Rav-X Napisano 27 października 2019 Udostępnij Napisano 27 października 2019 Witam. Potrzebuję solidnej pomocy w rozwiązaniu problemu, bo już w żaden znany mi sposób nie mogę sobię z nim poradzić. Problem polega na tym, że kiedy mam podłączony po HDMI komputer stacjonarny (k.g. AMD Radeon RX480) z amplitunerem (Onkyo TX-NR686), a amplituner z telewizorem (LG 43UJ635V, jedyny obraz dla PC) i ustawię rozdzielczość w Windowsie 10 na 4K (3840x2160) 59/60hz, to obraz w raz z dźwiękiem zanikają na ułamek sekundy w losowych odstępach czasu. Czasami zdarza się, że przy takim zaniku sygnał nie wraca i dopiero pomaga przełączenie np. na AUX i z powrotem na PC. Jest to bardzo irytujące w codziennym korzystaniu, a nie wspominam o graniu w gry. Mam do amplitunera podłączony jeszcze tuner satelitarny Cyfrowego Polsatu i Xboxa One X z ustawieniem na 4K z HDR, i tutaj nie ma żadnego problemu z działaniem. Czynności jakie już zrobiłem bezskutecznie: - aktualizacja systemu i sterowników, - aktualizacja amplitunera, - zamiana i wymiana kabli HDMI (zgodnych z 4K), - ustawienie częstotliwości odświeżania na 50hz, 59hz, 60hz, - ustawienie formatu pikseli (w panelu AMD) na yCbCr 4.4.4 (domyślnie), 4.2.2, 4.2.0, Full RGB, Limited RGB, -wył/wł ARC CEC. Czynności które pomagają, ale mają skutki uboczne: - zmniejszenie rozdzielczości do 1600x900 59hz (przy 60hz obraz zanika) - działa stabilnie, ale rozdzielczość jest niska i wszystko jest jakby rozmazane (nie ostre), - podłączenie PC bezpośrednio z TV i wysyłanie dźwięku przez tv do amplitunera, wszystko po HDMI - obraz idealny w 4K 60hz, bez problemów, minus taki, że telewizor ma tylko podstawowe kodery Dolby Digital i DTS, a zależy mi na Dolby TrueHD/Atmos, DTS HD/X (po to ten amplituner kupiłem). Co może być problemem, że amplituner nie dogaduje się tylko z komputerem, a inne urządzenia działają z nim poprawnie? Proszę o pomoc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 29 października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 października 2019 Tylu znawców, specjalistów, użytkowników i nikt nie może pomóc w rozwiązaniu tego problemu? Czyżby zadanie dla MIT? Starałem się jak najdokładniej opisać sytuację, ale jak potrzeba, to mogę dopisać więcej szczegółów. Znając życie, jak bym nie napisał, że sprawdzałem kable HDMI, to by 50-ciu doradców kazało sprawdzić kable, a tak cisza. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stolarz Napisano 29 października 2019 Udostępnij Napisano 29 października 2019 Z takim nastawieniem do ewentualnego pomocnika to daleko nie zajedziesz. Ja ogólnie to pewien pomysł mam ale patrząc na ten sarkazm nie jestem pewien czy chcę się tym pomysłem podzielić. Znając życie pewnie znowu w podobnym tonie odpiszesz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 29 października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 października 2019 @Stolarz Cześć. Spokojnie, nastawienie jest pozytywne, a sarkazm na pobudzenie do życia, bo od niedzieli ani żywej duszy, a tu "Wszystkich Świętych" się zbliża :). Dobra, kończę z tym "śmieszkowaniem". Proszę, jak masz jakiś dobry pomysł na rozwiązanie problemu z moim sprzętem to chętnie sprawdzę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anderg Napisano 31 października 2019 Udostępnij Napisano 31 października 2019 (edytowany) Też mam ten problem mam rtx 2060 podłączonego do onkyo 656. Mam zaniki obrazu 1 sek. rzadko z 4,5 razy w ciągu dnia.Wszytko wskazuje że to wina kabla hdmi (zanik napięcia,słabo ekranowany czy coś ) ,gdy podłączyłem stary kabel z biedronki hehe to masakra cały ekran migał. Czekam na nowy przewód zamówilem troche droższy. Edytowano 31 października 2019 przez anderg Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 31 października 2019 Udostępnij Napisano 31 października 2019 Właśnie, jakiego typu kabli używacie ? Oczywiście rozumiem niechęć do kabli HDMI po tysiące. Ale jeżeli sprawdzamy takie po naście złotych to nie możemy eliminować że to właśnie tu leży problem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 31 października 2019 Udostępnij Napisano 31 października 2019 Przy 4K takie problemy bywają jeśli PC nie wyrabia , ew. coś w nim źle się ustawi. Raz kiedyś mi się udało ustawić ,ale żeby potem oglądać normalnie w zwykłym HD trzeba było powracać do innych ustawień. Finalnie zapomniałem jak to wcześniej ustawiałem , 3 dni kombinacji i olałem temat. