Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Spisz sobie modele, zajrzyj na stronę hifishark, tam znajdziesz bieżące lub archiwalne oferty na sprzęt, który chcesz sprzedać, zobaczysz jakie są z grubsza widełki cenowe. Wyceń je rozsądnie, to pewnie ktoś się odezwie. Weź pod uwagę że magnetofony kasetowe, czy odtwarzacze Mini Disc, to dziś prawie martwe formaty, używane głównie przez kolekcjonerów sprzętu.
  3. Pomiędzy Yamahą A-S501, a A-S301 różnica jest bardzo duża, moim zdaniem warta dopłaty jeśli już decydujesz się na 100% na ich produkty. Pylon Pearl, a Indiana wygląda tak, że Pylon ma dużo lepszą średnicę. Jest bardziej naturalny, uniwersalny, nieco spokojniejszy. Indiana Line schodzi niżej, zagra z większym dołem.
  4. To trochę kwestia sprzętowa, na przejrzystym, detalicznym cedeku i tranzystorze też zgrzytałem zębami. Po latach leżakowania na półce, wrzuciłem ją na tackę stuningowanego Onkyo, czy to z a-klasową lampą, która sporo pokazuje, czy z tranzystorem Vintage, album wciąga bez reszty, niewątpliwe niedoróbki kompletnie nie przeszkadzają. Nie pozbywaj się płyt. Przez lata miałem tak, że zależnie od konfiguracji sprzętu raz jedne, raz inne płyty brzmiały najlepiej. Teraz mam dwupiecowy system, na którym każda płyta brzmi przyjemnie.
  5. @soberowy, może coś w tym jest. Mam składaka Queen na CD i mimo,że ani ucho ,ani sprzęt referencyjne odbieram jako jakoś nieszczególnie nagrane/ zrealizowane.
  6. Tak, pilot jest koniecznością. WiiM jest podłączony do telewizora i w zasadzie równie często, co słuchać muzykę, to będę oglądał coś lub grał.
  7. Zanim będzie taka konieczność to minie bardzo dużo czasu. Absolutnie bym się tym nie przejmował, bo to kwestia na za kilka lat, jak nie nawet 10 Konieczność pilota do pre zabiera sporo opcji niestety Na pewno nie obejdziesz się bez niego?
  8. Today
  9. To prawda. Gdy postawiłem spendory i miałem połączone z dość fajną końcówką AB, znajomy od razu stwierdził "to teraz brakuje fajnej końcówki klasy A" Nie miałem wyjścia. Tak sobie myślę, że wstawiając mocny piec to i bas z innymi paczkami dał by radę ogarnąć w pomieszczeniu.
  10. Witam szacowną grupę jestem tu nowym użytkownikiem. Od prawie roku mam zestaw kina domowego amplituner Yamaha RXV 679 plus zestaw głosików teufel ultima 40. Niestety nie mam polskiej wersji językowej instrukcji obsługi amplitunera i wszystko ustawione trochę po omacku. Mianowicie głośniki dobrze ustawione ale nie wiem jak się dostać do menu korektora dźwięku i equalizera żeby wyciągnąć więcej z tego zestawu. Muzyka głównie rockową i trochę gitary Słabo u mnie słychać. Proszę o pomoc
  11. Napiszę tylko że w chałupie miałem dziesiątki głośników (podłogówki i monitory), część moja, część na testy i trochę dla kolegów z Polski, w Holandii ceny używanych bardziej realne. Kupiłem ATC scm 7 z ciekawości, grały u mnie 2 tygodnie......sprzedałem bez żalu a nawet z ulgą za tą samą kasę. I niech to będzie moja recenzja na ich temat. Pozdrawiam 😉
  12. Oooo taaakkk, kosmiczny Spendor
  13. Jak obserwuję poczynania właściciela Harbetha i tego co pisze na swoim forum, to wygląda to dla mnie na tuning charakterystyki jego głośników na poziomie zwrotnic. I co zrozumiałe wraz z wiekiem i związaną z tym zmianą charakterystyki swojego słuchu (mniej wysokich słyszy) stroi swoje monitory w kierunku większej otwartości (więcej wyższego środka i samych wysokich). Robi to bardzo subtelnie, co mogłem stwierdzić mając u siebie jednocześnie P3Esr bez i z XD. To było praktycznie to samo brzmienie, ciut inaczej doprawione. Szczypta soli i pieprzu Co do „nowego” Radiala to przekaz był taki, że stracił dostawcę jednego składnika do produkcji swoich membran i szukał innego, który zapewni oczekiwane właściwości jakiegoś polimeru. W końcu znalazł, ale nigdy nie napisał, że ten nowszy jest lepszy. On by nie zmieniał dotychczasowego składu, gdyby wciąż miał dostępne „stare” materiały.
