Skocz do zawartości

Kolumny do Accuphase E280 , 20-30 tyś


ormats

Recommended Posts

Witam. Szukam kolumn w budżecie 20-30 tyś grających neutralnie ewentualnie lekko "ocieplonych" . Scenę mają mieć głęboką i szeroką , nie chcę kolumn grających "na twarz" bardzo angażujących.

Metraż ok 25m . Muzyka jakiej słucham to blues , spokojny jazz , vocal house . Preferuje spokojniejsze granie.

Wstępnie zainteresowany jestem na Rosso Fiorentino Certaldo s2 jednak nigdzie ich nie ma, żeby posłuchać . Jakieś inne propozycje ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, AudioTube napisał:

Harbeth 40.2 używki

Adam, a ja mam wątpliwości. :) Owszem, Harbethy to spokojne i lekko ocieplone kolumny. Ale moim zdaniem grają właśnie "na twarz", wypychają do przodu wokale i ogólnie - podkreślają pierwszy plan. Jeśli scena ma być głęboka i lekko cofnięta, to aż się prosi o sprawdzenie Spendorów. Classic 2/3 zmieści się w budżecie razem z firmowymi standami. Ale oczywiście warto też rozważyć Classic 1/2 i rozejrzeć się za używanymi.

Osobna sprawa to zgranie ze wzmacniaczem. Nigdy nie słuchałem tego Accu z żadnym ww. modeli. Ogólnie, Harbethy potrzebują szybszego wzmacniacza. Spendory z serii Classic - barwnego. Harbethy wymagają też większego odsunięcia od ścian, szczególnie bocznych. U mnie SHL5+ XD dusiły się w pokoju 19m2.

@ormats Rosso Fiorentino to u nas mało popularna marka. Kiedyś kusiły mnie ich monitory, bo podobno dobrze zgrywają się z moją Normą. Jeśli posłuchasz tych Certaldo s2, to koniecznie podziel się wrażeniami. :)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 40.2 przedostatni wypust, zatem przed XD brzmią najmniej na „twarz” z Harbeth. 
Nie lubię grania, gdzie akcja zaczyna i kończy się na osi i z przodu. Mam dwa modele, mniejsze.
Nie wiem jak te nowe XD. 


 

Według mnie blues lubi cieplusio. Ja do tego efektu wkładam odpowiednią lampę do źrodła. Jest gęsto, klimatycznie, nasycone do maksa brzmienie.

I zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu.

A propo’s jazzu. Tutaj wolę, gdy mi nic poza kolumny nie „wyjeżdża”. Wybrzmienia, pogłosy do przodu, poza tym jak reżyser ustawił tak jest. No nic tutaj chyba nie pomoże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, majkel74 napisał:

Miałem Accu e260 z Harbethami 30.2 i to nie było dobre połączenie. Harbethy potrzebują zdecydowanego, dynamicznego wzmacniacza, a Accu serii 2… takim nie jest. Będzie trochę nijako.

Granie E280 mi się bardziej podobało niż E380 , jest takie bardziej "europejskie" .Wiedziałem , że wybór zawęzi mi zakres kolumn jednak barwa dźwięku wzięła górę nad praktycznością.

41 minut temu, Rafał S napisał:

 

@ormats Rosso Fiorentino to u nas mało popularna marka. Kiedyś kusiły mnie ich monitory, bo podobno dobrze zgrywają się z moją Normą. Jeśli posłuchasz tych Certaldo s2, to koniecznie podziel się wrażeniami. :)

To, że mało popularna to jest dla mnie ich zaleta. W USA parują RF z Normą . Certaldo s2 znam tylko z opisów na amerykańskich forach audio oraz z testów i prezentacji yt . Podobna fajna szetoka i głęboką scena , nie angażujące a relaksujące granie z detalem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Znajdzie się kilka ciekawych propozycji, to na pewno. Accu jest bardzo przyjemnym wzmacniaczem, dobrze zgrywa się z wieloma kolumnami. 

Na pewno rozważyłbym ATC SCM40, chociaż one lubią dostać więcej mocy. Naturalne, szerokie granie. Bardzo ciekawa opcja, na naszym kanale znajdziesz o nich film, podrzucę go na końcu wpisu :)

Poza nimi sprawdziłbym Amphion Argon 7LS, Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Reference, a także bardzo nietypową konstrukcję - Diptyque Audio DP107. Bardzo przyjemne granie. 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Wzmacniacze tej Japońskiej marki mają lekkie skłonności do rozjaśniania dźwięku, dlatego też nie należałoby dostawiać niczego co doprowadzi do zbyt natarczywego przekazu.

