marcinmarcin Napisano wczoraj o 07:28 Napisano wczoraj o 07:28 11 godzin temu, pairtick napisał: Jako były już paramedyk, powiem wam kochani jasno: szanujcie nas wszystkich. Nie tylko strażaków - co do których mam wręcz bałwochwalcze uwielbienie, ich wyszkolenia i odwagi - ratowników górniczych pracujących w ekstremalnych warunkach. Ale i też to tych 'zwykłych' ratowników medycznych, ryzykujących wielokrotnie podczas każdego dyżuru - zdrowiem, a nieraz i życiem - ponieważ nigdy nie wiadomo czym was pacjent zarazi. Tak, infekcje to taki 'typowy dzień w biurze' - np. żółtaczka... i 'ciesz się, że nie HIV' 😉 Heh, normalnie pierwszy raz się z Tobą zgadzam... btw, coś strasznie krótki urlop miałeś Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 07:38 Napisano wczoraj o 07:38 (edytowany) 17 godzin temu, kaczadupa napisał: Jak Panowie z Planety widzicie, temat zaczyna być poważny. Żarty się skończyły. To ja się podłączę pod offtop Adama i skieruję następujące pytanie do @Salon Planeta Dźwięku: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Kwestia jest o tyle ciekawa, że poprzedni właściciel moich Dynaudio kupił je właśnie w Waszym salonie oddając Wam w rozliczeniu swoje Scm40. (Nawiasem mówiąc też słuchał w 18m2 i jednym z powodów wymiany był nadmiar basu z ATC.) ATC pociągają mnie o tyle, że mam sporo płyt wydanych przez Telarc Jazz (Oscar Peterson, Ray Brown, Benny Green, Dave Brubeck, George Shearing itd.), które były zrobione właśnie z użyciem kolumn tej marki (różnych modeli, w tym też 40-tek). Kusi mnie trochę, żeby posłuchać tej muzyki tak, jak była ona przygotowana oryginalnie (przynajmniej do pewnego stopnia, bo Telarc używał też robionych na zamówienie konwerterów Meittnera i wzmacniaczy Brystona, których ja oczywiście nie posiadam). Edytowano wczoraj o 07:41 przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano wczoraj o 08:03 Napisano wczoraj o 08:03 16 minut temu, Rafał S napisał: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Też miałem kiedyś chęć zakupu 40, ale właściciel sprzedawał je ze względu na dudnienie w pokoju trochę większym niż moje 17m (nie pamiętam ale miał chyba 20). 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano wczoraj o 08:55 Napisano wczoraj o 08:55 (edytowany) 1 godzinę temu, Rafał S napisał: Ale, jak powiedziałem chodzi to po mnie, tylko, że te skrzynki są zbyt duże do mojego pokoju. Moment, jeżeli masz 18 m², to podłogówki nie są zbyt duże. 55 minut temu, marcinmarcin napisał: ale właściciel sprzedawał je ze względu na dudnienie w pokoju trochę większym niż moje 17m (nie pamiętam ale miał chyba 20). I kolumny na krótszej ścianie? Edytowano wczoraj o 08:56 przez pairtick Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano wczoraj o 09:08 Napisano wczoraj o 09:08 9 minut temu, pairtick napisał: I kolumny na krótszej ścianie? Nie pamiętam jak to było dokładnie, ale sam mi chłop odradził do mnie. 10 minut temu, pairtick napisał: Moment, jeżeli masz 18 m², to podłogówki nie są zbyt duże. U mnie większość podłogowych dudniła, również niektóre monitory miały rezonans - albo pomaga DSP i przycięcie moda 52Hz, albo kolumny które mają mniej basu - te co mam teraz mają małą objętość, OZ i 1 głośnik nisko-średnio tonowy, bliżej im do monitorów niż podłogowych które miałem wcześniej. Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano wczoraj o 09:35 Napisano wczoraj o 09:35 1 godzinę temu, Rafał S napisał: To ja się podłączę pod offtop Adama i skieruję następujące pytanie do @Salon Planeta Dźwięku: jak miałyby się ATC Scm40 do moich Dynaudio Confidence 20 w pokoju 18m2? Kwestia jest o tyle ciekawa, że poprzedni właściciel moich Dynaudio kupił je właśnie w Waszym salonie oddając Wam w rozliczeniu swoje Scm40. (Nawiasem mówiąc też słuchał w 18m2 i jednym z powodów wymiany był nadmiar basu z ATC.) ATC pociągają mnie o tyle, że mam sporo płyt wydanych przez Telarc Jazz (Oscar Peterson, Ray Brown, Benny Green, Dave Brubeck, George Shearing itd.), które były zrobione właśnie z użyciem kolumn tej marki (różnych modeli, w tym też 40-tek). Kusi mnie trochę, żeby posłuchać tej muzyki tak, jak była ona przygotowana oryginalnie (przynajmniej do pewnego stopnia, bo Telarc używał też robionych na zamówienie konwerterów Meittnera i wzmacniaczy Brystona, których ja oczywiście nie posiadam). Rzeczywiście ATC SCM40 mają trochę dołu i czasami wymagają poświęcenia większej ilości czasu na poprawne ustawienie czy dobór elektroniki. Jeżeli zależy Ci na wiernym odwzorowaniu dźwięku to polecam Ci albo wersję aktywną albo nowe 20-stki aktywne. Nic tak nie przypomina monitorów pro-audio jak aktywne ATC Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 10:03 Napisano wczoraj o 10:03 (edytowany) 28 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: Jeżeli zależy Ci na wiernym odwzorowaniu dźwięku to polecam Ci albo wersję aktywną albo nowe 20-stki aktywne. Rozumiem, że w ten subtelny sposób mówicie mi, że pasywne 40-tki w moim skromnym metrażu to przepis na dudnienie. Dzięki, ale kolumny aktywne na razie mnie nie kuszą. A Scm 20 to już w ogóle. Jestem pewien, że są świetne, ale jeżeli miałbym zamienić na coś swoje Confidence 20, to tylko na większe paczki - podłogówki, lub duże monitory vintage. Edytowano wczoraj o 10:03 przez Rafał S Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano wczoraj o 10:15 Napisano wczoraj o 10:15 10 minut temu, Rafał S napisał: ub duże monitory vintage. ATC SCM50PSL. Nasza sala odsłuchowa ma 20m2 i grają wybitnie. Masz głęboki, precyzyjny dół i całą resztę aspektów, z których słynie ATC a to wszystko okraszone klasycznym designem. Chcesz sprawdzić w domu ? - przyjedziemy, podłączymy, pogadamy. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 10:41 Napisano wczoraj o 10:41 22 minuty temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: ATC SCM50PSL. Dzięki, ale 50-tki zbyt duże, a nowe dodatkowo poza budżetem. Jedno mnie zastanawia: czy 50-tki są mniej wymagające metrażowo od 40-tek? Z parametrów podanych przez producenta wynikałoby, że wprost przeciwnie: większe, cięższe i schodzące niżej na basie... Tomek - przepraszam za offtop, ale temat ATC okazał się ekscytujący. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano wczoraj o 10:58 Napisano wczoraj o 10:58 (edytowany) 17 minut temu, Rafał S napisał: 50 Jak jednak szarpniesz się na pięćdziesiątki to przysięgam się pod Bogiem (jak mówię starsze Kobiety w mojej pracy), że z zazdrości kupię ATC SCM20ASL. Edytowano wczoraj o 10:59 przez kaczadupa Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano wczoraj o 11:08 Napisano wczoraj o 11:08 27 minut temu, Rafał S napisał: Dzięki, ale 50-tki zbyt duże, a nowe dodatkowo poza budżetem. Jedno mnie zastanawia: czy 50-tki są mniej wymagające metrażowo od 40-tek? Z parametrów podanych przez producenta wynikałoby, że wprost przeciwnie: większe, cięższe i schodzące niżej na basie... Nie. Po prostu lepiej kontrolują bas. Aczkolwiek nie dowiesz się tego nie porównując tych dwóch modeli w jednym pomieszczeniu. Tak czy inaczej 50-tki to inna liga i dół mają opanowany do