Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Cześć. Ja bym podszedł do Twojego pytanie w taki sposób. Ile czasu oglądasz TV? Bo jeśli raz, dwa razy w tygodniu jakiś serial albo wiadomości to faktycznie wybór można ograniczyć tylko do "dobrej promocji" bo to w sumie nie ma dużego znaczenia, ważne aby się nie popsuł szybko Ale jeśli oglądasz często albo masz jakieś preferencje typu - dużo filmów, albo dużo sportu, albo dużo wiadomości , albo żona to ogląda w kółko ale w tym czasie prasuje, gotuje, gapi się w laptopa itd. więc ważniejsze aby dużo prądu nie ciągnął To wtedy warto zrobić tak: Nagraj na pendrive materiał który najczęściej oglądasz , jeśli masz kablówkę to coś w tej rozdzielczości, coś z wiadomości, coś z fimów 720p, 1080p, 4k hdr, jakieś zdjęcia z aparatu swojego które znasz jak wyglądają na monitorze przy PC (najlepiej kalibrowanym ) itd. Podjedź do dużego sklepu z telewizorami, ważne aby być rano kiedy sprzedawcy będzie się chciało i nie będzie dużo ludzi i poproś o wyłączenie trybu sklepowego - UWAGA- to ważne, wszystkie sklepy od kilku lat mają narzucony przez producentów TRYB SKLEPOWY z kolorami, kontrastem z dup.... więc to koniecznie trzeba wyłączyć, a nie jest to takie proste , w TCL trzeba resetować TV (w modelach zeszłorocznych) . Najlepiej przestawić na tryb FILMAKER , lub FILM. Gwarantuję że wyniki mogą zaskoczyć, z całym szacunkiem do mainstrowych recenzentów TV na YT. Warto samemu ZOBACZYĆ, bo np: - najbardziej popularna marka OLEDÓW w średniej i wyższej półce cenowej ma jakiś problem ze skalowaniem twarzy występującej w studiu osoby, coś ala softwarowe wygładzanie skóry ala przedni aparat w dzisiejszych smartfonach, dla mnie porażka - obraz w filmach jest nadmiernie wyostrzany, nie mówię tylko o efekcie opery mydlanej, ale taki za akuratny, jakbyś oglądał coś w teatrze, bez tego filmowego looku - fatalne skalowanie słabej treści, jeśli dużo oglądasz kablówki lub starszych filmów itd. - sport - okazuje się że piłka leci jak kometa, lub narciarz na szkoczni leci z czterema nartami, serio, nawet w drogich TV... - dużo bieli na ekranie, np. polarny niedźwiedź w swoim środowisku - tego OLEDy nie potrafią dobrze pokazać, futro sie zlewa (najczęściej) - kąty widzenia, sprawdź samemu - odbicia w TV, jeśli masz dużo okien a będzie to topowy oled (sprzed 2 lat) który wygrywał TV shotoout 2x pod rząd to zobaczysz że przy dziennym świetle gdy okna są vis a vis TV i z boku nie da się nic zobaczyć - zdjęcia - dla mnie np to ważne bo robię czasem pokazy, tutaj ku mojemu zdziwieniu najlepiej poradził sobie TCL który nawet pliki kalibracyjne do monitorów szeroko-gamutowych wyświetlił poprawnie - menu , odpalanie aplikacji, szybkość i responsywność, współpraca z innymi urządzeniami Uniwersalna uwaga - nie oglądajcie nigdy DEMO producenta, noc w mieście na OLEDACH, coś tam innego ma miniLEDach, bo to bez sensu, każdy tym sie jara 5 minut, a potem 5.000 godzin ogląda normalną telewizję, seriale, filmy. Co do marek. Można trafić wśród jednej marki super TV i buble. Maciek przytoczony w wątku często o tym mówi. Jego praca i doświadczenie wyróżnia się spośród recenzentów , warto to wziąć pod uwagę, ale warto też samemu doświadczyć... ps. A czy nie mówisz o bloomingu? Clouding to obszary zabrudzenia na matrycy, takie chmury, np szare na jasnym niebie, stąd nazwa. A blooming to zjawisko o którym pisał kolega
  3. Zastanawiałem się czy ten patent z grającym ekranem ma wpływ na trwałość panelu … Działa to fajnie, słyszałem parę razy, ale coś czuję, że ta myśl nie dawałaby mi spokoju …
  4. I do tego warto, aby przy tym nie sięgał kresu swojej wydajności, żeby ten zbiór transjentow w gęstych aranżacjach ogarniał w sposób zrelaksowany, pracując w komfortowym zakresie mocy. Czyli jednak ta moc się przydaje…
  5. Od zawsze wiadomo jaka droga idzie Advance Acoustic czy teraz Paris. To jest muzykalność i ciepło kosztem szczegółów i powietrza. Jak ktoś lubi wyłapywać smaczki w muzyce i uwielbia detal to piecyki nie dla niego. Dlatego często się je łączy z B&W, Audiovector czy Focal.
