Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Nie dziwię się, że nie dobrałeś żadnej końcówki mocy. Nie usłyszałeś żadnej różnicy na plus. Nie mogło jej być, bo ograniczeniem i swoistym zrównywaczem była jakość dźwięku za którą odpowiada wyjście przedwzmacniacza. Z tak samo brzmiącego źródła nie mogło być różnic. Prawidłowo skonstruowana końcówka mocy zazwyczaj ma prawie idealnie płaską charakterystykę, brak jej własnego charakteru brzmienia. To jak ona zabrzmi zależy od tego jak zabrzmi przedwzmacniacz. Jeśli przedwzmacniacz skoryguje brzmienie, na przykład podbije średni bas, przełom średnicy i sopranów, to nada taki charakter końcówce. Jeśli i przedwzmacniacz, i końcówka brzmią równo i płasko, to otrzymamy dźwięk który będzie bezbarwny dla naszych uszu, bo nie uwzględnia on krzywych izofonicznych naszego słuchu. (Patrz krzywe jednakowej głośności Fletchera-Munsona, krzywa Harmana). Wzmacniacze zintegrowane i amplitunery, które mają filtr kontur czy loudness, po jego włączeniu, brzmią naturalniej przy cichszym słuchaniu. Łatwiej odczuć różnicę brzmienia końcówki mocy zmieniając przedwzmacniacz, bo to on, jego tonacja, możliwości korekcji tonów, loudness zmieniają brzmienie końcówki. Dlatego między innymi tak przyjemnie odbieramy ciepły i naturalny dźwięk starych wzmacniaczy z funkcją loudness. Stare piece kiepsko wychodzą w pomiarach, ale brzmią tak, że nóżka sama chodzi. Nowe piece świetnie się mierzą, ale bez konturu i korekcji brzmią płasko jak wykres ich charakterystyki. Nasze uszy tego nie lubią, stąd po ochach i achach wynikających z nowosci, następuje pogłębiające się rozczarowanie. Gra cały system, więc najpierw musimy mieć naturalnie brzmiące źródło, potem przedwzmacniacz i końcówkę które tego nie zepsują, i na końcu dobre kolumny. Jeśli źródło, preamp zagrają płasko, to zmiana końcówek mocy już tego nie uratuje. Będzie płasko i kiepsko.
  3. Marketing zadecydował ale powód był bardzo oczywisty. System kina miał być uniwersalny, zarówno w kinie jak i w stereo, no to dwie podłogówki są często podstawą. Co mieli poradzić producenci kolumn jeśli klienci akceptowali co najwyżej dwie frontowe kolumny a surround jako zło konieczne? Powodzenia szczerze kolegom w konfigurowaniu full band na wszystkich kanałach, ja już mam to za sobą ale nie odbiorę Wam satysfakcji z wyciągania wniosków. Mam w systemie dwa dobrze schodzące wolnostojące podłogowe fronty. Za surround robią paczki THX robiące taki przeciąg że włosy dęba stają z deklarowanym zejściem 46Hz +/-3dB. W suficie cztery 8" Atmosy 56Hz +/- 3dB, a więc basem też w miarę dadzą radę. Zabawa przednia Żeby nie było, musiały sobie poradzić z konkurencją dwóch subów 18Hz +/- 3dB z wzmacniaczem o nominalnej mocy 800W. Chciałbym przy tym podzielić się małą uwagą. Długość fali mniej więcej poniżej 100Hz nie pozwala ludzkiemu zmysłowi słuchu wskazać źródła dźwięku.
  4. Tak, mam premium. Tak, na oryginalnej , dlatego nie rozumiem co jest.
  5. Pamietam poprzednia, ze Kino Domowe w budowie.. a nie przeszkadzalo, zeby sie wypowiadac
  6. Airplay to dodatkowo do Apple Music, ale głownie chodzi o Deezera i połączenie aplikacji Deezer przez Airplay ze streamerem. Aplikacja ma więcej możliwości niż "wbudowany" Deezer. Np. wbudowana aplikacja nie widzi nowości i wielu innych rzeczy. Teraz muszę w aplikacji na iPhonie szukać nowości l dopiero je przez wbudowaną aplikację w Moon Mind Neo puszczać na wzmacniacz. Upierdliwe.
  7. Szczególnie z "w magazynie"...
  8. Today
  9. Z "miniwież" najciekawszy jest chyba Pianocraft od Yamahy, ale dobre modele nawet używane kosztują więcej. Fajne są też małe wzmacniacze jak Argon SA1 z małymi kolumnami jak Usher S 520 gra to wyśmienicie, ale też sporo ponad budżet. Z tańszych używek może Denon CEOL?
