Skocz do zawartości

w końcu urobiłem żonę - kolumny używane za 2-2,5 tys. zł


bartolomeo

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Bardzo dobra propozycja ze strony Majtka2013. Myślę, że taki rajd i posłuchanie kilku par kolumn na dobrze sobie znanych nagraniach da Ci dużo więcej niż jałowe tu rozważania. I to nie będzie stracony czas. Potraktuj tę sprawę raczej jak inwestycję w swój rozwój jako audiofila. Jeśli dodatkowo wziąłbyś Elac'i na takie odsłuchy, by bezpośrednio porównać z innymi kolumnami, to byłby bardzo dobry krok.
Ale Twój pomysł, by wypożyczyć ze sklepu jakiś wzmacniacz też jest bardzo dobry.
Oczywiście jeśli będziesz miał możliwość pożycz wzmacniacz 2-3 razy droższy niż ten, który masz zamiar kupić używany, bo to będzie mniej więcej ta klasa dźwięku.
Bo myślę, że to jak zagrały ELAC'i jest winą nieodpowiedniego napędu. To są dobre kolumny. Oczywiście z pewnością mają inną równowagę tonalną niż Twoje monitory aktywne, ale na pewno są lepsze jakościowo.
To nie pierwszy przypadek, kiedy tani amplituner nie chce grać z wyższej klasy kolumnami.
Oczywiście zakładamy, że wszystkie głośniki Elaca są sprawne.
i jeszcze jedno. Jak już będziesz miał wzmacniacz na odsłuch posłuchaj Elaców w kilku różnych miejscach swojego pokoju (nawet z pozoru absurdalnych i takich, gdzie nie będą stały), byle daleko od ścian.
Cytat

Do nowego łatwo się przyzwyczaić, ale gdy poczujesz znów stare, to dopiero docenisz to nowe.


Często o tym pisałem i tak jest. Nieraz zmiany na plus są trudno zauważalne. Ale powrót do starej, gorszej konfiguracji dość szybko i wyraźnie pokazuje taką różnicę.

A tak poza tym kto wie, czy wcześniejsze moje przypuszczenie, że dobrej klasy monitory (plus oczywiście odpowiedni wzmacniacz) w tych warunkach, gdzie mają grać nie będą jednak lepszym wyborem. Ale oczywiście najpierw popróbuj z Elacami.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.
Ale rajdu nie będzie (te Vento to 3000 zł za sztukę). Elac'ów nie będę targał, szybciej wybiorę opcję sprawdzenia innego wzmacniacza u siebie. Taki rajd nie odpowiedziałby mi na pytanie - jak zagrają Elac'i z innym wzmacniaczem. Uznaję, że f1angel ma rację i Elac'i potrzebują innego towarzystwa. Ten Denon miał kłopot z basem też przy monitorach Canton Fonum 250. Więc tej wersji muszę się trzymać.

Na wzmacniacz do Elac'ów jeszcze nie pora. Ale pomyślałem, że może wrzucicie parę propozycji (oczywiście tranzystorowe integry ew. dzielone) czego w przyszłości mógłbym szukać? Popatrzę sobie, posprawdzam ceny. Chyba wolałbym uniknąć japończyków z wieloma pokrętłami na panelu. Design (i idąca chyba za tym jakość) w postaci tylko regulacji głośności i wyboru źródeł, przemawia do mnie.

Padła już propozycja Thule, ale ten wzmak nie ma pilota (też go uruchamiającego, a nie tylko z regulacją głośności) i wejścia słuchawkowego. A to są 2 warunki, które wzmacniacz musi spełnić. Budżet ok. 1000 zł.

Poprzedni właściciel grał na wzmacniaczu, który przekracza budżet. Hegel H80. Podał też inne (które też są poza moim zasięgiem):
Marantz PM80 SE - ten grał lepiej od Hegla wg właściciela, średnicą
można spróbować wg właściciela:
Roksan Caspian M2
Marantz PM14
Exposure 3010
Musical Fidelity A300

Na stronie elac.ro polecają do tego modelu:
Cyrus 8a
Cyrus 6a
Cyrus X Power
ATC P1

Te wszystkie powyżej to abstrakcja dla mnie - nie ta półka cenowa. Ale podaję dla Waszej wiadomości wszystko co wiem w tej sprawie icon_smile.gif

Jeśli mam określić jakie brzmienie chcę uzyskać razem ze wzmacniaczem, to chyba będzie ciężko, bo nie wiem... Nie chcę niczego narzucać. Z tym moim nieszczęsnym Denonem (ale przecież nie można na jego podstawie raczej nic wnioskować) Elac'i zagrały aksamitnie, delikatnie, z błyskiem, kryształowo. Wyraźnie górują gitary i inne instrumenty z zakresu średniego. Bas też delikatny, jakby na basie grały kobiety.

