Skocz do zawartości

Subwoofer do stereo do ~20k


michalsti

Recommended Posts

Czesc,

Widzialem, ze tematow o subach do stereo jest juz troche, ale zaden nie odpowiada moim zalozeniom wiec zakladam kolejny. 
Obkupilem sie w nowy sprzet audio na koniec roku, brzmi wszystko pieknie, ale chcialbym go jeszcze uzupelnic o suba. Prosba o pomoc/opinie w wyborze subwoofer'a - system stereo. Mam do niego podpiety TV i na tym samym systemie ogladam tez filmy. Nie interesuje mnie surround, chce zostac przy tym co mam, ale dolozyc duzy i super czysciutki basik.

Glosniki to nowy model Canton Reference 2 - same w sobie maja juz bardzo nisko schodzacy i bardzo mocny dol, ale wiadomo, sub to sub.

- Budzet mam dosc elastyczny. Opcje, ktore na razie biore pod uwage sa z roznych polek cenowych, nie obrazilbym sie, gdyby udalo sie znalezc cos idealnego do ~20k brutto. Moze byc troche drozszy, moze byc duzo tanszy. Ma pieknie grac.
- Nie chce ogromnych skrzyn - max dla mnie to cos pokroju Klipsch RP-1400SW, ale to jako ostatecznosc, zdecydowanie wolalbym mniejszy, wiekszy odpada bo zanim porzadnie poslucham to zona go wyrzuci do mojego biura a tam nie bedzie mial sensu.
- Walory estetyczne (ladne drewno/metal) ułatwią akceptację zony, ktora nie lubi piano black'a.
- Na ta chwile jedna sztuka, najwyzej pozniej rozbuduje o drugi jezeli zobacze w tym sens.
- Bas ma być przede wszystkim mega zwarty i czysty. Chce perfekcyjną kontrolę i dzwięk z tego głośnika a nie tylko mocne uderzenie. Oprocz dodania fajnego telka i efektow w filmach ma sluzyc tez jako dodatek do sluchania muzyki. Cantony zawieszają moim zdaniem poprzeczke swoim basem bardzo wysoko, bo juz teraz od samych kolumn pokoj mi sie trzesie (pomieszczenie ~45 m2 + otwarta kuchnia), a bas jest BARDZO czysty i przyjemny. Ale wiadomo, sub to sub... Po ostatnim AudioVideo uslyszalem jaka to robi roznice przy nawet topowych duzych kolumnach i wiem ze ma sens.

Co biore pod uwage:
- Canton Reference Sub (pasowalby do kolumn)
- B&W DB1D
- ELAC SUB3070
- SVS SB17-Ultra R
- REL Carbon Special/S812
- Sonus Faber Gravis VI/V (sa obnizki cen na nie w roznych sklepach)
- Velodyne DD12+
Wspomniany - Klipsch RP-1400SW - to jedyny sub, ktory slyszalem z tego zestawu ale tylko przy efektach filmowych (bardzo mi sie podobalo) i nie wiem jak by sie sprawdzil w muzyce.

Wszystkie z powyzszych maja mega opinie w dostepnych testach i sa dostepne w PL, stad taka wstepna shortlista. Dajcie znać co Waszym zdaniem sprawdzi sie najlepiej, poprosze o Wasze typy/propozycje. Jezeli gdzies (najchetniej w Warszawie) bylby mozliwy odsluch poprosze o info.

Edytowano przez michalsti
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, michalsti napisał:

Czesc,

Widzialem, ze tematow o subach do stereo jest juz troche, ale zaden nie odpowiada moim zalozeniom wiec zakladam kolejny. 
Obkupilem sie w nowy sprzet audio na koniec roku, brzmi wszystko pieknie, ale chcialbym go jeszcze uzupelnic o suba. Prosba o pomoc/opinie w wyborze subwoofer'a - system stereo. Mam go podpietego pod TV i na tym systemie ogladam tez filmy. Nie interesuje mnie surround, chce zostac przy tym co mam, ale dolozyc duzy i super czysciutki basik.

Glosniki to Canton Reference 2 - same w sobie maja juz bardzo nisko schodzacy i bardzo mocny dol, ale wiadomo, sub to sub.