  10. To żaden sygnał czy dodatkowe kanały. To obiekty zakodowane w przestrzeni. Możesz mieć 5.1.2, możesz mieć 9.2.6 itd bez różnicy. Podstawowo mamy 5.1 lub 7.1. Jeśli dochodzi Atmos to amplituner rozkodowuje obiekty z toru audio i przydziela dźwięk dla dostępnego głośnika lub głośników tak, by ten odnalazł sie w konkretnej pozycji w przestrzeni naszego kina. System na raz może rozkodować 128 obiektów. Atmos może być w TrueHD - to bezstratny kodek dostępny na BluRay. Może być też w E-AC3 (DD+) - to stratna kompresja i masz ją w serwisach VOD. Oczywiście TrueHD jest lepszą opcją.
  11. WiiM jakie bedą ceny w PL: U ciotki Google wyskoczyły ceny - od ok. 1700 (Nautilius2) do 2000 zł (inne sklepy). Oczywiście wszystko się wyjaśni za jakieś 1-2 tygodnie.
  12. Wiadomo że nie i ja to rozumiem ale zastanawia mnie co innego, teraz nawet na telefonie xiaomi za 1000 zł mogę sobie włączyć Dolby Atmos w ustawieniach dźwięku i co to niby ma robić na dwóch gównianych piszczkach z telefonu? Atmos zawiera jedynie sygnał 2 dodatkowych głośników niesiony na Dolby TrueHD czy może daje cokolwiek więcej? Gdzieś widziałem porównanie że atmos jest bezstratny a DD+ kompresowany.
  13. Kazik odziedziczył ten właściwy gen
  14. Można by podyskutować o źródłach dźwiękowych, które docierają do naszych uszu i mózgu. Źródłach rzeczywistych i pozornych, które w stereo potrafią na tyle skutecznie oszukać nasz umysł, że wydaje nam się, że dźwięk dochodzi np. zza ściany, albo ...zza głowy. Fajnie jakbyś znalazł, chętnie bym odsłuchał! Rozumiem o czym piszesz, bo miałem okazję posłuchać w profesjonalnej sali odsłuchowej zestawu HiFi stereo za 500k i nie mogłem w pierwszym momencie zrozumieć, czemu słyszę jakby w "Dolby" (to były wysokie kolumny podłogowe) Czasem zastanawiam się... Tradycyjne głośniki Stereo w jednej płaszczyźnie poziomej układają nam na scenie dźwięki (surroundy sądzę, że wzmacniają efekt). Natomiast Atmosy (bardzo polecane) mogą układać scenę w pionie.
  15. Zakładając prawdzie kinowe doznania to wszystkie podstawowe 5 czy 7 zestawów powinny być takie same łącznie z centralnym. Ustawione na tej samej wysokości. Marketing zdecydował inaczej ale nie jest to zgodne ze sztuką. Dobrze by je było zasilać takimi samymi końcówkami. Tu nawet nie chodzi o bas ale o to by grały takim samym dźwiękiem w całości.
  16. Mój cd na r2r coś zaczął szwankować. Przy odtwarzaniu płyt słuchać trzaski i płyty się zacinają. Byłem zmuszony słuchać na delta sigma. Normalnie średniowiecze
  17. Dołączam do dyskusji, bo też o tym czasem rozmyślam,. U siebie zastanawiam się, czy monitory/surroundy wymienić na: - też na monitory, ale ze znacznie lepszym dołem/basem. Też bym chętnie poznał doświadczenia innych osób, posiadających, lub mających styczność z taką konfiguracją. W schematach Dolby Digital, to o ile mnie pamięć nie myli, to jest takie ustawienie. 1 głośnik jako tylny surround.
  18. A , no to przepraszam nie mam więcej pytań 🤷‍♂️ Pzdr
  19. Tak dokładnie o to mi chodzi. Tymbardziej ze te monitory tez mialem ustawione jako large. W sumie to testowałem ustawienie large i small i nie słyszałem żadnej różnicy. Mam okazje te Polki kupić za 700zl za pare. Za te pieniądze chyba ciężko jakieś rozsądne podstawki kupić… poza tym miałem jeszcze chytry plan żeby ten jeden monitor Bose który jest sprawny dać jako pojedynczy Back surround.
  20. To chyba odpowiedz sie z trzech literek sklada, a nie pytanie, prawda?:) Jestes starszej daty, to moze fajnie byloby sie czasem przyznac, przed mlodszymi, ze sie czegos nie wie, co?
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...