Nie wykluczam, że wzmacniaczami pożonguluję, by trochę się pobawić w szukanie "mojego brzmienia".
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A..., źle zrozumiałem - myślałem, że celem tour'u ma być zakup innej pary. Na pewno odsłuchy nauczyłyby mnie więcej.
Udam się do salonu czegoś tam posłuchać (co mają akurat podłączone), ale z głównym zamiarem wzięcia na próbę wzmaka (bez zamiaru kupna) do Elac'ów. Mają takie:
1. Advance Acoustic MAX-250
2. Pioneer A-50
3. różne Xindaki
4. CA Azur 651A
5. Avance AT-510 (hybryda)
6. Arcam A-19
oraz inne: Denony, Marantze, Onkyo, Yamahy.

Co proponujecie wziąć na test do Elac FS 207A?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Na stronie elac.ro polecają do tego modelu:
Cyrus 8a
Cyrus 6a
Cyrus X Power

Te wszystkie powyżej to abstrakcja dla mnie - nie ta półka cenowa. Ale podaję dla Waszej wiadomości wszystko co wiem w tej sprawie icon_smile.gif

Używanego Cyrusa 6 lub 8 (czyli poprzednie wersje, które brzmieniem nie różnią się za bardzo) kupisz w cenie tysiąc-półtora (chociaż raczej nie od ręki, bo bywają w ogłoszeniach - albo poszukaj na eBay w Anglii, tam już tego jest na kopy).

Co do wymagania pilota we wzmacniaczu – nie ma problemu.
Natomiast jeśli wzmacniacz nie będzie miał gniazda słuchawkowego (niektóre modele Cyrusa …), z czasem można kupić oddzielnie wzmacniacz słuchawkowy – jakość powinna być dużo lepsza, a koszt zakupu trochę rozłoży się w czasie (rzędu 400zł za rozsądną używkę)

W kwocie do tysiąca za używkę z Xindaka to wchodzi w grę tylko model 06, który nie ma w sobie wzmacniacza słuchawkowego.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę listę na dole podawałem wcześniej z pytaniem co wziąć na odsłuch z salonu do domu (na próbę) - one są w granicach 2,5-3 tys. zł. Nie chcę ich kupować, bo będę szukać później używki, ale nie wiem który z nich może być fajnym połączeniem z Elac'ami.
Mój stary ampli stereo Denon DRA-385RD nie zgrywa się z nimi (jest za jasno) i szukam winowajcy.

W salonie mają takie:
1. Advance Acoustic MAX-250
2. Pioneer A-50
3. różne Xindaki
4. CA Azur 651A
5. Avance AT-510 (hybryda)
6. Arcam A-19
oraz inne: Denony, Marantze, Onkyo, Yamahy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś odpowiedź odnośnie Cyrusa - z używanym się zmieścisz. Poza tym, skoro są ogłoszenia o używanych sprzętach to może trafisz coś niedaleko...

Napisałem też o Xindaku - ponownie pytasz o to samo...

Nie odpowiedziałeś na temat wybory wzmacniacza bez gniazda słuchawkowego i późniejszego dokupienia wzmacniacza słuchawkowego.

W tysiącu zmieścisz się z poprzednią serią Advance Acoustic, czyli MAP-102 i MAP-105.
Czyli ten MX-250 może być niezłym wyjściem...

Pozdrawiam
PS. A tak poza tym - to będziesz zawracał gitarę ludziom z salonu a potem zostawisz ich na lodzie.
Niewątpliwie to jest ich praca i ich ryzyko, ale ... icon_eek.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoRo wjechał mi na ambicję (raczej na sumienie) i po przemyśleniu - nie będę głowy zawracał ludziom w salonie, skoro na 100% sprzętu nie kupię.