  14. Szanuję zdanie ale się nie zgadzam. Jak określić kwotę, gdzie kończy się budżetówka? Czy u Spendora nie siedzą budżetowe przetworniki? A jednak gęba się cieszy, gdy grają, i to z Regą. Można też napisać - wzmacniacz za 100kzł nie jest do Classic 3/1 bo to budżetówka a to przecież głośniki, obok akustyki, mają największy wpływ na to co słyszymy. Trochę drogich wzmacniaczy u siebie miałem (jeden mam nadal) i jestem spokojny z Elexem. Ten wzmacniacz stawia bardziej na wypełnienie niż precyzję, raczej pomaga (z wyczuciem ) jasnym czy suchym realizacjom. To nie jest pomysł na brzmienie w stylu drogich piecy od Rotela czy Hegla. Ale nie idzie też totalnie w jednym kierunku jak pogrubienie czy bardzo wyraźne ocieplenie. Tak, to podobno większe siódemki, patrząc przez pryzmat bliskości środka. Niestety osobiście nie mogę potwierdzić.
  15. Dziękuję za opinie. Czyli sugerujecie, żeby zastanowić się nad monitorami z Pylon zamiast NOTA 260. Szkoda, że tak mało opinii jest na temat Pylon a muszę się tylko opiniami sugerować. W każdym razie muszę na czymś stanąć a im dalej szukać tym cena również idzie w górę. Zostało mi jeszcze około miesiąca, żeby w domu wszystko ogarnąć i wtedy wchodzi stereo:-) W każdym razie stanie na zestawie Yamahy A-S301 + CD S303 (Yamaha 501 jest trochę droższa i mocniejsza ale dla mojego pomieszczenia raczej nie jest konieczna - tak mi się wydaje), jeśli chodzi o głośniki to sprawa wciąż otwarta.
  16. Być może. Ale nie słyszałeś jeszcze 19-tek.
  17. @Top Hi-Fi & Video DesignJestem gotowy!
  18. Coś wiem na ten temat. Pomoc sąsiada była niezbędna.
  19. Mam pod wyjście liniowe podłączony wzmak no i kolumny ale jest ustawiana w toppingu głośność do 0.0 dB czy jest możliwość trybu bez zmiany głośności?
  20. Wczoraj
  21. Tyle w temacie. Te Spendory to nie są głośniki do budżetówki. Dawno temu na Audiostereo ktoś podłączył drogi kabel (nie pamiętam czy Furutech czy Mogami) do mocno budżetowych klocków. I dźwięk mu się pogorszył. Ale jak to? Przecież to taki drogi i dobry kabel! Szybko mu wyjaśniono, że dlatego właśnie, że dobry, to pokazał całą mizerię toru.
  22. To też. Ale oprócz tego roztrąbili wszędzie, że to Confidence za pół ceny. Zainteresowałeś się tymi paczkami i nie chcesz nawet patrzeć na "zwykłe" 20i. Więc cokolwiek Chińczycy od Dynek zrobili na poziomie reklamy - zrobili to dobrze. Tak dobrze, że dali do myślenia wielu weteranom audio. Czytałeś ten wywiad, w którym ich przedstawiciel jedzie otwartym tekstem, że to wreszcie prawdziwe Contour 20i, a poprzednia wersja była tylko kompromisem - prototypem, do którego dobrali się księgowi. Co za tupet. Jakby Ci księgowi wzięli się z Marsa, a nie z ich własnej firmy. Ale podziałało - sam od razu poczułem sympatię do tego inżyniera, któremu liczykrupy spętały ręce i nie pozwoliły wypuścić na rynek oryginalnie stworzonego dzieła. Pogrywają z audiofilami na zasadzie "dobry i zły glina".
