Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, P-na napisał:

No to dam przykład na sterowniczym Olflex

3x2,5mm^ polecany przez Tomanka (muł do potęgi) może by się nadał jako głośnikowy do starego Marantz gdzie sypały asymilantami.

A Olflex 110 G7 1,5 mm^  czyli 7x1,5 który był budulcem kabli w nieistniejącej firmie z Łodzi a jakie miał recenzje !.

Obecnie kabel wykorzystywany i wdrażany na rynek ze zmienioną otulinom firma M.......  (sprawdzone poprzez zakup kontrolowany) 

 

Zdjęć nie potrzebuję mam tego widoku po uszy i obcowanie z ludzmi z działu badawczego .

To będę cham i pokażę,  aollf.ef nijak się mado czegoś takiego jak poniżej, to żaden przykład. 

 

 

IMG20221228215319_20221228235909.jpg

1 godzinę temu, P-na napisał:

Obecnie kabel wykorzystywany i wdrażany na rynek ze zmienioną otulinom firma M.......  (sprawdzone poprzez zakup kontrolowany) 

 Mowa o Melodice, nie chciałbym tego za darmo.

A to jak są kable zakonczone też ma znaczenie.

Więcej rzeczy ma znaczenie,  nie będę ich wymieniać, każda z nich to kolejny krok, żeby takikabelek sprawdził sie jak najlepiej.

Moment siły przy skrecaniu do wtyków również, ale to pewno wiesz z takim  "doświadczeniem" 😁

 

 

IMG_20220328_160051.jpg

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, P-na napisał:

więc mała rada zanim się zabierzesz do pracy poświęć czas na wpisy o budowie DIY na różnych forach gdzie te sprawy już przerabiali

Taaaaa...

Z jednego z takich for przysłali mi kabelki do poprawy, niektórzy koledzy wiedzą o czym mówię, bo pokazywałem te kwiatki.

Ba, tak zwani producenci i branża wołają o pomstę do nieba, jak się robi wiwisekcję jednego, czy drugiego kabelka.

20 minut temu, dorsz napisał:

Panowie, no sam nie wiem. Dać to na wyciągarkę, czy na CNC?

Dawaj na wyciągarkę jak lubisz ciągnąć druta 😆😆😆

Sorry, nie mogłem się powstrzymać 😉

2 godziny temu, Krzychu0304 napisał:

Myślałem trochę się wzorować na tym yarbo; zawinąć każdy drut warstwą teflonu(wacham się), skręcić trzy druty w pojedyńczą żyłę, zawinąć teflonem(w razie czego zacisnąć na końcach termokurcze) i pobielić końcówki. Zrobić jeszcze dwie identyczne żyły. Trzy żyły skręcić, zawinąć teflonem, założyć oplot miedziany i rurkę termokurczliwą, a na koniec wtyki. 

Nie zrobisz tego tak dobrze jak maszynowo zaplatane przewody o wypelnieniu z bawełny, czy innych kevlarach zapomnij.

Wiem, że takie poglądowe zdjęcia jak Yarbo, czy inne pobudzają wyobraźnię....

Każde zginanie i skręcanie przewodu, bedzie luzować go pstarałeś się zrobić na początku. 

Oplot nie zawsze jest wskazany, jak ktoś usilnie nalega i chce, to OK.

Tym też można spitolić walory kabla,  jak słabą i tanią wtyczką.

 

 

Edytowano przez DiBatonio
Napisano
1 godzinę temu, DiBatonio napisał:

Nie zrobisz tego tak dobrze jak maszynowo zaplatane przewody o wypelnieniu z bawełny, czy innych kevlarach zapomnij.

Wiem, że takie poglądowe zdjęcia jak Yarbo, czy inne pobudzają wyobraźnię....

Każde zginanie i skręcanie przewodu, bedzie luzować go pstarałeś się zrobić na początku. 

Oplot nie zawsze jest wskazany, jak ktoś usilnie nalega i chce, to OK.

Tym też można spitolić walory kabla,  jak słabą i tanią wtyczką.

