Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam. Nie jestem znawca tematu, ale oddałem aktywne głośniki firmy Klipsch R41pm na reklamację. Piszczał aktywny głośnik. Głośniki spędziły ponad miesiąc w serwisie. Otrzymałem odpowiedź że serwis rzeczywiście stwierdził piszczenie ale nie jest to uznane jako wada, gdyż jest to cecha cyfrowego wzmacniacza klasy D. Czy to prawda? 

Napisano (edytowany)

Miałem kilka wzmacniaczy klasy D i żaden nie piszczał. Ewidentnie próbują się wykręcić od odpowiedzialności. Skorzystaj z rekojmi albo napisz im maila ze chcesz nowy sprawny sprzęt bądź zwrot pieniędzy. W przeciwnym razie kierujesz sprawę do UOKIK. Zadziała. Napisz nam co to za sklep.

Edytowano przez Artur Charicki
Napisano (edytowany)

Sklep x-kom. Zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi żądając zwrotu pieniędzy. Po upływie dwóch tygodni dostałem odpowiedź, że nie uznają reklamacji i wysyłają głośniki do autoryzowanego serwisu na dodatkową weryfikację. Minął miesiąc. Wysłałem maila do x-kom, że przez ich opieszałość nie mogę pracować i uczyć się oraz żadam nowych i sprawnych głośników w terminie do 7 dni w przeciwnym wypadku zgłoszę sprawę do UOKiK. Po 5 dniach dostałem odpowiedź. Serwis stwierdził że głośniki piszczą ale nie jest to wada tylko standardowa cecha wzmacniaczy klasy D. Jak je otrzymają i zweryfikują sfinalizują zgłoszenie. 

Edytowano przez Maciej H
Napisano (edytowany)

Ściema mam wzmacniacz klasy D i nic nie piszczy, mam też suba z takim samym wzmacniaczem wbudowanym i nic takiego nie występuje, robią cie............ Zgłaszaj na UOKiK i tyle. 

Edytowano przez ROBIXXX
Błędy
Napisano

Oddałem je do sklepu w ramach rękojmi, ale sklep twierdzi że pisk to cecha wzmacniacza klasy D. Nie chcą wymienić na nowe, nie chcą oddać pieniędzy. Kupione były we październiku ubiegłego roku. Przetrzymują je półtora miesiąca i nie chcą uznać reklamacji. Droga reklamacyjna została wyczerpana gdyż odrzucają wszystkie moje argumenty. 

Napisano

Jednak według firmy X-kom piszczący wzmacniacz w głośnikach Klipsch to normalna cecha i nie stanowi wady. Nie poinformowali mnie przed zakupem o takich "właściwościach" tego wzmacniacza klasy D. Myślę że droga reklamacyjna została wyczerpana i będę zmuszony wkroczyć na drogę sądową... 

Napisano
22 godziny temu, Maciej H napisał:

Oddałem je do sklepu w ramach rękojmi, ale sklep twierdzi że pisk to cecha wzmacniacza klasy D. Nie chcą wymienić na nowe, nie chcą oddać pieniędzy. Kupione były we październiku ubiegłego roku. Przetrzymują je półtora miesiąca i nie chcą uznać reklamacji. Droga reklamacyjna została wyczerpana gdyż odrzucają wszystkie moje argumenty. 

No to sklep do UOKIK. No i oczywiście napisz co to za sklep wmawia takie pierdoły klientowi. Ok XKOM, no to jak na takiego giganta to WSTYD!

12 godzin temu, Mariusz Kopacki napisał:

Zacznij od rzecznika. Sądy to ostateczne sposoby.

Zgadzam się.

Napisano

Zapytałem się firmy X-kom, gdzie przed zakupem mogłem się doszukać informacji o tym że głośniki firmy Klipsch mają wzmacniacze klasy D które piszczą i jest to normalne zjawisko. Otrzymałem dość ciekawą odpowiedź która zamieszczam poniżej. 