perfekcji. Przypomnę tylko, że jeśli ktoś jest zainteresowany tego typu porównaniami to teraz jest to możliwe nie tylko w Warszawie, ale i w Katowicach 2 Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano wczoraj o 11:36 Napisano wczoraj o 11:36 20 godzin temu, kaczadupa napisał: Dobre, dobre. Mam tam Kolegę, który pracuje w ratownictwie górniczym, komandos jakich mało, 150 pompek stojąc tylko na rękach robi, człowiek guma do tego więc Katowice mi nie straszne. Teraz nie wiem czy chcę żebyś wpadł z nim z nim czy bez niego 15 godzin temu, kaczadupa napisał: Przecież to może być dyskwalifikacja 80% muzyki. Oczywiście nie musi ale daje do myślenia. E tam. Ja lecę na monitorach studyjnych, co prawda w bliskim polu i nic mnie tak nie cieszy jak ta precyzja, ale to oczywiście kwestia gustu i pokrewnych zainteresowań 1 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 11:46 Napisano wczoraj o 11:46 (edytowany) 39 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: 50-tki to inna liga Dzięki, ale dla mnie są naprawdę zbyt duże. 40-tki kuszą mniejszymi wymiarami i tym, że bas nie schodzi aż tak nisko. Do tego (to już wspólna cecha większości paczek ATC) połączenie niskiej skuteczności z wysoką impedancją, czyli coś, co lubi mój wzmacniacz. No, ale pisząc, że są o tyle słabsze od 50-tek raczej mnie do 40-tek nie zachęcacie. Powtórzę pytanie: a jak mają się scm40 do Dynaudio Confidence 20, które przecież też dobrze znacie. Rozumiem, że 40-tki dadzą więcej średniego basu, większą scenę i źródła, ale ich góra jest już jednoznacznie gorsza od Dynek, czy tak? 49 minut temu, kaczadupa napisał: Jak jednak szarpniesz się na pięćdziesiątki to przysięgam się pod Bogiem (jak mówię starsze Kobiety w mojej pracy), że z zazdrości kupię ATC SCM20ASL. Bez urazy, ale na liście moich motywacji zakupowych akurat ta nie ma najwyższego priorytetu. Edytowano wczoraj o 11:47 przez Rafał S 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowany) 27 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: Teraz nie wiem czy chcę żebyś wpadł z nim To jeszcze nie wiecie co jest w nim najgroźniejsze. On jest fanatycznym naimowcem, dzielonki, zasilacze do zasilaczy i jeszcze więcej zasilaczy itd. więc ostry facet 27 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał: nic mnie tak nie cieszy jak ta precyzja Jak słyszę słowo precyzja to od razu mam przed oczami/uszami Hegla. A już poważnie, to tak jak rozmawialiśmy wcześniej, wiele będzie zależeć od PRE. Myślałem o podpięciu Audiolaba 9000N do 20ASL bo bardzo sympatycznie mi grał ten Audiolabowy grajek z SCM 7 i piecykiem Regi. Jak będę gdzieś w pobliżu Was to podejdę posłuchać aktywnych ATC, nawet z czystej ciekawości co tam jeszcze można wyciągnąć z dźwięku przy aktywnych paczkach. Edytowano 23 godziny temu przez kaczadupa Odpisz, cytując
Salon Planeta Dźwięku Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu 39 minut temu, kaczadupa napisał: To jeszcze nie wiecie co jest w nim najgroźniejsze. On jest fanatycznym naimowcem, dzielonki, zasilacze do zasilaczy i jeszcze więcej zasilaczy itd. więc ostry facet A to jednak zapraszamy 40 minut temu, kaczadupa napisał: Jak słyszę słowo precyzja to od razu mam przed oczami/uszami Hegla. A już poważnie, to tak jak rozmawialiśmy wcześniej, wiele będzie zależeć od PRE. Myślałem o podpięciu Audiolaba 9000N do 20ASL bo bardzo sympatycznie mi grał ten Audiolabowy grajek z SCM 7 i piecykiem Regi. Jak będę gdzieś w pobliżu Was to podejdę posłuchać aktywnych ATC, nawet z czystej ciekawości co tam jeszcze można wyciągnąć z dźwięku przy aktywnych paczkach. Pewnie. Tylko się zapowiedz proszę żebyśmy mogli przygotować jakieś fajne konfiguracje. 