Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Czesc Szukam dla ojca uzywanego amplitunera stereo. Glosniki to on zmienia co chwile wiec nie zalezy mi na dopasowaniy, a raczej poznaniu mozliwych produktow. Zalezy mu na funkcjach sieciowych stad zalozylem ze ampli powinnien byc jak najnowszy, bo czasami zmienia np cos ze spotify, a produkt nie ma aktualizacji bo jest za stary. Po rozpoznaniu doszedlem do takich produktow: ONKYO TX8250 ew ONKYO TX8270 Pioneer SX30AE , gdzies przeczytalem ze to klon onkyo YAMAHA R-N602 Czy jest cos ciekawego w segmencie uzywek co mozna dostac za podobne pieniadze? 1.5k ew 2k ale tutaj musialby byc jakis atut.
-
- Today
-
Wiadomo, że jak wczoraj Santana, a dzisiaj Mahavishnu, to musi się to skończyć tak.... Sony Music 2023, SACD wersja 7-calowa, quadro, made in 🇯🇵. Inny wymiar muzyki...
-
Pisałeś cos o obrażaniu politykow i patagrafach? To co to ma być? @RoRo @Redakcja AUDIO caly czas jest tu polityczny syf robiony
-
Dawaj gdzie zmieścisz! Pułapki basowe z pianki juz wiele dadzą, zerknij na mega acoustic albo bitmat, są po 40 zł za metr. Wydatek żaden, a poczujesz różnicę. Basotect np na allegro w płytach 50x50 różne grubości. Wszelkie piramidki i kształty sobie daruj, bo to przy tych produktach tylko zmniejsza ich grubość (choć może się komuś po prostu podobać). Wszystkie tego typu prowizorki, ostatecznie skończyły u mnie razem z niewykorzystaną wełną jako ładnie upakowany absorber pod kanapą 😁. Natomiast jak stwierdzisz, że to pomaga, jest ok itd, to można potem pomyśleć o bardziej zaawansowanym rozwiązaniu. Może byc to adaptacja wełną (np zabudowa calej ściany jak u mnie) albo zakup profesjonalnych ustrojów akustycznych, które są też po prostu estetyczne i łatwo je sprzedać, wymienić itp. polecam to co wyżej bo po prostu jest tanie, daje zauważalne efekty, jest łatwe w obróbce, można to ciąć, kleić , czy co chcesz, a zarazem bezpieczne, nie pyli, nie śmierdzi chemią...
-
Bas z lampy jest inny.Dlatego mozna odniesc wrazenie ze jest go mniej.Tranzystory(nie wszystkie oczywiscie) stawiają bardziej na mase a lampa na jakość niskich tonów.Ja to tak widze.
-
To ciekawa uwaga, aczkolwiek sama ocena odmienna od moich wrażeń - jak zwykle, gdy ktoś mówi mniej basu, zaraz ktoś inny pisze, że więcej...😉. Mam akurat taką możliwość, że do monobloków mam podłączone dwa przedwzmacniacze, ze wspólnymi źródłami. Jeden pstryk hebelkami i w czasie rzeczywistym, na tym samym utworze gdy gra mogę zrobić porównanie. W moim przypadku lampa buduje lepszą scenę, bardziej plastyczną i lepiej nasyca brzmienie instrumentów. Gdy słucham na tranzystorze nic nie brakuje ale jak wskoczę na lampę to jest różnica na plus. Powiedziałbym po prostu, że instrumenty brzmią bardziej realistycznie, żywo, co m.in. oznacza lepszy bas: zarazem nieco niższy, a jednocześnie lepiej wybrzmiewający i pod kontrolą. Natomiast nie ma tu żadnego mitycznego ciepełka (chyba że z samych lamp 😂), przydymienia czy czegoś takiego - przeciwnie, lampa daje przestrzeń, detal ale i wybrzmienie stopy bębna albo drżenie struny basu. No i żeby była jasność, opisując te różnice mówię o detalach, a nie trzęsieniu ziemi
-
Niby żadnych fajerwerków,ale staromodna w dobrym znaczeniu konstrukcja,dual mono i jeszcze bardzo strawna cena jak na dzisiejsze standardy. Dzięki @T Z6
-
U mnie pobił wszystkie jakie miałem.Pod kazdym wzgledem.Piękna scena, stereofonia, detal, średnica wyraźna a nie jak w wielu innych wycofana, wysokie tony barwne soczyste.Niskie tony może nie jakieś potężne ale będące na swoim miejscu i potrafiące przyłożyć tam gdzie trzeba.To bardzo dobry piecyk.Myslałem jak by zagrał denek 2500 ale nie miałem okazji posłuchać.
