Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Czyli jednak bedzie belka. Ok. Dobrego wyboru życze i się nie mieszam w takim razie.
-
Jasne. Obstawiam, że lepiej trzymać się natywnej częstotliwości przetwornika. A w tej chwili problem OS / NOS w ogóle mnie nie dotyczy, bo moja Aqua ma tylko włącznik i wybór źródła. Brak pilota i jakichkolwiek dodatkowych przycisków.
- 1 346 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Dokładnie tak jak piszesz. Poza tym kwestia kina domowego to "kabelki" a ja chciałbym tego uniknąć. A gdybyś miał dokonać wyboru pomiędzy 990f a Dione?
-
990F do twojego metrażu może być idealny. A na zestaw kina domowego np. taki 7.1.4 lub nawet 7.1.6 trzeba mieć sporo miejsca lub oddzielną salkę kinową bo nie sadzę, że żona wyrzeknie się donic z kwiatami. 😁 A dwa nie zmieścisz się wtedy w 8 tyś. bo do kolumn i suba niestety trzeba jeszcze kupić amplituner. Co do kupna samej belki to do swojej kupowałem osobno nie tylko suba ale i surroundy. No może niezupełnie bo sub wpadł do koszyka przy zakupie soundbara za symboliczną złotówkę więc w zasadzie musiałem dokupić tylko surroundy. 🙂
- Today
-
Kiedyś myślałem że DSD to przereklamowane hiper podkręcone Hz, ale to całkiem inne podejście do reprodukcji dźwięku. Kwantyzacja to proces polegający na przypisaniu ciągłego, analogowego sygnału do dyskretnego zestawu wartości cyfrowych. Innymi słowy, przerywamy ciągły sygnał i zaokrąglamy jego wartość do najbliższego dostępnego poziomu (np. w bitach). Każde takie przybliżenie wprowadza tzw. błąd kwantyzacji — drobną różnicę między oryginalnym sygnałem, a tym co zarejestrowane cyfrowo. Im większa głębia bitowa, tym mniejszy błąd i tym większa dokładność dynamiczna ścieżki audio. W DSD sygnał jest kodowany 1-bitem przy bardzo wysokiej częstotliwości próbkowania (np. DSD64 = 2,8224 MHz). Każda próbka to „0” lub „1” — niemal niemożliwe jest uzyskanie wielu poziomów kwantyzacji, więc stosuje się technikę pulse-density modulation oraz noise shaping, aby przesuwać szum do zakresu ultradźwiękowego — poza pasmo słyszalne. Tak czy inaczej: DSD również jest formą kwantyzacji, tyle że w 1-bitowej formie – i również generuje błąd kwantyzacji oraz szum, tyle że przeniesiony do innych częstotliwości. TEAC NT-505-X (ESS Sabre) Architektura DAC-a: delta-sigma. PCM: Gdy wejściem jest PCM, DAC ESS zawsze konwertuje go wewnętrznie na delta-sigma. Możesz też wymusić upsampling do DSD512 w FPGA TEAC-a i DAC dostaje gotowy strumień DSD. DSD: DSD jest formatem natywnym dla delta-sigma. DAC odtwarza je praktycznie bez konwersji, jedynie z prostym filtrowaniem szumu ultradźwiękowego. Wniosek: TEAC może grać DSD natywnie, a PCM i tak zawsze kończy jako delta-sigma. Gustard R26 Architektura DAC-a: R-2R (rezystorowa drabinka). PCM: PCM może iść w trybie NOS (bez oversamplingu) albo być interpolowany w FPGA do wyższej częstotliwości (OS). Trafia bezpośrednio na drabinkę R-2R, gdzie jest konwertowany do analogu. DSD: R26 przyjmuje DSD (DSD64–DSD512), ale nie jest w stanie odtworzyć go natywnie. FPGA zawsze konwertuje DSD → PCM (np. DSD256 → PCM 705,6 kHz). Dopiero potem sygnał trafia do drabinki. Wniosek: Gustard gra tylko PCM natywnie; każde DSD zostaje zamienione na PCM. Takie same w nazwie działania robione przez różne przetworniki może dać różne efekty. Niech każdy słucha tak jak lubi
- 1 346 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Najprostszą, darmową metodą temperowania wysokich tonów jest skierowanie osi kolumn za miejsce odsłuchu. Jeśli masz kolumny skierowane wprost na miejsce odsłuchu, to lekko odkręć je na zewnątrz.
-
Haha ciekawa opcja...
-
To kup Samsunga lub JBL, a resztę środków zainwestuj w zasłony, dywan, jakieś meble itp.
-
Też tak to odbierałem, na przykład oversampling z CD na 192kHz dawał gładszy dźwięk, jednak moim zdaniem robił to kosztem dynamiki. Im bardziej zbliżałem się do oryginalnej częstotliwości próbkowania, tym bardziej ożywała dynamika. Wolę tę prostą prawdę, jeden do jednego, od sprzętowych "wydumek".