  6. Po pierwsze, słuchają na ogół z wysokoskutecznymi kolumnami. Po drugie, lampa jest o tyle bezpieczniejsza od hipotetycznego kilkuwatowego tranzystora, że łagodniej wchodzi w przester, więc będzie wysyłała stopniowo coraz wyraźniejsze sygnały ostrzegawcze zanim zniszczy kolumny. Oczywiście.
  7. Można wpiąć do gniazdka watomierz uwzględnić efektywność energetyczną wzmacniacza i sprawdzić ile potrzebują kolumny. Na pewno to nie będzie 1 wat.
  8. Ja to rozumiem, że KEF ostrzega przed wzmacniavzami o małej mocy ale w kontekście uszkodzenia kolumn. Zasada przekraczania mocy znamionowej wzmacniacza celem uzyskania koncertowych poziomów dBSPL skutkujaca lawinowo narastającym THD co prowadzi do niekontrolowanego wzrostu mocy dostarczanej do kolumn I ich uszkodzenia. Ogólnie moc wzmacniacza powinna zapewnić tzw. "headroom" czyli nie powodować "kompresji mocy". O co chodzi wiekszość wie, ale dopowiem. Moc podawana przez producentów podawana jest jako wartość RMS, ale dla sygnałów testowych sinusoidalnych lub szumowych. Muzyka to coś więcej, dużo transjentów zatem pojawiło sie pojęcie CF - crest factor, jako stosunek wartości szczytowej do średniej RMS. Stąd zalecana wyższa moc do odtwarzania muzyki pisanej transjentami, a nie sinusami czy szumem. Praktycznie jeżeli wzmacniacz mierzy 10W RMS to dla muzycznych transjentów trzeba pomnożyć x10 by nie było kompresji przy ich szczytach czyli zapewnić mityczny headroom. Jak ktoś słucha na wymagających niskoefektywnych kolumnach osiągajacych zadowalający poziom dBSPL mierzonych dla sygnałów testowych sinusoidalnych, a tak mierzy się np. efektywność kolumn np. przy mocy 50W, to trzeba 500W dla zapewnienia odtwarzania wartości szczytowych muzycznych transjentów. Ja słucham poniżej 75dB SPL do czego potrzebuję na moich Heresy (efektywność 99dB/1W/1m) 10mW mocy RMS, czyli 100mW uwzględniając muzyczny CF. Czy mogę więcej dać mocy? Oczywiście, ale nie potrzebuję 😉 Pozdrawiam. M https://livesound.pl/tutoriale/5096-wymagany-spl-a-niezbedna-moc
  9. No i po
  10. To nie były lampy o mocy 2 x 1 W , a głośniki nie miały niskiej efektywności. Poza tym ja nie pytałem o lampy. Od kiedy to na słowo wzmacniacz masz pierwsze skojarzenie : lampy? Czemu powiedz Marantz i Yamaha, producenci poprawnie skonstruowanych wzmacniaczy, nie robią piecyków 2x1 czy 2x5W? Przecież to by wystarczyło.
