Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

No, niestety @il Dottore ma chyba racje. Zrobil sie z tej Europy, moze nie skansen, ale cos na ksztalt domu starcow.

Wszystko koncerny przeniosly do innych panstw, kontynentow, gdzie mniej placa pracownikom niz w EU.

Tylko jakos zapomnieli to w cenach pokazac. Bo te wciaz za wszystko sa wysokie, obojetnie kto je wyprodukowal.

Teraz EU to prawie tylko klient, konsument. To sie dobrze nie skonczy.

Ja bym, bedac w rzadzie, obojetnie ktorego panstwa, powiedzial do tych chciwych koncernow tylko tyle, przenosisz produkcje, bo tutaj zysk ktory masz to za malo, ok, albo placisz wiekszy podatek albo tracisz rynek.

Tak powinno to od poczatku byc zorganizowane. Teraz troche za pozno, wszystko prawie przeniesione.

Wolny rynek, wolnym rynkiem, ale jak to ze wszystkim bywa, ludzie potrafia wszystko zepsuc lub w cos zlego obrocic. Chciwosc tym swiatem zawsze rzadzila, ale ostatnie, moze dwie dekady to juz poszlo za daleko.

Edytowano przez Artur Brol
Napisano
33 minuty temu, Artur Brol napisał:

Chciwosc tym swiatem zawsze rzadzila, ale ostatnie, moze dwie dekady to juz poszlo za daleko.

Amen! 

Jedyne czego nie należy przenosić do Europy to poseł Sterczewski. Niech już w tym Izraelu sobie zostanie! :) 

MSZ powinien wysłać notę Bibiemu, że każdą próbę zwrotu Sterczewskiego Polska potraktuje jako krok wrogi. :) 

Napisano

Polityczno ideologiczny ton szkodzi moim zdaniem temu wątkowi. Będzie zatem tylko o samochodach.

Miałem możliwość przejechać łącznie prawie 500 kilometrów nowym BMW X3 20d xDrive. Auto ma same zalety i jedną sporą wadę - a nie jest nią wcale cena…;)

IMG_4194.jpeg.c7b28c22ccbaf25777e9679ac0b2c752.jpeg

IMG_4195.jpeg.b7b1bdd2bb5941f5ba491bd886341899.jpeg

Obcując z nowym X3 rozkoszujemy się klasą premium - co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Bronią się materiały i wykonanie. Bardzo dobry projekt plastyczny wnętrza i moim zdaniem rewelacyjnie narysowana sylwetka. Pierwsza X3-ka, która mi się naprawdę podoba. Fani SUV-ów będą zadowoleni.

A ta jedna jedyna wada? Prowadzenie. W skali 1-10 maksymalnie 3. Tutaj spotkał mnie ogromny zawód bo spodziewałem się czegoś więcej po samochodzie BMW, które słyną z rewelacyjnych właściwości jezdnych. Muszę przyznać, że nawet używana w rodzinie KIA Sportage GT-line na niskoprofilowych 19-kach prowadzi się o oczko lepiej (chociaż wciąż słabo). No nie przekonam się do tych rozbujanych konstrukcji i jeżeli BMW nie może / nie potrafi skonstruować SUVa jeżdżącego w stylu, do którego nas motoryzacja przyzwyczaiła już dawno temu - to chyba nikomu nie uda się już tego dokonać.

Napisano
25 minut temu, sonique napisał:

Polityczno ideologiczny ton szkodzi moim zdaniem temu wątkowi. Będzie zatem tylko o samochodach.

Miałem możliwość przejechać łącznie prawie 500 kilometrów nowym BMW X3 20d xDrive. Auto ma same zalety i jedną sporą wadę - a nie jest nią wcale cena…;)

 

Sonique-masz rację, niestety kilka osób zdecydowanie zbyt często pozwala sobie na polityczne wkręty w przeróżnych wątkach😡 

Co do wady-spodziewałem się że to będą "zęby bobra" więc zaskoczyłeś mnie.

Pozdrawiam 

Napisano (edytowany)
50 minut temu, RoRo napisał:

Co do wady-spodziewałem się że to będą "zęby bobra" więc zaskoczyłeś mnie.

