Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Dziś premium w sumie jak i High End to tylko puste słowa. Dla mnie ich topowe kolumny można za premium uznać, dla mnie premium to nie tylko kwestia uzytkowa czy w tym przypadku brzmienie, ale zastosowane know-how, materiały itd. No ale to jak mówię pojęcie mega względne. Choć jeszcze w budowę Neumanna sie mocno nie zagłębiałem jakie tam w środku rzeczy siedzą w najmniejszych i największych modelach. A przypomnij jaki pokój masz?
  3. Dla mnie najlepsze brzmienie to słuchawkowe.
  4. Tak jak ostatnio rozmawialiśmy (nie żartowałem) - ja chyba już nic więcej w klitce nie wyrzeźbię, dla mnie nastał koniec audio drogi. Za szybko, zdecydowanie za szybko. Pewnie skupię się bardziej na słuchawkach - tu mogę szaleć do woli, nic mnie fizycznie nie ogranicza.
  5. @Wing0Mylisz się, najmniejszy model jest uznawany za klasę premium w swojej kategorii małych monitorów. Co ciekawe takie ATC SCM25A Pro MK2 grają zajebiście, ale wszędzie gdzie byłem nikt nie używał suba od tego producenta, zawsze był wybierany innej marki, spotkałem się tylko z opiniami , że sub od Atc ssie pałę. Niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić, ale brak go w profesjonalnych pomieszczeniach w których byłem mówił sam za siebie.
  6. To zwykle efekt miksu i masteringu - pytanie czy zamierzony, czy nie. Może być to wynik świadomego zamierzenia artystycznego nie tylko muzyków ale i osób zajmujących się realizacją. To nie jest tak, że dźwiękowiec to tylko taki pan inżynier od suwaków. Praca na konsoli mikserskiej czy dziś na programach do obróbki to zawsze był niezwykle istotny element tworzenia płyty. Sztandarowym przykładem jest Teo Macero, który był producentem Bitches Brew i na etapie miksu i mastera, oczywiście za zgodą Milesa, tak zmanipulował nagrania, że pozostali muzycy nie wierzyli, że to w ogóle możliwe i że to zagrali... Na plycie Free Jazz Ornetta Colemana mamy dwa kwartety jazzowe nagrane live jeden na prawy kanał drugi na lewy i taki był artystyczny zamysł autora i produkcji. Ale może przyjdzie jakiś milenials i stwierdzi, ze to się źle słucha i zrobi nowy remaster, żeby bylo przyjemniej. Na wielu płytach jazzowych mamy plan bliski, kiedy wszystkie instrumenty słyszymy na całej szerokości sceny albo plan daleki i wtedy perkusja gra z lewej, a trąbka z prawej itd. Pomijam tu plyty nagrane w mono imprzerobione na stereo - to zawsze brzmi sztucznie.
  7. Nie wiem jak jest u @Pitt39, ale z Waszych opisów wynika, że głębia imponuje. Super. Bardzo fajny efekt jest też u @MariuszZ. Miałem okazję słuchać u niego kolumn w dwóch różnych ustawieniach - bliżej tylnej ściany i przy mocniejszym ich wysunięciu (bliżej słuchacza). Drugie ustawienie zdecydowanie na plus. Wrażenie głębi się powiększało. Podobało mi się. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to było u Adama @kaczadupa. A kolumny ma odsunięte dość mocno. Człowiek też się cały czas uczy i jest w stanie zauważać kolejne rzeczy. Kilka lat temu na pewno aż tak bardzo się na tym nie skupiałem. Adam, to kiedy wypożyczasz Rockporty? Wpadłbym posłuchać jak to z tą głębią u Ciebie Coś w tym jest. U siebie, po mocnym wysunięciu kolumn, jestem w stanie usłyszeć dość spore zmiany w zależności od grającej pary. Audio Physic zdecydowanie "sięgają" najgłębiej. Menuet są gdzieś po środku. Francuskie JMR wypadają pod tym względem przeciętnie - tutaj to co się dzieje za kolumnami nie jest aż tak fajnie zarysowane. Oczywiście