ormats Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Witam. Szukam kolumn w budżecie 20-30 tyś grających neutralnie ewentualnie lekko "ocieplonych" . Scenę mają mieć głęboką i szeroką , nie chcę kolumn grających "na twarz" bardzo angażujących. Metraż ok 25m . Muzyka jakiej słucham to blues , spokojny jazz , vocal house . Preferuje spokojniejsze granie. Wstępnie zainteresowany jestem na Rosso Fiorentino Certaldo s2 jednak nigdzie ich nie ma, żeby posłuchać . Jakieś inne propozycje ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Harbeth 40.2 używki Lub customowe z dużym wooferem i legendarną wstęgą Raala. Znam konstruktora, który się tym zajmuje od 20 lat. Ale inni koledzy na pewno niedługo podadzą wiele innych modeli. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 (edytowany) 30 minut temu, AudioTube napisał: Harbeth 40.2 używki Adam, a ja mam wątpliwości. Owszem, Harbethy to spokojne i lekko ocieplone kolumny. Ale moim zdaniem grają właśnie "na twarz", wypychają do przodu wokale i ogólnie - podkreślają pierwszy plan. Jeśli scena ma być głęboka i lekko cofnięta, to aż się prosi o sprawdzenie Spendorów. Classic 2/3 zmieści się w budżecie razem z firmowymi standami. Ale oczywiście warto też rozważyć Classic 1/2 i rozejrzeć się za używanymi. Osobna sprawa to zgranie ze wzmacniaczem. Nigdy nie słuchałem tego Accu z żadnym ww. modeli. Ogólnie, Harbethy potrzebują szybszego wzmacniacza. Spendory z serii Classic - barwnego. Harbethy wymagają też większego odsunięcia od ścian, szczególnie bocznych. U mnie SHL5+ XD dusiły się w pokoju 19m2. @ormats Rosso Fiorentino to u nas mało popularna marka. Kiedyś kusiły mnie ich monitory, bo podobno dobrze zgrywają się z moją Normą. Jeśli posłuchasz tych Certaldo s2, to koniecznie podziel się wrażeniami. Edytowano 7 grudnia 2023 przez Rafał S 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Miałem Accu e260 z Harbethami 30.2 i to nie było dobre połączenie. Harbethy potrzebują zdecydowanego, dynamicznego wzmacniacza, a Accu serii 2… takim nie jest. Będzie trochę nijako. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Te 40.2 przedostatni wypust, zatem przed XD brzmią najmniej na „twarz” z Harbeth. Nie lubię grania, gdzie akcja zaczyna i kończy się na osi i z przodu. Mam dwa modele, mniejsze. Nie wiem jak te nowe XD. Według mnie blues lubi cieplusio. Ja do tego efektu wkładam odpowiednią lampę do źrodła. Jest gęsto, klimatycznie, nasycone do maksa brzmienie. I zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu. A propo’s jazzu. Tutaj wolę, gdy mi nic poza kolumny nie „wyjeżdża”. Wybrzmienia, pogłosy do przodu, poza tym jak reżyser ustawił tak jest. No nic tutaj chyba nie pomoże. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ormats Napisano 7 grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 28 minut temu, majkel74 napisał: Miałem Accu e260 z Harbethami 30.2 i to nie było dobre połączenie. Harbethy potrzebują zdecydowanego, dynamicznego wzmacniacza, a Accu serii 2… takim nie jest. Będzie trochę nijako. Granie E280 mi się bardziej podobało niż E380 , jest takie bardziej "europejskie" .Wiedziałem , że wybór zawęzi mi zakres kolumn jednak barwa dźwięku wzięła górę nad praktycznością. 41 minut temu, Rafał S napisał: @ormats Rosso Fiorentino to u nas mało popularna marka. Kiedyś kusiły mnie ich monitory, bo podobno dobrze zgrywają się z moją Normą. Jeśli posłuchasz tych Certaldo s2, to koniecznie podziel się wrażeniami. To, że mało popularna to jest dla mnie ich zaleta. W USA parują RF z Normą . Certaldo s2 znam tylko z opisów na amerykańskich forach audio oraz z testów i prezentacji yt . Podobna fajna szetoka i głęboką scena , nie angażujące a relaksujące granie z detalem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K8v8M Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Ujeżdżam aktualnie Fyne Vintage VIII SM i moim zdaniem spełniają te kryteria, którymi się kierujesz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Cześć Znajdzie się kilka ciekawych propozycji, to na pewno. Accu jest bardzo przyjemnym wzmacniaczem, dobrze zgrywa się z wieloma kolumnami. Na pewno rozważyłbym ATC SCM40, chociaż one lubią dostać więcej mocy. Naturalne, szerokie granie. Bardzo ciekawa opcja, na naszym kanale znajdziesz o nich film, podrzucę go na końcu wpisu Poza nimi sprawdziłbym Amphion Argon 7LS, Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Reference, a także bardzo nietypową konstrukcję - Diptyque Audio DP107. Bardzo przyjemne granie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 Witaj, Wzmacniacze tej Japońskiej marki mają lekkie skłonności do rozjaśniania dźwięku, dlatego też nie należałoby dostawiać niczego co doprowadzi do zbyt natarczywego przekazu. PROAC