  11. Nie jestem audiofilem ale Celin dion Think twice pozamiatało. Każdy utwór który puściłem na nowo ożył. U mnie gra to z SF grand piano home. Dźwięk jest bardzo spójny, czysty góra otwarta detale wszytko na miejscu. Średnica dół wokale wysoka klasa. Ma się wrażenie że jesteś przed sceną. Dla mnie nic nie brakuje, mocy ma jak Pudzian w strongmenach . Powiem jednym zdaniem że warto kupić Shanlinga i nie ma się do czego przyczepić. Za te pieniądze a Roksan k3 5 lat temu w tej samej cenie kupywałem to nie ma podjazdu, kilka klas wyżej dla zwykłego laika jak ja. Tyle w temacie
  12. Wojtek, nie mogłeś napisać tego wcześniej, bo ja głupi nabyłem TV pod wpływem wiadomości o nowej matrycy OLED Samsunga i zastosowaniu jej w Sony Trzeba wiedzieć, że Wojtek oprócz wiedzy o audio, ma także duże pojęcie o telewizorach. Jest gdzieś na forum test Wojtka mojego TV, chociaż po 3 latach to jest już staroć. Zacytuję słowa Adama @kaczadupa o "grającej matrycy" podczas naszej audio-orgietki "Największe techniczne wrażenie zrobił na mnie... flagowy OLED od Sony (dokładnie to matryca od Samsunga ale kto siedzi w temacie, ten wie o co chodzi). Obraz majstersztyk a wisienką na torcie jest technologia grającej matrycy ekranu. Genialny obraz, genialna przekątna ekranu, świetny dźwięk, coś wspaniałego. 10/10 - Hi End. Chcę taki mieć!" Jest
  13. Różnica kolosalna względem polskich cen. Rozumiem kwestie marży, gwarancji etc. Ale 10k w kieszeni korci hehe. Z jakimi kolumnami go łączysz? Wzmacniacz określił byś jako grający jasno i detalicznie, czy raczej jest po cieplejsze stronie? Wypycha średnicę i wokale przed bazę kolumn?
  14. Wyjaśnienie jest proste. Producent podaje wartości, które pozwalają grać jego kolumnom z maksymalną dla nich głośnością. Nikt z tych możliwości raczej nie korzysta, przynajmniej nikt szanujący swój słuch, ale w papierach muszą się stosowne wartości znaleźć. Parę razy koledzy ze słabymi lampami się wypowiadali na forum, że nie czują wcale niedoborów mocy.
  15. Tak dokładnie, może kilka stów mniej.
  16. Today
  17. To wrzucaj na Forum AUDIO tylko te, które nie mają podtekstu politycznego i problem z głowy. Ile razy ten problem był poruszany na Forum? Dużo... Pozdrawiam
  18. @MarcKrawczyk, a Ty jak procentowo ocenił byś wkład poszczególnych składników na efekt końcowy? Pytam, bo z obserwacji wydaje mi się, że jesteś bardziej melomanem i kolekcjonerem niż audfilem 🙂. No i kolejna moja obserwacja - forumowicze opisują wpływa wzmacniaczy, daców czy kabli na brzmienie, natomiast jakoś bardzo rzadko ktokolwiek pisze o tym jak istotne jest źródło. I nie chodzi mi o źródło jako odtwarzacz, tylko o sam materiał i jego realizację. A w moim odczuciu ma on niejednokrotnie większy wpływ niż daki i wzmacniacze.
  19. Prawdopodobnie za tyle.
  20. Dotyczy to również producentów kolumn. Albo oni też należą do globalnego spisku zdemaskowanego przez Krafta.
  21. Rzeczywiście dziwnie to sformułowali. Kolumny na pewno na pierwszym ale przedwzmacniacz może sporo zmienić.
  22. . Tak tak wiem… tak wychodzi z efektywności. No więc jeszcze raz - znajdź, podłącz i przekonaj się jak błądzisz w swoich teoriach w oderwaniu od praktyki. Wszyscy producenci na świecie … jacy oni są „głupi”. Żaden nie produkuje wzmacniacza tranzystorowego o mocy 2x1 W. A to by wystarczyło do głośnego słuchania. Nawet podstawową yamaha czy Marantz to jednak po kilkadziesiąt watów na stronę … napisz do nich że błądzą.