- 1 346 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Dlatego bardziej skłaniałbym się ku Samsungowi 990f Tak Tylko gdzieś czytałem, że kupowanie samej belki w tej cenie nie ma sensu m.in. ze względu na suba. Wtedy lepiej zainwestować w "jakiś" zestaw kina domowego...
-
A budżet pozwala?
-
O ile dobrze pamiętam to PM6005 nie ma wejścia bezpośrednio na końcówkę mocy, to taki półśrodek bo musiałbyś na stałe wyregulować głośność i po kalibracji jej nie ruszać, ale wtedy raczej nie wykorzystasz go do ewentualnych źródeł stereo (CD, gramofon, streamer) chyba że będziesz pamiętał i ustawiał gałkę głośności żeby korzystać z kina.
-
Słyszę różnicę na plus, ale naprawdę subtelną. Tak, jak przewidywał @Bartek Chojnacki: pierwsze 4 dyfuzory przyniosły większą poprawę. Ale nie żałuję. I tak te dodatkowe fraktale sprawdziły się tam lepiej od absorberów. Jacek (@DiBatonio) miał rację - metoda małych kroczków. No i ściana cieszy oko.
-
Musi grać przyzwoicie bo jest tam 14 przetworników w tym jeden basowy. Ale zapewniam cię tylko z subem zewnętrznym poczujesz to co powinno się czuć ogladając film. Edit: ten dodatkowy głośnik to: głośnik wysokotonowy i sterowniki średniotonowe. W jakiś tam sposub zastepuje suba. I pewnie robi to dobrze... ale jak już wspomniałem bez zewnętrznego suba się nie obędzie biorąc pod uwagę niemały salonik
-
Bardzo gęste, potężne, miękkie, ale z tendencją do wyostrzania wysokich tonów, dlatego chciałbym je lekko utemperować. Powstały z myślą o lampach, co słychać Primare i21 to nie jest chłodno grający wzmacniacz. To jeszcze stare Primare dual Mono w klasie ab o mocno neutralnym przekazie bardzo podobnym do Roksana kandy k2 (kiedyś bezpośrednio porównywałem). Jednak chciałbym mieć teraz coś bardziej miękkiego i muzykalnego stąd pomysł na hybrydę
-
Czyli np. Dione Devialet odpada? Skoro "ratują" to co z nimi jest nie tak?
-
Jak to ujął kolega ratują przed zakupem soundbara.😁
-
Kup taką, która Ci się podoba i będzie pasowała szerokością do TV. Nie polecam samej belki, sub to bardzo ważny element zestawu.
-
Zgadza się. Cena takiego zestawu Sonos to ponad 8 tyś. a Samsunga 990f to 4 tyś. Sama belka Sonos to około 4 tyś. i rzekomo gra przyzwoicie (nawet basy)...
-
Może powinienem był napisać, że nam się bardziej ten dźwięk podobał. Wydawał się ostrzejszy, ale w dobrym znaczeniu tego słowa. Dawał większy kontrast.
- 1 346 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Sonos podobno dobrze gra ale z Sub 4 i tylnymi Era 300. Niestety cały zestaw to cena z kosmosu. Ale jeśli by to rozłozyć w zakupach to można sobie zrobić fajny zestaw.
-
Dzięki za info. Ciekawość tej sytuacji polega na tym, że sprzedawca nie usłyszał tego co ja chcę usłyszeć ani tego co myślę... Pozwoliłem mu rozwinąć się i... tak jak pisałem wyżej Nawet go nie podpuściłem hahaha Haha w rozmiarze belki
-
Tak tak. Radie stoją w salonie w moim mieście podejdę posłuchać. Może jakieś wypożyczenie do domu. Tak z czystej ciekawości tylko 😆
-
Dzisiejsze posty
-
Przez Piotr Sonido · Napisano
Czyli jednak bedzie belka. Ok. Dobrego wyboru życze i się nie mieszam w takim razie. -
Jasne. Obstawiam, że lepiej trzymać się natywnej częstotliwości przetwornika. A w tej chwili problem OS / NOS w ogóle mnie nie dotyczy, bo moja Aqua ma tylko włącznik i wybór źródła. Brak pilota i jakichkolwiek dodatkowych przycisków.
-
Dokładnie tak jak piszesz. Poza tym kwestia kina domowego to "kabelki" a ja chciałbym tego uniknąć. A gdybyś miał dokonać wyboru pomiędzy 990f a Dione?