 

"opis produktu podchodzi od producenta i nigdy nie zawiera on informacji na temat specyfiki budowy danego produktu i wynikających z niej konsekwencji. Do zapoznania się ze specyfikacją i budową kupowanego sprzętu najlepiej korzystać ze specjalistycznych źródeł jak strony producenckie, recenzje sprzętu lub fora. Niewykluczone, że w pozbyciu się niepożądanego efektu pomoże "wygrzanie" urządzenia, czyli długotrwałe puszczenie z niego dźwięku. "

Dodam że głośniki posiadam od września ubiegłego roku 😉

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Maciej H napisał:

Niewykluczone, że w pozbyciu się niepożądanego efektu pomoże "wygrzanie" urządzenia, czyli długotrwałe puszczenie z niego dźwięku. "

 

Jak dlugo są w ich posiadaniu?

Edytowano przez Chyba Miro 84
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Napisali tak bo to sklep komputerowy przeciez kompletnie nie znają się na audio.

A może napisali tak bo wiedzą jak audiofile wierzą w wygrzewanie. 😉 Pytanie tylko ile jeszcze ma sie ten sprzet według Nich "wygrzać", skoro autor pisze że...

Dnia 9.02.2023 o 09:26, Maciej H napisał:

głośniki posiadam od września ubiegłego roku 😉

😉

 

Rozumiem przez to ze nie stoja w kartonie od tego czasu, tylko normalnie sa eksploatowane.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Gramatyka
Napisano
15 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

A może napisali tak bo wiedzą jak audiofile wierzą w wygrzewanie. 😉 Pytanie tylko ile jeszcze ma sie ten sprzet według Nich "wygrzać", skoro autor pisze że...

Az sie gwarancja / rekojmia skoncza ;)

Napisano
1 godzinę temu, Chyba Miro 84 napisał:

A może napisali tak bo wiedzą jak audiofile wierzą w wygrzewanie. 😉 Pytanie tylko ile jeszcze ma sie ten sprzet według Nich "wygrzać", skoro autor pisze że...

😉

 

Rozumiem przez to ze nie stoja w kartonie od tego czasu, tylko normalnie sa eksploatowane.

Tak były używane non stop, stąd moja decyzja o złożeniu reklamacji ponieważ pisk przeszkadzał mi w nocy podczas odsłuchu. 

Dzisiaj dostałem kolejna odpowiedź od firmy X kom. Zakwestionowałem pisk w wzmacniaczy sugerując się wiedzą użytkowników wypowiadających się w tym temacie. Oto odpowiedź:

"Dzień dobry,

 

opinia nieautoryzowanych serwisów nie jest w żaden sposób wiążąca. Jeśli chce Pan się odwołać od tego zgłoszenia i raz jeszcze przesłać sprzęt na dodatkową weryfikację, proszę o wypełnienie formularza" 

Napisano

Nie jest to rzeczywiście normalna praca, ponieważ coraz więcej pojawia się na rynku urządzeń pracujących w tej klasie i nie mają takich objawów, ale tutaj jeszcze pytanie, czy został wyeliminowany wpływ ewentualnie innych urządzeń z zewnątrz, ponieważ przyczyną takiego stanu mogą być np. wzmacniacze impulsowe pracujące w tym samym obwodzie elektrycznym, zasilacze LED-owe, baterie od laptopów itp. a nawet czasem przy posiadaniu fotowoltaiki tak się zdarzało i kiedyś nam zasugerował jeden z serwisów, że są takie problemy, przepięliśmy urządzenie u znajomego klienta i u niego działał rzeczywiście prawidłowo. Wtedy rzeczywiście zdarza się, że urządzenie buczy lub piszczy i to czasem nawet tak, że słychać to z kilku metrów dalej.

Ale znamy też takie urządzenia, w których była/ jest to wada konstrukcyjna, więc na pewno się nie odważę tutaj wyrokować, bo nie mamy tych kolumn, nie testowaliśmy, nie mniej jednak ciekaw jestem jak się zakończy ta sytuacja, bo sami mieliśmy tak z VW, że facet z serwisu nam powiedział, że samochód zjeżdżający w prawo przy przyspieszaniu to nie jest jego wada tylko cecha, ale nie chciał podpisać oświadczenia, że jak się ktoś zabije i biegły stwierdzi, że była to wina właśnie tej "cechy" to bierze odpowiedzialność na siebie. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...