porównywałem na tych samych utworach. No przecież! Że też na to nie wpadliśmy wcześniej Nagranie faktycznie sporo wnosi. Korzystając z okazji polecam sprawdzić ten "speaker placement test tone". Już kiedyś do niego linkowałem, ale chyba nikt się nie obrazi. No i jeszcze - https://www.szynalski.com/tone-generator/ Tutaj to w ogóle można się przerazić, jak bardzo pomieszczenie miesza w pozycjonowaniu dźwięku. Proponuję zacząć od 40Hz, balans na środku, i powoli przesuwać w prawo. Zauważycie, że dźwięk raz wydaje się głośniejszy z lewej, raz z prawej strony - mimo symetrycznego sygnału. Ale to tam pikuś i że tak będzie wie pewnie każdy. Ciekawiej jest ustawić balans tylko na jedną kolumnę. Przy niektórych częstotliwościach dźwięk zdaje się dochodzić do nas z przeciwnej strony do grającej kolumny (np. gra tylko prawa kolumna, a dźwięk słyszymy bardziej po lewej stronie pokoju). Kopiemy się z koniem
  8. Tu sie musze zgodzić. Podstawowe monitory studyjne takiego Neumanna jak pisałeś to nie premium, pro pewnie tak, ale nie premium. Neumann Panowie nie ma się co śmiać to firma z tradycjami to ze robi monitory niezbyt długo nie znaczy że nie robi ich zgodnie z założeniem rynku pro. Straszna ta krucjata, taka typowa, ale każdy z nas z czasem dojrzeje. A mi tak fajnie basie pompuje bez suba z ohydnego mułowatego Lebena ehhh te problemy życiowe.
  9. Jeszcze takie coś mi się przypomniało: Sony CMT-CPX1 https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/cmt-cpx1.shtml Kupiłem to kiedyś w rezultacie poszukiwań mini hifi. Urzekło mnie to bursztynowe podświetlenie. Niestety, w późniejszych wersjach zmienili kolor na niebieski. https://ricks-audio.nl/webshop/audiosets/sony-cmt-cpz2-micro-hifi-set A potem poszli w plastik. Tak czy siak Sony CMT-CPX1 brzmieniowo nie wytrzymywało konkurencji z Denonem RCS M37, którego zanabył kolega.
  10. Neumann nie ma nic wspólnego z tym szrotem i masz rację też bym ich nie chciał. Słuchałem tych paczek ze zdjęcia we Wrocławskim studio połączonych z subem od Neumanna, zejebiste granie na wysokim poziomie, ciężko byłoby wyobrać między Neumannem, a Atc. Ogólnie to również świetna referencja przewyższająca zabaweczki tych z bólem tyłka. Zależy o co dokładnie pytasz? Neumann to przede wszystkim rozbudowany system dsp, precyzja, liniowość i referencja tam kontrolka basu jest wzorcowa no i ich falowód. Co Ty gościu pitolisz? Weź sobie przetestuj Ma1 jak działa nawet w słabych akustycznie pokojach jak się sprawuje kalibracja z subami czy nawet przy Dolby bo na razie to choooja wiesz w tym temacie, a masz najwięcej do napisania , ja rozumie, że masz ból dupy iż sobie nie możesz posłuchać i nie potrafisz poradzić z subem, który i tak jest nieodpowiedni do kolumn ,ale stary bajki zostaw dla dzieci. System polecałem do dedykowanych marek i przestań wymyślać pierdy, że moją intencją jest postawienie u każdego sprzętu premium. Każdy sobie słucha tego co chce.
  11. Co Ty możesz pisać w imieniu Kościoła Katolickiego? Może jakieś przykłady z Pisma Śeiętego albo z Katechizmu? Czy znowu piszesz, bo gdzieś, coś, usłyszałeś, ale tak naprawdę nie rozumiesz?
  12. Zapłaciłem około 1100, może nawet mniej 🙂 i niech jeszcze Fiio wyda s13 bo s15 był dramat w styczniu tego roku.
  13. cymes

    Dali Rubicon 2

    Powiem Ci że najeździłem się po salonie i wróciły w pierwotne miejce. Mam ponad metr od bocznych ścian, rozstaw półtora metra, wolę równolegle ustawienie, jest szersza scena.