-
Przez bramowicz1 · Napisano
990F do twojego metrażu może być idealny. A na zestaw kina domowego np. taki 7.1.4 lub nawet 7.1.6 trzeba mieć sporo miejsca lub oddzielną salkę kinową bo nie sadzę, że żona wyrzeknie się donic z kwiatami. 😁 A dwa nie zmieścisz się wtedy w 8 tyś. bo do kolumn i suba niestety trzeba jeszcze kupić amplituner. Co do kupna samej belki to do swojej kupowałem osobno nie tylko suba ale i surroundy. No może niezupełnie bo sub wpadł do koszyka przy zakupie soundbara za symboliczną złotówkę więc w zasadzie musiałem dokupić tylko surroundy. 🙂 -
Przez Artur Brol · Napisano
Ja sie spóźniłem 😢 -
Kiedyś myślałem że DSD to przereklamowane hiper podkręcone Hz, ale to całkiem inne podejście do reprodukcji dźwięku. Kwantyzacja to proces polegający na przypisaniu ciągłego, analogowego sygnału do dyskretnego zestawu wartości cyfrowych. Innymi słowy, przerywamy ciągły sygnał i zaokrąglamy jego wartość do najbliższego dostępnego poziomu (np. w bitach). Każde takie przybliżenie wprowadza tzw. błąd kwantyzacji — drobną różnicę między oryginalnym sygnałem, a tym co zarejestrowane cyfrowo. Im większa głębia bitowa, tym mniejszy błąd i tym większa dokładność dynamiczna ścieżki audio. W DSD sygnał jest kodowany 1-bitem przy bardzo wysokiej częstotliwości próbkowania (np. DSD64 = 2,8224 MHz). Każda próbka to „0” lub „1” — niemal niemożliwe jest uzyskanie wielu poziomów kwantyzacji, więc stosuje się technikę pulse-density modulation oraz noise shaping, aby przesuwać szum do zakresu ultradźwiękowego — poza pasmo słyszalne. Tak czy inaczej: DSD również jest formą kwantyzacji, tyle że w 1-bitowej formie – i również generuje błąd kwantyzacji oraz szum, tyle że przeniesiony do innych częstotliwości. TEAC NT-505-X (ESS Sabre) Architektura DAC-a: delta-sigma. PCM: Gdy wejściem jest PCM, DAC ESS zawsze konwertuje go wewnętrznie na delta-sigma. Możesz też wymusić upsampling do DSD512 w FPGA TEAC-a i DAC dostaje gotowy strumień DSD. DSD: DSD jest formatem natywnym dla delta-sigma. DAC odtwarza je praktycznie bez konwersji, jedynie z prostym filtrowaniem szumu ultradźwiękowego. Wniosek: TEAC może grać DSD natywnie, a PCM i tak zawsze kończy jako delta-sigma. Gustard R26 Architektura DAC-a: R-2R (rezystorowa drabinka). PCM: PCM może iść w trybie NOS (bez oversamplingu) albo być interpolowany w FPGA do wyższej częstotliwości (OS). Trafia bezpośrednio na drabinkę R-2R, gdzie jest konwertowany do analogu. DSD: R26 przyjmuje DSD (DSD64–DSD512), ale nie jest w stanie odtworzyć go natywnie. FPGA zawsze konwertuje DSD → PCM (np. DSD256 → PCM 705,6 kHz). Dopiero potem sygnał trafia do drabinki. Wniosek: Gustard gra tylko PCM natywnie; każde DSD zostaje zamienione na PCM. Takie same w nazwie działania robione przez różne przetworniki może dać różne efekty. Niech każdy słucha tak jak lubi
-
Najprostszą, darmową metodą temperowania wysokich tonów jest skierowanie osi kolumn za miejsce odsłuchu. Jeśli masz kolumny skierowane wprost na miejsce odsłuchu, to lekko odkręć je na zewnątrz.
-
To kup Samsunga lub JBL, a resztę środków zainwestuj w zasłony, dywan, jakieś meble itp.
-
Spieszmy się kupować Denona - tak szybko drożeje?
-
Też tak to odbierałem, na przykład oversampling z CD na 192kHz dawał gładszy dźwięk, jednak moim zdaniem robił to kosztem dynamiki. Im bardziej zbliżałem się do oryginalnej częstotliwości próbkowania, tym bardziej ożywała dynamika. Wolę tę prostą prawdę, jeden do jednego, od sprzętowych "wydumek".
-
Dlatego bardziej skłaniałbym się ku Samsungowi 990f Tak Tylko gdzieś czytałem, że kupowanie samej belki w tej cenie nie ma sensu m.in. ze względu na suba. Wtedy lepiej zainwestować w "jakiś" zestaw kina domowego...
-
O ile dobrze pamiętam to PM6005 nie ma wejścia bezpośrednio na końcówkę mocy, to taki półśrodek bo musiałbyś na stałe wyregulować głośność i po kalibracji jej nie ruszać, ale wtedy raczej nie wykorzystasz go do ewentualnych źródeł stereo (CD, gramofon, streamer) chyba że będziesz pamiętał i ustawiał gałkę głośności żeby korzystać z kina.
-
Słyszę różnicę na plus, ale naprawdę subtelną. Tak, jak przewidywał @Bartek Chojnacki: pierwsze 4 dyfuzory przyniosły większą poprawę. Ale nie żałuję. I tak te dodatkowe fraktale sprawdziły się tam lepiej od absorberów. Jacek (@DiBatonio) miał rację - metoda małych kroczków. No i ściana cieszy oko.
-
-
Dzisiejsze tematy