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu 5 godzin temu, kaczadupa napisał: To jeszcze nie wiecie co jest w nim najgroźniejsze. On jest fanatycznym naimowcem, dzielonki, zasilacze do zasilaczy i jeszcze więcej zasilaczy itd. Kolumny też ma dzielone? 😉 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Kudos super 20, do starego Naima petarda. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Co kto lubi 🤷 Ja, nim kupiłem swoje, przymierzałem się dość długo. Oczywiście, w międzyczasie, słuchałem na innych Tannoyach. 2 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu @Rafał S Słuchałem modelu ATC SCM25A Pro Mk2 i jest zajebisty, siedziałem w bliskim i dalekim polu, zwinność, lekkość,precyzja, syfy z hi fi nawet nie mają podjazdu. Odpisz, cytując
michaudio Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Pod warunkiem, że lubi się studyjne brzmienie, pokazujące w starszych, słabszych jakościowo nagraniach, cały syf niedoróbek realizacyjnych niczym mikroskop. W sam raz dla masochistów... Odpisz, cytując
S!N! Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu @michaudioBzdura często powielana przez tych co nie mieli okazji posłuchać klasy premium , przykładowo neumanny tak samo jak te powyżej nie kaleczą starych nagrań, wręcz przeciwnie często wyciągaj z nich więcej kwintesencji i muzyki oraz delikatności , niż sterylne audiofilskie zestawy, które właśnie takie tracki zabijają. Odpisz, cytując
Kraft Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Czyli studyjne upiększają, a audiofilskie pokazują prawdę? 2 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) @KraftNie zrozumiałeś, tu Ci wyjaśnia…. ale w sumie nie wiem czy jest jak dla Ciebie wzmaki grają tak samo . https://audio.com.pl/testy/stereo/aktywne-zespoly-glosnikowe/4074-neumann-berlin-kh-150-aes67 Edytowano 4 godziny temu przez S!N! Odpisz, cytując
Kraft Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) Przeczytałem. To chyba jednak Ty źle zrozumiałeś (tekst recenzji). "Są sprawiedliwe wobec nagrań lepszych i gorszych. Nie znaczy to wcale, że piętnują starsze; wręcz przeciwnie – często pokazują ich kunszt i wyciągają z nich więcej muzycznej esencji niż z wielu współczesnych realizacji "audiofilskich", które brzmią bardziej sterylnie." Edytowano 4 godziny temu przez Kraft 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) Cyt.: barwa średnicy może często wydawać się sucha i szara – to pochodna jej neutralności; jest jednak dobre różnicowanie, nagrania otwierają różne perspektywy i klimaty. Koniec cytatu. Życzę smacznego. Ps. Zauważyłem jedną rzecz, która notorycznie powtarza się w recenzjach naszego Audio. Gdy opisują klamoty grające naturalnie czyli z lekkim ociepleniem to piszą, że to naturalność a nie neutralność daje nam więcej perspektyw, możliwości. A gdy piszą o neutralnym graniu to twierdzą, że nagrania otwierają różne perspektywy i klimaty. Ogólnie piszą tak, żeby zadowolić każdego dystrybutora i czytelnika. Chociaż „wysypali się” na teście słuchawek T+A, gdzie jasno dali do zrozumienia, że dla siebie zawsze wybiorą naturalność, lekkie ciepło, bliskość średnicy niż chłodną, precyzyjną i studyjną neutralność, muzykę na wyciągnięcie ręki a nie jej „obserwowanie” jako całości z dystansu. I ja to rozumiem, do słuchania w domu wybierają więcej przyjemności. Edytowano 4 godziny temu przez kaczadupa 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.