  14. Cześć, Jeśli mógłbyś zrezygnować z tego napędu (jednak) to mam fajną propozycję poniżej: -amplituner sieciowy Bluesound Powernode EDGE który ma: Radio internetowe, wifi, airplay, Spotify, Tidal itd... Oraz głośniki Bowers Wilkins 607s3, Małe, energiczne monitorki. Dobry set , nie duży, funkcjonalny, z bardzo dobrą apką: https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-sieciowe/bluesound-powernode-edge.html https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe/bowers-wilkins-607-s3.html
  15. BlaBla

    Dali Rubicon 2

    Mam pytanie do użytkowników Dali. Czy macie jakieś obserwacje co do ustawień kolumn na wprost vs skręcone do środka. Coś zacząłem niepotrzebnie grzebać i juz sam nie wiem jak lepiej i czy w ogóle jest różnica. Zaznaczam, ze mam blisko ściany boczne. Może to ogranicza wystąpienie wyraźnych różnic? A może wszyscy dochodzą do wniosku, że nie ma to większego znaczenia w przypadku tych akurat kolumn.
  16. Na fejsie ludzie dzielą się linkami, gdzie kupili nowego Warmera za 1100zł. Widać, że trzeba dobrze poszukać bo cena 1250zl nie jest najniższą.
  17. Today
  18. Cześć! Szukam nowego zestawu grającego, który podepnę do gramofonu (mam przedwzmacniacz) i postawię na komodzie o szerokości 150 cm. Na cel mam około 4000 -5000 zł. Zależy mi na radiu, niewielkich wymiarach i przyjemnym graniu. Chętnie CD. Nie chce dużego wzmacniacza. Z tego co widzę, dostępne sa w tej cenie takie zestawy: 1) Marantz mcr16 + QA 3030c 2) Marantz mcr16 + Dali Oberon 3 3)Marantz mcr16 + Polk r200 4) Marantz mcr16 + QA 5010 5) Denon m41 + Dali Kupid Słucham jazzu, popu, rapu i elektroniki. Aktualnie mam aktywne kolumny Edifier, co widać na załączonym zdjęciu.
  19. cymes

    Dali Rubicon 2

    To się zgadza każdy zabieg uspokajający bas wpływa pozytywnie na średnicę. Niezłe pudełeczko Cena też zacna.
  20. Jak mierzyć https://www.udemy.com/course/acoustics-201-loudspeaker-measurements/?couponCode=ACCAGE0923 Projektowanie obudowy. Podstawy https://www.udemy.com/course/acoustics-101-speaker-design-basics-and-enclosure-design/?couponCode=ACCAGE0923 Jak zaprojektować zwrotnicę https://www.udemy.com/course/loudspeaker-engineering-how-to-design-speaker-crossovers/?couponCode=ACCAGE0923 Kursy w promce na Udemy po 29.99zł. Mam wszystkie i szczerze warto, ale nie mam jak przesłać bo sporo ważą. Marius Tanasesku wszystko pokazuje i objaśnia. Teoria i praktyka. Po obejrzeniu poskładasz wszystko bez problemu. Ma kanał na YT. Tam też można się czegoś dowiedzieć Pozdrawiam. M
  21. Skoro już mowa o przetwornikach ... U mnie największy progres dało miniDSP 2X4HD. Nie dość że "uspokoiłem" buczący bas to oczyściłem tym samym średnicę, co z kolei wpłynęło na lepsze obraz stereo. Oczywiście to mało audiofilski sposób więc nie polecam 🙂. Pozdrawiam
  22. Sold
  23. Coś dla rozruszania starych kości po Świętach. https://youtu.be/-CnXTanmsRQ?si=3yovfXvUZb1yNdec
  24. Ja zauważyłem jeszcze jedna ciekawostkę (oczywistość?). W starszych nagrania (Pink Floyd, Steely dan itp) scena budowana jest bardziej lewa kolumna - środek - prawa kolumna, natomiast w nowszych nagraniach cały "spektakl" rozgrywa się między kolumnami. PS. Eksperymenty z wysuwaniem kolumn też robiłem ale tak spektakularnego efektu jak u Piotrka, nie udało mi się osiągnąć 🙂. Pozdrawiam
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Dziś premium w sumie jak i High End to tylko puste słowa. Dla mnie ich topowe kolumny można za premium uznać, dla mnie premium to nie tylko kwestia uzytkowa czy w tym przypadku brzmienie, ale zastosowane know-how, materiały itd. No ale to jak mówię pojęcie mega względne. Choć jeszcze w budowę Neumanna sie mocno nie zagłębiałem jakie tam w środku rzeczy siedzą w najmniejszych i największych modelach.  A przypomnij jaki pokój masz?
    • Dla mnie najlepsze brzmienie to słuchawkowe.