Kiedyś, a dokładnie podczas targów Automechanika we Frankfurcie na początku lat 2000, zupełnie przypadkiem i prawdę mówiąc niezasłużenie, znalazłem się przy jednym stoliku z jednym z designerów Volkswagena. Na pytanie “Gdy rysujesz samochód dzisiaj a on trafia jako gotowy produkt dopiero za kilka ładnych lat do salonów - skąd wiesz co się będzie wtedy ludzom podobało?” - odpowiedział mniej więcej tak: “Nie bardzo się tym interesuję bo to ja decyduję co się ludziom będzie wtedy podobało”. 🙂

Konkludując, po pierwszym szoku, który już od kilku lat za mną, uważam, że „zęby bobra” są rewelacyjne! A szczególnie w serii 4 😉

Edytowano przez sonique
Napisano
13 godzin temu, sonique napisał:

A ta jedna jedyna wada?

Dla mnie przede wszystkim wygląd  - z generacji na generacje coraz bardziej jakiś taki ciapowaty, jak gatunek męski w EU. Mam wrażenie że odkąd budują auta pod gust Azjatów,  to Azjatom coraz mniej się podobają i wybierają swoje...

Pamiętam pierwszą przejażdżke starym X6 - twardy jak wóz drabiniasty, a na zakrętach dramat.

Co do prowadzenia współczesnych suwopodobnych - jeździłem ostatnio Xceed na 18kach. Znakomicie się prowadzi, nie czuć że jest podwyższony.

Napisano
15 godzin temu, sonique napisał:

Nie bardzo się tym interesuję bo to ja decyduję co się ludziom będzie wtedy podobało”. 🙂

No i cała tajemnica dizajnu samochodowego ujawniona w jednym zdaniu 😁

Napisano
18 godzin temu, sonique napisał:

Kiedyś, a dokładnie podczas targów Automechanika we Frankfurcie na początku lat 2000, zupełnie przypadkiem i prawdę mówiąc niezasłużenie, znalazłem się przy jednym stoliku z jednym z designerów Volkswagena. Na pytanie “Gdy rysujesz samochód dzisiaj a on trafia jako gotowy produkt dopiero za kilka ładnych lat do salonów - skąd wiesz co się będzie wtedy ludzom podobało?” - odpowiedział mniej więcej tak: “Nie bardzo się tym interesuję bo to ja decyduję co się ludziom będzie wtedy podobało”. 🙂

A wyszło na to, że jednak kaflate przody Audi.

Napisano
10 godzin temu, Adi777 napisał:

Dla mnie jedyne naprawdę ładne BMW to seria 8.

Pełna zgoda.

Patrząc na to co wypuszcza na ulice BMW, jestem delikatnie mówiąc zniesmaczony. Te auta są dla mnie obleśne. Wiadomo, o gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie to jedne z brzydszych bawarek.

Przeżywam to samo co w chwili wypuszczenia E60/E61 i E65. Choć uczciwie przyznam, że z czasem E60 stała się dla mnie "akceptowalna". To właśnie przejażdżka 530d w automacie, przekonała mnie do przejścia na wysokoprężne 500Nm w automacie, aczkolwiek bez aprobaty dla wyglądu🙂.

E65 to do dzisiaj dla mnie stylistyczny koszmar.

Autentycznie, ogarnia mnie śmiech kiedy mija mnie jakikolwiek nowy X i niezrozumienie dla powodów jego kupna. Serio, szkoda mi że tak zacna marka tak mocno się "pogubiła". Znowu...

Napisano (edytowany)
45 minut temu, Vectorinni napisał:

Patrząc na to co wypuszcza na ulice BMW, jestem delikatnie mówiąc zniesmaczony. Te auta są dla mnie obleśne.

Ciekawa sztuka to dla mnie ta, która wyznacza nowe trendy, zaskakuje, przeciera szlaki, wytrąca ze strefy estetycznego komfortu - a zatem szokuje i uporczywie zapada w pamięć testując naszą zmysłową odporność, wyrobienie i otwartość na nieznane dotąd doznania. Im bardziej świadomie ją kontemplujemy, im więcej uważnego czasu poświęcamy, tym szybciej dojrzewamy do jej bardziej wytrawnego oblicza. Tak jest z muzyką. Malarstwem. Rzeźbą. Do tej ostatniej kategorii zaliczam bryły na kołach zwane samochodami, chociaż ostatnio raczej pasuje nazwać niektóre - wehikułami.