Tak jak pisałem, zakup wzmaka będzie w najbliższych 2-3 miesiącach. Wymagania: wejście słuchawkowe z przodu (musi być na 100%) oraz pilot z możliwością przestawienia wzmaka w stand-by. Używka, budżet ok. 1000 zł. Kolor nieważny.

Wstawicie jakieś propozycje co mogłoby się fajnie zgrać z ELAC'ami FS 207A? Nie muszą być linki do aukcji, ale może takie luźne propozycje oparte na Waszym doświadczeniu.

Aktualnie gra to za jasno, brak dołu. Aczkolwiek poznałem już chyba charakterystyczną barwę kolumn - są miękkie, plastyczne, delikatne, żaden dźwięk z nich jeszcze mnie nie zaskoczył negatywnie, nie rozdrażnił.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i odsłucham coś w salonie, ale równolegle może podpowiecie co nieco?

Przeglądając alledrogo, nasunęły mi się:
Music Hall A 15.2
TAG McLaren 60i
Block V-100
Arcam Diva A80
Arcam Alpha 8 (dzielony)
Vincent SV-129 (tego nie można wyłączyć pilotem)

Ktoś podpowie jak grają?

Dopisuję:
Audio Analogue Crescendo
Audiolab 8000s
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo by pisać jak one grają. tym bardziej, ze tak naprawdę sam nie wiesz jakie brzmienie Ci się spodoba.
wymieniłeś kilka dobrych wzmacniaczy. Oprócz tych wspomnianych powyżej ostatnio Audio Analogue, Audiolab 8000s (byle starsza wersja angielska), Opera Consonance też ciekawy.
Naprawdę pojedź gdzieś na odsłuch, weź kolumny, muzykę, zrób notatki z czym słuchałeś i co Ci się podobało a co nie.
Pod output da się podłączyć wzmacniacz słuchawkowy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie będę targał na odsłuchy ELAC'ów z domu.

Prosząc o rady dotyczące spasowania wzmaka z kolumnami, odwołuję się do Waszego doświadczenia, które - jak czuję - jest spore. Thule na jakiejś podstawie przecież podałeś. Wzmak nie musi być na wieczność, po jakimś czasie mogę spróbować innego. Jest to łatwiejsze niż zmiana kolumn podłogowych.

Gdybym napisał, że właśnie zakupiłem np. NADa C372, to zapewne mógłby ktoś skomentować: "dlaczego NAD? można było lepiej!"

Z Waszą odpowiedzialnością za odsłuchy w domu, to przecież nie było na poważnie - to ja kupuję sprzęt i zdaję sobie sprawę z ryzyka.

Chodzi mi o wybranie paru faworytów na początek mojej przygody z hi-fi spośród tych wyżej wymienianych.

DOPISUJĘ: dodam, że przy źródle CD, z lekko podkręconym basem w ampli (wiem, że nie powinno się), jest już dobrze. Odczuwam frajdę. Płyty odkrywane zupełnie na nowo. Więc pewnie dobry wzmak i CD'ek (później) przeniesie mnie do krainy muzycznej ekstazy.
Tuner jako źródło jest wyraźnie słabsze - coraz mniej słucham. Wcześniej sporej różnicy między CD a tunerem nie słyszałem icon_smile.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Thule, to zwróć uwagę, że napisałem "na przykład". Poza tym to dobry wzmacniacz. Ale to mnie się on podoba. Czy można założyć, że i Tobie? Dostałeś od nas kilka myślę ciekawych propozycji wzmacniaczy. Zarówno tych znalezionych przez nas jak i wybranych z przedstawionych przez Ciebie. Wybieranie "w ciemno" jest ostatecznością i można łatwo się przejechać.
Szkoda, że tak łatwo rezygnujesz z możliwości jak najlepszego dostrojenia brzmienia do swojego gustu. Lenistwo?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Lenistwo nie, raczej co innego.

Przechodzę do konkretu. Mam aktualnie na stanie Exposure 2010 (nie 2010S ani 2010S2) oraz Myryad MI-120.
Mogę prosić o parę zdań i poradę? Jak oceniacie powyższe moje wybory pod kątem wydajności oraz zgrania sonicznego z ELACami?