-
Wspomniałeś o Denon 1600, 1700 jest jednym z kandydatów do odsłuchu jak zacznę prace nad nowym systemem. Jak wypada Denek na tle innych tranów które miałeś ? @T Z6
-
Silvery 500 od Monitor Audio dobrze pasują do lamp EL34.Można duzo lepiej, wiadomo.Ale trzeba na to wydać dużo kasy.Póki jestem zadowolony to nie zmieniam kolumn.Na chwile obecną nawet nie wiedziałbym co wybrać innego.Zresztą czasu na testy też brakuje.Póki co cieszę sie tym co mam i to bardzo się cieszę.
-
@T Z6 z tego co tu koledzy lampiarze mówią,warto zadbać o całe otoczenie lampowca ,tj. kolumny i źródła,pewnie możesz sporo uzyskać nie ruszając Romy .
-
Myślałem wcześniej o jakimś Marantzu ale niestety wymiar mnie nie puszcza bo nie wejdzie do półki😔 Ten Musical Fidelity B1xi bardzo mnie zainteresował. Jesli oferuje dobrą jakość dźwięku z przedstawionych powyżej i ma wyjście HDMI to w zupełności mi wystarczy. Myślę, że jak podłącze do niego Wiima Pro Plus to więcej nie potrzebuje. Kwestia tylko wymiaru. Czy te około 33 cm podane na stronie to wymiar razem z potencjometrem głośności i złączkami głośnikowymi?
- 5 odpowiedzi
-
- wilson exclusive line el-10
- integra dtm-7.4
- (i %d więcej)
-
Jasna rzecz.Napewno jeszcze pojde za jakis czas w kolejny wzmacniacz lampowy.Jest tego sporo do wyboru.Różne rodzaje lamp itd.Do tranzystorów jakoś mnie już nie ciągnie...😉 Czasem slucham Denona 1600.Jako jedyny tranzystor do tej pory tez sprawia mi duzo frajdy.Jego barwa czasem wydaje mi sie jakby zblizona do lampy.Sporo juz mialem klocków.Dawniej lubilem zeby mi bas flaki przewracał.Teraz upodobania mam inne.Moze nie kazdy łapie bakcyla na brzmienie lampowe.Ale ja zlapałem go na maxa....
-
Ostatnio przerabiałem B. Cobhama, no i poczytałem, że bardzo cenione są jego bębny nagrywane z Mahavishnu. Płyta jest przede wszystkim popisem McLaughlina, a i Jan Hammer oraz skrzypek Jerry Goodman nie szczędzą sprzętu ale jak się wsłuchać tylko w gary, to dochodzimy szybko do wniosku, że Billy Cobham gra jakby nieustanne, dynamiczne solo. Nie udalo mi się znaleźć nigdzie wyizolowanej ścieżki perkusji ale kilka utworów z tej plyty można by pewnie spokojnie obciąć z reszty składu i puścić jako solówkę na bębnach i to tak na setkę, bez obróbki. Jest dynamit! Columbia Records, made in 🇺🇸 i niestety jak w przypadku większości moich plyt z lat 80-90 wyprodukowanych za oceanem, roku wydania praktycznie nie udaje się ustalić. Ale jest tak nagrana, że można kilka razy słuchać, raz gitary, raz bębnów, a to skrzypiec itd. Trudno się znudzić.