    • Tak jak ostatnio rozmawialiśmy (nie żartowałem) - ja chyba  już nic więcej w klitce nie wyrzeźbię, dla mnie nastał koniec audio drogi. Za szybko, zdecydowanie za szybko.   Pewnie skupię się bardziej na słuchawkach - tu mogę szaleć do woli, nic mnie fizycznie nie ogranicza.   
    • @Wing0Mylisz się, najmniejszy model jest uznawany za klasę premium w swojej kategorii małych monitorów.    Co ciekawe takie ATC SCM25A Pro MK2 grają zajebiście, ale wszędzie gdzie byłem nikt nie używał suba od tego producenta, zawsze był wybierany innej marki, spotkałem się tylko z opiniami , że sub od Atc ssie pałę. Niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić, ale brak go w profesjonalnych pomieszczeniach w których byłem mówił sam za siebie.  
    • To zwykle efekt miksu i masteringu - pytanie czy zamierzony, czy nie. Może być to wynik świadomego zamierzenia artystycznego nie tylko muzyków ale i osób zajmujących się realizacją. To nie jest tak, że dźwiękowiec to tylko taki pan inżynier od suwaków. Praca na konsoli mikserskiej czy dziś na programach do obróbki to zawsze był niezwykle istotny element tworzenia płyty. Sztandarowym przykładem jest Teo Macero, który był producentem  Bitches Brew i na etapie miksu i mastera,  oczywiście za zgodą Milesa, tak zmanipulował nagrania, że pozostali muzycy nie wierzyli, że to w ogóle możliwe i że to zagrali... Na plycie Free Jazz Ornetta Colemana mamy dwa kwartety jazzowe nagrane live jeden na prawy kanał drugi na lewy i taki był artystyczny zamysł autora i produkcji. Ale może przyjdzie jakiś milenials i stwierdzi, ze to się źle słucha i zrobi nowy remaster, żeby bylo przyjemniej. Na wielu płytach jazzowych mamy plan bliski, kiedy wszystkie instrumenty słyszymy na całej szerokości sceny albo plan daleki i wtedy perkusja gra z lewej, a trąbka z prawej itd. Pomijam tu plyty nagrane w mono imprzerobione na stereo - to zawsze brzmi sztucznie.  
    • Nie wiem jak jest u @Pitt39, ale z Waszych opisów wynika, że głębia imponuje. Super. Bardzo fajny efekt jest też u @MariuszZ. Miałem okazję słuchać u niego kolumn w dwóch różnych ustawieniach - bliżej tylnej ściany i przy mocniejszym ich wysunięciu (bliżej słuchacza). Drugie ustawienie zdecydowanie na plus. Wrażenie głębi się powiększało. Podobało mi się. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to było u Adama @kaczadupa. A kolumny ma odsunięte dość mocno. Człowiek też się cały czas uczy i jest w stanie zauważać kolejne rzeczy. Kilka lat temu na pewno aż tak bardzo się na tym nie skupiałem. Adam, to kiedy wypożyczasz Rockporty? Wpadłbym posłuchać jak to z tą głębią u Ciebie Coś w tym jest. U siebie, po mocnym wysunięciu kolumn, jestem w stanie usłyszeć dość spore zmiany w zależności od grającej pary. Audio Physic zdecydowanie "sięgają" najgłębiej. Menuet są gdzieś po środku. Francuskie JMR wypadają pod tym względem przeciętnie - tutaj to co się dzieje za kolumnami nie jest aż tak fajnie zarysowane. Oczywiście porównywałem na tych samych utworach. No przecież! Że też na to nie wpadliśmy wcześniej Nagranie faktycznie sporo wnosi. Korzystając z okazji polecam sprawdzić ten "speaker placement test tone". Już kiedyś do niego linkowałem, ale chyba nikt się nie obrazi. No i jeszcze - https://www.szynalski.com/tone-generator/ Tutaj to w ogóle można się przerazić, jak bardzo pomieszczenie miesza w pozycjonowaniu dźwięku. Proponuję zacząć od 40Hz, balans na środku, i powoli przesuwać w prawo. Zauważycie, że dźwięk raz wydaje się głośniejszy z lewej, raz z prawej strony - mimo symetrycznego sygnału. Ale to tam pikuś i że tak będzie wie pewnie każdy. Ciekawiej jest ustawić balans tylko na jedną kolumnę. Przy niektórych częstotliwościach dźwięk zdaje się dochodzić do nas z przeciwnej strony do grającej kolumny (np. gra tylko prawa kolumna, a dźwięk słyszymy bardziej po lewej stronie pokoju). Kopiemy się z koniem
    • Tu sie musze zgodzić. Podstawowe monitory studyjne takiego Neumanna jak pisałeś to nie premium, pro pewnie tak, ale nie premium.  Neumann Panowie nie ma się co śmiać to firma z tradycjami to ze robi monitory niezbyt długo nie znaczy że nie robi ich zgodnie z założeniem rynku pro.  Straszna ta krucjata, taka typowa, ale każdy z nas z czasem dojrzeje.  A mi tak fajnie basie pompuje bez suba z ohydnego mułowatego Lebena ehhh te problemy życiowe. 