D30RS, https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podlogowe/proac-response-d30rs.html Te kolumny pokażą szeroką scenę, wieloplanowość, szczegółową i plastyczną górę oraz dość mocny i zwarty bas. Proac lubi wydajne, mocne konstrukcje. Oczywiście, dość często jest łączony z wysoko efektywnymi lampami ale w Twoim przypadku byłaby to godna próby propozycja Zapraszamy do naszych salonów na prezentację Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 7 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2023 7 godzin temu, AudioTube napisał: Według mnie blues lubi cieplusio. Adam, moim zdaniem to stereotyp. Blues zwykle sam w sobie ma ciepło. Np. organy Hammonda nie potrzebują podgrzewania, bo ich dźwięk się wtedy rozmazuje i traci wartkość. Z gitarami jest podobnie, choć trzeba dobrze znać ich brzmienie z koncertów, żeby to stwierdzić. 7 godzin temu, AudioTube napisał: I zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu. Tak, bo wiele płyt bluesowych ma komercyjny mastering ze skompresowaną dynamiką. Ale są chlubne wyjątki. Posłuchaj choćby płyt Bruce'a Katza, Roberta Lucasa czy Mighty Sama McClaina nagranych dla Audioquesta. Np.: Bruce Katz Band - "Three Feet Off The Ground". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 (edytowany) 8 godzin temu, AudioTube napisał: Nie lubię grania, gdzie akcja zaczyna i kończy się na osi i z przodu. Mam dwa modele, mniejsze. To nie rób tego: 8 godzin temu, AudioTube napisał: Ja do tego efektu wkładam odpowiednią lampę do źrodła. Jest gęsto, klimatycznie, nasycone do maksa brzmienie. Bo później masz taki efekt: 8 godzin temu, AudioTube napisał: zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu. Gęste i do granic nasycone brzmienie daje m.in. takie efekty. Niekoniecznie to wina masteringu, jakbyś podzielił się takimi mastreami o których piszesz, to chętnie bym sobie posłuchał, czy tak jest jak piszesz. Jakie to nagrania, jakie płyty i wykonawcy, jaka wytwórnia? Edytowano 8 grudnia 2023 przez DiBatonio Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 (edytowany) 4 godziny temu, Rafał S napisał: Posłuchaj choćby płyt Bruce'a Katza, Roberta Lucasa czy Mighty Sama McClaina Dzięki Rafał, będzie słuchane. Długie wieczory, szybko ciemno i cisza. To mi bardzo sprzyja a nowe płyty ucieszą. O realizacjach na osi i przód napiszę w czego słuchamy. Posiadam kilka par kolumn. W jednych/salon mam możliwość regulacji charakterystyki. Na tzw „rynku” nie ma podobnych konstrukcji, a na pewno nie w takiej cenie/30 tys pln. O tym i o możliwościach dostosowania brzmienia poprzez zastosowanie lamp w źródle napiszę w nasze/wasze systemy. W wielu miejscach cząstkowo o tym już wspominałem - chwaliłem się. High fidelity w audio jest dla mnie tematem nie istotnym. Używanym przeważnie na potrzeby targów, sklepów, giełd, gazetek i for. Nie mieszam tego z live. Inne zmysły, doznania, wspomnienia. Edytowano 8 grudnia 2023 przez AudioTube Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 Spendor D7.2 albo łagodniejsze Classic 1/2 Nautilus ci powie Dynaudio Contour ELAC Vela 409 Pro Ac D48R Amphion Argon 7LS Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 46 minut temu, Piotr Sonido napisał: Nautilus ci powie Dynaudio Contour A czy podłogowe Contour 30 / 30i nie mają za dużo basu do 25m2? Bo już podstawkowe 20 / 20i nie skąpią dołu... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 Dnia 7.12.2023 o 22:45, Top Hi-Fi & Video Design napisał: Witaj, Wzmacniacze tej Japońskiej marki mają lekkie skłonności do rozjaśniania dźwięku Czasem się zastanawiam skąd się biorą tego typy opinie… zupełnie niezgodne ze stanem faktycznym. To jakby napisać ze B&W jest znany z ciepła i wycofanej góry. A wzmacniacze Hegla z kwiecistej średnicy. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 3 minuty temu, majkel74 napisał: Czasem się zastanawiam skąd się biorą tego typy opinie… zupełnie niezgodne ze stanem faktycznym. To jakby napisać ze B&W jest znany z ciepła i wycofanej góry. A wzmacniacze Hegla z kwiecistej średnicy. Może dlatego, że każdy z nas słuchał tego sprzętu w różnych konfiguracjach i warunkach akustycznych -Owszem, stare konstrukcje B&W dawały oznaki ocieplenia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 8 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 grudnia 2023 Uhm… i Ty słuchałeś różnych wzmacniaczy Accuphase i wyszło Ci ze rozjaśniają przekaz. Możesz napisać co to były za modele i z jakimi kolumnami uzyskałeś to rozjaśnienie? Ps. Twoja opinia nie odnosiła się do konkretnego zestawienia, tylko ogólnie do wzmacniaczy Accuphase Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ormats Napisano 11 grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło . Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna . Kolumn szukam dalej jednak teraz na spokojnie . 