audeos Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września Chętni na przetestowanie Fosi (V3 mono lub każdego innego z aktualnej oferty) mogą się odezwać do nas na priv 😎 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września @audeos będziecie mieli Fosi ZD3 ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audeos Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września 10 minut temu, Tomasz S. napisał: @audeos będziecie mieli Fosi ZD3 ? Tak, są w produkcji i z najbliższą dostawą powinny przyjechać, chociaż jakaś część z zamówionej ilości. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września (edytowany) Jeżeli będzie możliwość wypożyczenia kompletnego systemu to z przyjemnością postaram się usłyszeć różnice między Heglem a Fosi. Oczywiście wynik będzie z tych - poczytaj mi mamo - bo akustyka nie zrobiona ale resztę da się jakoś pomierzyć i ustawić a nawet zakryć przed słyszącymi oczami audiofila Edytowano 18 września przez kaczadupa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kassyx Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września @kaczadupahe he, pękłeś 😁 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września Heh. Ale nie kupię ! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września Radzę jeszcze zrobić test jednej końcówki czy monobloków z choćby dwoma preampami, to daje mocno do myślenia. Preamp ma największy wpływ na brzmienie, potrafi je mocno zmienić, zdominować końcówki. Miałem kiedyś Arcama A18, do niego w bi-ampingu końcówkę Arcama P85. Grało na swój sposób, wokale rewela, ale przy rozrywce brakowało basu. Gdy zastąpiłem A18 preampem Nad 1130 kopara mi opadła, bo basu było aż nadto. Na tych samych kolumnach. Kolejne porównanie: lampowa integra Lm518ia, na swoim preampie czaruje na całego. Jako końcówka mocy sterowana z wyzerowanego rme adi-2 pro fs, gra totalnie neutralnie, jak ten ad-dac. Kompletnie nie przypomina żadnej lampy. Spróbujcie sami. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września 21 minut temu, michaudio napisał: Preamp ma największy wpływ na brzmienie, potrafi je mocno zmienić, zdominować końcówki. Pełna zgoda, dwoma rękoma się podpisuję. Przerobiłem. 23 minuty temu, michaudio napisał: lampowa integra Lm518ia, na swoim preampie czaruje na całego Czy miałeś okazję odsłuchiwać tą integrę przy różnych kolumnach? Czy zawsze słyszałeś te czary? 25 minut temu, michaudio napisał: Kompletnie nie przypomina żadnej lampy. Mój zestaw kompletnie nie przypomina tzw „lampy”. Jej, tej tzw typowej lampy granie mnie dusi, klei, ja się pocę, jestem przegrzany, czerwony itp. To nie temat o lampach, przepraszam. Uważam, że, o ile to technicznie możliwe, to warto odpuścić volume analogowe a zaoszczędzoną kasę dołożyć do kolumn, które będą nam lepiej „leżeć”. To one w ostateczności brzmią. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renoxd Napisano 18 września Udostępnij Napisano 18 września (edytowany) 9 godzin temu, renoxd napisał: Ja mam DX7 Pro od Toppinga. Od kilku tygodni już gram bezpośrednio na Wiimie Ultra, który robi jako PRE, ale na dniach przełączę się na Toppinga i nim posteruje głośnością, omijając Wiima. Tylko nie wiem co tutaj miałbym sprawdzić, bo przecież nie Fosi. Ewentualnie sprawdzę na ile DAC w DX7 Pro oraz jego PRE jest lepsze od tego w Wiimie edited.. Duzej roznicy jakiejs sie jednak nie spodziewam... nie dlatego ze Fosi "dławi" każde PRE, a bardziej dlatego, że oba to bardzo transparentne przetworniki Pobawiłem się trochę Jak gram bez Wiima, czyli za DACa i za PRE robi DX7 Pro, to jednak ten dźwięk wydaje mi się bardziej swobodny, rozdzielczy, aniżeli jak gram tylko Wiim + Fosi. Także jak widać, monobloki V3 nie tłumią wszystko, a jedynie podkreślają resztę toru. Muzyka była puszczana z YT Music, ale w różny sposób 1. W przypadku DX7 Pro, z PC po USB do DACa i do Fosi 2. W Przypadku Wiima Ultra, poprzez WiFi (Chromecast) do Fosi - wyłączyłem całkowicie RC i jakiekolwiek EQ Jak dla mnie wynikają z tego dwa wnioski 1. Albo DAC w DX7 Pro + jego implementacja jest na tyle lepszy od tego w Wiimie, że po prostu czuje różnice w rozdzielczości. Niby obydwa są transparentne.. ale jakby nie patrzeć, sam DX7 Pro kosztuje ponad 3k 2. Albo Chromecast w tym Wiimie jest mega do dupy, i dlatego DX7 Pro brzmi mi lepiej. (Chociaż tutaj spodziewałbym się, że skoro pobieram źródłowy plik bezpośrednio z YT Music, i mój