Po odsłuchach mam następujące subiektywne wnioski:
- bardzo dużej różnicy wobec amplitunera Denon nie ma - co wskazuje, że za większą część sukcesu przy odsłuchu odpowiadają kolumny i akustyka
- w Exposure góra jest głośniejsza niż w Myryad
- Myryad ma pełniejszy bas niż Exposure, do tego pełne sterowanie z pilota i gniazdo słuchawkowe, co ogólnie sprawia, że bardziej mi podchodzi
- gonienie króliczka ma sens do momentu gdy nie ogranicza nas akustyka pomieszczenia, ew. skłonność do jej poprawy (możliwości ustawienia kolumn i odsłuchu, ilość i rodzaje paneli akustycznych - czy to dedykowanych czy w postaci umeblowania bądź dekoracji) - może być tak, że sprzęt jest lepszy niż możliwości pomieszczenia (nie piszę o sobie)
- wąskim gardłem u mnie było źródło - CD od miniwieży - okazało się, że "sieje górą" - teraz za źródło przy odsłuchach robi PC-et z kartą stereo Audiotrak Prodigy HD2 Advance DE (pliki MP3 320 kbps - wiem - nie audiofilsko, ale to tylko do testów).

Co planuję? Mam nadzieję, że wg Was ktoryś z powyższych wzmaków nada się do współpracy z ELACami FS 207A i go zostawię.
Dalej CD, druty, tuner. W międzyczasie chcę zrobić jak najwięcej z akustyką - czy pytania i rysunki dotyczące akustyki tu mają padać czy założyć nowy wątek?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W międzyczasie chcę zrobić jak najwięcej z akustyką - czy pytania i rysunki dotyczące akustyki tu mają padać czy założyć nowy wątek?

Tutaj zostawiamy - zrobił się fajny wątek i ciekawe wpisy, nie ma co robić kolejnego... icon_cool.gif

Czy przychylasz się bardziej do Myryada?
A może jeszcze poszukać używanego ATOLLa (pewnie IN80, bo IN100 to już niestety od 2 tysi w górę) wśród wzmacniaczy?

Zastanawiam się jeszcze nad Rotelem, bo parę razy pojawiały się ostatnio w ogłoszeniach preamp z końcówka mocy...

Ile będziesz mógł przeznaczyć na CD?
Masz jakieś wymagania co do CD poza graniem - np. wygląd (w końcu żona też człowiek...), czy musi pasować wzorniczo do wzmacniacza? I ewentualnie do jakiego wzmacniacza? Bo czasami jest też do kupienia komplet wzmacniacz + CD, czy jesteś w tej chwili przygotowany finansowo na taki komplet?

Pozdrawiam
PS. Jakbyś mógł jeszcze uaktualnić stan obecny:
masz kolumny Elac FS 207 A - czy możemy je traktować docelowo i nie będziesz na razie ich zmieniał?
Co mamy rozumieć z tego zdania "Mam aktualnie na stanie Exposure 2010 (nie 2010S ani 2010S2) oraz Myryad MI-120." w Twoim ostatnim poście: masz Myryada i Exposure, czy też oba wzmacniacze są aktualnie testowane i jeszcze się nie zdecydowałeś?
Ile w tej chwili masz do wydania?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ELACi FS 207A chciałbym zostawić na dłuższy czas (2 lata?) i aktualnie dobrać do nich wzmaka, najlepiej spośród tych 2 wymienionych.

Tak - oba wzmacniacze mam u siebie. I chciałbym wybrać lepszy z nich (a drugi będze na sprzedaż), chyba, że jako doświadczeni stwierdzicie, że oba się nie nadają do współpracy z ELACami, to będę pchał dalej oba. Bardziej osobiście przychylam się do Myryada, ale co ja tam wiem - to moje pierwsze w życiu prawdziwe wzmacniacze.

CD planowałem na gwiazdkę. Budżet do 1500 zł - może żona mnie nie wyklnie, choć już budżet przekroczony icon_smile.gif CD musi być w kolorze wybranego wzmaka (Exposure srebrny, Myryad czarny), ale nie musi być tej samej marki. Pilot niezbędny. Chyba chciałbym ocieplić, osłodzić brzmienie i chyba przyciemnić ale z zachowaniem słyszalności góry - nie wiem czy odpowiednie CD to umożliwi.

Aktualnie wgłębiam się w akustykę - prawidłowe ustawienie kolumn i odsłuchu, naturalne posiadane rozpraszacze, SBIR, pierwsze odbicia itp.
Ciągle brak mi dołu. I różnymi próbami chcę dojść do odpowiedzi czy to może efekt SBIR albo wzmocnienie odbitych fal średnio- i wysokotonowych. Co do akustyki, to niebawem zamieszczę aktualny rzut salonu i opis.

