Piotr Sonido Napisano 23 listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 listopada 2022 Czyli jednak TV a nie amplituner. No to dobrze wiedzieć i dobrze dla Ciebie. Bo łatwiej o serwis TV Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 23 listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 listopada 2022 Te nowe wersje aplikacji po prostu nie wyrabiają na ten maszynie i nic tu Sony nie poradzi. Możesz sobie co nawyżej zmienić DD+ na DD, pewnie wtedy nie będzie zrywać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 23 listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 listopada 2022 Albo kup przystawkę jak Apple TV czy Nvidia Shield, wtedy dodatkowo będziesz miał więcej funkcjonalności. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 22 godziny temu, przemeklbn napisał: Albo kup przystawkę jak Apple TV czy Nvidia Shield, wtedy dodatkowo będziesz miał więcej funkcjonalności. Jestem tego samego zdania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 Cześć, Dzięki za zaangażowanie w temat, Nie jestem pewien na 100%, ale chyba dokonałem odkrycia tego problemu. Podłączyłem TV do Internetu przez kabel LAN i przerywanie ustąpiło. Tłumaczyło by to nieprzerywanie np. na Netflixie, który ma lepiej zoptymalizowaną aplikacje niż np. Disney +. Bardzo nieoczywiste jest to, że nie wystąpiło u mnie kiedykolwiek, nawet najmniejsze przycięcie. Mam internet światłowodowy 750 mb/s i Router ASUS Rog Rapture GT-AX11000. W pomieszczeniu, w którym znajduję się telewizor mierzyłem około 300 mb/s na wi fi. Najprawdopodobniej, karta sieciowa w telewizorze Sony pozostawia wiele do życzenia, a dźwięk Dolby Digital + potrzebuje znacznie większych przesyłów. Muszę w takim razie zaprojektować transport kabla do pokoju, w którym znajduje się telewizor. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 (edytowany) 12 minut temu, 777Albert777 napisał: Najprawdopodobniej, karta sieciowa w telewizorze Sony pozostawia wiele do życzenia, a dźwięk Dolby Digital + potrzebuje znacznie większych przesyłów. Muszę w takim razie zaprojektować transport kabla do pokoju, w którym znajduje się telewizor. Karta sieciowa w TV ma 100 mb/s, więc bardziej chodzi tu o opóźnienia. Transfer samego audio w DD+ to jest mniej niż 1mbit/s. Ja spotkałem się z podobnym przypadkiem, żeby nie powiedzieć identycznym (tylko model TV inny) i po kablu problem się utrzymywał. Edytowano 24 listopada 2022 przez przemeklbn 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 23 godziny temu, przemeklbn napisał: Te nowe wersje aplikacji po prostu nie wyrabiają na ten maszynie i nic tu Sony nie poradzi. Możesz sobie co najwyżej zmienić DD+ na DD, pewnie wtedy nie będzie zrywać. U mnie na ustawieniu na TV DD, dźwięk dalej zrywa, nic to nie zmienia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMarek Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 Czy zastosowanie takiego adaptera zwiększającego prędkość internetu do TV, nie byłoby rozwiązaniem na trapiące Was problemy? https://www.amazon.pl/gp/product/B00BBD7NFU/ref=ox_sc_act_title_3?smid=A2HI77ZYQGGRR3&psc=1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 W nowszych Sony z BRAVIA CORE by korzystać z maksymalnej jakości VOD, zalecają połączenie bezprzewodowe. Swoją drogą to najlepszej jakości stream jaki jest dostępny w Polsce. Cytat Elementem platformy BRAVIA CORE jest technologia Pure Stream™ do strumieniowej transmisji z prędkością 30–80 Mb/s. Do korzystania z Pure Stream™ z prędkością 30 Mb/s konieczne jest łącze internetowe o prędkości nie mniejszej niż 43 Mb/s. Do uzyskania najwyższej jakości Pure Stream™ (80 Mb/s) wymagane jest łącze o prędkości co najmniej 115 Mb/s. Aby korzystać z funkcji Pure Stream™ przy 80 Mb/s, trzeba podłączyć telewizor do Internetu przez sieć Wi-Fi (sieć bezprzewodową) zgodną ze standardem IEEE 802.11 n/ac. https://www.sony.pl/electronics/bravia-core 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 24 listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 listopada 2022 1 godzinę temu, 777Albert777 napisał: U mnie na ustawieniu na TV DD, dźwięk dalej zrywa, nic to nie zmienia. Czyli to jednak inny przypadek niż ten z którym miałem do czynienia. Tam na DD nie zrywało, problem był tylko na DD+. