Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Obstawiam to, czego nie mierzymy, czyli zniekształcenia w dziedzinie czasu. Wierzę w Twoją gwiezdną flotę wyłaniającą się z czarnej galaktycznej pustki i nie dam sobie odebrać tego obrazu.
  3. Teraz to czarni za bogatymi beda biegac, jak piszesz, procentowo to samo, w zlotych juz nie. I znow bogaci beda na piedestale, przynajmniej u czarnych.😁 Teraz sie okaze kto naprawde wierzy.
  4. Tu możesz sprawdzić czy problemy z basem nie wynikają z modów pomieszczenia. https://www.mega-acoustic.pl/poradnik-akustyczny/kalkulator-akustyczny/?v=288404204e3d W linku sam zobaczysz jakie wymiary Ci są potrzebne
  5. Po wpisie można odnieść wrazenie że tutaj kolega... : "Nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych" - Ewangelii Mateusza 4,4. 😎 Wystarczy sie zadeklarować ateistą i juz 8% w kieszeni - proste!
  6. Trochę brak w tym logiki. Podatek procentowy oznacza, że bogaci zapłacą na Kościół więcej, a przypominam, że "Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa niebieskiego"*. Czyli im więcej płacisz na Kościół, to tym mniejsze masz szansę na dostanie się do Nieba. Frustrujące. nie? *(Ewangelia wg św. Mateusza 19,24).
  7. Yes. Ale sie bedzie dzialo😁
  8. To samo pomyslałem. Film o niczym gadaja przez 20 min o kolorowej wkladce zamiast pokazac po kolei co i jak od rozpakowania po kalibracje. Kasa zgarnieta za reklame i tyle a ta zrobiona byle jak
  9. Myślę, że jakąś podpowiedzią mogą być te przypadki ślepych testów, gdzie testujący słuchali tego samego urządzenia, myśląc, że słuchają różnych. I słyszeli różnice. Jak się człowiek nastawi na wyłapywanie różnic, to najczęściej jakąś wyłapie. Nawet jeśli tylko urojoną. Zdaje się, że tak po prostu działają nasze zmysły. Nie krępują się, by podążać za oczekiwaniami.
  10. Mimo ze to humorystyczny temat, żarty sie skończyły... wrzucam tu specjalnie dla @Kraft i @Artur Brol
  11. na Targach Audio Video Show słuchałem Spendora Classic 2/3 + Arcam SA-35 i dla mnie to był najlepszy dźwięk wystawy.
  12. W związku z tym, że oczekuję na zakupione subwoofery SVS SB-1000 Pro (już trochę czasu) więc po słowach mojego kolegi " że teraz penie będę chciał zrobić jakieś kino domowe" to dało mi trochę do myślenia że może rzeczywiście za jakiś czas najdzie mnie ochota sprawdzić jak to jest z tymi efektami w filmach ? Na dzień dzisiejszy to wiele filmów nie oglądam, ale zakładam że może się to zmienić. A więc do rzeczy - w tej chwili posiadam wzmacniacz stereo Advance Acoustic A10, i do tego dwie kolumny podłogowe + (niedoszłe) subwoofery 2 szt. Zaznaczam, że nie mam zielonego pojęcia jak do tego podejść, więc proszę o pomoc. Chciałbym poznać przybliżone koszty przyszłej inwestycji w kino, więc powinienem wiedzieć co będę potrzebował. Jako głośniki przednie chciałbym wykorzystać już istniejące Focale Chora 826, subwoofery w/g dzisiejszej informacji w przyszłym tygodniu będą na pewno 🙂 Wystarczy mi dźwięk 5.1 więc wiem tyle, że będę musiał dokupić dwie kolumny na tył i jedną centralną. Proszę o jakąś radę (kierunek) jakie gniazda i co ogólnie powinien posiadać amplituner 5.1 żeby można było wykorzystać go w moim systemie, i czy to w ogóle jest możliwe ? Nie wiem czy dobrze myślę, ale na dzień dzisiejszy to nawet nie usłyszę odpowiedniego sygnału (z filmu) na subwoofer w tym wzmacniaczu bo jest on 2.0. Co słucham i oglądam ? - Filmy z Netflix i.t.p do tego czasami z dysku lub odtwarzacza Bluray Muzyka - Odtwarzacz strumieniowy (czyli różne źródła) NAS, dyski, Bluetooth, czasami koncerty z Bluray, Youtube TV posiada 4 gniazda HDMI ARC, lub 3 x ARC i 1 x eARC Gniazda wzmacniacza widoczne na zdjęciu.
