Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD)
-
zehoss dołączył do społeczności
-
Cześć, Chciałbym poprosić o poradę. Szukam zestawu stereo do salonu około 35-40m i wysokości 2.7m. Do tej pory miałem Cyrus one HD i Dynaudio emit m30 (starsza wersja). Bardzo podobało mi się jego granie, ale po przeprowadzce do domu z dużym salonem zabrakło kolumnom mocy. Brakowało mi też nisko schodzącego basu. Słucham głównie ciężkiej muzyki (Tool, Godsmack), sporo rocka progresywnego (riverside, porcupine tree), ale też różnego rodzaju "atmosferyczne" kawałki jak aurora, Lindy-fay hella. Czasami też pojawi się jakiś jazz. Jeśli chodzi o wzmacniacz, to chciałbym all-in-one, ze względu na wygodę użytkowania, ale też trochę walory estetyczne (to nie jest kluczowe, ale jednak chciałbym żeby wzmacniacz mi się podobał i robił wrażenie ;) ). Słuchałem już kilku zestawów i najbardziej mi pasują dwie konfigurację - Arcam SA35 z Monitor audio silver 500 oraz Nami unity Nova z focal aria n2. Słuchałem też chwilkę Roksana Caspian 4g, ale optycznie jednak bardziej podobają mi się tamte dwa. Jesli chodzi o budżet, to chciałbym wydać około 20-25 tyś. Więcej wydaje mi się już mocno nierozsądne dla moich uszu ;) Mam też w głowie, żeby wzmacniacz kupić teraz nieco lepszy po to, żeby za jakiś czas zmienić głośniki, gdyby mi się coś znudziło albo chciałbym poeksperymentować. Mam poczucie, że łatwiej sprzedać i bezpieczniej kupić głośniki niż elektronikę. Chciałbym poprosić o jakieś polecenia kolumn do przesłuchania, które będą pasowały do tych wzmacniaczy, zagrają świetnie ciężką muzykę, zbudują pełną scenę pod bardziej atmosferyczna muzykę. Z góry dzięki :)
-
No to Rafał małe ATC są dla Ciebie Są jeszcze bardziej energetyczne jak D2R (w metalu ProAc nie da rady iść takim atakiem i zrywem jak mały monitor ATC, do tego ta szeroko rozpylona góra ProAc w metalu brzmi jakoś inaczej niż z innych głośników, nie przypomina tego co mamy na koncertach metalu) i na bank są bardziej ekspresyjne na wokalach. Ale rozmiar woofera to chyba nawet poniżej średniej europejskiej czy nawet azjatyckiej więc odpada. No ale brakuje ekspresji na tle ATC więc o co chodzi ? Tego w małym pokoju i ogólnie dla mnie nie brakuje, dla mnie jest OK, tu nic nie ruszam. Z jednym chyba się ze mną zgodzicie Koledzy, Harbeth ma mega przejrzystą średnicę, nienachalnie pokazuje najwięcej.
-
SVS SB1000 Pro się łapie. Cena ~3k PLN to raczej niedużo jak na subwoofer. Możesz powiesić coś małego nad blatem szafki. Problemem będzie to, że jak to w kuchni będzie to za chwilę czymś ubrudzone. Kolejną kwestią będzie odbijanie dźwięku od blatu kuchennego. Patrząc na to zdjęcie wydaje się, że Twoje pomieszczenie jest raczej słabo przystosowane do instalacji systemu KD. To jakiś mikroapartament?
-
Tak, tutaj pełna zgoda. Tonalnie M30.2 były gdzieś pomiędzy jasnymi Operami, a ciemnymi (dla mnie) Spendorami Classic 2/3 czy Dynaudio Contour 20i. Od góry aż do średniego basu wszystko wydawało się dość równe (w dobrym tego słowa znaczeniu). Tylko naprawdę niskiego basu brak, co w pierwszej chwili dziwi przy tak dużym przetworniku i jednak sporej obudowie.
-
To może być pokłosie priorytetów, jakie przyświecały A. Showowi podczas projektowania. Skupiał się na ludzkim głosie, dalej na muzyce poważnej. Czyli płynność, naturalność, a nie uderzenie, bas czy transjenty. Specyfika membran, cienkie ścianki, które jakby odbierały trochę impetu dźwiękowi, zjadając część energii uderzeń - to są kompromisy, które premiują pewne aspekty, ale kosztem innych - nie ma nic za darmo.
-
Spendory, które słyszałem absolutnie nie były krzykliwe. Classic 2/3 miał wręcz wycofany górny środek, przez co grał oddaloną sceną. D2R słuchałem tylko w salonie, ale nie nazwałbym ich krzykliwymi. Natomiast jedne i drugie były szybsze od Harbethów, do pewnego stopnia też twardsze, szczególnie Spendory. I zdecydowanie miały atak. To chyba najbardziej precyzyjny opis. Słyszałem to zarówno w instrumentach, jak i w wokalach. Brakowało mi tego ekspresyjnego unoszenia się i opadania głosu, bez którego śpiew nie jest dla mnie do końca realny.
