Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam! Planuję zmienić 7ki na 11ki, które potrzebują więcej prądu. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą i powiedzieć, czym mógłbym zasilić 11ki? Posiadam Audiolab 8300a (plus Chord Qutest), którego nie chciałbym zmieniać. Myślałem o dołożeniu Audiolab 9000p, ale nie wiem, czy będzie on wystarczający do 11ek? Branża podpowiada, że 19ki są łatwiejsze do wysterowania, niż 11ki🤔

Napisano
30 minut temu, Kraft napisał:

Dlaczego potrzebują więcej prądu, skoro są skuteczniejsze?

W sumie zdanie jest tak sformułowane, że można je zrozumieć w dwójnasób 🙂

59 minut temu, 666janek napisał:

Branża podpowiada, że 19ki są łatwiejsze do wysterowania, niż 11ki🤔

Branża swego czasu łączyła ATC SCM7 z Regą Brio, która mocą jakoś wybitnie nie grzeszy. Myślę, że Twój audiolaba, który, który oddaje 75 W przy ośmiu ohmach i 115 przy 4, spokojnie poradzi sobie zarówno z siódemkami jak i jedenastkami. 

PS. Co chcesz osiągnąć tą wymianą? 

Napisano
2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

W sumie zdanie jest tak sformułowane, że można je zrozumieć w dwójnasób 🙂

Branża swego czasu łączyła ATC SCM7 z Regą Brio, która mocą jakoś wybitnie nie grzeszy. Myślę, że Twój audiolaba, który, który oddaje 75 W przy ośmiu ohmach i 115 przy 4, spokojnie poradzi sobie zarówno z siódemkami jak i jedenastkami. 

PS. Co chcesz osiągnąć tą wymianą? 

1. Chyba nie powiem nic odkrywczego, po roku grania na 7kach chcę je porównać z wyższym modelem (a miał to być zestaw na kolejnych kilka lat…🤣).

2. Sprawdzić, czy 11ki zagrają z większą ilością detalu i głębszej sceny

Ps.

Branża podpowiedziała, że łatwiejsze do wysterowania będą 19ki i też mnie korci porównanie trzech modeli.

Napisano (edytowany)

11 jest cieplejsza od 7, z wyraźnie mocniejszym basem, średnica bardzo gęsta, ciepła, płynna. 11 na tle 7 grają ociężale. Na moje ucho 11 nie gra bardziej detalem a wręcz jest odwrotnie przez ich gęstość i ciepło. Środek bardziej eksponowany w 7. 
Porównanie tylko na Cyrusie 8.2 DAC + PSXR2. Nie było pod ręką żadnego Hegla, żeby bardziej obiektywnie porównać :) 

Osobiście wolę 7, zawsze i wszędzie, właśnie przez tą „ociężałość” 11. 

 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano
7 godzin temu, kaczadupa napisał:

11 jest cieplejsza od 7, z wyraźnie mocniejszym basem, średnica bardzo gęsta, ciepła, płynna. 11 na tle 7 grają ociężale. Na moje ucho 11 nie gra bardziej detalem a wręcz jest odwrotnie przez ich gęstość i ciepło. Środek bardziej eksponowany w 7. 
Porównanie tylko na Cyrusie 8.2 DAC + PSXR2. Nie było pod ręką żadnego Hegla, żeby bardziej obiektywnie porównać :) 

Osobiście wolę 7, zawsze i wszędzie, właśnie przez tą „ociężałość” 11. 

 

Zupełnie nie chodzi mi o dodanie ciepła… Myślałem (jako laik😛), że model wyżej da więcej tego,co mam w scm7, a to bardziej krok „w bok”. 
A czy mieliście okazję sprawdzić 19ki, jak na tle niższych modeli one grają?

Napisano
32 minuty temu, 666janek napisał:

sprawdzić 19ki

Jak mieszkasz blisko Wawy to uderzaj do Salonu Planeta Dźwięku, mają każdy model ATC. Osobiście z chęcią bym 19 posłuchał. Jak dobrze pamiętam, w Salonie Q21 też mają bogatą ofertę monitorów ATC. 

