Skocz do zawartości

Nowe płyty winylowe


Recommended Posts

ChatGPT jednak się przydaje. Nie potrafiłem namierzyć adresu e-mail do Decca Classic po prostu nie ma na stronie. Ale zapytany ChatGPT wyszeptał co wiedział i zdradzony przez niego adres okazał się być prawidłowy, działający i przyjmują tam zgłoszenia problemów jak mój.

Problem dotyczy albumu i tego co opisywałem 9 marca w tym wątku.

Obiecali się skontaktować po przyjrzeniu się problemowi.

Mam cichą nadzieję, ponieważ Decca - marka, była dla mnie zawsze wyznacznikiem jakości nagrań i wydań płyt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam.

Odnośnie krzywych płyt, kilka już zwróciłem, takiej krzywej by zaczepiała o wkładkę nie miałem. Mam Decca Gold V wkładkę i jest to nisko zawieszona wkładka. Odnośnie kolorowych nośników, mam Buddy Guy płytę tłoczoną na biało niebieskim winylu, słyszę przejście między kolorami na płycie. Koszmar. Muzyka składa się z niuansów, ale twórcy a nie nośnika. Zwykle nie kupuję kolorowych tłoczeń. Ostatnio musiałem kupić żółte tłoczenie mojego lubianego Jacob Gurevitch-a i klapa, szumi .Tytuł Yellow Spaceship i stąd kolor masy. Teraz kupię CD a nie kolorowy winyl. Ogólnie jak kupuję na lokalnym rynku (polskim) , wszystkie płyty z tłoczni w  Skale sprawdzam. Mają kiepską kontrolę jakości. Winyle słucham od ,,wieków,, , jak mogę to kupuję tłoczenia Japońskie. Świetna realizacja, opakowane super a koszulki na płytę genialne. Mam dwie edycja Santana - Caravanserai , jedną europejską, drugą japońską. Na wydanie Jp. nie mogę złego słowa powiedzieć, cykady są genialne. Edycja europejska zdecydowanie gorzej. Odnośnie gramofonów, kocham tą technikę. mam ich sześć z różnymi wkładkami. Muzykę poważną słucham na Ortofonie SPU z 12 calowym ramieniem , jazz i małe składy na Denonie 110 A z 9 calowym ramieniem. Mocniejszą muzę na ZYX 100 Blum . Decca Gold do starszych płyt, również w tłoczeniu Decca. Dawno już nie słuchałem Ellaca , niestety mój Revox jest tak trudny do wymiany wkładki, że muszę znowu znaleźć dobrego Ellaca do niego. Każda wkładka to inne brzmienie, poziom szumów, inna odporność na zużycie płyty. Winyl przeżywa drugie życie, ale o ile w dziedzinie wkładek postęp jest ogromny, w tyle pozostała jakość napędów. Zwykle są to wydmuszki z PDF-u. Kiepskie silniki i ramiona. Wszystkie moje napędy to lata 80-te do 90-tych. Jedynie jeden Technics 1200 jest młodszy. Za najlepsze uważam Micro Seiki, mam BL 101L i BL 91. Świetne łożyska i ciężkie talerze. Ramiona , nie spotkałem lepszych jak SME.

Pozdrawiam miłośników winyla.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam dwie kolorowe płyty i jedną z pięknym obrazkiem "pocztówkę dźwiękową" na 45 obr/min. Pierwsza, lekko mleczna, prawie przeźroczysta, gra jak płyta czarna. Różnice są niezauważalne. Druga niebieska, lekko przeźroczysta już wyraźnie szumi. Trzecia, ta z pięknym obrazkiem tak naprawdę nadaje się do oprawienia w ramki i powieszenia na ścianie. Szumi niesamowicie.

Zupełnie nie wiem jak to uszeregować i z czym powiązać szumy nośnika. Pomiędzy szumiącą płytą z pięknym obrazkiem, a prawie przeźroczystą, plasuje się prawie nieprzeźroczysta niebieska płyta. Najlepszą, pierwszą z wymienionych "kolorowych" płyt jest Oxygene 3 Jean Michela Jarre. Może ranga powoduje użycie tworzywa o lepszych parametrach?

Po tych doświadczeniach, dla cennych i istotnych nagrań unikam kupowania płyt kolorowych, szkoda pieniędzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nowa??? Te płyty mają sporo lat. Od kiedy pamiętam (a moja pamięć dotycząca płyt winylowych sięga początku lat 70 ub wieku) to takie płyty były. 

1 godzinę temu, misiekx napisał:

Dlatego chyba przez sentyment, dla mnie najlepsza. 

Dla mnie najlepszą jest Misplaced Childohood, choć ta też nienajgorsza. Szczególnie utwór tytułowy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2023 o 08:14, Jakiś tam napisał:

Witam.