PROAC D30RS, https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podlogowe/proac-response-d30rs.html

Te kolumny pokażą szeroką scenę, wieloplanowość, szczegółową i plastyczną górę oraz dość mocny i zwarty bas. Proac lubi wydajne, mocne konstrukcje. Oczywiście, dość 

często jest łączony z wysoko efektywnymi lampami ale w Twoim przypadku byłaby to godna próby propozycja :)

Zapraszamy do naszych salonów na prezentację :)

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, AudioTube napisał:

Według mnie blues lubi cieplusio.

Adam, moim zdaniem to stereotyp. Blues zwykle sam w sobie ma ciepło. Np. organy Hammonda nie potrzebują podgrzewania, bo ich dźwięk się wtedy rozmazuje i traci wartkość. Z gitarami jest podobnie, choć trzeba dobrze znać ich brzmienie z koncertów, żeby to stwierdzić.

7 godzin temu, AudioTube napisał:

I zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu.

Tak, bo wiele płyt bluesowych ma komercyjny mastering ze skompresowaną dynamiką. Ale są chlubne wyjątki. Posłuchaj choćby płyt Bruce'a Katza, Roberta Lucasa czy Mighty Sama McClaina nagranych dla Audioquesta. Np.: Bruce Katz Band - "Three Feet Off The Ground".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AudioTube napisał:

Nie lubię grania, gdzie akcja zaczyna i kończy się na osi i z przodu. Mam dwa modele, mniejsze.

To nie rób tego:

8 godzin temu, AudioTube napisał:

Ja do tego efektu wkładam odpowiednią lampę do źrodła. Jest gęsto, klimatycznie, nasycone do maksa brzmienie.

Bo później masz taki efekt:

8 godzin temu, AudioTube napisał:

zaobserwowałem/słyszę bardzo często, że mastering jest przeważnie na osi i z przodu.

Gęste i do granic nasycone brzmienie daje m.in. takie efekty.

Niekoniecznie to wina masteringu, jakbyś podzielił się takimi mastreami o których piszesz, to chętnie bym sobie posłuchał,  czy tak jest jak piszesz.

Jakie to nagrania, jakie płyty i wykonawcy, jaka wytwórnia?

Edytowano przez DiBatonio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafał S napisał:

Posłuchaj choćby płyt Bruce'a Katza, Roberta Lucasa czy Mighty Sama McClaina

Dzięki Rafał, będzie słuchane. Długie wieczory, szybko ciemno i cisza. To mi bardzo sprzyja a nowe płyty ucieszą.

O realizacjach na osi i przód napiszę w czego słuchamy.

Posiadam kilka par kolumn. W jednych/salon mam możliwość regulacji  charakterystyki. Na tzw „rynku” nie ma podobnych konstrukcji, a na pewno nie w takiej cenie/30 tys pln. O tym i o możliwościach dostosowania brzmienia poprzez zastosowanie lamp w źródle napiszę w nasze/wasze systemy. W wielu miejscach cząstkowo o tym już wspominałem - chwaliłem się.

High fidelity w audio jest dla mnie tematem nie istotnym. Używanym przeważnie na potrzeby targów, sklepów, giełd, gazetek i for. 

 Nie mieszam tego z live. Inne zmysły, doznania, wspomnienia. 

 

 

 

Edytowano przez AudioTube
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.12.2023 o 22:45, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Witaj,

Wzmacniacze tej Japońskiej marki mają lekkie skłonności do rozjaśniania dźwięku

Czasem się zastanawiam skąd się biorą tego typy opinie… zupełnie niezgodne ze stanem faktycznym.

To jakby napisać ze B&W jest znany z ciepła i wycofanej góry. A wzmacniacze Hegla z kwiecistej średnicy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, majkel74 napisał:

Czasem się zastanawiam skąd się biorą tego typy opinie… zupełnie niezgodne ze stanem faktycznym.

To jakby napisać ze B&W jest znany z ciepła i wycofanej góry. A wzmacniacze Hegla z kwiecistej średnicy.

Może dlatego, że każdy z nas słuchał tego sprzętu w różnych konfiguracjach i warunkach akustycznych

-Owszem, stare konstrukcje B&W dawały oznaki ocieplenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło .

Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna .

Kolumn szukam dalej jednak teraz na spokojnie .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, AudioTube napisał:

A czy w tych aspektach uzyskałeś zmiany, które teraz Cię satysfakcjonują?