  23. Specjalnie dla Ciebie powtórzę rekomendację Kefa: "For example, the R5 shows a Recommended Amplifier Power of 15 to 200 WPC. A good match for this speaker would be an amplifier that produces between 120 Watts per Channel ((200x.6)*100) and 220 WPC ((200x1.1)*100). In terms of performance and damage potential, an amp rated lower than 60% of maximum poses far more danger to the loudspeaker than an amp rated above the maximum." https://us.kef.com/blogs/news/recommended-amplifier-power?srsltid=AfmBOoqYGlTBCCfhoU5-JZ_LYHLzdGUZffZy7PzCGyhuIQI8uBnB6ODh
  24. Byłem ostatnio na koncercie Alphaville w szczecińskiej Netto Arenie. Akustyka straszna, a inżynier dźwiękowiec jeszcze gorszy. Tragedia. Zaledwie trzy, czy cztery utwory były zagrane ,,do przyjęcia,, Bas okropny, przesterowany, dudniący i ogólnie uważam, ze dżwiękowiec powinien stracić pracę. Przepraszam za OT.
  25. To akurat wiadomo. Zagrają z głośnością 79 dB. Mało? Jak głośno grasz u siebie?
  26. Krasnale Bang & Olufsen Beolab 90 Titan Edition, na 100-lecie istnienia firmy. Mogli się trochę bardziej postarać, i zmienić chociażby nazwę na BeoLab 100 , ewentualnie nazwę zostawić, ale dać najnowsze przetworniki i wzmocnienie. Standardowa wersja robi znacznie lepsze wrażenie na żywo - z założonymi maskownicami.
  27. Jak dostarczysz 300 do ATC scm 7 to je spalisz. Pewnie 200 to również dawka śmiertelna. No to podłącz, jak znajdziesz, wzmacniacz o mocy 2x1 lub ok: 2x10 W i zobaczysz jak ATC będą śpiewać.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Cześć. Ja bym podszedł do Twojego pytanie w taki sposób.  Ile czasu oglądasz TV? Bo jeśli raz, dwa razy w tygodniu jakiś serial albo wiadomości to faktycznie wybór można ograniczyć tylko do "dobrej promocji" bo to w sumie nie ma dużego znaczenia, ważne aby się nie popsuł szybko   Ale jeśli oglądasz często albo masz jakieś preferencje typu - dużo filmów, albo dużo sportu, albo dużo wiadomości , albo żona to ogląda w kółko ale w tym czasie prasuje, gotuje, gapi się w laptopa itd. więc ważniejsze aby dużo prądu nie ciągnął To wtedy warto zrobić tak: Nagraj na pendrive materiał który najczęściej oglądasz , jeśli masz kablówkę to coś w tej rozdzielczości, coś z wiadomości, coś z fimów 720p, 1080p, 4k hdr, jakieś zdjęcia z aparatu swojego które znasz jak wyglądają na monitorze przy PC (najlepiej kalibrowanym ) itd.  Podjedź do dużego sklepu z telewizorami, ważne aby być rano kiedy sprzedawcy będzie się chciało i nie będzie dużo ludzi i poproś o wyłączenie trybu sklepowego - UWAGA- to ważne, wszystkie sklepy od kilku lat mają narzucony przez producentów TRYB SKLEPOWY z kolorami, kontrastem z dup.... więc to koniecznie trzeba wyłączyć, a nie jest to takie proste , w TCL trzeba resetować TV (w modelach zeszłorocznych) .  Najlepiej przestawić na tryb FILMAKER , lub FILM. Gwarantuję że wyniki mogą zaskoczyć, z całym szacunkiem do mainstrowych recenzentów TV na YT.  