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 11 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 Dnia 7.12.2023 o 13:46, ormats napisał: Scenę mają mieć głęboką i szeroką , nie chcę kolumn grających "na twarz" bardzo angażujących. A czy w tych aspektach uzyskałeś zmiany, które teraz Cię satysfakcjonują? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ormats Napisano 11 grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 (edytowany) 20 minut temu, AudioTube napisał: A czy w tych aspektach uzyskałeś zmiany, które teraz Cię satysfakcjonują? Ja to miałem tylko chciałem , żebym w nowych kolumnach tego nie stracił .Chario są jednak trochę za duże , wymiana wzmacniacza znacząco poprawiła kontrolę dolnych rejestrów . Docelowo będę szukał kolumn z głęboką sceną tylko trochę mniejszych, najlepiej dużych podstawkowych pokroju Epos ES14N lub podobnych gabarytowo , ewentualnie mniejszych podłogówek . Edytowano 11 grudnia 2023 przez ormats Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 11 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 2 godziny temu, ormats napisał: Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło . Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna . Czyli jak pisałem e-280 to jednak mocarzem nie jest Mialem te same „objawy” po wymianie Accu na mocniejszy wzmacniacz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 11 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 @ormats dzięki. Teraz już zrozumiałem. 50tka u mnie więc lepiej to już było😃 A czy głównym powodem zmiany kolumn jest ich gabaryt/wymiary, czy zejście basu/subbasu? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ormats Napisano 11 grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 4 minuty temu, AudioTube napisał: @ormats dzięki. Teraz już zrozumiałem. 50tka u mnie więc lepiej to już było😃 A czy głównym powodem zmiany kolumn jest ich gabaryt/wymiary, czy zejście basu/subbasu? Tak ogólnie to po części z każdego . Chario z odpowiednim wzmacniaczem w większym pomieszczeniu to mogą być kolumny na lata oczywiście pod odpowiedni repertuar muzyczny . No i na żywo wyglądają , jak to moja małżonka powiadziala " jak milion dolarów ". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 11 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 grudnia 2023 Dnia 8.12.2023 o 09:02, Rafał S napisał: A czy podłogowe Contour 30 / 30i nie mają za dużo basu do 25m2? Bo już podstawkowe 20 / 20i nie skąpią dołu... Szczerze nie spotkałem się osobiście nigdy z nadmiarem basu w Dynaudio. 12 godzin temu, ormats napisał: Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło . Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna . Kolumn szukam dalej jednak teraz na spokojnie . A wcześniej nerwowo? Tu zawsze trzeba na spokojnie Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 8 stycznia Udostępnij Napisano 8 stycznia Odgrzewam temat bo też jestem przed zmianą systemu. Jestem nie na czasie w kwestii audio , 35 lat temu zmieniłem sprzęt Unitry na wzmaka Sony 630ESD, który z kolei po odsłuchu szybko przegrał z kretesem z Cambrige Audio A500 ok 30 lat temu. Monitory Acustic Energie100. Wspomagam się subem Pioniera. Przy źródle z CD grało i gra to bardzo dobrze . Pewnie zostawię sobie ten zestaw w małym pokoju, do większego chciałbym jednak sprawić sobie cos bardziej "endowego". Szybki przegląd rynku , stare reminic]scencje i porady znajomych sprawiły że przeglądam oferty zestawów z Accuphase , z opcja wzmaka do 30 -40 tys . Biorę pod uwagę również Luxmana. Wiadomo że bez odsłuchu sie nie obejdzie, problem w tym że dilerzy sprzętu nie mają nieograniczonej oferty, jak maja accuphase, to polecają określone kolumny które stoją na ich półkach w sklepie , ci co maja inne kolumny nie mają accu. Nie chcę się pakować w accuphase bez finalnego sprawdzenia. I stoję w punkcie wyjścia . Wiem że w większości przypadków płaci się za logo, accu może jest najmniej narażone na oszczędności , ale zastanawiam się czy zauważę różnicę przy kupnie wzmaka za 30 tys w porównaniu z wzmakiem za 10-20 tys. Wywalać kasę ot tak , bez sensu. Kwesią zasadnicza są tez odpowiednie kolumny, i tu się podłączam do zapytania Jakie skrzynki nie będą za cienkie dla accuphase . Zastanawiają mnie wszystkie opinie krytykujące brzmienie i ograniczenia accuphase. Czy wybrac E 280 E 380 może faktycznie dopiero 4000 gra ok? od razu napiszę że nie chcę na kolumny wydać więcej niż za wzmaka , Zamierzam słuchać głównie winyli , może jakiś streaming. Temat kolumn dopiero badam , kiedyś słuchałem Proaca, znajomy polecał B&W, AE mnie kiedyś powaliło, może coś z tej firmy z wyższej półki? Dzięki z a jakąkolwiek sugestię . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.