-
Nie posługiwałbym się określeniem krzykliwość, która kojarzy się jednoznacznie źle. Myślę, że to bardziej kwestia ekspresji, dynamiki. Najgorsze co można zrobić tym Herbatnikom, to połączyć je ze spokojnym wzmacniaczem, np. polecanym przez Pacułę Accuphasem. Brzmieniu brak wtedy pazura, kontrastów. Z dynamicznym, mocnym wzmacniaczem jest pod tym względem lepiej, niemniej wciąż uderzenia są jakby spłaszczone, dzieje się dużo, ale wrażenie jest takie, jakby wszystkie amplitudy mocniejszych sygnałów były przycinane. Jak już kiedyś pisałem, 30-tki zagrały lepiej z Elexem niż z Accu 260, taka ciekawostka.
-
Nowa reklama telewizyjna ING. dosłownie przez sekunde na kadrze widać poniższe. To chyba Pylon Sapphire?
-
a ok!
- 2 231 odpowiedzi
-
- amplituner sieciowy
- wzmacniacz sieciowy
- (i %d więcej)
-
wygląda że tak. No to serwis. skoro reset nie pomaga......
-
Dobór kolumn wraz z ampli po adaptacji pomieszczenia
topic odpisał Piotr Sonido na wojoo w Kino Domowe
nie jest to konieczne. To raczej kwestia wyglądu. Sa modele wybietnie dobre oraz linie przecietne. Mówie o kolumnach centralnych na przykład. nie ma takich https://audiopolis.pl/852-focal-sub-air-black-high-gloss-subwoofer-aktywny.html nie jestem pewien czy jego sięda podłączyć do każdego amplitunera. on był dedykowany do soundbara Focala i łączył się z nim bezprzewodowo https://allegro.pl/oferta/heco-ambient-line-88f-subwoofer-aktywny-nascienny-13178612607?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Flisting%3Fstring%3Dsubwoofer%20aktywny%20heco https://www.salonydenon.pl/1260-61930-wharfedale-slim-bass-8-kompaktowy-subwoofer-aktywny-8.html?gQT=3#/11-kolor-czarny?id_product_attribute=61930 -
Nie, to było jak one tylko się w Polsce pojawily.
- 2 231 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- amplituner sieciowy
- wzmacniacz sieciowy
- (i %d więcej)
-
Elaci, Magnaty Signature
-
To kolumny które schodzą nisko impedancją. Trzeba im dobry wzmacniacz. Rotel taki jest. https://pl.homecinesolutions.fr/p/24584-focal-vestia-n-2-orzech Tu masz za połowę naszej rodzimej ceny.
-
rajdek zmienił swoje zdjęcie
-
Kolejny już zestaw stereo - ciąg dalszy przygody z audio :)
topic odpisał Piotr Sonido na mar77a w Stereo
To zdajes sobie sprawę że obecnie to będzie system jednak słabszy? Bo kolumny jeszcze spoko wybrales po prsotu modele konkurencyjne tkore także wraz z Gold 100 trafiaja na mojej liste polecajek. KEF R3, ELACi, Chario (specyficzne, warto posłuchac dłużej) czy Sonnetto. Tylko pytanie co w tej cenie kolumn zrobić ze wzmacniaczem? Kupując razem może dadzą coś taniej. Arcam A25, Denon PMA 1700NE, Atoll in 200, Cyrus 8.2 DAC albo fajne wzmacniacze Quadrala na promocji. Zależy od tego które kolumny wybierzesz. Sprzet już miales, pytanie czego oczekujesz od forum? Bo wiesz że odsłuchac to i tak musisz sam. - Today
-
Czyli ta sztuka jest walnięta czy ten typ ogólnie tak ma?
-
Zdecydowanie nie. To już nawet ja uważam za drogi kabel
-
5.1.4, Dirac, lecz surroundy też w suficie:(
topic odpisał Piotr Sonido na Gumowe Ucho w Kino Domowe
tak jest. Tak to by wyglądało. -
Polecam w kolejności losowej. Elac, Fyne, Monitor Audio, Kef, Amphion, PMC, ProAc, Legacy, Audio Physic, Dali, {...} a gdybym przejzał Twoje i moje posty to zapewne także studyjne monitory Adam audio częściej niż Ty. Więc które? Bo ja widze po Twoim poście i dopisce że tego nie wiesz. Jesteś po prostu hejtersko nastawiony do MA. I dwie rzeczy. Mogły Ci nie podejść wiadomo to się czesto zdarza. ale w takim przypadku normalny powie "mi nie leżą" "nie podobały mi się" u Ciebie natomiast wylewa się hejt. Drzwiami i oknami. Do tego stopnia że dopisujesz ale nie umiesz tego wykazać. Dobrze że mi na Audiostereo zdradzili Twój nick bo przepychanie się z taką osobą uważam za stratę czasu. PS. ATC także są na mojej lisice polecajek wiec one też gniotami? Piszesz że są ok? Dziwne.