Warto samemu ZOBACZYĆ, bo np: - najbardziej popularna marka OLEDÓW w średniej i wyższej półce cenowej ma jakiś problem ze skalowaniem twarzy występującej w studiu osoby, coś ala softwarowe wygładzanie skóry ala przedni aparat w dzisiejszych smartfonach, dla mnie porażka - obraz w filmach jest nadmiernie wyostrzany, nie mówię tylko o efekcie opery mydlanej, ale taki za akuratny, jakbyś oglądał coś w teatrze, bez tego filmowego looku - fatalne skalowanie słabej treści, jeśli dużo oglądasz kablówki lub starszych filmów itd. - sport - okazuje się że piłka leci jak kometa, lub narciarz na szkoczni leci z czterema nartami, serio, nawet w drogich TV... - dużo bieli na ekranie, np. polarny niedźwiedź w swoim środowisku - tego OLEDy nie potrafią dobrze pokazać, futro sie zlewa (najczęściej) - kąty widzenia, sprawdź samemu - odbicia w TV, jeśli masz dużo okien a będzie to topowy oled (sprzed 2 lat) który wygrywał TV shotoout 2x pod rząd to zobaczysz że przy dziennym świetle gdy okna są vis a vis TV i z boku nie da się nic zobaczyć - zdjęcia - dla mnie np to ważne bo robię czasem pokazy, tutaj ku mojemu zdziwieniu najlepiej poradził sobie TCL który nawet pliki kalibracyjne do monitorów szeroko-gamutowych wyświetlił poprawnie - menu , odpalanie aplikacji, szybkość i responsywność, współpraca z innymi urządzeniami  Uniwersalna uwaga - nie oglądajcie nigdy DEMO producenta, noc w mieście na OLEDACH, coś tam innego ma miniLEDach, bo to bez sensu, każdy tym sie jara 5 minut, a potem 5.000 godzin ogląda normalną telewizję, seriale, filmy. Co do marek. Można trafić wśród jednej marki super TV i buble. Maciek przytoczony w wątku często o tym mówi. Jego praca i doświadczenie wyróżnia się spośród recenzentów , warto to wziąć pod uwagę, ale warto też samemu doświadczyć...   ps.   A czy nie mówisz o bloomingu? Clouding to obszary zabrudzenia na matrycy, takie chmury, np szare na jasnym niebie, stąd nazwa.  A blooming to zjawisko o którym pisał kolega
    • Zastanawiałem się czy ten patent z grającym ekranem ma wpływ na trwałość panelu … Działa to fajnie, słyszałem parę razy, ale coś czuję, że ta myśl nie dawałaby mi spokoju … 
    • I do tego warto, aby przy tym nie sięgał kresu swojej wydajności, żeby ten zbiór transjentow w gęstych aranżacjach ogarniał w sposób zrelaksowany, pracując w komfortowym zakresie mocy.  Czyli jednak ta moc się przydaje…
    • Od zawsze wiadomo jaka droga idzie Advance Acoustic czy teraz Paris. To jest muzykalność i ciepło kosztem szczegółów i powietrza. Jak ktoś lubi wyłapywać smaczki w muzyce i uwielbia detal to piecyki nie dla niego. Dlatego często się je łączy z B&W, Audiovector czy Focal. 
    • Po pierwsze, słuchają na ogół z wysokoskutecznymi kolumnami. Po drugie, lampa jest o tyle bezpieczniejsza od hipotetycznego kilkuwatowego tranzystora, że łagodniej wchodzi w przester, więc będzie wysyłała stopniowo coraz wyraźniejsze sygnały ostrzegawcze zanim zniszczy kolumny. Oczywiście. 
    • Można wpiąć do gniazdka watomierz uwzględnić efektywność energetyczną wzmacniacza i sprawdzić ile potrzebują kolumny. Na pewno to nie będzie 1 wat.
