Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


10 100 tematów w tym forum

  1. Klipsch

    • 7 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 4,1k wyświetleń
  2. Yamaha MCR-N670D

    • 7 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  3. Jaki amplituner do zestawu

    • 7 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 10,3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  4. Cyfrowy Polsat i Dolby Digital ?

    • 7 odpowiedzi
    • 5,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 843 wyświetleń
  5. Subwoofer

    • 7 odpowiedzi
    • 892 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 10,1k wyświetleń
  6. Kino domowe 5.1/7.2

    • 7 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  7. problem z kolumnami

    • 7 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  8. Yamaha RX-V779,683,685

    • 7 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 4,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  9. Jaka Moc Zestawu?

    • 7 odpowiedzi
    • 6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • I to by było na tyle, jeżeli chodzi o perkusję.  
    • Ok. Uporządkujmy klocki. Realizacje muzyki są kiepskie, więc trzeba je wzbogacać koloryzującą elektronikà, tak? Koloryzującą zupełnie przypadkowo, bo niewiedzącą przecież, co danemu nagraniu dolega. No to się pytam. Czy tej koloryzacji marnie brzmiącego nagrania nie może dokonać realizator w studiu? Do tego precyzyjnie  kolorując ścieżki, które tego potrzebują, a zostawiaj w spokoju te, którym może to tylko zaszkodzić. Czy ktoś się zastanawiał na czym polega praca nad ostatecznym miksem? Serio uważacie, że wasza elektronika zrobi to lepiej?
    • https://x.com/CiemnejW/status/1955223346120884442  🤣     
    • Z pewnością jest tu ogromny rozrzut jakości. Poza tym, nasze ucho to nie mikrofon nagraniowy. Dlatego, paradoksalnie, "wierne" odtworzenie zarejestrowanego dźwięku niekoniecznie da wrażenie realizmu. Może przy tych najwybitniejszych realizacjach płytowych, ale cała reszta podana neutralnie wypadnie po prostu biednie. I w tym momencie pojawia się pytanie: do czego chcemy się maksymalnie zbliżyć? Do dźwięku, który mamy zapisany na płycie, czy też tego, który znamy ze słuchania na żywo? Ostatnio przysłuchuję się uważnie nadmorskim grajkom produkującym się solo z kapeluszem czy otwartym futerałem na ziemi. Nie są to oczywiście wirtuozi, ale plusem jest to, że mogę ich posłuchać z odległości kilku metrów i do tego niektórzy z nich grają bez wzmacniaczy. Saksofon, skrzypce, gitara, klarnet... I moje wrażenie jest następujące: nawet jeśli wzmacniacze o znaczącym THD wciąż nie potrafią dość realnie oddać brzmienia prawdziwych instrumentów, to te niby neutralne wcale nie są pod tym względem lepsze. Może niektóre z nich sprawniej radzą sobie z dynamiką i transjentami. Ale co do bogactwa barwy, gęstości i masy dźwięku (tego, co dla mnie składa się na namacalność), to uważam, że zostają w tyle za konkurencją stawiającą na harmoniczne dopalacze.  Oczywiście opieram się tylko na skromnej próbce (nie przerobiłem tyle sprzętu, co niektórzy forumowi weterani) i na tym, co mi mówią własne uszy.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...