Napisano

Obecne połączenie jest świetne, tylko wiadomo, chciałbym zobaczyć, czy można lepiej 😂

Nie, jeszcze nie sprawdzałem i skończy się na wypożyczeniu (w Q21 nie z tym najmniejszego problemu😅), jedyne czego się obawiam, to czy mój Audiolab pociągnie 11 lub 19.

Napisano
10 godzin temu, kaczadupa napisał:

11 jest cieplejsza od 7, z wyraźnie mocniejszym basem, średnica bardzo gęsta, ciepła, płynna. 11 na tle 7 grają ociężale. Na moje ucho 11 nie gra bardziej detalem a wręcz jest odwrotnie przez ich gęstość i ciepło. Środek bardziej eksponowany w 7. 

Ale może odpowiedni wzmacniacz dałby radę zachować część ich ciepła i miękkości redukując jednocześnie tę ociężałość? W AV wypunktowali to samo, co Ty, ale mimo to byli zauroczeni 11-tkami. Podkreślali jednak potrzebę podpięcia dobrej elektroniki. 

https://www.avtest.pl/zestawy-glosnikowe/item/1100-atc-scm11

Jak to czytam, to już je sobie wyobrażam w wyimaginowanym drugim systemie. :) 

 

Napisano
7 minut temu, Rafał S napisał:

Jak to czytam, to już je sobie wyobrażam w wyimaginowanym drugim systemie. :) 

Tak, to zdecydowanie Twoje granie. Piękne, pogłębione barwy, dociążone, płynne, gęste, ciepłe. 

Napisano
1 godzinę temu, 666janek napisał:

jedyne czego się obawiam, to czy mój Audiolab pociągnie 11 lub 19.

Źle nie będzie na pewno :) Warto najpierw sprawdzić same ATC, a potem najwyżej pokombinować ze wzmakiem ;) 

Napisano
2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

A ja mam jeszcze jedno pytanie. "Na papierze" zarówno jedenastki jak i dziewiętnastki nie schodzą dużo niżej niż ATC SCM7. Czy tak też jest w rzeczywistości? 

Zależnie od wzmacniacza, ale 11stki sa moim zdaniem dużo bardziej wypełnione w dole. 19tki są znowu nieco szybsze, więc może być zaburzone poczucie ilości basu i samego zejścia. 

  • 5 weeks later...
Napisano

11tki , to bardzo dobre kolumienki. Kilkudniowy  odsłuch to za mało.  Kupiłem je jako nowe i po kilku dniach miałem ich dosyć.  Po dwóch  miesiącach była duża poprawa.

Teraz po sześciu miesiącach znowu nastąpiła poprawa, że można ich słuchać bez końca .

  • 3 months later...
Napisano

Witam. Wracam z tematem sprzed 3 miesięcy , żeby podzielić się swoim wyborem, wrażeniami, może komuś informacje się przydadzą😉.

Stanęło na 11kach. Od razu powiem, że jest duża różnica między nimi a 7kami (i jak wspomniał jeden z przedmówców niekoniecznie musi się to wszystkim spodobać- mi tak). 11ki grają większym, obszerniejszym dźwiękiem, ale nie są tak analityczne jak 7ki, 7ki nie dodają nic od siebie, nie upiększają, w odróżnieniu od 11ek, w których średnica jest jednak podbita. Akurat mi to odpowiada, bo o ile w nagraniach jazzowych, spokojnych, jedne i drugie grają świetnie, to w nagraniach rockowych, metalowych, gdzie detal nie gra pierwszych skrzypiec, a liczy się „power”, 11ki wygrywają.

I kolejna rzecz: Audiolab 8300 daje radę, więc jeśli ktoś miałby wątpliwości, czy 75W poradzi sobie to tak, będzie duża różnica między 7kami a 11kami. Natomiast u mnie skończyło się na dokupieniu końcówki mocy (Leema Acoustics Graviton - 150W), no i wtedy dopiero 11ki pokazały, co potrafią. Wszystko wskoczyło na swoje miejsce, przestrzeń stała się o wiele większa, można usłyszeć o wiele więcej mikrodetali, dźwięk jest o wiele lepiej kontrolowany, poprawiła się trójwymiarowość sceny.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...