- Budzet mam dosc elastyczny. Opcje, ktore na razie biore pod uwage sa z roznych polek cenowych, nie obrazilbym sie, gdyby udalo sie znalezc cos idealnego do ~20k brutto. Moze byc troche drozszy, moze byc duzo tanszy. Ma pieknie grac.
- Nie chce ogromnych skrzyn - max dla mnie to cos pokroju Klipsch RP-1400SW, ale to jako ostatecznosc, zdecydowanie wolalbym mniejszy, wiekszy odpada bo zanim porzadnie poslucham to zona go wyrzuci do mojego biura a tam nie bedzie mial sensu.
- Walory estetyczne ułatwią akceptację zony.
- Na ta chwile jedna sztuka, najwyzej pozniej rozbuduje o drugi jezeli zobacze w tym sens.
- Bas ma być przede wszystkim mega zwarty i czysciutki. Chce perfekcyjną kontrolę i dzwięk z tego głośnika a nie tylko mocne uderzenie. Oprocz dodania fajnego telka i efektow w filmach ma sluzyc tez jako dodatek do sluchania muzyki. Cantony zawieszają moim zdaniem poprzeczke swoim basem bardzo wysoko, bo juz teraz od samych kolumn pokoj mi sie trzesie (pomieszczenie ~50 kilka m2), a bas jest BARDZO czysty i przyjemny. Ale wiadomo, sub to sub... Po ostatnim AudioVideo uslyszalem jaka to robi roznice przy nawet topowych duzych kolumnach i wiem ze ma sens.

Co biore pod uwage:
- Canton Reference Sub (pasowalby do kolumn)
- B&W DB1D
- ELAC SUB3070
- SVS SB17-Ultra R
- REL Carbon Special/S812
- Sonus Faber Gravis VI/V (sa obnizki cen na nie w roznych sklepach)
- Velodyne DD12+
Wspomniany - Klipsch RP-1400SW - to jedyny sub, ktory slyszalem z tego zestawu ale tylko przy efektach filmowych (bardzo mi sie podobalo) i nie wiem jak by sie sprawdzil w muzyce.

Wszystkie z powyzszych maja mega opinie w dostepnych testach i sa dostepne w PL, stad taka wstepna shortlista. Dajcie znać co Waszym zdaniem sprawdzi sie najlepiej, poprosze o Wasze typy/propozycje. Jezeli gdzies (najchetniej w Warszawie) bylby mozliwy odsluch poprosze o info.

Cześć,

jeżeli zależy Ci na jakości basu to sugerowałbym koncentrowanie się na brandach, które się w subach specjalizują - SVS, REL, JL Audio. 

Rel Carbon Special to wybitne urządzenie pod tym względem. Świetna membrana, bardzo duży skok i masa mocy powodują, że kontrola nad ciśnieniem akustycznym i samym basem jest zdumiewająca.

Opcja nr 2. JL Audio Fathom f112v2. Firma nadal mało popularna w Polsce, ale każdy entuzjasta car audio od razu wywęszy tutaj kawał zaplecza i doświadczenia w produkcji urządzeń do generowania basu. Niesamowita dynamika, zejście a przy tym sprężystość i moc. 

Wybór pomiędzy tymi dwoma modelami na pewno zagwarantuje Ci efekt, którego poszukujesz :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. @Salon Planeta Dźwięku @PanKlor

Rel carbon special widziałem że ma beznadziejnie zrobione regulacje na obudowie, ustawianie jednego egzemplarza to luz ale już dwa to męka. Oczywiście nie eliminuje go. SVS muszę zobaczyć na żywo bo mam wątpliwości czy nie będzie jednak za duży. Fathom ma super opinie ale gdzie to znaleźć żeby zobaczyć/posłuchać... @Salon Planeta Dźwięku macie taki sprzęt u siebie?

 

Rozumiem żeby wszelkie b&w, elac, canton itp olać bo to nie ten poziom co wspomniane?

Edytowano przez michalsti
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Opcja nr 2. JL Audio Fathom f112v2. Firma nadal mało popularna w Polsce, ale każdy entuzjasta car audio od razu wywęszy tutaj kawał zaplecza i doświadczenia w produkcji urządzeń do generowania basu. Niesamowita dynamika, zejście a przy tym sprężystość i moc. 