  23. A zobacz na Dynaudio. Dodali BE do nazwy a przecież dwa! nowe przetworniki, w tym topowy Esotar 3. A nazwa dalej - Contour 20, tylko z dopiskiem BE. Czyli co - tylko za czarny kolor płacimy więcej. Dobra , wiem co napiszesz - ale Dynaudio podniosło bardzo mocno cenę nowego modelu i to wystarczy, patrząc od strony marketingu. Namacalność średnicy nie do pobicia. Nie wszystko a namacalność, bliskość wokali. Pamiętaj, że nie trzeba się ze mną zgadzać. Wystarczy, że uszanujemy swoje zdanie i będzie OK.
  24. OK, ale zauważ że: 1. Nie słuchałeś Aethosa z paczkami wyższej klasy. 2. Na etapie Supernaita sprawdziłeś trochę monitorów, ale głównie dość małych. Więc nałożyłeś pewne granice na to, co mógł wtedy pokazać. Sam wspominałeś, że jeden i drugi mógłby ciekawie zabrzmieć z D2R. A to tylko 2 z tak wielu piecyków na rynku. Sprawdziłbyś jeszcze kilka innych i trafiłbyś w końcu na kombinację, która byłaby kilerem na miarę scm7 + Elex mk2, tylko przeniesionym na wyższy poziom (większe paczki oparte na lepszych przetwornikach + wzmacniacz o bardziej zaawansowanej konstrukcji). To połączenie gdzieś tam jest. A Ty należysz do tych, którzy lubią szukać do skutku. Znalazłbyś je.
  25. Rafał, pełna zgoda, że można jeszcze bardziej pogrubić czy podgrzać jak to robi Elex. Przecież wiesz, że mogę Ci takich wzmacniaczy od ręki 10 wymienić. Pierwszy z brzegu Aethos czy Supernait, ale to rozwiązanie też ma plusy ujemne. Zawsze gdzieś pogrubiając coś przykrywamy, spowalniamy czy ujednolicamy. Coś zyskamy ale i coś trzeba będzie poświęcić.
  26. Adam, wierzę w to, że to w pewnych aspektach świetne monitory. Ale nie wierzę, że są nie do pobicia. Co najwyżej mogą się okazać nie do pobicia jako paczki do Twojej Regi. Znalazłeś coś, co dobrze gra razem i żeby pójść dalej musiałbyś się zdecydować na duży ruch - wymianę zarówno wzmacniacza, jak i kolumn. 3/1, D2R, M30.2 XD2, Contour 20BE - prawdopodobnie na każdym z tych monitorów mógłbyś oprzeć system o klasę albo i dwie lepszy niż Twój obecny. Ale musiałbyś wykonać skok wiary - kupić ten monitor pomimo tego, że scm7 z Elexem zgrywa się lepiej. Bo ocenianie paczek w przedziale 15-30k przez pryzmat ich synergii z Elexem to jest jakiś żart. Ja broń Boże nie twierdzę, że to zły piec. Co ja tam wiem - w końcu słyszałem tylko poprzednią wersję (R-kę), a i to dawno i nieprawda. Ale nie ma cudów. Niech ten Elex mk2 gra nawet jak 2 razy droższe klocki - w pewnym momencie to i tak nie wystarczy. Znam Classic 2/3 i jestem przekonany, że @il Dottore ma rację co do 3/1 - tutaj trzeba dobrego, soczyście grającego wzmacniacza. Dla Ciebie to Rega jest soczysta - ok, jest, ale jak na budżetowy tran w klasie AB. A ja mówię o soczystości dobrej mocnej lampy, nasyconej hybrydy, czy rasowej klasy A. Są paczki, które aż ociekają sokami - jak Harbethy, czy niektóre Xaviany. A inne są jak naczynie, do którego tego soku trzeba nalać. I do tych drugich zaliczam znane mi Classic 2/3. Prawdopodobnie 3/1 też należy do tej kategorii. Obawiam się, że jeśli na serio chcesz się oderwać od scm7, to musisz na coś postawić i przejść potem cały proces wyboru wzmacniacza. To może być długi proces, ale znając Ciebie - czerpałbyś z niego sporo satysfakcji, a końcowa nagroda byłaby tym bardziej tego warta. Albo to, albo niekończące się wypożyczanie pieca do scm7 i paczek do Elexa na zmianę z zakupem czegoś z tej samej półki (jak H95 czy 607S3). Masz budżet, masz doświadczenie, teraz potrzeba męskiej decyzji i konsekwencji. Nie słuchałem. Ale gdyby zmiany były rewolucyjne, to nie ograniczyliby się do dodania dwójki na końcu nazwy, tylko dodali słowo Revolution albo nazwali to Super Radialem i przekonywali wszystkich nabywców starszych paczek, że czas na wymianę. Tak jak Kef przekonał Krafta, żeby przejść na model Meta. Bo w tym są pieniądze. Dodanie skromnej dwójki na końcu ciągu znaków to pewien sygnał i ja go odczytuję tak, jak napisałem. Jeśli odczytuję go źle, to wina Alana Shawa, że jest marketingową ciapą.