    • Jeszcze takie coś mi się przypomniało: Sony CMT-CPX1 https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/cmt-cpx1.shtml Kupiłem to kiedyś w rezultacie poszukiwań mini hifi. Urzekło mnie to bursztynowe podświetlenie.  Niestety, w późniejszych wersjach zmienili kolor na niebieski. https://ricks-audio.nl/webshop/audiosets/sony-cmt-cpz2-micro-hifi-set A potem poszli w plastik. Tak czy siak Sony CMT-CPX1 brzmieniowo nie wytrzymywało konkurencji z Denonem RCS M37, którego zanabył kolega.
    • Neumann nie ma nic wspólnego z tym szrotem i masz rację też bym ich nie chciał. Słuchałem tych paczek ze zdjęcia we Wrocławskim studio połączonych z subem od Neumanna, zejebiste granie na wysokim poziomie, ciężko byłoby wyobrać między Neumannem, a Atc. Ogólnie to również świetna referencja przewyższająca zabaweczki tych z bólem tyłka.     Zależy o co dokładnie pytasz? Neumann to przede wszystkim rozbudowany system dsp, precyzja, liniowość i referencja tam kontrolka basu jest wzorcowa no i ich falowód.   Co Ty gościu pitolisz? Weź sobie przetestuj Ma1 jak działa nawet w słabych akustycznie pokojach jak się sprawuje kalibracja z subami czy nawet przy Dolby bo na razie to choooja wiesz w tym temacie, a masz najwięcej do napisania , ja rozumie, że masz ból dupy iż sobie nie możesz posłuchać i nie potrafisz poradzić z subem, który i tak jest nieodpowiedni do kolumn ,ale stary bajki zostaw dla dzieci. System polecałem do dedykowanych marek i przestań wymyślać pierdy, że moją intencją jest postawienie u każdego sprzętu premium. Każdy sobie słucha tego co chce.
    • Co Ty możesz pisać w imieniu Kościoła Katolickiego? Może jakieś przykłady z Pisma Śeiętego albo z Katechizmu? Czy znowu piszesz, bo gdzieś, coś, usłyszałeś, ale tak naprawdę nie rozumiesz?
    • Zapłaciłem około 1100, może nawet mniej 🙂 i niech jeszcze Fiio wyda s13 bo s15 był dramat w styczniu tego roku.
    • Powiem Ci że najeździłem się po salonie i wróciły w pierwotne miejce. Mam ponad metr od bocznych ścian, rozstaw półtora metra, wolę równolegle ustawienie, jest szersza scena.
    • Cześć, Jeśli mógłbyś zrezygnować z tego napędu (jednak) to mam fajną propozycję poniżej: -amplituner sieciowy Bluesound Powernode EDGE który ma: Radio internetowe, wifi, airplay, Spotify, Tidal itd... Oraz głośniki Bowers Wilkins 607s3, Małe, energiczne monitorki. Dobry set , nie duży, funkcjonalny, z bardzo dobrą apką: https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-sieciowe/bluesound-powernode-edge.html https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe/bowers-wilkins-607-s3.html  
    • Mam pytanie do użytkowników Dali. Czy macie jakieś obserwacje co do ustawień kolumn na wprost vs skręcone do środka. Coś zacząłem niepotrzebnie grzebać i juz sam nie wiem jak lepiej i czy w ogóle jest różnica. Zaznaczam, ze mam blisko ściany boczne. Może to ogranicza wystąpienie wyraźnych różnic? A może wszyscy dochodzą do wniosku, że nie ma to większego znaczenia w przypadku tych akurat kolumn. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...