Skocz do zawartości

R2R DAC VS DELTA SIGMA


Recommended Posts

26 minut temu, AudioTube napisał:

Metrum Acoustics. Octave i Pavane. Teraz i wtedy nie wgłębiałem się w budowę/topologię.

Z tego, co sprawdziłem na szybko: Pavane to R2R bez OS / filtrów cyfrowych, za to z podziałem sygnału cyfrowego (2 razy po 12 bitów) i późniejszym scalaniem na stopniu analogowym. Czyli w tym wątku jesteś swój chłop. ;)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rafał S napisał:

Zawsze zazdroszczę ludziom, którzy mają fach w ręku. Zrobiłeś sobie sam to (R2R z lampkami w stopniu analogowym), na co ja musiałem wydać sporą kwotę, mimo, że wybrałem kilkuletnią sztukę z rynku wtórnego

To tak jak ja, też zazdroszczę :). Nie jestem aż taki mocny w te klocki, a wlutowanie wielonóżkowej podstawki pod scalaki stresuje mnie mocniej niż wspomniany dentysta i dlatego odpuszczam takie samodzielne, ryzykowne tematy, Sam nie składałem tego od zera, od gołej plytki Pcb tylko ktoś mi to uruchomił a ja już potem swoje drobne upgrade robiłem. Podmienić kilka rezystorów czy kondensatorów to już nieduży problem.

Ten mój R2R to  taki "forumowy DAC" z Audiostereo- zebrane są w nim różne rozwiązania układowe stosowane obecnie i w przeszłości - od AudioNote, Andrea Ciuffoli, "logika" dla no oversamplingu  18bitów i odbiornika CS8414 od Vivaro. Tak w skrócie to myślę że można go przedstawić jako AudioNote 3.x oraz Lampizator. Jak to DIY , na przestrzeni lat po drodze pojawiały się różne ewolucje, dobre rady chłopaków z Audiostereo, dyskusje, korekty , pomysły na zasilanie itd a całość projektu ogarnia niejaki ArturP. Te wszystkie ewolucje  i testy oczywiście miały dać najlepszy efekt brzmieniowy. A ja jesienią ubiegłego roku skorzystałem z tych wszystkich dobrodziejstw i mam to ustrojstwo,

Fajne jest to, że to od ciebie zależy co znajdzie się na płytce PCB. Przykładowo można kupić kość przetwornika AD1865 za 90zł lub tak jak ja za ponad 200zł bo w wysokiej gradacji K. Chłopak, który uruchamiał mi miał ten przetwornik w niższej gradacji i twierdzi że jest słyszalna różnica. Podobnie kondensatory wyjściowe. Można dać tańsze Clarity czy Audyny za 90zl lub miedziany Miflex KFPM za 4 stówy jak u mnie - różnica bardzo wyraźna w graniu. Analog lampowy to projekt SRPP Lampizatora na ulubionych (kiedyś)  jego lampach 6n2p. Facet twierdzi, że taki układ  i z takimi lampami daje świetną synergię brzmienia. No i tu już kwestia gustu. Mi to granie nie podeszło. Owszem, muzykalnie ale trochę to wszystko jakieś zamglone, mało klarowne. Przejście na lampy E88cc czy odpowiedniki 6n23p i "to  jest to". Rezystory konwersji czy katodowe początkowo miałem niskoszumowe Dale/Vishay i niby ok, ale tak troche "szaro"  było. Wymiana na Audionote Tantalum i Niobium oraz węglowe Amtrams i jest banan na buzi. Owszem, za 6 rezystorków dałem prawie 3 stów ale warto, bardzo warto. Barwa, kontur, naturalność - jest po prostu muzyczny spektakl. Temat rzeka. Jak to DIY można zaszaleć i popłynąć z kosztami. Gdy dobierałem sobie kondensator do filtracji anodowej kupowałem różne by wstrzelić się w swój muzyczny gust. Od Monacora za 25zł, poprzez Polnik, Jantzen czy Mundorf na AudioNote Kaisei za blisko 2 stówy skończywszy. Ale zabawa przednia i frajda ogromna.

7 godzin temu, Rafał S napisał:

Żaden R2R nigdy nie pokazał mi tak efektownego (choć może też trochę efekciarskiego) dołu pasma.

Tu  niestety masz chyba rację, bo choćby taki Arcam Irdac z dobrym zasilaniem potrafił naprawdę pokazać mega basisko z kontrolą, sprężystością, wibracjami powietrza. Mój ma bardziej poluzowany bas i nie potrafi tego. Tak więc choć wcześniej nachwaliłem się to uczciwie trzeba przyznać, że są i jakieś drobne minusy i kompromisy,

Edytowano przez Wito76
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Także mam tor słuchawkowy. Wczoraj właśnie 4 utwory metalowe przesłuchałem. 
Ale takiego wylewu hormonalnego/szczęście jak przy „kolumnach” to przy słuchawkach nie znajdę. A robiłem na nie długo. 
Drive i nośność brzmienia w najniższych i niskich rejestrach jest na kolumnach nieporównywalnie lepsza dla mnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, marcinmarcin napisał:

Dla mnie różnica między R2R a DS czy nawet Chordem z technologią pomiędzy jest spora. Zupełnie inna prezentacja muzyki.

Mógł byś rozwinąć , dosłownie przed chwilą rozmawiałem z znajomym który twierdzi że r2r to ciemny zamulony dźwięk nadający się do jazzu i małych składów , pracuje w sklepie z sprzętem i rozmawialiśmy w kontekście Dac Laiv harmony 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, blackromek napisał:

r2r to ciemny zamulony dźwięk nadający się do jazzu i małych składów

Mam daca ze stopki - porównując wprost z Qutestem  to jest bardziej zróżnicowany na basie, trochę przyjemniejszy na górze i robi wrażenie bardziej naturalnego. Nie jest ciemniejszy. Nie zauważam żadnego zamulenia, wręcz przeciwnie - jest więcej niuansów i planktonu w powietrzu. Przestrzeń bardzo podobna. Porównałbym jako kolejny krok po zmianie wzmaka z AB na A (ten sam kierunek).

Słucham też metal i elektronike, dla mnie się sprawdza.

Ale też różne R2R różnie grają

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blackromek Masz w tym wątku 12 stron rozwinięcia. Moim zdaniem taki stereotypowy obraz R2R bierze się z tańszych modeli. Zrobienie dobrego daka w tej technologii wychodzi drożej i poniżej pewnych kwot się to nie udaje. Do pewnej sumy (moim zdaniem kilku tys. zł. wśród nowych produktów sklepowych) D/S wygra. Potem już różnie / kwestia gustu. Sam zostałem przy R2R. :)

Przykłady: Denafrips Ares II grał właśnie takim przyciemnionym dźwiękiem. Denafrips Pontus II czy Gustard R26 już nie. [Edit] Teraz doczytałem, że Ares 12th też już nie gra ciemno.

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Rafał S napisał:

Denafrips Ares II grał właśnie takim przyciemnionym dźwiękiem. Denafrips Pontus II czy Gustard R26 już nie. [Edit] Teraz doczytałem, że Ares 12th też już nie gra ciemno.

Kiedyś porównywaliśmy u kolegi mój Topping D90 i jego Pontus II. Nie było co zbierać z Toppinga, był zamulony, bez życia,  mdły, bas jednostajny. Pontus grał żywo i energicznie. Podobnie teraz odbieram tego Aresa 12.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...