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 Cześć, Od mojego wpisu minęło już trochę czasu. Jak zapowiadałem poprowadziłem kabel LAN do salonu i od tamtego momentu nie doświadczyłem efektu przycinania się dźwięku. Z związku z czym uznaje temat za rozwiązany i zakończony. Mam nadzieje, że komuś przyda się ta informacja. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 (edytowany) Jedna sprawa o której być może nie wiesz. Jeśli do sieci WIFI masz podłączonych wiele urządzeń, to prędkość DO WSZYSTKICH będzie ograniczona do najwolniejszego urządzenia w tej sieci. Jeśli więc są problemy z prędkością sieci bezprzewodowej, to w pierwszym kroku należy zapewnić odpowiednią moc do najbardziej oddalonych aktywnych urządzeń stosując reapetery, zrobić rozbudowę mesh itp. Edytowano 6 lutego 2023 przez Butler Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 (edytowany) 3 minuty temu, Butler napisał: Jedna sprawa o której być może nie wiesz. Jeśli do sieci WIFI masz podłączonych wiele urządzeń, to prędkość DO WSZYSTKICH będzie ograniczona do najwolniejszego urządzenia w tej sieci. Jeśli więc są problemy z prędkością sieci bezprzewodowej, to w pierwszym kroku należy zapewnić odpowiednią moc do najbardziej oddalonych aktywnych urządzeń stosując reapetery, zrobić rozbudowę mesh itp. Dawno temu i nieprawda. Edytowano 6 lutego 2023 przez Adam Drzewososki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 No kiedyś tak było Nie każdy ma nowszy sprzęt. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 ASUS Rog Rapture GT-AX11000 - tyle w temacie. To jest router który kosztuje połowę ceny przyzwoitego amplitunera Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 6 lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 lutego 2023 @Adam Drzewososki Hehe, nieźle wygląda. W domu używam od kilku lat FRITZ!Box 7590, dodatkowo w odległych miejscach podpięte na skrętce 2x AVM FRITZ!Repeater 2400 i pracują mesh. Super sprawa, w końcu mam wszędzie zasięg nawet 5GHz. Nie ma problemu z siecią, ale fakt że wszystko co mogę mam na kablu, a za sprawy typu Smart Home mam Tuya, a ona ma oddzielne radio. Z tego co wiem wolniejsze, ale z dużo większym zasięgiem niż typowe WIFI. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 1 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 1 kwietnia 2023 Odświeżam temat. Dekoder N-ki podłączony optykiem do Yamahy RX-A3030. Dźwięk się wyłącza na pół sekundy w nieregularnych odstępach czasu. Dzieje się tak wyłącznie gdy dźwięk jest DD+. Na normalnym DD jest ok. @lolekdrugi wiesz może co się dzieje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ststek Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 (edytowany) Optyk nie wyrabia przy DD+, tu potrzeba ARC. Edytowano 2 kwietnia 2023 przez Ststek Powielenie tekstu Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 2 godziny temu, Ststek napisał: Optyk nie wyrabia przy DD+, tu potrzeba ARC. Dzięki , zmienię podłączenia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 8 minut temu, tomek4446 napisał: Dzięki , zmienię podłączenia. tak jak napisał @Ststek tylko pamiętaj, aby stosować kable hdmi z certyfikatem. I to nie jest tak, że kabel za 300,- jest lepszy od tego za 40,- Wklejałem już tutaj linka do testów. Kabel ma mieć certyfikat HDMI jak tego nie ma to jest do kosza. Wyjątkiem są kable o długościach przekraczających te opisane w standardzie. Tutaj już trzeba szukać. Jednak kable do 3m bez problemu idzie kupić z certyfikatami które potwierdzamy na stronie hdmi.org. Nie przepłacamy za kable, lepszy kabel hdmi nic nie daje jeżeli tańszy ma certyfikat i nie został uszkodzony. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 8 godzin temu, lolekdrugi napisał: tylko pamiętaj, aby stosować kable hdmi z certyfikatem. Opiszę w skrócie mój dzisiejszy dzień. Wypiąłem optyka z dekodera i amp. KD i się zaczęło Podłączyłem dekoder z amp. KD kabelkiem HDMI , drugim HDMI wyjście ARC amplitunera z wejściem ARC TV. Zmieniłem wejście dźwięku , ustawienia sceny w amplitunerze , włączyłem CEC wszędzie gdzie się dało i inne takie. Od nowa zmieniłem ustawienia funkcji " watch Tv " w pilocie Logitecha i ..... Zniknął mi obraz 4k , ale to akurat mam gdzieś , bo mam jeden kanał który nadaje w tym formacie i i tak go nie oglądam TV , drkoder i amp. przestał się włączać za pośrednictwem Logitecha . Jak już po godzinie resetowania wszystkiego coś z czymś zaczęło się porozumiewać, to przestało się wyświetlać menu dekodera na TV. Ale za to mogłem już po szóstym naciśnięciu pilota od amp. włączyć i wyłączyć system. Logitech mimo szesnastu resetów huba i samego pilota uparł się , że nie będzie gadał z dekoderem n-ki i o zmianie kanałów z głównego ekranu mogłem zapomnieć. O dziwo , gdy przełączyłem Logitecha na dekoder / bez " watch TV " to wszystko śmigało po za wyłączaniem. Za stary jestem na to. Ten świat przestał być normalny. Mam dziwne wrażenie , że ludziska sami komplikują sobie życie. Jestem uparty , wrócę do tematu , a na razie oglądam po staremu. Użyte kable : https://www.ebay.pl/itm/223893696354?var=0&norover=1&mkevt=1&mkrid=4908-166454-595607-3&mkcid=2&mkscid=101&itemid=v1|223893696354|0&targetid=1904084615745&device=c&mktype=pla&googleloc=9067409&poi=&campaignid=19035619614&mkgroupid=144251530255&rlsatarget=pla-1904084615745&abcId=&merchantid=694320093&gclid=Cj0KCQjwz6ShBhCMARIsAH9A0qUZs-03k33HuPstnS911kdogDGvhE_sAhheMfpiCsnVP2RcEW8if1caAuqVEALw_wcB https://m.sklep.rms.pl/monkey-cable-mct3-concept-kabel-hdmi-2-0-2-1-ultra-high-speed-4k-8k-10k-48gbps-ethernet-3m 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 (edytowany) 14 minut temu, tomek4446 napisał: Za stary jestem na to. Ten świat przestał być normalny. Mam dziwne wrażenie , że ludziska sami komplikują sobie życie. niestety to jest wina firm dostarczających treści. Zamiast robić rzeczy prosto to przez ich wymysły tylko komplikowane są rzeczy. Dodajmy do tego, że producenci TV i amplitunerów jak widać nie chcą ze sobą współpracować i ani myślą o użytkownikach tylko wszystko po najmniejszej linii oporu. Bo według nich, masz korzystać z pilota od TV bo TV ma sterować wszystkim i basta. Taka ot krótkowzroczność. Wracając do tematu, TV łączysz z amplitunerem za pomocą jednego kabla HDMI. Do TV wpinasz go do wejścia opisanego jako ARC i w amplitunerze do wyjścia opisanego jako ARC. Następnie w TV i w amplitunerze włączasz HDMI-CEC. Tutaj pierwszy dowcip bo często producenci TV nie nazywają tego HDMI-CEC tylko sobie swoje nazwy wymyślaja jak VieraLink, SimpleLink, AnyNet itp itd. Mam na to swoją teorię ale to nie temat o tym. Dalej wyłączasz w TV i w amplitunerze opcję synchronizacji zasilania tudzież taką która nazywa się podobnie jak np sterowanie włączaniem urządzeń. Ma zostać tylko obsługa dźwięku czyli ARC. Ty masz yamahę zatem: HDMI Control: HDMI Control -> ON, TV Audio Input -> Tutaj ustawiasz gdzie masz wpiętego optyka z TV w sytuacji gdybyś z ARC nie korzystał ARC -> ON Standaby SYNC -> OFF HDMI Audio Output: tutaj powinno być wszystko wyszarzone. U mnie tak jest i zarazem HDMI OUT1 pokazuje ustawienie jako Control Sync. Teraz tak, pomimo takich ustawień, nadal możesz mieć problem z pilotem Logitecha. Tutaj winny będzie amplituner oraz TV i ich implementacja HDMI która będzie robić wszystko przeciwko Tobie. Ja osobiście się poddałem i nie korzystam z makr (mam pilota innej firmy) bo się tego po prostu nie da ogarnąć. Trzeba ręcznie włączać TV a potem amplituner albo na odwrót. Dodatkowo u mnie nie da się w TV przestawić by domyślnie korzystał z optyka (wtedy problem hdmi by zniknął), po prostu jak TV "wykrył" że jest CEC to wymusza tę opcje i nic nie jestem w stanie zrobić. 