-------------------

DOPISUJĘ:

Wybór wzmaka ma chyba drugorzędne znaczenie, bo początkowy problem braku basu istnieje nadal...

Odsłuchuję następne kawałki, dobrze mi znane. Wiem gdzie co ma się pojawić. I znów - tam gdzie gitara basowa nadaje rytm, na ELACach jej brak.
Do karty podłączone słuchawki Sony MDR-XB700. Zakładam je... I wsio brzmi jak powinno, jest pełne pasmo, bas rzeźbi jak powinien.
Zdejmuję słuchawki i negatywne zaskoczenie na ELACach... Wrażenie jakby na korektorze graficznym zdjąć skrajne lewe pasma.

Czyli wykluczam winę wzmaka, bo na Denonie było tak jak na Myryad - przyczyną braku dolnego pasma może być akustyka lub kolumny (za jasne dla mnie). Liczę na Waszą pomoc oczywiście w tej kwestii.

Podłączyłem jedną kolumnę w przeciwfazie (może Niemcy coś schrzanili?) - nie słyszę znaczącej różnicy na plus ani na minus. Testu z bateryjką 1,5V nie robiłem.

-----------

DOPISUJĘ: załączam aktualne ustawienie. Odległość odsłuchu mieści się w wymaganych 120% bazy stereo. Kolumny skręcone na słuchacza - nie namalowałem tego na rysunku.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoich kolumn nie słyszałem - wcześniej miałem Elac FS 68. Grały z Rotelem RA04 i muszę powiedzieć, że bas nie był mocną stroną zestawu. Kontrolowany był świetnie, punktowy, krótki ale głębi w tym nie było. Przez moment kolumny grały ze wzmacniaczem Yamahy (nie pamiętam modelu) - basu było więcej ale ... teraz mam Spendor Prelude - dwudrożne monitory i schodzą dużo niżej niż Elaci kiedykolwiek.
Być może jest to kwestia głośników niskotonowych - w FS 68 były 2x 17 cm, u Ciebie są 15 cm (Spendor - 20 cm) - i z tego wynikający styl gry kolumn Elaca.
Poza tym salon masz duży i być może wymaga to kolumn potężniej grających na dole (Infinity??), choć z drugiej strony ja wcześniej grałem tylko na podłogowych kolumnach przekonany, że w 20m2 monitory znikną i zagrają jak zestaw komputerowy, a tu niespodziewajka - Spendory grają lepiej niż jakiekolwiek podłogowe wcześniej. Wniosek -> nie posłuchasz to się nie dowiesz icon_smile.gif
Może, skoro masz dwa wzmaki w domu do wyboru to warto jeszcze zrobić test na innych kolumnach.
Zdaję sobie sprawę, że to zamieszanie - u mnie, zanim doszedłem do obecnego zestawienia, przejechały przez dom dwa wzmaki (trzeci został), kolumny od razu trafiłem, ale cd-ków przeszło też ze cztery icon_wink.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cieszę się z Elac 68.2 od kilku miesiecy, a swoje wrażenia opisałem w ,, wasze systemy,, , nasycenie i barwa niskich tonów-przyjemne i mocne, ich ilość- w sam raz, zejście -dobre, (byłem zaskoczony zwłaszcza twardym i niskim zejsciem w czasie filmów, subwoofer zbędny) kreowana przestrzeń sceny dobra, na mocnym choć niedrogim amplitunerze pioneera. Słyszałem elac 68.2 z mocnymi wzmacniaczami denona, nad'a i bas był przpotężny, z moim obecnym pioneerem to tylko wstęp. Średnica i gõra jest dokładna i melodyjna, ale nie natrczywa. Kontrola basu jak wspomniał Adamc jest rewelacyjna, nie przypominam sobie nagrania , które jakoś by poległo, o takich rzeczach jak dudnenie, nawet nie wspomnę. Na słabej 50w yamaha rs300 było kiepsko i brak basu, już natańszy denon pma 520 zagrał masywnie, natomiast na mocnym as700 yamahy już ok. Cõż można dalej by tak wymieniać, bo słuchałem wtedy kilku różnych kolumn i wzmacnaczy,( nie kupiłem od tak bo sprzedawca polecił w necie) generalnie do Elaców chyba coś mocniejszego, wydajnego. I faktycznie trzeba posłuchać samemu z jakimiś wzmacniaczami (wpożyczyć?) i w zbliżonym metrażu.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał Cantony, zarekomendowałbym Ci takie zmyślne urządzenie (przykładowy LINK) i mikrofon pomiarowy, do kolumn innych
firm trochę boję się polecać, bo nie wiem jaki byłby rezultat w dźwięku. Podobny problem dotykał kiedyś mojego przyjaciela, w bardzo nieprzyjaznym akustycznie pokoju ok. 32 m^2 nie miał niskich częstotliwości, a przestrzeń była strasznie rozmyta. Bas oczywiście był, idąc wzdłuż ścian i nie dalej niż 1 m od nich, na pozostałym obszarze niskie tony się wygaszały. Co on się nakombinował, naustawiał, wstawiał przeróżne ustroje i nic. Co prawda można było odróżnić klasę brzmienia grających kolumn, wszystkie jednak brzmiały grubo poniżej swoich możliwości. Dopiero, gdy wstawił kolumny Digital 1.1 i dokonał kalibracji z pomocą mikrofonu, włączyła się magia. Wcześniej miał Elac EL 141, Infinity Kappa 8.2i, Canton Ergo RC-L i dorywczo jakieś B&W, a wzmacniacze to dzielona Yamaha CX2 / MX2 oraz Accuphase E406. Jak widzisz, przy kiepskiej akustyce nawet wysokiej klasy sprzęt "kuleje".