PC go nie obrabia po swojemu i nie wysyła do DACa po USB, to że powinno być nawet lepiej, niż gorzej? To że w PC mam ustawine 32 bit 48khz , to przeciez nie pomaga) Edytowano 18 września przez renoxd Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renoxd Napisano 19 września Udostępnij Napisano 19 września (edytowany) Zobaczę jeszcze jak będzie w dwóch wariantach, podłączajac po USB Wiima do DX7 Pro, aby pominąć DAC w Wiimie 1. Ustawiając Wiima na Bit Perfect i sterując głośnościa w DX7Pro w trybie PRE 2. Sterując volume Wiimem, a DX7Pro odpalając w trybie Pure DAC Tak czy siak.. Fosi V3 Mono pozwalają zagrać inaczej, zależnie od pozostałej konfiguracji. Wczoraj poprosiłem żonę, aby poprzełączała kable, wchodziłem na ślepo i na 5 razy, za każdym razem zgadłem kiedy grał Wiim, a kiedy DX7 Pro. Dodam jeszcze, że głośność była wyrównana. Zmieniłem jednak miejsce odsłuchu. Kolumny oddalone od siebie o 2 metry (czyli tak jak wcześniej), ale ja się przysunąłem do nich na 120cm w linii prostej od środka między nimi. Łatwiej mi w ten sposób ocenić sytuacje Edytowano 19 września przez renoxd Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 19 września Udostępnij Napisano 19 września 12 godzin temu, renoxd napisał: 1. Albo DAC w DX7 Pro + jego implementacja jest na tyle lepszy od tego w Wiimie, że po prostu czuje różnice w rozdzielczości. Niby obydwa są transparentne.. ale jakby nie patrzeć, sam DX7 Pro kosztuje ponad 3k 2. Albo Chromecast w tym Wiimie jest mega do dupy, i dlatego DX7 Pro brzmi mi lepiej. (Chociaż tutaj spodziewałbym się, że skoro pobieram źródłowy plik bezpośrednio z YT Music, i mój PC go nie obrabia po swojemu i nie wysyła do DACa po USB, to że powinno być nawet lepiej, niż gorzej? To że w PC mam ustawine 32 bit 48khz , to przeciez nie pomaga) Jak dla mnie, to oba są słuszne. Dx7 Pro to bardzo fajny DAC, mimo że przetworniki od Toppinga nigdy nie czarowały przedwzmacniaczem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salon Planeta Dźwięku Napisano 19 września Udostępnij Napisano 19 września 1 godzinę temu, renoxd napisał: Zobaczę jeszcze jak będzie w dwóch wariantach, podłączajac po USB Wiima do DX7 Pro, aby pominąć DAC w Wiimie 1. Ustawiając Wiima na Bit Perfect i sterując głośnościa w DX7Pro w trybie PRE 2. Sterując volume Wiimem, a DX7Pro odpalając w trybie Pure DAC Tak czy siak.. Fosi V3 Mono pozwalają zagrać inaczej, zależnie od pozostałej konfiguracji. Wczoraj poprosiłem żonę, aby poprzełączała kable, wchodziłem na ślepo i na 5 razy, za każdym razem zgadłem kiedy grał Wiim, a kiedy DX7 Pro. Dodam jeszcze, że głośność była wyrównana. Zmieniłem jednak miejsce odsłuchu. Kolumny oddalone od siebie o 2 metry (czyli tak jak wcześniej), ale ja się przysunąłem do nich na 120cm w linii prostej od środka między nimi. Łatwiej mi w ten sposób ocenić sytuacje Ciekawy jestem tego porównania. Mocno stawiam na przedwzmacniacz Toppinga. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProjectPi Napisano 19 września Udostępnij Napisano 19 września 13 godzin temu, renoxd napisał: Albo Chromecast w tym Wiimie jest mega do dupy Nie lubię tak mocnych słów, ale póki co Chromecast tu nie ma nic wspólnego z bit-perfect, jest resampling na poziomie protokołu cast i mam nadzieję, że da się to w końcu naprawić. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renoxd Napisano 19 września Udostępnij Napisano 19 września 4 godziny temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: Ciekawy jestem tego porównania. Mocno stawiam na przedwzmacniacz Toppinga. Mam nadzieje, że przy tym samym DACu, różnicy nie będzie prawie żadnej. Jak się okaże, że PRE w DX7Pro jest zauważalnie lepsze, to trochę kicha dla mnie. Jestem skazany na używanie PRE w Wiimie ze względu na SUBa (który jest odłączony na czas testów). 4 godziny temu, ProjectPi napisał: Nie lubię tak mocnych słów, ale póki co Chromecast tu nie ma nic wspólnego z bit-perfect, jest resampling na poziomie protokołu cast i mam nadzieję, że da się to w końcu naprawić. Hmm. W takim razie następnym razem zgram sobie jakieś kawałki FLAC na kompa i puszcze po DLNA do Wiima, zamiast korzystac z Chromecast Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Dnia 18.09.2024 o 09:16, renoxd napisał: Jest pewnie jakieś profesjonalne / techniczne wytłumaczenie takiego stanu rzeczy. Po prostu go nie znamy. ASR na pewno wie. Dnia 18.09.2024 o 09:21, Dedal napisał: No chciałbym znać taką właśnie końcówkę, że tak powiem wzorcową i mieć porównanie. Bo do tej pory końcówki które miałem, w mniejszym lub większym stopniu dawały coś od siebie . Pytanie co jest wzorcem. 