 

 

Dobrze zdaję sobie z tego sprawę, dlatego pominę bardziej skomplikowane technologicznie wypełnienia czy sploty. Mam pewne obawy czy dobrze wykonam splot potrójny symetryczny, chociaż splot podwójny i warkoczykowy są prostrze do wkonania.

Jeszcze kwestia ekranu; wiem że czasami się go nie stosuje(zwykle w przewodach ze splotem warkoczykowym), ale nie jestem w stanie określić kiedy warto go zastosować a kiedy nie... Byłbym wdzięczny jeśli byś to rozjaśnił, a przynajjmniej powiedział czy w tym konkretnym przypadku warto zastosować oplot.

A co do wtyczek to zamówiłem takie najprostrze z aliexpres z pozłacanymi stykami, za niecałe 40zł/para. Zdaję sobie sprawę że nie zagrają one najlepiej, ale z drugiej strony ten kabel to eksperyment kosztujący ~30zł/m... Jak się uda to zawsze mogę wymienić na porządniejsze. 

Hdf6e97dd6949424d95688ccacac27016n.thumb.webp.6a9aaeec3915f423015be62414d21997.webp

 

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Krzychu0304 napisał:

Jeszcze kwestia ekranu; wiem że czasami się go nie stosuje(zwykle w przewodach ze splotem warkoczykowym), ale nie jestem w stanie określić kiedy warto go zastosować a kiedy nie... Byłbym wdzięczny jeśli byś to rozjaśnił, a przynajjmniej powiedział czy w tym konkretnym przypadku warto zastosować oplot.

Tak w tym konkretnym przypadku dobrze by taki oplot nałożyć na ekran zewnetrzny.

Natomiast temat wpływu zakłóceń i ekranowania dobrze opisal Mariusz tutaj i On lepiej to wytłumaczy.

Myślę, że tam, gdzie nie ma dużej ilości kabli i plątaniny, jak u Tomka4446 😉  taki ekran nie jest aż tak bardzo potrzebny, zresztą Furutech Alpha3 też nie ma ekranu i opinie ma dobre.

Trzeba tylko pamiętać o drenażu i spływie z takiego ekranu do uziemienia po stronie wtyku schuko, chociaż widziałem kabelki marki i nazwy nie wymienię, gdzie ekran był, ale z żadnej ze stron nie był połączony z żyłą PE.

O wtykach jakie zaproponowałeś nie będę się wypowiadał, ale najtańsze i dobre jakie znam, które mają też dobre opinie wśród użytkowników bardzo drogich kabli, to Wattgate Classic po 100zl/szt.

Trzeba tylko oprawić tulejkami chociaż w takiej wtyczce, gdzie śrubka dociska/wrzyna się w przewód w tanich wtykach chyba po stronie IEC są zaciski z blaszek, na upartego tu można włożyć goły przewód. 

Bardzo fajnie sprawdza się miks wtyków np rod/Cu, czy rod/gold.

 

 

Edytowano przez DiBatonio
Napisano
19 godzin temu, Krzychu0304 napisał:

Myślałem trochę się wzorować na tym yarbo; zawinąć każdy drut warstwą teflonu(wacham się), skręcić trzy druty w pojedyńczą żyłę, zawinąć teflonem(w razie czego zacisnąć na końcach termokurcze) i pobielić końcówki. Zrobić jeszcze dwie identyczne żyły. Trzy żyły skręcić, zawinąć teflonem, założyć oplot miedziany i rurkę termokurczliwą, a na koniec wtyki. 

Zastanawiam się czy jest lepiej użyć 3 czy 6 żył oraz czy lepiej jest je zaplatać w skrętkę czy warkocz

Ja myslalem i nadal gdzie mi chodzi po głowie kabel jak yarbo 1100 ale zrobiony z przeplotem. 

Skręcasz ze sobą 6 przewodów w dość grubej izolacji każdy. Robisz w ten sposob 3 takie główne żyły. Z każdej żyły bierzesz po dwa przewody i robisz z tego fazę. To samo robisz dla neutralnego i dla uziemienia. W takiej konfiguracji teoretycznie nie potrzebujesz ekranu, bo skręcenie razem tych 6 przewodów w żyle eliminuje lub bardzo ogranicza zakłócenia. Ze względów bezpieczeństwa stosowałbym tak jak napisałem gruba izolację. 

