Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 879 tematów w tym forum

    • 36 odpowiedzi
    • 6,6k wyświetleń
    • 80 odpowiedzi
    • 25,3k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń
  1. Zmiana kolumn 1 2 3

    • 54 odpowiedzi
    • 6,6k wyświetleń
  2. Kolumny do pokoju 15m2 1 2

    • 30 odpowiedzi
    • 5,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 426 wyświetleń
  3. Zamiennik dla Beresford TC-7220

    • 22 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 498 wyświetleń
    • 29 odpowiedzi
    • 6,5k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 54 odpowiedzi
    • 14,6k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 145 odpowiedzi
    • 26,6k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 756 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 514 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 929 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 495 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Jak w każdym suvie mozna dostac choroby morskiej. Z pneumatyką trochę mniej. Volvo w akutalnej serii 60 ma 3 poziomy nagłośnienia. Dalej nie wiemy czego słuchałeś. Bowers gra rewelacyjnie w EX90.    To auto jest prawie 10 lat na rynku. Jeździłeś tym z dużym ekranem?    Cena jest bardzo dobra. To najlepiej sprzedjący się SUV premium w Polsce.  
    • Tutaj krótki i prosty tutorial o procesie samego pomiaru - https://www.youtube.com/watch?v=HYMQ6M-Z5rM Nie rozumiem jednak do końca sensu sekcji związanej z kalibracją karty dźwiękowej. Całość pokazana na komputerze z systemem macOS, ale REW wygląda praktycznie 1:1 na Windowsie. Nie powinno to być problemem. @tomek4446 - od 6:00 podjęty jest temat ułożenia mikrofonu podczas pomiaru. Nagrywający jest zwolennikiem kierowania mikrofonu pod kątem 90° (pionowo). Twierdzi, że daje to bardziej wyrównaną charakterystykę wysokich częstotliwości. Kierowanie mikrofonu bezpośrednio (na płasko) może podbić górę pasma, a jednocześnie zaburzyć pomiar energii odbitej. Pliki kalibracyjne (0°/90°) kompensują te różnice, ale orientacja mikrofonu nadal ma znaczenie. Taki eksperyment, który przyszedł mi do głowy. Wejdźcie sobie w jakiś generator tonów, np. ten - https://www.szynalski.com/tone-generator/ i ustawcie ton np. na 8000Hz. Zatkajcie jedno ucho, poruszajcie minimalnie głową w różnych kierunkach. Wystarczy lekki obrót i ilość energii, którą słyszymy się zmienia. Krótkie fale, silna kierunkowość. Mikrofony również przestają być dookólne w wysokich częstotliwościach. Nie istnieje mikrofon idealnie dookólny w całym paśmie.
    • Nic się nie zmieniło. Psycho zawsze ważna była i jest, ale nie w kontekście o którym prawdopodobnie myślisz i który nieuchronnie prowadzi do dyskusji o ślepych testach u Ciebie. Pisząc o Psycho w tym zintegrowanym systemie PEA mam na myśli na przyklad postrzeganie obrazów muzycznych w przestrzeni i konkretne deskryptoty jakości odnoszące się do psychoakustyki np. IACC - mniejszy ---> szersza scena. Np. LEF, LEV i ASW (psychoakustyczne wskaźniki przestrzeni i obrazowania), które zmieniają się w zależności od warunków akustycznych. Na przykład Apparent Source Width rośnie z energią bocznych odbić i spadkiem IACC.  W tym kontekście piszę o psychoakustyce, a Ty wg mojej oceny Twoich wypowiedzi we wcześniejszych dyskusjach spłycasz do problematyki audiovoodu i ślepych testów. Chociaż mogę się mylić 😉 Nie mieszaj mnie do tego pisząc  "nawet on". Jestem w grupie, która oprócz samego wzmacniacza przypisuje psychoakustycznym mierzalnym i percepcyjnym parametrom jakość słuchanej muzyki. Upraszczając nie sam wzmacniacz tworzy jakość, a cały zintegrowany układ psycho-elektro-akustyczny będący wzajemnie na siebie oddziałujacym układem naczyń połączonych. Zatem oprócz THD, SNR, mocy wzmacniacza ważne są takie wskaźniki jak te poniżej: IACC early --> mierzalny --> Szerokość źródła (ASW) IACC late --> mierzalny --> Envelopment (LEV) LF (LFE) --> mierzalny --> Siła odbić bocznych (ASW) ASW --> percepcyjny --> Szerokość źródła pozornego LEV --> percepcyjny --> Wrażenie otoczenia przez dźwięk Binaural coherence --> mierzalny --> Stabilność sceny. Precedence efect --> psychoakustyczny --> lokalizacja. Distance cues --> psychoakustyczny --> percepcja dystansu. Pozdrawiam. M
    • No to nic się nie zmieniło, bo nadal twierdzę, że wlaczenie subwooferow do systemu domowego w promowany na forum sposob jest dla mnie nie do przyjęcia. Albo trzeba miec duzo szcześcia zeby to zagrało.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...