    • Ja to rozumiem, że KEF ostrzega przed wzmacniavzami o małej mocy ale w kontekście uszkodzenia kolumn. Zasada przekraczania mocy znamionowej wzmacniacza  celem uzyskania koncertowych poziomów dBSPL skutkujaca lawinowo narastającym THD co prowadzi do niekontrolowanego wzrostu mocy dostarczanej do kolumn I ich uszkodzenia. Ogólnie moc wzmacniacza  powinna zapewnić tzw. "headroom" czyli nie powodować "kompresji mocy". O co chodzi wiekszość wie, ale dopowiem. Moc podawana przez producentów podawana jest jako wartość RMS, ale dla sygnałów testowych sinusoidalnych lub szumowych. Muzyka to coś więcej, dużo transjentów zatem pojawiło sie pojęcie CF - crest factor, jako stosunek wartości szczytowej do średniej RMS. Stąd zalecana wyższa moc do odtwarzania muzyki pisanej transjentami, a nie sinusami czy szumem. Praktycznie jeżeli wzmacniacz mierzy 10W RMS to dla muzycznych transjentów trzeba pomnożyć x10 by nie było kompresji przy ich szczytach czyli zapewnić mityczny headroom. Jak ktoś słucha na wymagających niskoefektywnych kolumnach osiągajacych zadowalający poziom dBSPL mierzonych dla sygnałów testowych sinusoidalnych, a tak mierzy się np. efektywność kolumn  np. przy mocy 50W, to trzeba 500W dla zapewnienia odtwarzania wartości szczytowych muzycznych transjentów. Ja słucham poniżej 75dB SPL do czego potrzebuję na moich Heresy (efektywność 99dB/1W/1m) 10mW mocy RMS, czyli 100mW uwzględniając muzyczny CF.  Czy mogę więcej dać mocy? Oczywiście, ale nie potrzebuję 😉 Pozdrawiam. M https://livesound.pl/tutoriale/5096-wymagany-spl-a-niezbedna-moc
    • No i po   
    • To nie były lampy o mocy 2 x 1 W , a głośniki nie miały niskiej efektywności. Poza tym ja nie pytałem o lampy. Od kiedy to na słowo wzmacniacz masz pierwsze skojarzenie : lampy? Czemu powiedz Marantz i Yamaha, producenci poprawnie skonstruowanych wzmacniaczy, nie robią piecyków 2x1 czy 2x5W? Przecież to by wystarczyło. 
    • Nie jestem audiofilem  ale Celin dion Think twice pozamiatało. Każdy utwór który puściłem na nowo ożył. U mnie gra to z SF grand piano home. Dźwięk jest bardzo spójny, czysty góra otwarta detale wszytko na miejscu. Średnica dół wokale wysoka klasa. Ma się wrażenie że jesteś przed sceną. Dla mnie nic nie brakuje,  mocy ma jak Pudzian w strongmenach . Powiem jednym zdaniem że warto kupić Shanlinga i nie ma się do czego przyczepić. Za te pieniądze a Roksan k3 5 lat temu w tej samej cenie kupywałem to nie ma podjazdu, kilka klas wyżej dla zwykłego laika jak ja. Tyle w temacie 
    • Wojtek, nie mogłeś  napisać tego wcześniej, bo ja głupi nabyłem TV pod wpływem wiadomości o nowej matrycy OLED Samsunga i zastosowaniu jej w Sony   Trzeba wiedzieć, że Wojtek oprócz wiedzy o audio, ma także duże pojęcie o telewizorach. Jest gdzieś na forum test Wojtka mojego TV, chociaż po 3 latach to jest już staroć. Zacytuję słowa Adama @kaczadupa o "grającej matrycy" podczas naszej audio-orgietki   "Największe techniczne wrażenie zrobił na mnie... flagowy OLED od Sony  (dokładnie to matryca od Samsunga ale kto siedzi w temacie, ten wie o co chodzi). Obraz majstersztyk a wisienką na torcie jest technologia grającej matrycy ekranu. Genialny obraz, genialna przekątna ekranu, świetny dźwięk, coś wspaniałego. 10/10 - Hi End. Chcę taki mieć!" Jest   
    • Różnica kolosalna względem polskich cen. Rozumiem kwestie marży, gwarancji etc. Ale 10k w kieszeni korci hehe. Z jakimi kolumnami go łączysz? Wzmacniacz określił byś jako grający jasno i detalicznie, czy raczej jest po cieplejsze stronie? Wypycha średnicę i wokale przed bazę kolumn?
    • Wyjaśnienie jest proste. Producent podaje wartości, które pozwalają grać jego kolumnom z maksymalną dla nich głośnością. Nikt z tych możliwości raczej nie korzysta, przynajmniej nikt szanujący swój słuch, ale w papierach muszą się stosowne wartości znaleźć.  Parę razy koledzy ze słabymi lampami się wypowiadali na forum, że nie czują wcale niedoborów mocy. 
    • Tak dokładnie, może kilka stów mniej. 
    • To wrzucaj na Forum AUDIO tylko te, które nie mają podtekstu politycznego i problem z głowy. Ile razy ten problem był poruszany na Forum? Dużo... Pozdrawiam 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...