Takie coś chciałbym kiedys zrobić, nawet niekoniecznie z miedzi OCC gdyż ona dociąża dzwiek, a czasami nie jest to wskazane

Problemem byłaby izolacja zewnętrzna. Tu nie mam pomysłu jak to sensownie i z czego by zrobic

Napisano (edytowany)

Która miedź OCC dociąża? 

Mam z taką do czynienia w drucikach od Neotecha hook up wire w teflonie i zupełnie odwrotne wrażenia.

W Oyaide zgoda, jest dociążenie przekazu, ale jest też dźwięczność na górze i barwa w średnicy. 

 

Edytowano przez DiBatonio
Napisano
3 minuty temu, DiBatonio napisał:

Która miedź OCC dociąża? 

Miedź OCC neotecha w kablu DC dociąża. Mam dwa takie kable w różnej geometrii i na roznych grubosciach i leżą w szafie bo za bardzo dociążaja. Kabel DC na srebrze Sonus Oliwa jest dużo lepszy i nic nie wyostrza.

Kto hobbystycznie i z ciekawosci sam robi kable wie że miedź occ właśnie dociąża. 

Świadkiem jest nasz wspólny kolega który slyszal to zjawisko i u siebie i u mnie, a więc na roznych zestawach. 

Napisano
10 godzin temu, DiBatonio napisał:

Tak w tym konkretnym przypadku dobrze by taki oplot nałożyć na ekran zewnetrzny.

Natomiast temat wpływu zakłóceń i ekranowania dobrze opisal Mariusz tutaj i On lepiej to wytłumaczy.

Myślę, że tam, gdzie nie ma dużej ilości kabli i plątaniny, jak u Tomka4446 😉  taki ekran nie jest aż tak bardzo potrzebny, zresztą Furutech Alpha3 też nie ma ekranu i opinie ma dobre.

Trzeba tylko pamiętać o drenażu i spływie z takiego ekranu do uziemienia po stronie wtyku schuko, chociaż widziałem kabelki marki i nazwy nie wymienię, gdzie ekran był, ale z żadnej ze stron nie był połączony z żyłą PE.

O wtykach jakie zaproponowałeś nie będę się wypowiadał, ale najtańsze i dobre jakie znam, które mają też dobre opinie wśród użytkowników bardzo drogich kabli, to Wattgate Classic po 100zl/szt.

Trzeba tylko oprawić tulejkami chociaż w takiej wtyczce, gdzie śrubka dociska/wrzyna się w przewód w tanich wtykach chyba po stronie IEC są zaciski z blaszek, na upartego tu można włożyć goły przewód. 

Bardzo fajnie sprawdza się miks wtyków np rod/Cu, czy rod/gold.

 

 

Właśnie ten wpis Mariusza+wpis o kablu "Helix"(który jest w mojej opinii konstrukcją całkowicie szaloną; któż normalny przy skręcaniu kabla, wzoruje się na budowie transformatora?!) sprawił że dodałem 2+2(Na tyle na ile zrozumiałem, dobry kabel zasilający dal audio posiada względnie wysoką indukcyjność i pojemność pasożytniczą, dzięki czemu działa trochę jak filtr sieciowy) i zdecydowałem się na własnoręczne skręcenie kabla, które pozwala, przynajmniej teoretycznie, na uzyskanie znacznie większej pojemności i induktancji niż w kablach gotowych.

Akurat ja mam całkiem srogą plątaninę kabli(czy wspominałem że mój zestaw audio współdzieli biurko razem z pecetem i dwoma monitorami?); 6 zasilających, 2 hdmi, lan, 3 usb, coax + głośnikowe i interconektory.

Sprawdzałem pętle masy miernikiem(odłączyłem wtyczki i sprawdzałem "zwarcie" pomiędzy ich masami); nie występują pomiędzy konwerterem usb/spidf, daciem i wzmacniaczem, chociaż występuję pętla masy pomiędzy konwerterem a pc, to producent konwertera(singxer su-1) twierdzi że zapewnia on izolacje galwaniczną portu usb, opartą o dwa transformatory.