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anderg Napisano 31 października 2019 Udostępnij Napisano 31 października 2019 (edytowany) Jak miałem tv full hd każdy kabel chodził dobrze ,teraz w 4k hdr, dolby vision trzeba trafić na dobry ,(np nie dało sie 10 bit ,ycbcr 4.2.2 ) na słabszym. Edytowano 31 października 2019 przez anderg Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 31 października 2019 Udostępnij Napisano 31 października 2019 Tematy gdzie na allegro piszą przy kablach za 6zl 4k, HDR, earc, ethernet mijają i mam nadzieję że każdy się orientuje co to jest. Wiem że ogólnie istnieje przeświadczenie że nie trzeba inwestować w HDMI. Bo nie trzeba! Ale jeśli ktoś ma system audio za 5k telewizor za 5k ( co nie jest przecież hi endem) to jednak taki kabel za 80 zł warto kupić żeby mieć święty spokój. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 31 października 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 października 2019 10 godzin temu, S4Home napisał: Właśnie, jakiego typu kabli używacie ? Oczywiście rozumiem niechęć do kabli HDMI po tysiące. Ale jeżeli sprawdzamy takie po naście złotych to nie możemy eliminować że to właśnie tu leży problem. Kable HDMI łączące PC - amplituner i amplituner - TV (są identyczne) faktycznie nie były drogie (ok. 30 zł) i naprawdę nie pamiętam marki, a nigdzie na kablu nie ma logo. Wiem, że jak je kupowałem, to szukałem żeby były pod 4K i takie było oznaczenie na opakowaniu (które wieki temu wylądowało w śmietniku). A tak z "rysopisu" mogę powiedzieć, że są z pozłacanymi końcówkami, w oplocie, z filtrami ferytowymi i mają długość 1,8m. Tak też trochę podejrzewam, że może być to wina kabla HDMI, ale z drugiej strony, jak tym samym kablem podłączam PC z TV nie mam żadnego problemu z obrazem i dźwiękiem. Testowałem tak kilka dni i nic się nie działo, i to przy ustawieniach rozdzielczości 4K (3840x2160) 60hz YCbCr 4.4.4. Rozważam zakup lepszych kabli HDMI od tych co mam, ale z pośród jakich producentów warto wybierać? Mówimy tu o kablach nie mniejszych niż 1,8 m i nie większych niż 3 m (idealnie 2 m), za rozsądne pieniądze,. 9 godzin temu, Kubakk napisał: Przy 4K takie problemy bywają jeśli PC nie wyrabia , ew. coś w nim źle się ustawi. Raz kiedyś mi się udało ustawić ,ale żeby potem oglądać normalnie w zwykłym HD trzeba było powracać do innych ustawień. Finalnie zapomniałem jak to wcześniej ustawiałem , 3 dni kombinacji i olałem temat. Komputer technicznie daje rade do 4K. Tak naprawdę na domyślnych ustawieniach powinien działać poprawnie, ale żadna zmiana ustawień nie pomaga, oprócz zmniejszenia rozdzielczości do 1600x900 z odświeżaniem 59 Hz. Na jakiś czas też olałem ten temat i siedziałem na tej niskiej rozdzielczości, ale, że ostatnio zrobiłem instalacje systemu na nowo, po aktualizowałem wszystkie sterowniki, nawet firmware amplitunera, to postanowiłem uporządkować kwestię z tą rozdzielczością, a jest to jednak duża różnica jakościowa w obrazie. 9 godzin temu, anderg napisał: Jak miałem tv full hd każdy kabel chodził dobrze ,teraz w 4k hdr, dolby vision trzeba trafić na dobry ,(np nie dało sie 10 bit ,ycbcr 4.2.2 ) na słabszym. Dokładnie, też jak miałem TV FullHD to nie miałem tego typu problemów, wszystko działało od ręki. Teraz więcej siedzę grzebiąc w sprzęcie niż cieszyć się komfortowym oglądaniem treści. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 4 listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 listopada 2019 Wypożycz lepszy kabel HDMI. Nie kupuj go bo to może nie być problem w tej kwestii. Ale jeśli takie wypożyczenie sprawdzi się to jesteś w domu. Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 4 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 listopada 2019 @S4HomeNiestety, nie mam od kogo pożyczyć kabla HDMI, bo albo nie chcą rozłączać sprzętów, albo mają starocie z szafy, gorsze od tych co ja mam. Myślę, że faktycznie kupie nowe, solidniejsze kable, na pewno nie zaszkodzi. Jakich producentów kabli warto wziąć pod uwagę w cenie do 100 zł? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 listopada 2019 Myślałem o wypożyczeniu z salonu audio. Nowego kabla HDMI. Nie musisz go kupować w ciemno. Do 100 warto popatrzeć na Lindy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 listopada 2019 @S4HomeAaa spoko, nie przyszło mi to do głowy, bo nie ma u mnie w okolicy takich salonów audio (wieś), a do takiego salonu mam parędziesiąt kilometrów. Właśnie wczoraj zamówiłem dwa kable HDMI LINDY 37872 2m., jutro powinny dotrzeć do mnie. Jak to nie będą kable, to będę rozważał wymianę amplitunera w przyszłym roku, na innego producenta z pominięciem Onkyo i Pioneera, ale to zależy od tego jaki wpływ będą miały te kable. A wolałbym zostawić Onkyo, bo to całkiem fajny amplituner. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 listopada 2019 Daj znać. Jestem ciekaw. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 6 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 listopada 2019 @S4HomeKable podłączyłem i testuję od ponad godziny, na razie nic się nie dzieje, a zazwyczaj w tym czasie co najmniej raz obraz mi zaniknął na starych kablach. Na razie nie chcę przedwcześnie chwalić, napiszę za kilka dni czy faktycznie problem ustał na stałe po zmianie kabli czy też nie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 7 listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 listopada 2019 😎😎😎🤠 Mów mi szeryf Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 9 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 listopada 2019 @S4Home Tak jest szeryfie 😀. Więc tak, dzisiaj leci czwarty dzień po zmianie kabli HDMI, na tą chwilę zero jakichkolwiek problemów z obrazem i dźwiękiem, jest perfekcyjnie. Realnie myślałem, ze to jakiś problem z amplitunerem Onkyo, zwłaszcza, że ta marka ma "smutną" historię ze złączami HDMI, ale jednak ampli nie zawiódł, więc muszę się z nim przeprosić. Dla potomnych, nie bądźcie ignorantami jak ja, jeżeli macie problem z obrazem i dźwiękiem po HDMI, i wiecie, że kupiliście kabel HDMI "pseudo"4K za 30 zł, to powiedzmy, że w 90% jest on temu winny. Sam się przekonałem na własnej skórze, naprawdę czasem warto dołożyć kilka złotych więcej i kupić coś lepszego. Oczywiście nie kupować na "pałę" coś drogiego, bo tandetną "chińszczyznę" też można kupić za grube pieniądze od "Janusza biznesu". Warto poczytać testy, recenzje i opinie użytkowników, naprawdę to dużo pomaga. Oczywiście słuchajcie też porad na forach, zawsze ktoś będzie miał pomysł na rozwiązanie, gdzie samemu się na to nie wpadnie. Z mojej strony polecam kable HDMI LINDY 37872 które rozwiązały mój problem, a kosztują około 80 zł za 2m (+ ewentualny koszt wysyłki). Szczególne podziękowania za zaangażowanie dla @S4Home (co profesjonalizm, to profesjonalizm w pełnej klasie 💪), oraz podziękowania za podjęcie dyskusji dla @Kubakk, @anderg. @Stolarz tym razem się nie udało, coś zaczął, a nie skończył, ale może następnym razem się uda. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stolarz Napisano 9 listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 listopada 2019 Jak ktoś zaczyna z niskiego D to się nie dziw. Mam alergię na arogancję i tego typu podejście do innych ludzi. Co śmieszne do ludzi od których oczekujesz pomocy. Mimo wszystko fajnie, że masz problem rozwiązany. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prasky89 Napisano 10 listopada 2019 Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 (edytowany) Witam podepnę się trochę pod temat , mam tez problem z amplitunerem onkyo 686 , ale u mnie nie mogę załączyć hdr w 4k powyżej 30Hz... kable mam nowe za ok 70 zl( golden line CW-ph-1109-15) , z pudelka wynika ze powinny obsługiwać 4k 60Hz i hdr ... dodam że jak podłącze pc bezpośrednio pod TV to bez problemu wszystko działa w 4k 60Hz i HDR , nawet na starych kablach , czy możliwe ze amp może być wadliwy no bo co innego - kable jeszcze "za słabe" ? Edytowano 10 listopada 2019 przez prasky89 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 10 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 @prasky89 a jaki masz telewizor? Z tego co się orientuję, niektóre starsze telewizory po mimo matrycy 4K nie działały w 60hz, tylko właśnie w 30hz, była to wina starszego typu złącza HDMI. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prasky89 Napisano 10 listopada 2019 Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 LG 65UJ620V LG , no tak tylko że jak podepnę bezpośrednio pod TV to wszystko działa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 10 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 @prasky89 No to TV na pewno obsługuje 4K 60Hz. Wydaje mi się, że te kable co masz to i tak są o wiele lepsze od tych co ja miałem przed zmianą, a osiągałem ustawienia 4K 60Hz ( w FullHD nawet dawało się ustawić 120Hz i to działało) tyle, że miałem losowe zaniki obrazu i dźwięku. Jeszcze pytanie, czy kable łączące TV z amplitunerem i amplituner z komputerem są takie same od Golden Line, czy różne i mogą być różnej jakości? Bo jak któryś jest inny, może jest gorszej jakości i "blokuje" ci odświeżanie. Przychodzą mi do głowy jeszcze takie rozwiązania: 1. Ustaw w TV "HDMI ULTRA HD Deep colour" dla złącza HDMI gdzie masz podłączony komputer. 2. W amplitunerze są dwa złącza wyjściowe HDMI, MAIN i SUB, jeżeli podłączyłeś kabel do SUB to przepnij go do MAIN. W amplitunerze jest też opcja ustawienia HDMI Out, zależnie jak masz domyślnie ustawione, ustaw to na MAIN lub MAIN+SUB (może coś to zmieni). 3. Zobacz czy w PC nie możesz ustawić ręcznie częstotliwości na wyższe niż 30Hz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prasky89 Napisano 10 listopada 2019 Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 Tak mam oba kable takie same TV-AMP i AMP-PC , na Tv na każdym wejściu mam HDMI ULTRA HD załączone , w amplitunerze podłączony pod main ( potem w sumie spróbuje się jeszcze pod sub podłączyć -tak dla pewności ) Co do 3 pkt , to 60 Hz załączę bez problemu , tylko wtedy HDR nie mogę załączyć , po próbie załączenie obraz zgaśnie i się załączy ale suwak nadal będzie na pozycji off , zmienią się trochę kolory pulpitu (jak by bardziej pod HDR ) ale TV nie przechodzi w tryb HDR , z ustawień Nvidia też zablokowany jest na głębia 32bit- YCb..420 -wyjściowa głębia-8bit i zakres tonalny ograniczony , po przejściu na "użyj domyślnych ustawień kolorów" nic się nie zmienia ... panel hdr windows pokazuje: przesyłaj strumieniowo wideo w hdr - nie Wyświetlaj gry i aplikacje w hdr -tak Używaj aplikacji w formacie WCG - tak z Dx diag też niby ok Card name: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce RTX 2080 Ti DAC type: Integrated RAMDAC Device Type: Full Device (POST) Device Problem Code: No Problem Driver Problem Code: Unknown Display Memory: 19203 MB Dedicated Memory: 11048 MB Shared Memory: 8155 MB Current Mode: 4096 x 2160 (32 bit) (60Hz) HDR Support: Supported Display Topology: Internal Display Color Space: DXGI_COLOR_SPACE_RGB_FULL_G22_NONE_P709 Color Primaries: Red(0.659180,0.339844), Green(0.244141,0.669922), Blue(0.129883,0.040039), White Point(0.312500,0.329102) Display Luminance: Min Luminance = 0.010000, Max Luminance = 1499.000000, MaxFullFrameLuminance = 799.000000 Monitor Name: Generic PnP Monitor Monitor Model: AV Receiver Monitor Id: ONK1260 Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz) Output Type: HDMI Monitor Capabilities: HDR Supported (BT2020RGB BT2020YCC Eotf2084Supported ) Display Pixel Format: DISPLAYCONFIG_PIXELFORMAT_32BPP Advanced Color: AdvancedColorSupported No już mi ręce opadają , już nawet zastanawiam się żeby kupić i sprawdzić jakiś kabel HDMI 2.1 .... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rav-X Napisano 10 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 listopada 2019 Hmm, jak przełączam na HDR w Win10 to kolorystyka obrazu też mi się zmienia/ła na tych i tamtych kablach HDMI, albo to normalne, albo telewizory LG z tego przedziału cenowego mają problem z rozpoznaniem HDR z PC (gdzieś w trafiłem na taką opinię, że niektóre TV mają problem z wykryciem HDR z PC, albo PC nie potrafi tego poprawnie wyświetlić, ale niby nie zawsze tak jest). Może jeszcze poczytaj po forach czy użytkownicy kart NVIDII nie mieli podobnych problemów, może to kwestia jeszcze sterowników, albo "głębszej" konfiguracji ustawień karty. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.