  27. Rafał, czemu zapominasz dodać - nie słuchałem najnowszego Radiala o którym pisze Adam To tak jak napisać - nowe Contour 20 BE brzmią identycznie jak starsze Contour 20i. Co za brak precyzji … Jak wyżej No jednak mówimy o innym głośniku, inna zwrotnica. Tylko obudowa i tweeter się zgadza. Prawda ?
  28. Bylem na tym koncercie w Bielsku w pięknej filharmoni. Fenomena akustyka sali i odsluch dookolny.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Spisz sobie modele, zajrzyj na stronę hifishark, tam znajdziesz bieżące lub archiwalne oferty na sprzęt, który chcesz sprzedać, zobaczysz jakie są z grubsza widełki cenowe. Wyceń je rozsądnie, to pewnie ktoś się odezwie. Weź pod uwagę że magnetofony kasetowe, czy odtwarzacze Mini Disc, to dziś prawie martwe formaty, używane głównie przez kolekcjonerów sprzętu.
    • Pomiędzy Yamahą A-S501, a A-S301 różnica jest bardzo duża, moim zdaniem warta dopłaty jeśli już decydujesz się na 100% na ich produkty.  Pylon Pearl, a Indiana wygląda tak, że Pylon ma dużo lepszą średnicę. Jest bardziej naturalny, uniwersalny, nieco spokojniejszy. Indiana Line schodzi niżej, zagra z większym dołem. 
    • To trochę kwestia sprzętowa, na przejrzystym, detalicznym cedeku i tranzystorze też zgrzytałem zębami. Po latach leżakowania na półce, wrzuciłem ją na tackę stuningowanego Onkyo, czy to z a-klasową lampą, która sporo pokazuje, czy z tranzystorem Vintage, album wciąga bez reszty, niewątpliwe niedoróbki kompletnie nie przeszkadzają. Nie pozbywaj się płyt. Przez lata miałem tak, że zależnie od konfiguracji sprzętu raz jedne, raz inne płyty brzmiały najlepiej. Teraz mam dwupiecowy system, na którym każda płyta brzmi przyjemnie.  
    • @soberowy, może coś w tym jest. Mam składaka Queen na CD i mimo,że ani ucho ,ani sprzęt referencyjne odbieram jako jakoś nieszczególnie nagrane/ zrealizowane. 
    • Tak, pilot jest koniecznością. WiiM jest podłączony do telewizora i w zasadzie równie często, co słuchać muzykę, to będę oglądał coś lub grał.
    • Zanim będzie taka konieczność to minie bardzo dużo czasu. Absolutnie bym się tym nie przejmował, bo to kwestia na za kilka lat, jak nie nawet 10   Konieczność pilota do pre zabiera sporo opcji niestety  Na pewno nie obejdziesz się bez niego? 
    • To prawda. Gdy postawiłem spendory i miałem połączone z dość fajną końcówką AB, znajomy od razu stwierdził "to teraz brakuje fajnej końcówki klasy A" Nie miałem wyjścia.   Tak sobie myślę, że wstawiając mocny piec to i bas z innymi paczkami dał by radę ogarnąć w pomieszczeniu.