  13. Zacznę od tego kto używał k11 r2r?
  14. Odniosę się do porównania Enyo do daka Eversolo. Pierwsze wrażenia po przełączeniu opisał Wojtek różnicując ich odbiór w kilku kwestiach. Oczywiście zgadzam się, że słychać inne granie, ale wspomniał o tym że nie wyrównywaliśmy głośności na wzmacniaczu co byłoby niezbędne do porównań podczas sesji 1 do 1 w tych samych warunkach. Eversolo na XLRach ma ponad 5 V RMS, a Enyo 4 V RMS i to przy 1250 omach impedacji wyjściowej co znaczy, że w praktyce bez podkręcenia volume na wzmaku zagra odczuwalnie ciszej. U mnie trzeba podkręcić 4 działki na Heglu. Ciszej patrząc przez pryzmat krzywych Flechera Munsona znaczy bardziej płasko, bo mniej usłyszymy góry pasma, a tym samym odniesiemy wrażenie dźwięku "przygaszonego i ciemnego". Robiłem eksperyment mierząc mikrofonem i REW odpowiedź systemu w miejscu odsłuchu, ale po wyrównaniu głośności tych daków w tych samych warunkach. Z pomiaru nie widać przygaszenia czy przyciemnienia. Charakterystyka dB SPL nawet na pół decybela nie odbiega w tych dwóch przypadkach. Podobnie jest z THD. Z pomiarów odpowiedzi na pobudzenie impulsem i Step Response nie widać żadnych mierzalnych różnic czasowych, nawet na ułamek milisekundy. Wiem, że "pomiary nie grają", ale skąd zatem takie radykalne stwierdzenia, że coś gra ciemniej, jest bardziej nasycone, organiczne, wolniejsze czy szybsze? Tak się zastanawiam bo też mam wrażenia różnicowania brzmienia przez tak odmienne konstrukcyjnie urządzenia, ale po wyrównaniu poziomów sygnału te różnice stają się bardziej subtelne lub nawet nikną powodując mieszane odczucia Pomiar z załączniku i przykładowe charakterystyki dwóch urządzeń na jednym obrazku. Pozdrawiam. M denafrips heresy 10092025.mdat
  15. Today
  16. Poczekamy, zobaczymy. Choc w zasadzie mialem na mysli mlodych na calym swiecie. Nie tylko w Polsce, gdzie starzy wciaz daja na msze.
  17. Nie znam żadnego Spendora jednak spodziewam się innego „strojenia”.
  18. A to nie to samo co A1 tylko drożej?
  19. Mógłbyś podać kilka przykładów?
  20. Średni też wymiatajo..
  21. Starzy by dali na mszę. Efekt ten sam, więc co za różnica.
  22. @Q21, @Planeta Dźwięku oraz miłośnicy Spendora - pytanie jak w temacie wątku. Dla siebie widzę trzy opcje - Spendor Classic 4/5 (lubię małe monitory w obudowie zamkniętej - dokładnie to aż jeden ), Spendor Classic 3/1 czy zgrabna podłogowa konstrukcja Spendor A 2.2. Gdzie dostanę najwięcej smaku i aromatu Spendora? Z góry dzięki.
  23. Co za świat. I ci młodzi maja to dalej pchać?
  24. Na twoim miejscu spróbował bym dla samego sprawdzenia ustawić je na drugiej ścianie przed kaloryferem. Tylko tak by tył kolumn był co najmniej 40-50cm od ściany. Tylko jak byś próbował przesuwać tą szafkę RTV to podkleić podkładki pod nóżki, by nie rysować paneli. No i dobrze by przed kolumnami był jakiś grubszy dywan. U siebie co prawda z innym sprzętem miałem podobny problem. Gdy sprzęt stał na krótkiej ścianie (ale nie tak w kącie jak u ciebie), to miałem problemy z basem. Przez mod basowy znikał on w miejscu odsłuchowym(a wtedy do kolumn miałem około 4-4,5 metra), a było go słychać w innych miejscach. Wtedy pomógł mi Dirac, ale za namową gościa ,który go robił po jakimś czasie przeniosłem sprzęt na drugą dłuższą ścianę. Ustawiłem wszystko w trójkącie równobocznym(trójkąt równoboczny to bardzo często najlepsze ustawienie) po 230cm od siebie(czyli kolumny i miejsce odsłuchowe), i problem z basem zniknął jak ręką odjął. Nawet dirac zrobiłem ponownie i nie był w stanie nic lepszego wnieść bo akustyka w takim ustawieniu jest bardzo dobra. Ale też dobrze jak na ścianach o ile nie mamy paneli akustycznych to było sporo obrazów, czy półek z ksiązkami lub płytami. Takie duże kwiaty dobrze poustawiać z boku na lini odbić kolumn, potrafią też sporo wnieść. U siebie teraz na obu bocznych ścianach mam grube aksamitne zasłony, z jednej strony zasłaniają okna, a z drugiej wejście do pokoju, gdzie nie mam drzwi. To także pomaga ,dzięki temu mam mniej odbić dzwięku.
