marcinmarcin Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 11 godzin temu, pairtick napisał: Jako były już paramedyk, powiem wam kochani jasno: szanujcie nas wszystkich. Nie tylko strażaków - co do których mam wręcz bałwochwalcze uwielbienie, ich wyszkolenia i odwagi - ratowników górniczych pracujących w ekstremalnych warunkach. Ale i też to tych 'zwykłych' ratowników medycznych, ryzykujących wielokrotnie podczas każdego dyżuru - zdrowiem, a nieraz i życiem - ponieważ nigdy nie wiadomo czym was pacjent zarazi. Tak, infekcje to taki 'typowy dzień w biurze' - np. żółtaczka... i 'ciesz się, że nie HIV' 😉 Heh, normalnie pierwszy raz się z Tobą zgadzam... btw, coś strasznie krótki urlop miałeś Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowany) 17 godzin temu, kaczadupa napisał: Jak Panowie z Planety widzicie, temat zaczyna być poważny. Żarty się skończyły. To ja się podłączę pod offtop Adama i skieruję następujące pytanie do @Salon Planeta Dźwięku: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Kwestia jest o tyle ciekawa, że poprzedni właściciel moich Dynaudio kupił je właśnie w Waszym salonie oddając Wam w rozliczeniu swoje Scm40. (Nawiasem mówiąc też słuchał w 18m2 i jednym z powodów wymiany był nadmiar basu z ATC.) ATC pociągają mnie o tyle, że mam sporo płyt wydanych przez Telarc Jazz (Oscar Peterson, Ray Brown, Benny Green, Dave Brubeck, George Shearing itd.), które były zrobione właśnie z użyciem kolumn tej marki (różnych modeli, w tym też 40-tek). Kusi mnie trochę, żeby posłuchać tej muzyki tak, jak była ona przygotowana oryginalnie (przynajmniej do pewnego stopnia, bo Telarc używał też robionych na zamówienie konwerterów Meittnera i wzmacniaczy Brystona, których ja oczywiście nie posiadam). Edytowano 7 godzin temu przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 16 minut temu, Rafał S napisał: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Też miałem kiedyś chęć zakupu 40, ale właściciel sprzedawał je ze względu na dudnienie w pokoju trochę większym niż moje 17m (nie pamiętam ale miał chyba 20). 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu (edytowany) 1 godzinę temu, Rafał S napisał: Ale, jak powiedziałem chodzi to po mnie, tylko, że te skrzynki są zbyt duże do mojego pokoju. Moment, jeżeli masz 18 m², to podłogówki nie są zbyt duże. 55 minut temu, marcinmarcin napisał: ale właściciel sprzedawał je ze względu na dudnienie w pokoju trochę większym niż moje 17m (nie pamiętam ale miał chyba 20). I kolumny na krótszej ścianie? Edytowano 5 godzin temu przez pairtick Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 9 minut temu, pairtick napisał: I kolumny na krótszej ścianie? Nie pamiętam jak to było dokładnie, ale sam mi chłop odradził do mnie. 10 minut temu, pairtick napisał: Moment, jeżeli masz 18 m², to podłogówki nie są zbyt duże. U mnie większość podłogowych dudniła, również niektóre monitory miały rezonans - albo pomaga DSP i przycięcie moda 52Hz, albo kolumny które mają mniej basu - te co mam teraz mają małą objętość, OZ i 1 głośnik nisko-średnio tonowy, bliżej im do monitorów niż podłogowych które miałem wcześniej. Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 1 godzinę temu, Rafał S napisał: To ja się podłączę pod offtop Adama i skieruję następujące pytanie do @Salon Planeta Dźwięku: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Kwestia jest o tyle ciekawa, że poprzedni właściciel moich Dynaudio kupił je właśnie w Waszym salonie oddając Wam w rozliczeniu swoje Scm40. (Nawiasem mówiąc też słuchał w 18m2 i jednym z powodów wymiany był nadmiar basu z ATC.) ATC pociągają mnie o tyle, że mam sporo płyt wydanych przez Telarc Jazz (Oscar Peterson, Ray Brown, Benny Green, Dave Brubeck, George Shearing itd.), które były zrobione właśnie z użyciem kolumn tej marki (różnych modeli, w tym też 40-tek). Kusi mnie trochę, żeby posłuchać tej muzyki tak, jak była ona przygotowana oryginalnie (przynajmniej do pewnego stopnia, bo Telarc używał też robionych na zamówienie konwerterów Meittnera i wzmacniaczy Brystona, których ja oczywiście nie posiadam). Rzeczywiście ATC SCM40 mają trochę dołu i czasami wymagają poświęcenia większej ilości czasu na poprawne ustawienie czy dobór elektroniki. Jeżeli zależy Ci na wiernym odwzorowaniu dźwięku to polecam Ci albo wersję aktywną albo nowe 20-stki aktywne. Nic tak nie przypomina monitorów pro-audio jak aktywne ATC Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) 28 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: Jeżeli zależy Ci na wiernym odwzorowaniu dźwięku to polecam Ci albo wersję aktywną albo nowe 20-stki aktywne. Rozumiem, że w ten subtelny sposób mówicie mi, że pasywne 40-tki w moim skromnym metrażu to przepis na dudnienie. Dzięki, ale kolumny aktywne na razie mnie nie kuszą. A Scm 20 to już w ogóle. Jestem pewien, że są świetne, ale jeżeli miałbym zamienić na coś swoje Confidence 20, to tylko na większe paczki - podłogówki, lub duże monitory vintage. Edytowano 4 godziny temu przez Rafał S Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 10 minut temu, Rafał S napisał: ub duże monitory vintage. ATC SCM50PSL. Nasza sala odsłuchowa ma 20m2 i grają wybitnie. Masz głęboki, precyzyjny dół i całą resztę aspektów, z których słynie ATC a to wszystko okraszone klasycznym designem. Chcesz sprawdzić w domu ? - przyjedziemy, podłączymy, pogadamy. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 22 minuty temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: ATC SCM50PSL. Dzięki, ale 50-tki zbyt duże, a nowe dodatkowo poza budżetem. Jedno mnie zastanawia: czy 50-tki są mniej wymagające metrażowo od 40-tek? Z parametrów podanych przez producenta wynikałoby, że wprost przeciwnie: większe, cięższe i schodzące niżej na basie... Tomek - przepraszam za offtop, ale temat ATC okazał się ekscytujący. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowany) 17 minut temu, Rafał S napisał: 50 Jak jednak szarpniesz się na pięćdziesiątki to przysięgam się pod Bogiem (jak mówię starsze Kobiety w mojej pracy), że z zazdrości kupię ATC SCM20ASL. Edytowano 3 godziny temu przez kaczadupa Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 27 minut temu, Rafał S napisał: Dzięki, ale 50-tki zbyt duże, a nowe dodatkowo poza budżetem. Jedno mnie zastanawia: czy 50-tki są mniej wymagające metrażowo od 40-tek? Z parametrów podanych przez producenta wynikałoby, że wprost przeciwnie: większe, cięższe i schodzące niżej na basie... Nie. Po prostu lepiej kontrolują bas. Aczkolwiek nie dowiesz się tego nie porównując tych dwóch modeli w jednym pomieszczeniu. Tak czy inaczej 50-tki to inna liga i dół mają opanowany do perfekcji. Przypomnę tylko, że jeśli ktoś jest zainteresowany tego typu porównaniami to teraz jest to możliwe nie tylko w Warszawie, ale i w Katowicach 1 Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 20 godzin temu, kaczadupa napisał: Dobre, dobre. Mam tam Kolegę, który pracuje w ratownictwie górniczym, komandos jakich mało, 150 pompek stojąc tylko na rękach robi, człowiek guma do tego więc Katowice mi nie straszne. Teraz nie wiem czy chcę żebyś wpadł z nim z nim czy bez niego 15 godzin temu, kaczadupa napisał: Przecież to może być dyskwalifikacja 80% muzyki. Oczywiście nie musi ale daje do myślenia. E tam. Ja lecę na monitorach studyjnych, co prawda w bliskim polu i nic mnie tak nie cieszy jak ta precyzja, ale to oczywiście kwestia gustu i pokrewnych zainteresowań Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) 39 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: 50-tki to inna liga Dzięki, ale dla mnie są naprawdę zbyt duże. 40-tki kuszą mniejszymi wymiarami i tym, że bas nie schodzi aż tak nisko. Do tego (to już wspólna cecha większości paczek ATC) połączenie niskiej skuteczności z wysoką impedancją, czyli coś, co lubi mój wzmacniacz. No, ale pisząc, że są o tyle słabsze od 50-tek raczej mnie do 40-tek nie zachęcacie. Powtórzę pytanie: a jak mają się scm40 do Dynaudio Confidence 20, które przecież też dobrze znacie. Rozumiem, że 40-tki dadzą więcej średniego basu, większą scenę i źródła, ale ich góra jest już jednoznacznie gorsza od Dynek, czy tak? 49 minut temu, kaczadupa napisał: Jak jednak szarpniesz się na pięćdziesiątki to przysięgam się pod Bogiem (jak mówię starsze Kobiety w mojej pracy), że z zazdrości kupię ATC SCM20ASL. Bez urazy, ale na liście moich motywacji zakupowych akurat ta nie ma najwyższego priorytetu. Edytowano 2 godziny temu przez Rafał S 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) 27 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: Teraz nie wiem czy chcę żebyś wpadł z nim To jeszcze nie wiecie co jest w nim najgroźniejsze. On jest fanatycznym naimowcem, dzielonki, zasilacze do zasilaczy i jeszcze więcej zasilaczy itd. więc ostry facet 27 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: nic mnie tak nie cieszy jak ta precyzja Jak słyszę słowo precyzja to od razu mam przed oczami/uszami Hegla. A już poważnie, to tak jak rozmawialiśmy wcześniej, wiele będzie zależeć od PRE. Myślałem o podpięciu Audiolaba 9000N do 20ASL bo bardzo sympatycznie mi grał ten Audiolabowy grajek z SCM 7 i piecykiem Regi. Jak będę gdzieś w pobliżu Was to podejdę posłuchać aktywnych ATC, nawet z czystej ciekawości co tam jeszcze można wyciągnąć z dźwięku przy aktywnych paczkach. Edytowano 2 godziny temu przez kaczadupa Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 39 minut temu, kaczadupa napisał: To jeszcze nie wiecie co jest w nim najgroźniejsze. On jest fanatycznym naimowcem, dzielonki, zasilacze do zasilaczy i jeszcze więcej zasilaczy itd. więc ostry facet A to jednak zapraszamy 40 minut temu, kaczadupa napisał: Jak słyszę słowo precyzja to od razu mam przed oczami/uszami Hegla. A już poważnie, to tak jak rozmawialiśmy wcześniej, wiele będzie zależeć od PRE. Myślałem o podpięciu Audiolaba 9000N do 20ASL bo bardzo sympatycznie mi grał ten Audiolabowy grajek z SCM 7 i piecykiem Regi. Jak będę gdzieś w pobliżu Was to podejdę posłuchać aktywnych ATC, nawet z czystej ciekawości co tam jeszcze można wyciągnąć z dźwięku przy aktywnych paczkach. Pewnie. Tylko się zapowiedz proszę żebyśmy mogli przygotować jakieś fajne konfiguracje. 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.