-
Bardzo czytelny opis Rafał, zwłaszcza jak się właśnie słucha Harbeth 30 Nie jestem muzykiem ani zawodowym recenzentem, żeby zaprzeczyć temu co napisałeś i „wykrzyczeć” czy twardo i dosadnie „wydzwonić” czego faktycznie Harbeth nie robi, że te braki to przecież naturalne w całym paśmie M30 granie. Faktem jest, że każda muzyka z Harbeth jest bardzo przyjazna dla ucha. Ja po uzależnieniu od ATC mam lekki niedosyt „ekspresyjnego wykrzyczenia” ale jeszcze to sprawdzę. Ta ekspresja może wynikać z prostej przyczyny - przybliżenia średnicy - czego M30 nie robi. Z całą pewnością Harbeth 30 jest konsekwentnie spójny w całym paśmie w swoim charakterze grania. A na końcu zawsze można zadać pytanie - to który producent głośników jest tym jedynym, nieomylnym wzorcem naturalnego i prawdziwego grania. I robi się problem… Do czego odnieść brzmienie Harbeth, do jakiego głośnika? Spendor ma taki twardy, dobitny atak i naturalną krzykliwość ? D2R absolutnie nie są krzykliwe więc odpadają.
-
https://x.com/alojjola/status/1945893720554922231
-
Dzisiejsze posty
-
Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD)
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/niemcy-straciły-pozycję-lidera-migranci-mają-nowy-ulubiony-kraj-w-ue/ar-AA1INny4?ocid=nl_article_link -
Cześć, Chciałbym poprosić o poradę. Szukam zestawu stereo do salonu około 35-40m i wysokości 2.7m. Do tej pory miałem Cyrus one HD i Dynaudio emit m30 (starsza wersja). Bardzo podobało mi się jego granie, ale po przeprowadzce do domu z dużym salonem zabrakło kolumnom mocy. Brakowało mi też nisko schodzącego basu. Słucham głównie ciężkiej muzyki (Tool, Godsmack), sporo rocka progresywnego (riverside, porcupine tree), ale też różnego rodzaju "atmosferyczne" kawałki jak aurora, Lindy-fay hella. Czasami też pojawi się jakiś jazz. Jeśli chodzi o wzmacniacz, to chciałbym all-in-one, ze względu na wygodę użytkowania, ale też trochę walory estetyczne (to nie jest kluczowe, ale jednak chciałbym żeby wzmacniacz mi się podobał i robił wrażenie ;) ). Słuchałem już kilku zestawów i najbardziej mi pasują dwie konfigurację - Arcam SA35 z Monitor audio silver 500 oraz Nami unity Nova z focal aria n2. Słuchałem też chwilkę Roksana Caspian 4g, ale optycznie jednak bardziej podobają mi się tamte dwa. Jesli chodzi o budżet, to chciałbym wydać około 20-25 tyś. Więcej wydaje mi się już mocno nierozsądne dla moich uszu ;) Mam też w głowie, żeby wzmacniacz kupić teraz nieco lepszy po to, żeby za jakiś czas zmienić głośniki, gdyby mi się coś znudziło albo chciałbym poeksperymentować. Mam poczucie, że łatwiej sprzedać i bezpieczniej kupić głośniki niż elektronikę. Chciałbym poprosić o jakieś polecenia kolumn do przesłuchania, które będą pasowały do tych wzmacniaczy, zagrają świetnie ciężką muzykę, zbudują pełną scenę pod bardziej atmosferyczna muzykę. Z góry dzięki :)
-
No to Rafał małe ATC są dla Ciebie Są jeszcze bardziej energetyczne jak D2R (w metalu ProAc nie da rady iść takim atakiem i zrywem jak mały monitor ATC, do tego ta szeroko rozpylona góra ProAc w metalu brzmi jakoś inaczej niż z innych głośników, nie przypomina tego co mamy na koncertach metalu) i na bank są bardziej ekspresyjne na wokalach. Ale rozmiar woofera to chyba nawet poniżej średniej europejskiej czy nawet azjatyckiej więc odpada. No ale brakuje ekspresji na tle ATC więc o co chodzi ? Tego w małym pokoju i ogólnie dla mnie nie brakuje, dla mnie jest OK, tu nic nie ruszam. Z jednym chyba się ze mną zgodzicie Koledzy, Harbeth ma mega przejrzystą średnicę, nienachalnie pokazuje najwięcej.