Odnośnie krzywych płyt, kilka już zwróciłem, takiej krzywej by zaczepiała o wkładkę nie miałem. Mam Decca Gold V wkładkę i jest to nisko zawieszona wkładka. Odnośnie kolorowych nośników, mam Buddy Guy płytę tłoczoną na biało niebieskim winylu, słyszę przejście między kolorami na płycie. Koszmar. Muzyka składa się z niuansów, ale twórcy a nie nośnika. Zwykle nie kupuję kolorowych tłoczeń. Ostatnio musiałem kupić żółte tłoczenie mojego lubianego Jacob Gurevitch-a i klapa, szumi .Tytuł Yellow Spaceship i stąd kolor masy. Teraz kupię CD a nie kolorowy winyl. Ogólnie jak kupuję na lokalnym rynku (polskim) , wszystkie płyty z tłoczni w  Skale sprawdzam. Mają kiepską kontrolę jakości. Winyle słucham od ,,wieków,, , jak mogę to kupuję tłoczenia Japońskie. Świetna realizacja, opakowane super a koszulki na płytę genialne. Mam dwie edycja Santana - Caravanserai , jedną europejską, drugą japońską. Na wydanie Jp. nie mogę złego słowa powiedzieć, cykady są genialne. Edycja europejska zdecydowanie gorzej. Odnośnie gramofonów, kocham tą technikę. mam ich sześć z różnymi wkładkami. Muzykę poważną słucham na Ortofonie SPU z 12 calowym ramieniem , jazz i małe składy na Denonie 110 A z 9 calowym ramieniem. Mocniejszą muzę na ZYX 100 Blum . Decca Gold do starszych płyt, również w tłoczeniu Decca. Dawno już nie słuchałem Ellaca , niestety mój Revox jest tak trudny do wymiany wkładki, że muszę znowu znaleźć dobrego Ellaca do niego. Każda wkładka to inne brzmienie, poziom szumów, inna odporność na zużycie płyty. Winyl przeżywa drugie życie, ale o ile w dziedzinie wkładek postęp jest ogromny, w tyle pozostała jakość napędów. Zwykle są to wydmuszki z PDF-u. Kiepskie silniki i ramiona. Wszystkie moje napędy to lata 80-te do 90-tych. Jedynie jeden Technics 1200 jest młodszy. Za najlepsze uważam Micro Seiki, mam BL 101L i BL 91. Świetne łożyska i ciężkie talerze. Ramiona , nie spotkałem lepszych jak SME.

Pozdrawiam miłośników winyla.

A ja nie mam żadnego i zazdroszczę. Oczywiście to zdrowa zazdrość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Dnia 6.11.2023 o 18:19, Rega napisał:

A mój ,,obrazek,, gra nienajgorzej, choć trzasków mu nie brakuje. Tęczowa jest lepsza jakościowo. 

 

IMG_20211001_175916.jpg.16a99dc13eb9897c6666bcee76b8d1aa.jpg

20180703_090615.jpg

Pierwsza jest ładnym elementem dekoracyjnym, raczej nie do słuchania. "Pocztówki dźwiekowe" bardzo szumią. To główna ich wada wynikająca z użytego tworzywa.

Druga przypomina efekt zeszklenia płyt przy nieprawidłowym przechowywaniu.

Edytowano przez Highlander_now
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Highlander_now - to nie jest efekt ,,zeszklenia,,. To zamierzony efekt. Pewna partia płyt celowo została tak wyprodukowana. Po drugiej stronie tego egzemplarza znajduje się podobny efekt, jednakże o innym kształcie🙂.

Natomiast płyta Marilion - zdaję sobie sprawę, że płyta wytłoczona na normalnym (czarnym) nośniku jest bardziej trwała i mniej podatna na uszkodzenia mechaniczne związane z normalnym uzytkowaniem.. A poza tym mam też tę płyte na CD. Jesli chcę posłuchac bez trzasków to gra właśnie CD. Tę traktuję bardziej jako ozdobę (dzięki @sonique), bo z takimi efektami wizualnymi mam tylko dwie.

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rega napisał:

@Highlander_now - to nie jest efekt ,,zeszklenia,,. To zamierzony efekt. Pewna partia płyt celowo została tak wyprodukowana. Po drugiej stronie tego egzemplarza znajduje się podobny efekt, jednakże o innym kształcie🙂.

Natomiast płyta Marilion - zdaję sobie sprawę, że płyta wytłoczona na normalnym (czarnym) nośniku jest bardziej trwała i mniej podatna na uszkodzenia mechaniczne związane z normalnym uzytkowaniem.. A poza tym mam też tę płyte na CD. Jesli chcę posłuchac bez trzasków to gra właśnie CD. Tę traktuję bardziej jako ozdobę (dzięki @sonique), bo z takimi efektami wizualnymi mam tylko dwie.

Wiem, że to nie efekt zeszklenie lecz jak napisałem, przypomina go i nie wiem, bo nie mam takiej płyty, czy nie daje podobnego efektu co zeszklenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Highlander_now napisał:

czy nie daje podobnego efektu co zeszklenie.

Przy odtwarzaniu nie ma zadnych zakłóceń. No, ale to raczej jako ciekawostka. Ogólnie płyta nie należy do moich ulubionych i słuchałem jej zaledwie 2-3 razy. Wolę te

PS Pocztówek dźwiękowych nie posiadam. Wyrosłem z nich w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych z powodu prezentowanej jakości.

 

20201107_165815.jpg

20201206_165708 (2).jpg

20210225_122916.jpg

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2023 o 16:04, MarcKrawczyk napisał:

Bo czarne grają lepiej, ja mam od 4 lat teac 350 i dalej trzyma obroty….

a tak na poważnie, to nie widzę spadku jakości w zależności od koloru płyty, ale co ja tam słyszę…

386A5F80-7CAA-4798-AF63-FE0B91D92499.jpeg

Przygotowałem pliczek na którym są nagrane przerwy między utworami z płyt z 1973 roku, 2013 roku (czarna) i z 2022 roku (kolorowa). Słychać wyraźnie różnice.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...