Mam JL Audio f212 v2, stoi zaraz za plecami. Swietna konstrukcja.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Butler napisał:

Mam JL Audio f212 v2, stoi zaraz za plecami. Swietna konstrukcja.

piekna rzecz :) Miales okazje sluchac tych mniejszych JL Audio?

BTW posluchalem dzisiaj Klipscha RP-1600SW, SVS SB3000 i REL T/9X.

Potęga basu z tego Klipscha doslownie wgniata, ale nie jest to ten rodzaj basu (i rozmiar urządzenia), którego szukam. Gdybym potrzebowal sprzętu pod filmy i miał na niego miejsce to z tego zestawu byłby to mój wybor. Wiem, ze doswiadczenie z subami mam na razie prawie zadne, ale jak dla mnie osiągi vs cena w tym przypadku... Wow.
SVS SB3000 - w miare spoko, niestety sluchalem go po tym wielkim Klipschu... precyzja basu o wiele bardziej mi odpowiada, ale po tej 'lodowce' od Klipscha slychac ile wiecej go moze byc. REL T/9X, troche bardziej mi sie podobał rodzaj dźwięku z niego niz wspomnianego SVS, fajny precyzyjny czysty bas, ale niestety jak dla mnie za słaby. Zepsułem sobie tym Klipschem oczekiwania co do tego z jaką mocą sub może uderzać i jak nisko schodzić. Na tą chwilę połączenie masywności dźwięku RP-1600SW z calkiem precyzyjnym brzmieniem T/9X brzmieniowo byłoby czymś czego szukam. Mam nadzieje ze uda mi sie znalezc do odsluchu wiekszy SVS i REL'a i to JL Audio.

Edytowano przez michalsti
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klipsch jako jedyny z tych jest otwarty. To powoduje właśnie to co opisujesz ale od razu rośnie obudowa i trudniej uzyskać taka precyzję jak w zamkniętej konstrukcji. Żeby uzyskać podobna masę basu z zamkniętej konstrukcji trzeba patrzeć w stronę mocniejszych modeli czyli Twoj kierunek poszukiwan jest jak najbardziej właściwy. 

 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystkie trzy tylko zamiast 1600 mam 1400. 

T9X mam x2 w stereo po jednym na kanał.  Taka konfiguracja w stereo nie może być za słaba 🙂 

Po tym Klipsch teraz wszystko będzie się słabe wydawać 😀tylko w stereo nie o to chodzi. Subwoofery dobrze wyregulowane mają uzupełniać pasmo. Ma  nie być słychać ich dominacji. 

Jeżeli zaś chcesz bo przecież każdy prawo ma słuchać dominującego basu z subwooferow to te rele spokojnie to zapewnią ale szybko sam dojdziesz do wniosku , że na dłuższą metę to Cię zamorduje.  

W moim odczuciu to właśnie rel z tych trzech modeli które słuchałeś najładniej uzupełnia stereo. 

Budżet masz zacny , pomieszczenie duże. Kolumny ciekawe się wydają ( nie słuchałem) więc polecam kupić po jednym na kanał jest to inne granie niż w pojedynkę a na pewno w Twoim metrażu.  

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie w 37m2 2x rel t9i i nie dawały rady. Grały całkiem ładnie ale jak chciałem przyłożyć głośniej to już nie było ładnie.

 JL Audio f212 v2 może być ok warto sprawdzić u siebie.

U mnie skończyło się na 2x bms18n862. Zachowana potęga klipscha i kontrola rela. 

 

 

20241222_072938.jpg

Ok 130 kg jeden więc żona nie jest w stanie przenieść nawet z koleżankami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko t9i to nie t9x więc mimo wszystko ja bym spróbował. Tak jak napisałem wczesniej po jednym na kanał koniecznie. 

Ta barwa jego mnie urzekła i nie "gaśnie" przy cichych odsłuchach.  Poza tym jest zgrabny i stosunkowo ładny choć to akurat subiektywne.  

Ten JL zapewne wybitny jest ale i cena wybitna również,  poza budżet w tym wątku 🙂 

Fajnie , że zadowolony jesteś z potęgi klipscha w swoich subach ale ja osobiście w stereo nie oczekuję takiej mocy i nie chciał bym dwa razy 130 kg klocków mieć u siebie 🙂

Nie gram aż tak głośno widocznie. 