  25. W pokoju 12 m2 najczęściej lepiej pójść w porządne 5.1 niż tracić pieniądze na „Atmos na kolumnach” w małym pomieszczeniu bardzo zależy od akustyki pokoju. Jeżeli nie da się powiesić (albo wpuścić) głośników sufitowych, lepiej przeznaczyć kasę na lepsze kolumny frontowe, porządny centralny i konkretny subwoofer oraz amplituner z korekcją pokojową. Subwofer np. SVS SB-1000 Pro, SVS SB-2000 Pro, KEF Kube 12b, REL T/5x. Amplituner jesli priorytet to kino np Denon AVR-X1800H lub X2800H onkyo tx-rz30, Onkyo TX‑NR7100 jeśli priorytet to muzyka to jakiś Marantz
  26. A wszystko dzięki Chińczykom! Teraz to samo, co w audio, zaczyna się dziać w motoryzacji.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Obstawiam to, czego nie mierzymy, czyli zniekształcenia w dziedzinie czasu. Wierzę w Twoją gwiezdną flotę wyłaniającą się z czarnej galaktycznej pustki i nie dam sobie odebrać tego obrazu.  
    • Teraz to czarni za bogatymi beda biegac, jak piszesz, procentowo to samo, w zlotych juz nie. I znow bogaci beda na piedestale, przynajmniej u  czarnych.😁 Teraz sie okaze kto naprawde wierzy.
    • Tu możesz sprawdzić czy problemy z basem nie wynikają z modów pomieszczenia.  https://www.mega-acoustic.pl/poradnik-akustyczny/kalkulator-akustyczny/?v=288404204e3d W linku sam zobaczysz jakie wymiary Ci są potrzebne
    • Po wpisie można odnieść wrazenie że tutaj kolega... :      "Nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych" - Ewangelii Mateusza 4,4.  😎 Wystarczy sie zadeklarować ateistą i juz 8% w kieszeni - proste!
    • Trochę brak w tym logiki. Podatek procentowy oznacza, że bogaci zapłacą na Kościół więcej, a przypominam, że "Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa niebieskiego"*. Czyli im więcej płacisz na Kościół, to tym mniejsze masz szansę na dostanie się do Nieba. Frustrujące. nie? *(Ewangelia wg św. Mateusza 19,24).
    • Yes. Ale sie bedzie dzialo😁
    • To samo pomyslałem. Film o niczym gadaja przez 20 min o kolorowej wkladce zamiast pokazac po kolei co i jak od rozpakowania po kalibracje. Kasa zgarnieta za reklame i tyle a ta zrobiona byle jak
    • Myślę, że jakąś podpowiedzią mogą być te przypadki ślepych testów, gdzie testujący słuchali tego samego urządzenia, myśląc, że słuchają różnych. I słyszeli różnice. Jak się człowiek nastawi na wyłapywanie różnic, to najczęściej jakąś wyłapie. Nawet jeśli tylko urojoną. Zdaje się, że tak po prostu działają nasze zmysły. Nie krępują się, by podążać za oczekiwaniami.  
    • Mimo ze to humorystyczny temat, żarty sie skończyły... wrzucam tu specjalnie dla @Kraft i @Artur Brol  
    • na Targach Audio Video Show słuchałem Spendora Classic 2/3 + Arcam SA-35 i dla mnie to był najlepszy dźwięk wystawy.