BMW ma ostatnio odwagę a nawet tupet, aby rysować samochody określane jako np. „obleśne”. Wreszcie! Po tylu nijakich latach, których mielizna na krótki moment przerwana została - z korzyścią dla sztuki(!) - przez wizjonerskie (i wówczas też „obleśne”) prace Chrisa Bangle’a. Brawo!:)

Edytowano przez sonique
Napisano (edytowany)

Wszystko OK, tylko ja akurat nie doszukiwałbym się sztuki w "maszynach codziennego użytku" jakimi są samochody. Ot, maszyny który powinny być w miarę użyteczne, bezawaryjne i wyglądać dobrze. Przynajmniej w segmencie, w którym porusza się BMW, bo jak wiadomo, ponad nimi jest "jeszcze więcej" i tak już faktycznie można doszukiwać się namiastki sztuki. 

Bez urazy, ale doszukiwanie się sztuki w klasie co najwyżej Premium jest trochę nie na miejscu. W tej branży można się sztuki doszukiwać we wnętrzu Zondy na ten przykład, a nie w aucie "architekta". 

Sorry, ale tak to widzę. Nie pozycjonowałbym Bawarek w roli pionierów dizajnu i wizjonerów. To co opisałeś to wg. mnie co najwyżej "chybił trafił" trendu czy tam nurtu. " A nuż podejdzie"...🙂

 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim nie ma sensu cytować go w całości
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, sonique napisał:

Ciekawa sztuka to dla mnie ta, która wyznacza nowe trendy, zaskakuje, przeciera szlaki, wytrąca ze strefy estetycznego komfortu - a zatem szokuje i uporczywie zapada w pamięć testując naszą zmysłową odporność, wyrobienie i otwartość na nieznane dotąd doznania.

No nie. Sztuka ma być przede wszystkim piękna i ponadczasowa. 

Jak Katedra Kolońska. 

cologne-cathedral.jpg&scale=both&mode=cr

Jak BMW 7 E38

 

e38.webp

Kontakt z taką sztuką czyni nas po prostu lepszymi ludźmi. Cywilizuje nas. 

A Chris Bangle? Chris Bangle projektował potworki.

Porównywać jego "dzieła" z E38 to jak porównywać Katedrę Kolońską z tym klockiem Dwugodzinnego Prezydenta RP Czaskoskiego, którym zanieczyścił centrum Warszawy. Jakby Pałacu Stalina było mało...

Edytowano przez il Dottore
Napisano

UE wysyła niespójny sygnał: z jednej strony pod przykrywką szeroko rozumianej ekologii zabija motoryzację zmuszając producentów do spełnianie wyśrubowsnych norm emisji CO2 a z drugiej przymyka oko na SUVy, które w zależności od modelu, do przejechania takiego samego dystansu co areodynamiczny odpowiednik ze standardowym nadwoziem, konsumują średnio 10-15% więcej paliwa - tym samym bardziej zanieczyszczając atmosferę. Ani w Ameryce Północnej, ani w Azji czy Australii nikt nie zmusza konsumentów do wątpliwego z punktu ekologii rozwiązania jakim są samochody elektryczne czy hybrydy plug-in.

Aby nie być gołosłownym, UE przygotowała dla przedsiębiorców miłe wejście w rok 2026!

„Nowe limity kosztów uzyskania przychodu zostaną podzielone według rodzaju napędu i poziomu emisji CO₂. Od 2026 roku będą wyglądały następująco:
– 225 tys. zł – pojazdy elektryczne i wodorowe,
– 150 tys. zł – pojazdy niskoemisyjne do 50 g/km CO₂,
– 100 tys. zł – wszystkie inne auta, czyli zdecydowana większość spalinowych i hybrydowych.”

Źródło:  https://biznes.wprost.pl/gospodarka/12081538/nowe-limity-rozliczen-aut-firmowych-od-stycznia-2026-roku.html

Na standardowy samochód osobowy mieliśmy 150tys., a będziemy mieli 100tys.

Kto planuje zakup na firmę, warto się pospieszyć…;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...