U mnie dwa Rele grają z ogromnym zapasem , że obdzielił bym tym zapasem jeszcze sąsiadów . 

Najlepiej wypożyczyć posłuchać u siebie każde pomieszczenie akustycznie jest inne a bas stwarza największy problem w tym temacie. 

Niech każdy sobie kupi co tam uważa i na co ma środki mi to naprawdę obojętne,  tylko proponuję dać im szansę. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, michalsti napisał:

piekna rzecz :) Miales okazje sluchac tych mniejszych JL Audio?

Nie, na froncie do tego mam 2 x SB3000. Trochę zabawy ze strojeniem, ale efekt jest taki jaki oczekiwałem. To nawet nie chodzi o decybele, nie słucham na codzien ponad 100dB choć testy na ponad 120dB by robione. Swoboda przekazywania niskich częstotliwości jest imponująca, łatwość i precyzja, świetnie to gra.

A REL to fajne klocki, ale nie do kina, brakuje im trochę zakresu z dołu. Dużo mają do powiedzenia jeszcze mody bo w korzystnych warunkach mogą podbić to co sub nie da rady normalnie zagrać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Butler napisał:

Dużo mają do powiedzenia jeszcze mody bo w korzystnych warunkach mogą podbić to co sub nie da rady normalnie zagrać.

Kluczowa jest kalibracja (subwoofer z mikrofonem mierzącym w punkcie odsłuchowym itp.) by wyrównać pasmo. Zwykle w pomieszczeniu wygląda to tak, jak widać po czerwonych wykresach. Zielone są po korekcji parametrycznej.

fc3473bd8407f.png

Inny model, w innym pomieszczeniu:

91a38f0979cc6.jpg

- także możliwości kalibracyjne suba to podstawa, która powinna w znacznej mierze decydować o jego wyborze. Istotny też jest pomiar opóźnień i ich korekcja - na ucho i zwykłym switchem do odwracania fazy, to sensownie tego nie ustawimy.

Edytowano przez Kyle
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie zamykał się na inne modele, tzn. te spoza oferty typowo subwooferowych producentów.

Jeżeli masz elastyczny budżet, to spróbowałbym flagowca Bowersa, czyli wspomnianego przez Ciebie na początku DB1D. 

2kW mocy, pełne pasmo, apka z korekcją Room EQ. Moim zdaniem wszystkie suby z serii DB są ucztą dla oka, stonowana elegancja i materiały z najwyższej półki. 3 wersje wykończenia, dla mnie biały mat to wisienka na torcie, ale co kto lubi oczywiście. To ozdoba salonu.

Jednocześnie DB1D ma wciąż akceptowalne wymiary, zwłaszcza w stosunku do niektórych wspomnianych modeli. Przy tym jego wysoka waga też o czymś świadczy.

Nie wiem tylko, jak z dostępnością.

 

Edytowano przez tomasz1w
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, PanKlor napisał:

Apka to tylko dodatek (korekcję mozna robić przecież w procesorze/avr).

Wolałbym mieć do suba apkę z korekcją, niż jej nie mieć. Zwłaszcza, że nie mam możliwości korekcji z procesora/AVR.

Pewne uproszczenie, ale coś to pokazuje, liczone z wymiarów całkowitych:

1) Klipsch RP-1400SW - ok. 180l i 38 kg

2) SVS SB3000 PRO - ok. 61l i 25 kg

3) B&W DB1D - ok. 81l i 43 kg

Mówi Wam to coś;)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tomasz1w napisał:

Wolałbym mieć do suba apkę z korekcją, niż jej nie mieć. Zwłaszcza, że nie mam możliwości korekcji z procesora/AVR.

Oczywiście, że lepiej mieć niż nie mieć ale to nie jest panaceum. Sam mam oba suby z aplikacją i dodatkowo korekcję w amplitunerze. Tylko, że ja mam bardzo ograniczone mozliwosci ustawienia tego oraz niesymetryczne pomieszczenie. 

11 minut temu, tomasz1w napisał:

Mówi Wam to coś;)?