-
dzuma dołączył do społeczności
-
@T Z6 daj spokój! Wszystko,co dobre,musi kosztować 😁
-
Tak wiem ale kurcze tu chodzi o jakieś zasady. Wiele rzeczy parszywieje na naszych oczach, a chamstwo i zidiocenie się panoszą na każdym kroku. Ignorując je niewiele zyskamy poza chwilowym spokojem, bo za rok, dwa lub pięć nas, normalnych, kulturalnych, uprzejmych czyli po prostu zwyklych ludzi będzie mniejszość. I wtedy to oni zaczną nas wyrzucać...
-
Oczywiscie ze tak.Mimo szczuplejszych niskich tonów to jest dzwięk którego mozna sluchać bez końca.I to jest problem.Bo potem trzeba wydać worek pieniędzy za zużycie prądu...😉
-
@fp74 jest guzik - ignoruj. Ban nie zadziała niestety na takich userów...
-
@T Z6 a czy pomimo wzrostu rachunków i innych kłopotów,o których piszemy jesteś zadowolony z przejścia na lampę? Mam na myśli odbiór całego systemu,jest lepiej czy nie?
-
Lampy na zapas trzeba posiadać.Naczytalem sie wczesniej i naogladalem filmów o zmianie brzmienia po wymianie lamp.Chcialem spróbować.I róznic nie usłyszałem.Jedyna różnica to po zakupie lampowca...wzrost rachunków za prąd.Srednio o jakieś 150 zł za dwa miesiące.Płaciłem około 200 zł a teraz to około 350 zł.Lampa ciągnie prąd i trzeba to tez brać pod uwage.
-
-
KrólKiczu zaczął obserwować Nowe lokum, nowe głośniki, teraz może już high end?
-
Cześć wszystkim, Z racji tego że kupilem na nastepne 3-4 lata nowe lokum, zanim dokoncze budowe docelowego domu z dedykowanym pokojem odsluchowym, zastanawiam sie po roku na zmiane glosnikow. Aktualnie: Roksan Caspian M2 Focal Aria 926 Wiim Pro Plus CA DacMagic modyfikowany Z racji tego, ze moj nowy salon z kuchnia ma zaledwie okolo 18.5m2, obawiam sie ze Arie moga byc za duze i zastanawiam sie, czy nie isc w jakies monitory, tym razem jednak z jakies wyzszej polki, oczywiscie uzywki jak zaqsze u mnie. Z ciekawszych ofert ktore gdzies tam od 2-3 miesiecy obserwuje: JM Lab / Focal Micro Utopia BE PMC twenty5 22 Triangle Magellan Duetto Podkresle, ze slucham roznej muzyki, aczkolwiek wiekszosc czasu jest to gitara akustyczna, klasyka oraz jazz. Zalezy mi na krystalicznych wokalach, duzej dynamice, obecnej scenie oraz dobrej seperacji instrumentow. W moim aktualnym zestawie calkiem fajnie udalo sie to wszystko realizowac, wczkolwiek Focale podkreslaja zlej jakosi nagrania. Nie przeszkadza mi to jakos, iz zalezy mi na tym, aby znakomite nagranie odwzorowywaly idealnie. W zalaczniku lodaje rzut, mniej wiecej podobny uklad bedzie, sciana RTV w pelni dedykowana pod glosniki i osprzet, wec moge sie troche z ustawieniem pobawic. Zaznaczam ze stol jadalniany NIE BEDZIE tam, gdzie jest narysowany na rzucie. ta sciana bedzie pusta i tylko multimedia na niej bedzie Czy na takim metrazu znajde monitory z wyzszej polki, ktore zagraja bez suba dobrze ? Troche nie mam gdzie schowac suba, wiec ciezko bedzie go gdzies upchac.