-
SVS SB1000 Pro się łapie. Cena ~3k PLN to raczej niedużo jak na subwoofer. Możesz powiesić coś małego nad blatem szafki. Problemem będzie to, że jak to w kuchni będzie to za chwilę czymś ubrudzone. Kolejną kwestią będzie odbijanie dźwięku od blatu kuchennego. Patrząc na to zdjęcie wydaje się, że Twoje pomieszczenie jest raczej słabo przystosowane do instalacji systemu KD. To jakiś mikroapartament?
-
Tak, tutaj pełna zgoda. Tonalnie M30.2 były gdzieś pomiędzy jasnymi Operami, a ciemnymi (dla mnie) Spendorami Classic 2/3 czy Dynaudio Contour 20i. Od góry aż do średniego basu wszystko wydawało się dość równe (w dobrym tego słowa znaczeniu). Tylko naprawdę niskiego basu brak, co w pierwszej chwili dziwi przy tak dużym przetworniku i jednak sporej obudowie.
-
To może być pokłosie priorytetów, jakie przyświecały A. Showowi podczas projektowania. Skupiał się na ludzkim głosie, dalej na muzyce poważnej. Czyli płynność, naturalność, a nie uderzenie, bas czy transjenty. Specyfika membran, cienkie ścianki, które jakby odbierały trochę impetu dźwiękowi, zjadając część energii uderzeń - to są kompromisy, które premiują pewne aspekty, ale kosztem innych - nie ma nic za darmo.
-
Spendory, które słyszałem absolutnie nie były krzykliwe. Classic 2/3 miał wręcz wycofany górny środek, przez co grał oddaloną sceną. D2R słuchałem tylko w salonie, ale nie nazwałbym ich krzykliwymi. Natomiast jedne i drugie były szybsze od Harbethów, do pewnego stopnia też twardsze, szczególnie Spendory. I zdecydowanie miały atak. To chyba najbardziej precyzyjny opis. Słyszałem to zarówno w instrumentach, jak i w wokalach. Brakowało mi tego ekspresyjnego unoszenia się i opadania głosu, bez którego śpiew nie jest dla mnie do końca realny.
-
Nie posługiwałbym się określeniem krzykliwość, która kojarzy się jednoznacznie źle. Myślę, że to bardziej kwestia ekspresji, dynamiki. Najgorsze co można zrobić tym Herbatnikom, to połączyć je ze spokojnym wzmacniaczem, np. polecanym przez Pacułę Accuphasem. Brzmieniu brak wtedy pazura, kontrastów. Z dynamicznym, mocnym wzmacniaczem jest pod tym względem lepiej, niemniej wciąż uderzenia są jakby spłaszczone, dzieje się dużo, ale wrażenie jest takie, jakby wszystkie amplitudy mocniejszych sygnałów były przycinane. Jak już kiedyś pisałem, 30-tki zagrały lepiej z Elexem niż z Accu 260, taka ciekawostka.
-
@Piotr SonidoWiekszosc co polecałeś na tym i innym forum na spokojnie sprawdziłem i to kicha niesamowita, wiem na pewno, że to co wrzucasz omijać z daleka. Czego nie rozumiesz ? Dla mnie studyjne to o wiele lepsze granie, genelec, Neumann czy atc.
-
Przez Piotr Sonido · Napisano
Nowa reklama telewizyjna ING. dosłownie przez sekunde na kadrze widać poniższe. To chyba Pylon Sapphire? -
Przez Piotr Sonido · Napisano
wygląda że tak. No to serwis. skoro reset nie pomaga...... -
Przez Piotr Sonido · Napisano
nie jest to konieczne. To raczej kwestia wyglądu. Sa modele wybietnie dobre oraz linie przecietne. Mówie o kolumnach centralnych na przykład. nie ma takich https://audiopolis.pl/852-focal-sub-air-black-high-gloss-subwoofer-aktywny.html nie jestem pewien czy jego sięda podłączyć do każdego amplitunera. on był dedykowany do soundbara Focala i łączył się z nim bezprzewodowo https://allegro.pl/oferta/heco-ambient-line-88f-subwoofer-aktywny-nascienny-13178612607?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Flisting%3Fstring%3Dsubwoofer%20aktywny%20heco https://www.salonydenon.pl/1260-61930-wharfedale-slim-bass-8-kompaktowy-subwoofer-aktywny-8.html?gQT=3#/11-kolor-czarny?id_product_attribute=61930 -
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
Nie, to było jak one tylko się w Polsce pojawily.
-
-
Dzisiejsze tematy