Skocz do zawartości

Prośba o poradę - pierwsze stereo do pomieszczenia ~24m2


Llordus

Recommended Posts

Witam.
Jako świeżo zarejestrowany użytkownik, chciałem wszystkich powitać.

Jednocześnie zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze sprzętu - ma to być mój pierwszy zestaw stereo z prawdziwego zdarzenia.
Niestety, kompletnie nie znam się na sprzęcie, więc nie wiem co faktycznie jest warte uwagi, a gdzie po prostu przepłaci się za logo producenta.

Zacząłem trochę grzebać w sieci, żeby zobaczyć co ewentualnie pozwoli mi zakupić zakładany budżet. Nie doszedłem jeszcze do etapu odsłuchów - najpierw chciałbym wytypować modele sprzętu które następnie mógłbym ze sobą porównać.

Z tego co z opisów wpadło mi najbardziej w oko - to sprzęty Advance Acoustic, ale bez odsłuchów na pewno nie będę tego kupować.

Sprzętem marzeń - najlepszym co faktycznie mogłem dłużej posłuchać - jest posiadany przez znajomego zestaw kolumn Sonus Faber Liuto ze wzmacniaczem Primare - ale to zdecydowanie wykracza poza moje możliwości finansowe, a i pakowanie do mojego małego pokoju takiego sprzętu nie ma chyba większego sensu.


Poniżej zamieszczam odpowiedzi na standardowe pytania, które powinny wyjaśnić czego szukam i w jakich warunkach będę sprzętu użytkować.

1) Ile pieniędzy możemy przeznaczyć na sprzęt?
Max do 12.000 pln.

2) Czy sprzęt ma być nowy, czy używany.
Tylko i wyłącznie nowy.

3) Czy chcemy sprzęt stereo, kino domowe czy sprzęt analogowy
Zestaw stereo. Główne przeznaczenie: słuchanie muzyki. Inne zastosowania (np. filmy) są dodatkiem nie wartym specjalnie uwagi.
Poszukuję kolumn (celuję w podłogowe), wzmacniacza oraz odtwarzacza sieciowego (miło gdyby miał też wbudowany odtwarzacz CD, ale nie jest to koniecznym wymaganiem).

4) Jaki jest sprzęt towarzyszący
Brak.

5) Jaka jest powierzchnia pokoju?
Tak jak na załączonym poniżej schemacie. Sam pokój to ok 16m2, do tego aneks kuchenny - około 8m2.

6) Jakiej muzyki słuchamy