10/10 osób z odsłuchu ? Czy to co pokaże lab? Na przykład na ASR masz wobec tego wzorzec. 15 godzin temu, renoxd napisał: Hmm. W takim razie następnym razem zgram sobie jakieś kawałki FLAC na kompa i puszcze po DLNA do Wiima, zamiast korzystac z Chromecast No albo Tidala słuchaj. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dedal Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Nie czytam ASR , co do tego co ma mi dawac koncowka mocy czy inny element - zadowolenie ,frajdę z dźwięku ,nie to że się dobrze mierzy . 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września No to dobrze robisz. Jestem takiego samego zdania. Też tak do tego podchodzę. Kwestia wzorca pozostaje jednak nadal otwarta. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dedal Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września (edytowany) Tylko kto decydujen ,co jest wzorcem ? To nie to samo co 1kg i jego wzorzec .Albo wzór (...) Dzisiaj oficjalnie porzuciliśmy dotychczasowy wzorzec kilograma. Nie jest on już zdefiniowany za pomocą fizycznego obiektu przechowywanego w Sevres pod Paryżem. Obowiązuje nowa definicja, oparta o stałą Plancka.20 maj 2019 6,62607015⋅10−34 kg⋅m2⋅s−1 Edytowano 20 września przez Dedal Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Nie da się ustalić wzorca. Tam gdzie dziesięć osób słucha jednego stereo, będzie dziesięć opinii. Każdy ma swój wzorzec, oparty na własnym doświadczeniu i niestety nabytym z zewnątrz przeświadczeniu, jak ten wzorzec miałby wyglądać. Ktoś naczyta się ASR i uważa że jedynie słuszny niezależnie od głośności jest dźwięk liniowy. Jakby zamiast uszu miał mikrofony. A potem narzeka, że po cichu gra mu kiepsko, czegoś brak. Osobiście słucham muzyki uszami, więc preferuję brzmienie fizjologiczne. Dostosowane do możliwości ludzkiego słuchu. Dla mnie jest to zwyczajnie przyjemniejsze. Tu zaczyna dyskusja o korekcji. Ci co słuchają mikrofonami absolutnie ją wykluczają. Natomiast ja, jako użytkownik ludzkich uszu z niej korzystam. Z umiarem. Porównując brzmienie do gotowania, używam przypraw, ale wyłącznie dla podkreślenia smaku potrawy. Bo nie wyobrażam sobie jedzenia pozbawionego przypraw. Już sama kwestia użycia korekcji dzieli ludzi. Co mnie trochę dziwi, bo jakość nagrań bywa różna. Najwyraźniej jestem bardziej melomanem niż audiofilem, bo mocniej kręci mnie frajda z muzyki (barwa) niż roztrząsanie technikaliów typu stereofonia 3D. Ale to pewnie dlatego że dla mnie ukochana muzyka jest ważniejsza niż sama w sobie jakość nagrań. Moje podejście na mnie działa, daje przy słuchaniu radość, gęsią skórkę, dreszczyk emocji i czasem łezkę w oku. Więcej nie potrzebuję. Mogę tylko każdemu poradzić by szukał po swojemu, zwracając uwagę na to, co go bawi. Nie warto szukać uznania swoich wyborów u innych, bo to ślepa uliczka. W końcu chodzi o naszą satysfakcję. Więc niech każdy słucha po swojemu, byle go to cieszyło. Ustalanie wzorców w czymś tak subiektywnym jak osobniczy odbiór dźwięku jest dla mnie utopią. 6 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dedal Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września O to samo mi chodziło tylko krócej, chyba że inaczej to zrozumiałeś. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Zrozumiałem dobrze, to Piotr Sonido napisał że kwestia wzorca jest otwarta. I do tego nawiązałem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dedal Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września A to sorry😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RLC2 Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Trochę biję się z myślami. Z jednej strony nie potrzebuję, ale z drugiej to teraz na przedsprzedaży da się złożyć taki zestaw. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renoxd Napisano 20 września Udostępnij Napisano 20 września Przecież nikt nie mówi, że to co na ASR jest wyznacznikiem albo wzorcem. Chodziło mi o to, że zbity, mało swobodny dźwięk, z małą sceną, pewnie ma jakieś wytłumaczenie sensowne - od czegoś zależy. Jeżeli jest jakieś techniczne wytłumaczenie takiego stanu rzeczy, fajnie je znać. Ja go nie znam. Tylko o to mi chodziło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.