 

Ja to miałem tylko chciałem , żebym w nowych kolumnach tego nie stracił .Chario są jednak trochę za duże , wymiana wzmacniacza znacząco poprawiła kontrolę dolnych rejestrów . Docelowo będę szukał kolumn z głęboką sceną tylko trochę mniejszych, najlepiej dużych podstawkowych pokroju Epos ES14N lub podobnych gabarytowo , ewentualnie mniejszych podłogówek .

Edytowano przez ormats
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ormats napisał:

Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło .

Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna .

Czyli jak pisałem e-280 to jednak mocarzem nie jest ;)

Mialem te same „objawy” po wymianie Accu na mocniejszy wzmacniacz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AudioTube napisał:

@ormats dzięki. Teraz już zrozumiałem. 50tka u mnie więc lepiej to już było😃

A czy głównym powodem zmiany kolumn jest ich gabaryt/wymiary, czy zejście basu/subbasu? 

Tak ogólnie to po części z każdego .

Chario z odpowiednim wzmacniaczem w większym pomieszczeniu to mogą być kolumny na lata oczywiście pod odpowiedni repertuar  muzyczny . No i na żywo wyglądają , jak to moja małżonka powiadziala " jak milion dolarów ".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.12.2023 o 09:02, Rafał S napisał:

A czy podłogowe Contour 30 / 30i nie mają za dużo basu do 25m2? Bo już podstawkowe 20 / 20i nie skąpią dołu... :)

Szczerze nie spotkałem się osobiście nigdy z nadmiarem basu w Dynaudio.

:P

12 godzin temu, ormats napisał:

Temat nieaktualny . Wymieniłem E280 na E4000, także spektrum kolumn znacząco się powiększyło .

Moje aktualne kolumny Chario Aviator Cielo dostaly tyle prądu ile potrzebowały , wcześniej ewidentnie je "niedożywiałem" . Kontrola dolnych rejestrów jest teraz świetna .

Kolumn szukam dalej jednak teraz na spokojnie .

A wcześniej nerwowo? Tu zawsze trzeba na spokojnie :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Odgrzewam temat bo też jestem  przed zmianą  systemu. Jestem  nie na czasie w  kwestii audio , 35 lat  temu  zmieniłem  sprzęt  Unitry na  wzmaka Sony 630ESD, który z kolei  po odsłuchu szybko przegrał z kretesem z Cambrige Audio A500 ok  30 lat temu. Monitory Acustic Energie100. Wspomagam się  subem Pioniera.  Przy źródle z  CD  grało  i gra to bardzo dobrze  . Pewnie zostawię sobie  ten  zestaw  w małym pokoju, do większego  chciałbym jednak  sprawić sobie  cos  bardziej  "endowego". Szybki przegląd   rynku , stare reminic]scencje i porady  znajomych  sprawiły że   przeglądam  oferty zestawów z Accuphase ,  z opcja  wzmaka do 30 -40 tys  . Biorę pod uwagę  również Luxmana. Wiadomo że bez odsłuchu sie nie obejdzie, problem w tym że  dilerzy  sprzętu nie  mają nieograniczonej oferty, jak maja accuphase,  to  polecają określone kolumny   które  stoją na ich półkach w sklepie , ci  co maja inne kolumny nie mają accu.  Nie chcę się pakować w  accuphase bez finalnego  sprawdzenia.  I stoję  w punkcie wyjścia . Wiem że   w większości przypadków  płaci się za  logo,  accu może  jest najmniej narażone na  oszczędności , ale  zastanawiam się czy  zauważę  różnicę  przy kupnie wzmaka za  30 tys   w porównaniu z  wzmakiem za  10-20 tys.  Wywalać kasę  ot  tak  , bez sensu. Kwesią zasadnicza  są tez odpowiednie kolumny, i tu się podłączam do zapytania  Jakie  skrzynki  nie  będą za cienkie dla accuphase  . Zastanawiają mnie wszystkie opinie  krytykujące  brzmienie i ograniczenia  accuphase. Czy  wybrac  E 280   E 380 może  faktycznie dopiero  4000  gra  ok? od razu napiszę że nie chcę na kolumny  wydać więcej niż za wzmaka ,  Zamierzam słuchać  głównie   winyli  , może  jakiś  streaming. Temat   kolumn  dopiero badam ,  kiedyś słuchałem  Proaca,  znajomy polecał B&W,  AE mnie kiedyś powaliło, może  coś z  tej firmy z  wyższej półki? Dzięki z a jakąkolwiek sugestię .  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...