    • W związku z tym, że oczekuję na zakupione subwoofery SVS SB-1000 Pro (już trochę czasu) więc po słowach mojego kolegi  " że teraz penie będę chciał zrobić jakieś kino domowe" to dało mi trochę do myślenia że może rzeczywiście za jakiś czas najdzie mnie ochota sprawdzić jak to jest z tymi efektami w filmach ? Na dzień dzisiejszy to wiele filmów nie oglądam, ale zakładam że może się to zmienić. A więc do rzeczy - w tej chwili posiadam wzmacniacz stereo Advance Acoustic A10, i do tego dwie kolumny podłogowe + (niedoszłe) subwoofery 2 szt. Zaznaczam, że nie mam zielonego pojęcia jak do tego podejść, więc proszę o pomoc. Chciałbym poznać przybliżone koszty przyszłej inwestycji w kino, więc powinienem wiedzieć co będę potrzebował. Jako głośniki przednie chciałbym wykorzystać już istniejące Focale Chora 826, subwoofery w/g dzisiejszej  informacji w przyszłym tygodniu będą na pewno 🙂 Wystarczy mi dźwięk 5.1 więc wiem tyle, że będę musiał dokupić dwie kolumny na tył i jedną centralną. Proszę o jakąś radę (kierunek) jakie gniazda i co ogólnie powinien posiadać amplituner 5.1 żeby można było wykorzystać go w moim systemie, i czy to w ogóle jest możliwe ? Nie wiem czy dobrze myślę, ale na dzień dzisiejszy to nawet nie usłyszę odpowiedniego sygnału (z filmu) na subwoofer w tym wzmacniaczu bo jest on 2.0. Co słucham i oglądam ? - Filmy z Netflix i.t.p do tego czasami z dysku lub odtwarzacza Bluray Muzyka - Odtwarzacz strumieniowy (czyli różne źródła) NAS, dyski, Bluetooth, czasami koncerty z Bluray, Youtube TV posiada 4 gniazda HDMI ARC, lub 3 x ARC i 1 x eARC Gniazda wzmacniacza widoczne na zdjęciu.
    • Odniosę się do porównania Enyo do daka Eversolo. Pierwsze wrażenia po przełączeniu opisał Wojtek różnicując ich odbiór w kilku kwestiach. Oczywiście zgadzam się, że słychać inne granie, ale wspomniał o tym że nie wyrównywaliśmy głośności na wzmacniaczu co byłoby niezbędne do porównań podczas sesji 1 do 1 w tych samych warunkach. Eversolo na XLRach ma ponad 5 V RMS, a Enyo 4 V RMS i to przy 1250 omach impedacji wyjściowej co znaczy, że w praktyce bez podkręcenia volume na wzmaku zagra odczuwalnie ciszej. U mnie trzeba podkręcić 4 działki na Heglu. Ciszej patrząc przez pryzmat krzywych Flechera Munsona znaczy bardziej płasko, bo mniej usłyszymy góry pasma, a tym samym odniesiemy wrażenie dźwięku "przygaszonego i ciemnego". Robiłem eksperyment mierząc mikrofonem i REW odpowiedź systemu w miejscu odsłuchu, ale po wyrównaniu głośności tych daków w tych samych warunkach. Z pomiaru nie widać przygaszenia czy przyciemnienia.  Charakterystyka dB SPL nawet na pół decybela nie odbiega w tych dwóch przypadkach. Podobnie jest z THD. Z pomiarów odpowiedzi na pobudzenie impulsem i Step Response nie widać żadnych mierzalnych różnic czasowych, nawet na ułamek milisekundy.  Wiem, że "pomiary nie grają", ale skąd zatem takie radykalne stwierdzenia, że coś gra ciemniej, jest bardziej nasycone, organiczne, wolniejsze czy szybsze? Tak się zastanawiam bo też mam wrażenia różnicowania brzmienia przez tak odmienne konstrukcyjnie urządzenia, ale po wyrównaniu poziomów sygnału te różnice stają się bardziej subtelne lub nawet nikną powodując mieszane odczucia   Pomiar z załączniku i przykładowe charakterystyki dwóch urządzeń na jednym obrazku. Pozdrawiam. M   denafrips heresy 10092025.mdat
    • Poczekamy, zobaczymy. Choc w zasadzie mialem na mysli mlodych na calym swiecie. Nie tylko w Polsce, gdzie starzy wciaz daja na msze.
    • Nie znam żadnego Spendora jednak spodziewam się innego „strojenia”. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...