-
Dzisiejsze posty
-
Czesc Szukam dla ojca uzywanego amplitunera stereo. Glosniki to on zmienia co chwile wiec nie zalezy mi na dopasowanie, a raczej poznaniu mozliwych produktow. Zalezy mu na funkcjach sieciowych stad zalozylem ze ampli powinnien byc jak najnowszy, bo czasami zmienia np cos ze spotify, a produkt nie ma aktualizacji bo jest za stary. Po rozpoznaniu doszedlem do takich produktow: ONKYO TX8250 ew ONKYO TX8270 Pioneer SX30AE , gdzies przeczytalem ze to klon onkyo YAMAHA R-N602 Czy jest cos ciekawego w segmencie uzywek co mozna dostac za podobne pieniadze? 1.5k ew 2k ale tutaj musialby byc jakis atut.
-
Wiadomo, że jak wczoraj Santana, a dzisiaj Mahavishnu, to musi się to skończyć tak.... Sony Music 2023, SACD wersja 7-calowa, quadro, made in 🇯🇵. Inny wymiar muzyki...
-
Przez marcinmarcin · Napisano
Pisałeś cos o obrażaniu politykow i patagrafach? To co to ma być? @RoRo @Redakcja AUDIO caly czas jest tu polityczny syf robiony -
Dawaj gdzie zmieścisz! Pułapki basowe z pianki juz wiele dadzą, zerknij na mega acoustic albo bitmat, są po 40 zł za metr. Wydatek żaden, a poczujesz różnicę. Basotect np na allegro w płytach 50x50 różne grubości. Wszelkie piramidki i kształty sobie daruj, bo to przy tych produktach tylko zmniejsza ich grubość (choć może się komuś po prostu podobać). Wszystkie tego typu prowizorki, ostatecznie skończyły u mnie razem z niewykorzystaną wełną jako ładnie upakowany absorber pod kanapą 😁. Natomiast jak stwierdzisz, że to pomaga, jest ok itd, to można potem pomyśleć o bardziej zaawansowanym rozwiązaniu. Może byc to adaptacja wełną (np zabudowa calej ściany jak u mnie) albo zakup profesjonalnych ustrojów akustycznych, które są też po prostu estetyczne i łatwo je sprzedać, wymienić itp. polecam to co wyżej bo po prostu jest tanie, daje zauważalne efekty, jest łatwe w obróbce, można to ciąć, kleić , czy co chcesz, a zarazem bezpieczne, nie pyli, nie śmierdzi chemią...
-
Bas z lampy jest inny.Dlatego mozna odniesc wrazenie ze jest go mniej.Tranzystory(nie wszystkie oczywiscie) stawiają bardziej na mase a lampa na jakość niskich tonów.Ja to tak widze.
-
To ciekawa uwaga, aczkolwiek sama ocena odmienna od moich wrażeń - jak zwykle, gdy ktoś mówi mniej basu, zaraz ktoś inny pisze, że więcej...😉. Mam akurat taką możliwość, że do monobloków mam podłączone dwa przedwzmacniacze, ze wspólnymi źródłami. Jeden pstryk hebelkami i w czasie rzeczywistym, na tym samym utworze gdy gra mogę zrobić porównanie. W moim przypadku lampa buduje lepszą scenę, bardziej plastyczną i lepiej nasyca brzmienie instrumentów. Gdy słucham na tranzystorze nic nie brakuje ale jak wskoczę na lampę to jest różnica na plus. Powiedziałbym po prostu, że instrumenty brzmią bardziej realistycznie, żywo, co m.in. oznacza lepszy bas: zarazem nieco niższy, a jednocześnie lepiej wybrzmiewający i pod kontrolą. Natomiast nie ma tu żadnego mitycznego ciepełka (chyba że z samych lamp 😂), przydymienia czy czegoś takiego - przeciwnie, lampa daje przestrzeń, detal ale i wybrzmienie stopy bębna albo drżenie struny basu. No i żeby była jasność, opisując te różnice mówię o detalach, a nie trzęsieniu ziemi
-
Niby żadnych fajerwerków,ale staromodna w dobrym znaczeniu konstrukcja,dual mono i jeszcze bardzo strawna cena jak na dzisiejsze standardy. Dzięki @T Z6
-
U mnie pobił wszystkie jakie miałem.Pod kazdym wzgledem.Piękna scena, stereofonia, detal, średnica wyraźna a nie jak w wielu innych wycofana, wysokie tony barwne soczyste.Niskie tony może nie jakieś potężne ale będące na swoim miejscu i potrafiące przyłożyć tam gdzie trzeba.To bardzo dobry piecyk.Myslałem jak by zagrał denek 2500 ale nie miałem okazji posłuchać.