    • Witam szacowną grupę jestem tu nowym użytkownikiem.  Od prawie  roku mam zestaw  kina  domowego  amplituner  Yamaha RXV 679 plus zestaw głosików  teufel  ultima 40. Niestety  nie mam polskiej  wersji  językowej instrukcji obsługi  amplitunera i wszystko  ustawione  trochę  po omacku.  Mianowicie  głośniki  dobrze ustawione ale nie wiem  jak się dostać do menu korektora  dźwięku  i equalizera żeby wyciągnąć więcej  z tego zestawu.  Muzyka głównie  rockową i trochę  gitary  Słabo  u mnie słychać.  Proszę  o pomoc 
    • Napiszę tylko że w chałupie miałem dziesiątki głośników (podłogówki i monitory), część moja, część na testy i trochę dla kolegów z Polski, w Holandii ceny używanych bardziej realne. Kupiłem ATC scm 7 z ciekawości, grały u mnie 2 tygodnie......sprzedałem bez żalu a nawet z ulgą za tą samą kasę. I niech to będzie moja recenzja na ich temat. Pozdrawiam 😉
    • Jak obserwuję poczynania właściciela Harbetha i tego co pisze na swoim forum, to wygląda to dla mnie na tuning charakterystyki jego głośników na poziomie zwrotnic. I co zrozumiałe wraz z wiekiem i związaną z tym zmianą charakterystyki swojego słuchu (mniej wysokich słyszy) stroi swoje monitory w kierunku większej otwartości (więcej wyższego środka i samych wysokich).  Robi to bardzo subtelnie, co mogłem stwierdzić mając u siebie jednocześnie P3Esr bez i z XD. To było praktycznie to samo brzmienie, ciut inaczej doprawione. Szczypta soli i pieprzu Co do „nowego” Radiala to przekaz był taki, że stracił dostawcę jednego składnika do produkcji swoich membran i szukał innego, który zapewni oczekiwane właściwości jakiegoś polimeru. W końcu znalazł, ale nigdy nie napisał, że ten nowszy jest lepszy. On by nie zmieniał dotychczasowego składu, gdyby wciąż miał dostępne „stare” materiały.
    • Szanuję zdanie ale się nie zgadzam.  Jak określić kwotę, gdzie kończy się budżetówka? Czy u Spendora nie siedzą budżetowe przetworniki? A jednak gęba się cieszy, gdy grają, i to z Regą.   Można też napisać - wzmacniacz za 100kzł nie jest do Classic 3/1 bo to budżetówka a to przecież głośniki, obok akustyki, mają największy wpływ na to co słyszymy.   Trochę  drogich wzmacniaczy u siebie miałem (jeden mam nadal) i jestem spokojny z Elexem. Ten wzmacniacz stawia bardziej na wypełnienie niż precyzję, raczej pomaga (z wyczuciem  ) jasnym czy suchym realizacjom. To nie jest pomysł na brzmienie w stylu drogich piecy od Rotela czy Hegla. Ale nie idzie też totalnie w jednym kierunku jak pogrubienie czy bardzo wyraźne ocieplenie.     Tak, to podobno większe siódemki, patrząc przez pryzmat bliskości środka. Niestety osobiście nie mogę potwierdzić. 
    • Dziękuję za opinie. Czyli sugerujecie, żeby zastanowić się nad monitorami z Pylon zamiast NOTA 260.  Szkoda, że tak mało opinii jest na temat Pylon a muszę się tylko opiniami sugerować. W każdym razie muszę na czymś stanąć a im dalej szukać tym cena również idzie w górę.  Zostało mi jeszcze około miesiąca, żeby w domu wszystko ogarnąć i wtedy wchodzi stereo:-) W każdym razie stanie na zestawie Yamahy A-S301 + CD S303 (Yamaha 501 jest trochę droższa i mocniejsza ale dla mojego pomieszczenia raczej nie jest konieczna - tak mi się wydaje), jeśli chodzi o głośniki to sprawa wciąż otwarta.   
    • Być może. Ale nie słyszałeś jeszcze 19-tek.  
    • @Top Hi-Fi & Video DesignJestem gotowy! 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...