Trochę zaskoczony jestem, że Dali Rubicon 2 są mniej precyzyjne i rozdzielcze

W porównaniu do takich B&W, Audiovectorów czy PMC - na pewno. Ale nie jest też tak, że Rubicony mają ubitą detaliczność. Ich gwizdek przekazuje naprawdę sporo informacji. Gra czysto, jest strojony inaczej niż ten w Menuet. Małe Dali są bardziej wygładzone.

Jestem ogólnie zaskoczony, że miłośnik bezwzględnej precyzji wybiera Dali bez wcześniejszych odsłuchów. To nie są mimo wszystko kolumny do analizy i wyciągania wszystkich możliwych informacji z nagrań. Nie stawiają ich na głównym planie. Autor w pierwszym wpisie wyraźnie zaznaczył, że to właśnie na tym mu bardzo zależy.

6 godzin temu, Marlin napisał:

Nie twierdzę, że nie będziesz zadowolony, wręcz przeciwnie możesz odkryć radość w czymś, czego teoretycznie nie szukałeś. :)

Świetnie napisane. I oby tak było :)

Edytowano przez lpomis
Napisano
11 minut temu, Tweeter2016 napisał:

No a tu kolega @lpomis napisał stronę wcześniej, że jednak tego detalu nie jest tak wiele w Rubiconach.

Weź jeszcze pod uwagę że będą grały z Teac który jest neutralny, precyzyjny i techniczny, otworzy cały potencjał.

Napisano

Kolega @BlaBla pisał też w otwierającym wątek wpisie, że nie należy do tych cierpliwych. Trafiła się okazja kupna polecanych paczek,to zaatakował zgodnie ze swoją naturą 😁. Teraz zostaje czekać na wnioski z odsłuchów,z tego co czytam,nie prędzej jak po świętach 😁

Napisano

Wtrącę tylko 3 grosze... 😃

Grosik pierwszy

I tak niewiele się dowiecie ode mnie na temat nowych kolumn, bo z uwagi na brak doświadczeń z kolumnami w ogóle, nie mam za bardzo punktu odniesienia, bazy do porównań więc ile są  w takim przypadku warte opisy, że są te kolumny (albo nie są) liniowe, detaliczne, basowe czy jeszcze inne. Skoro ja nie wiem jak to przykładowo brzmi (nie mówiąc jak to brzmieć powinno wzorcowo).

Grosik drugi

Wiem, że pieniądze ponoć nie grają ale jeżeli nominalnie dwa razy droższe kolumny nie zagrają chociaż ciut lepiej od kolumn, które jeszcze mam do poniedziałku, to i tak ten zakup będzie sensowny - bo będzie oznaczać, że kolejnych zakupów nie będzie, bo jaki w tym sens - wolę wydać forsę na płyty i koncerty. 

I trzeci grosik

A dodam, że ten ostatni scenariusz nie jest taki nierealny, bo właśnie zmieniłem UD 701 na UD 507 (2 x tańszy) i za cholerę nie słyszę różnic.... 

Ps. @Nowy75 masz rację  - tak właśnie było, nie należy szukać drugiego dna mojej decyzji😁

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...