-
Wspomniałeś o Denon 1600, 1700 jest jednym z kandydatów do odsłuchu jak zacznę prace nad nowym systemem. Jak wypada Denek na tle innych tranów które miałeś ? @T Z6
-
Silvery 500 od Monitor Audio dobrze pasują do lamp EL34.Można duzo lepiej, wiadomo.Ale trzeba na to wydać dużo kasy.Póki jestem zadowolony to nie zmieniam kolumn.Na chwile obecną nawet nie wiedziałbym co wybrać innego.Zresztą czasu na testy też brakuje.Póki co cieszę sie tym co mam i to bardzo się cieszę.
-
@T Z6 z tego co tu koledzy lampiarze mówią,warto zadbać o całe otoczenie lampowca ,tj. kolumny i źródła,pewnie możesz sporo uzyskać nie ruszając Romy .
-
Myślałem wcześniej o jakimś Marantzu ale niestety wymiar mnie nie puszcza bo nie wejdzie do półki😔 Ten Musical Fidelity B1xi bardzo mnie zainteresował. Jesli oferuje dobrą jakość dźwięku z przedstawionych powyżej i ma wyjście HDMI to w zupełności mi wystarczy. Myślę, że jak podłącze do niego Wiima Pro Plus to więcej nie potrzebuje. Kwestia tylko wymiaru. Czy te około 33 cm podane na stronie to wymiar razem z potencjometrem głośności i złączkami głośnikowymi?
-
Jasna rzecz.Napewno jeszcze pojde za jakis czas w kolejny wzmacniacz lampowy.Jest tego sporo do wyboru.Różne rodzaje lamp itd.Do tranzystorów jakoś mnie już nie ciągnie...😉 Czasem slucham Denona 1600.Jako jedyny tranzystor do tej pory tez sprawia mi duzo frajdy.Jego barwa czasem wydaje mi sie jakby zblizona do lampy.Sporo juz mialem klocków.Dawniej lubilem zeby mi bas flaki przewracał.Teraz upodobania mam inne.Moze nie kazdy łapie bakcyla na brzmienie lampowe.Ale ja zlapałem go na maxa....
-
Ostatnio przerabiałem B. Cobhama, no i poczytałem, że bardzo cenione są jego bębny nagrywane z Mahavishnu. Płyta jest przede wszystkim popisem McLaughlina, a i Jan Hammer oraz skrzypek Jerry Goodman nie szczędzą sprzętu ale jak się wsłuchać tylko w gary, to dochodzimy szybko do wniosku, że Billy Cobham gra jakby nieustanne, dynamiczne solo. Nie udalo mi się znaleźć nigdzie wyizolowanej ścieżki perkusji ale kilka utworów z tej plyty można by pewnie spokojnie obciąć z reszty składu i puścić jako solówkę na bębnach i to tak na setkę, bez obróbki. Jest dynamit! Columbia Records, made in 🇺🇸 i niestety jak w przypadku większości moich plyt z lat 80-90 wyprodukowanych za oceanem, roku wydania praktycznie nie udaje się ustalić. Ale jest tak nagrana, że można kilka razy słuchać, raz gitary, raz bębnów, a to skrzypiec itd. Trudno się znudzić.
-
-
Dzisiejsze tematy