Niedawno ktoś na Allegro takie kontrolery sprzedawał, byc może jeszcze się pojawią.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za wpisy.

Profi, ale ten kontroler nie jest dedykowany tylko do Digital'ów? Do tego cena za niego jest dość zaporowa, nawet jeśli miałby pasować np. do RC-L'ów.
Właśnie do nich wracam myślami, bo rozważałem je na początku.

Czytałem wątek Majtka2013. Była tam wątpliwość czy do Myryada MI-120 można podłączyć kontroler (poprzez pętlę magnetofonową). Wiem, że (chyba) dalej grasz na dzielonym Myryadzie, więc na pewno rozwiejesz wątpliwości. Bo może, skoro mam już MI-120 w domu, spróbować szczęścia z RC-L'ami...

TU skan z instrukcji, a parę postów niżej wątpliwości Majtka2013.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena za kontroler z aukcji jest faktycznie zaporowa, podałem link tylko przykładowo, ze względu na zdjęcia. Na Allegro był ostatnio za 500 zł. Ten model dedykowany jest dla serii Digital, jest znacznie bardziej rozbudowany niż kontroler dla Ergo RC-L, ale myślę, że z kolumnami z trochę niższego poziomu też zagra. Ja takich eksperymentów nie zdążyłem zrobić, tutaj posiłkuję się opinią przyjaciela, który po przejściu na 1.1 i pomiarach przełączył kolumny na RC-L. Stwierdził,że "bas się pojawił, przestrzeń bardziej czysta, ale to już nie to, co na Digitalach", co zresztą mnie wcale nie dziwi. Ja się bardziej obawiam podłączenia kontrolera pod inne kolumny, tzn. innej firmy, ze względu
na rozwiązanie Cantona o nazwie technologia SC. Nie wiem, czy kontroler jest w stanie tak skorygować charakterystykę, aby to
rozwiązanie obejść - i efekt może być odmienny od oczekiwanego.

U siebie kontroler mam "przed" wzmacniaczem, tzn źródła podpięte mam do kontrolera, a jego wyjście pod gniazda CD we wzmacniaczu. Sprzęt umożliwia podłączenie 2ch źródeł z sygnałem analogowym, czyli interkonektami RCA, oraz 3ch cyfrowych (u mnie wisi DAT po coaxialu i podłączałem też CD kablem optycznym toslink).
Jak chcesz więcej źródeł, poszukaj rozdzielaczy, które zwiększają ilość dostępnych wejść

Wiesz, najlepiej byłoby nabyć gotowca icon_wink.gif (LINK), ale jakbyś miał znowu urabiać żonę przez parę lat albo co gorsza, tłumaczyć się do końca życia, lepiej dać spokój.

Przeczytaj sobie jeszcze inny temat (LINK), może takie rozwiązanie Cię zainteresuje icon_rolleyes.gif .
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...