Tylko tyle, że lepiej kupić 2 x SB-3000 niż jakikolwiek jeden z tych dwóch pozostałych 😉 Ja bym mimo wszystko patrzył na firmy robiące subwoofery. Bowers ładny ale inni chyba dają więcej w tym budżecie. Trzeba przyznać za to, że jest bardzo kompaktowy jak na te parametry.

 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie komentarze. 

Udalo mi sie dzisiaj posluchac dwoch ciekawych sprzetow. Zaczne od drugiego, ktorego nie bralem w ogole pod uwage ale zrobil na mnie ogromne wrazenie - Perlisten D15S.
Szczerze mowiac brzmial... fantastycznie. Test był na 1 i 2 egzemplarzach. Przy okazji dziekuje wszystkim co skierowali mnie w kierunku 2 sztuk. Roznica jest bardzo duza, nie tyle poziomem potegi uderzenia efektów filmowych (wiadomo) ale w muzyce 2 sztuki ustawione przy kolumnach brzmią po prostu lepiej. Mega glebia niskich tonow zgrywajaca sie z tym co juz bylo wczesniej. Po wylaczeniu 1 suba slychac bylo ze czegos brakuje, podbicie poziomu 1 sztuki powodowalo wybicie sie suba nad kolumny i zwalenie zestrojenia systemu, wiec nie do nadrobienia. W filmach efekty na tym glosniku brzmia moim zdaniem nawet lepiej niz ten ogromny Klipsch :) W muzyce świetnie uzupełniaja nieslyszalne, zanim sie ich nie doda, "braki" kolumn (graly w zestawie z b&w 804d4, ktore same w sobie maja duzo ladnych, niskich tonów, chociaz moje cantony maja mocniejszy dol). Cena i rozmiar tego Perlisten'a naciagane (cena wysoka, rozmiar jakostam ujdzie), ale o taki efekt mi chodzi wiec bede myslal.
Inny stestowany sub (od tego zaczalem) - REL HT/1510 Predator, udalo sie ustawic 2 sztuki do odsluchu. Podobnie jak w T/9x bas pojawia sie i znika doslownie 'instant', bardzo mi sie podoba, jest zwarty i czysty. Dzwiek bardzo na +, wielkosc obudowy spoko. T/9x sluchalem niestety tylko 1 sztuki, przy 2szt 1510 roznica miedzy tymi modelami jest zdecydowana, przy jednym tez jest wyrazna - 1510 schodzi nizej, bas mocniej uderza, precyzja dzwiekow jest imo podobna, chociaz nie sluchalem jednego po drugim wiec co do detali moge sie mylic. W porownaniu do SB3000 pod kazdym wzgledem jak dla mnie wygrywa ten REL. Pytanie jak to wyglada z SB4000.

Widze tez, ze samo pomieszczenie robi nawet wieksza roznice w przypadku sub'ów niz kolumn, wiec chce przygotowac jak najkrotsza shortliste do finalnego testu w domu. Ustawianie tych glosnikow samemu to masakra. W miedzyczasie dogadalem z dystrybutorem wymianę kolumn na numer większy model, co doda jeszcze odrobine dolu, a od przyszlego tygodnia/nowego roku chcialbym zaczac testy u siebie.

Szukam w Warszawie mozliwosci odsluchania i wypozyczenia Carbon Special, mysle tez o tych Perlisten'ach bo niestety cos musi ucierpiec (portfel/miejsce/relacje w zwiazku). Ciezko pogodzic sie z gorszym jak slyszalo sie ile lepsze moze byc to lepsze. Bede mial tez mozliwosc sprawdzic przy okazji wymiany kolumn w salonie 2szt nowych Reference sub Cantona z tymi wiekszymi kolumnami, podobno uzupełniają je pięknie, ale to tylko opinia sprzedawcy ;)  Wierze, ze skoro Canton je proponuje w tej samej serii (a kolumny na moje ucho pasowaly mi najbardziej z roznych opcji z tej polki cenowej), to powinno to byc dobre rozwiazanie. Ale na razie nie wiem czego sie po nich spodziewac. Z jednej strony vs te, których słuchalem do tej pory maja jednak o wiele mniejsza moc (500w rms), ale z drugiej tez są bardzo masywne i duze. 
Ktos z Was mial do czynienia z subwooferami Cantona z tej nowej/ew. poprzednich serii Reference ew jeszcze troche starszych 850r?

Edytowano przez michalsti
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...