14 minut temu, tomek4446 napisał: Użyte kable : nigdy nie zrozumiem w jakim celu ludzie kupują tak drogie kable które nic nie wnoszą, podczas gdy za ułamek tej ceny można mieć również dobre kable które spełniają wszystkie normy i parametry. Inna sprawa, że na stronie RMS jest wzmianka o tym, że producent jest jako HDMI Associate, ale w opisie nie ma słowa o tym, że ów kabel posiada certyfikat. Jest tylko napisane: Cytat produkowane są z zachowaniem rygorystycznych norm i certyfikatów. Edytowano 2 kwietnia 2023 przez lolekdrugi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 28 minut temu, lolekdrugi napisał: HDMI Control: HDMI Control -> ON, TV Audio Input -> Tutaj ustawiasz gdzie masz wpiętego optyka z TV w sytuacji gdybyś z ARC nie korzystał ARC -> ON Standaby SYNC -> OFF Tak mam tzn. nie jestem pewien czy mam wyłączone Standbay. 29 minut temu, lolekdrugi napisał: HDMI Audio Output: tutaj powinno być wszystko wyszarzone. U mnie tak jest i zarazem HDMI OUT1 pokazuje ustawienie jako Control Sync. Tutaj książkowo 30 minut temu, lolekdrugi napisał: Teraz tak, pomimo takich ustawień, nadal możesz mieć problem z pilotem Logitecha. Jak ma optyka dekoder - amplituner Logitech działa. 31 minut temu, lolekdrugi napisał: Tutaj winny będzie amplituner oraz TV i ich implementacja HDMI która będzie robić wszystko przeciwko Tobie. Z tymi dwoma dałem sobie radę , zbuntował się dekoder n-ki. W dodatku Logitech usunął mi wszystkie kanały z menu , musiałem pobrać na nowo i od początku wywalać TVP , TVP Info, ....... Zastanawiam się czy nie powinienem wyłączyć w dekoderze funkcji " sterowania telewizorem " ? Nie miałem nigdy podłączonego TV z amp. optykiem , czy sygnał nie jest wówczas stereo ? 40 minut temu, lolekdrugi napisał: nigdy nie zrozumiem w jakim celu ludzie kupują tak drogie kable które nic nie wnoszą, podczas gdy za ułamek tej ceny można mieć również dobre kable Mam jeszcze trzy Lindy A wiesz czemu ? To od czasu jak wywaliłem do kosza kilka kabli Hamy z marketów. W dwóch wysiadł dźwięk , w dwóch po wyjęciu kabli z gniazda blaszka oddzieliła się od obudowy wtyku. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 1 minutę temu, tomek4446 napisał: Nie miałem nigdy podłączonego TV z amp. optykiem , czy sygnał nie jest wówczas stereo ? nie, dlaczego? Chyba, że wymusiłeś. 1 minutę temu, tomek4446 napisał: A wiesz czemu ? To od czasu jak wywaliłem do kosza kilka kabli Hamy z marketów. W dwóch wysiadł dźwięk , w dwóch po wyjęciu kabli z gniazda blaszka oddzieliła się od obudowy wtyku Też wywaliłem kiepskie kable. Ale nadal nie widzę sensu kupować tak drogich. Szukam z certyfikatem i tyle. Kosztują grosze i muszą działać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 4 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2023 Dnia 24.11.2022 o 09:27, MMarek napisał: Czy zastosowanie takiego adaptera zwiększającego prędkość internetu do TV, nie byłoby rozwiązaniem na trapiące Was problemy? https://www.amazon.pl/gp/product/B00BBD7NFU/ref=ox_sc_act_title_3?smid=A2HI77ZYQGGRR3&psc=1 Mam podobny wpięty do LG 65C11 i prędkość mam 250Mb/s tak jak mam łącze. Bo karta LAN w TV ma tylko 100MB/s. Z tego co kojarzę, to po USB 2.0 można wyciągnąć do 480Mb/s. Połączenie po kablu zawsze będzie stabilniejsze. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.