 

 

1 godzinę temu, Mikelas76 napisał:

Ja myslalem i nadal gdzie mi chodzi po głowie kabel jak yarbo 1100 ale zrobiony z przeplotem. 

Skręcasz ze sobą 6 przewodów w dość grubej izolacji każdy. Robisz w ten sposob 3 takie główne żyły. Z każdej żyły bierzesz po dwa przewody i robisz z tego fazę. To samo robisz dla neutralnego i dla uziemienia. W takiej konfiguracji teoretycznie nie potrzebujesz ekranu, bo skręcenie razem tych 6 przewodów w żyle eliminuje lub bardzo ogranicza zakłócenia. Ze względów bezpieczeństwa stosowałbym tak jak napisałem gruba izolację. 

Takie coś chciałbym kiedys zrobić, nawet niekoniecznie z miedzi OCC gdyż ona dociąża dzwiek, a czasami nie jest to wskazane

Problemem byłaby izolacja zewnętrzna. Tu nie mam pomysłu jak to sensownie i z czego by zrobic

W sumie całkiem niezły pomysł, tylko musiałbym pokombinować, jak uzyskać ładny splot symetryczny z 6 drutów, bo raczej nie będę w stanie zapleść go z reki...

Napisano (edytowany)

@Mikelas76

O.K.

To na tle srebra w kablu DC zasilacza.

Robiłem też komuś z Cu OCC głośnikowy Ramm Audio Amadeus 5 mk II i w porównaniu do Albedo  Monolith  nie odczułem jakiegoś dociążenia, ale wtyki były srebrzone. 

Widocznie  nie ma reguły.

A ten sam świadek u mnie słyszał jak hook up wire OCC Neotecha w okablowaniu wewnętrznym wzmacniacza dodawał "życia" i dźwięczności. 

😉 

 

Edytowano przez DiBatonio
Napisano
52 minuty temu, DiBatonio napisał:

Widocznie  nie ma reguły.

widocznie

52 minuty temu, DiBatonio napisał:

ten sam świadek u mnie słyszał jak hook up wire OCC Neotecha w okablowaniu wewnętrznym wzmacniacza dodawał "życia" i dźwięczności.

Nie wiem co wlasciwie było w tym moonie. 

Ja porownywalem kable dc : diy z miedzi OCC, diy ze srebra SO oraz oryginalny kabel od zasilacza PD.

 

Napisano
Dnia 29.12.2022 o 07:59, DiBatonio napisał:

temat wpływu zakłóceń i ekranowania dobrze opisal

PMA na ASR. W skrócie. Przewód bez ekranu sieje na zewnątrz i to pole EM może wpływać na poziom szumu i zakłóceń w układzie. Wpływ jest niewielki ale przy sprzyjających wiatrach jeżeli w systemie jest dużo przewodów i pętle masowe to będzie ogólnie dynamika układu mniejsza bo szum większy. W krytycznych sytuacjach będą zakłócenia słyszalne wiec nie tylko dynamika ucierpi.

Na gifie zmajstrowałem jak pole EM z dwóch sieciówek, ekranowanej i nieekranowanej indukuje zakłócenia w przewodzie podłączonym do pętli pomiarowej. Te zakłócenia w przewodzie to od zwykłego wzmacniacza D klasy Hypexa nCore. Zasilacze impulsowe sypią śmieciami jeszcze gorzej. Dobry ekran nie jest zły ale warto zadbać ogólnie o zmniejszenie wpływu zakłóceń w audio. 

Oczywiście skala zakłóceń jest mała ale zwielokrotniając liczbę przewodów zasilających czy innych przewodów sygnałowych, które będą zapętlone efekt będzie odpowiednio większy.

Pozdrawiam.

gif sieciówka.gif

Dnia 29.12.2022 o 19:11, Krzychu0304 napisał:

Sprawdzałem pętle masy miernikiem(odłączyłem wtyczki i sprawdzałem "zwarcie" pomiędzy ich masami); nie występują pomiędzy konwerterem usb/spidf, daciem i wzmacniaczem, chociaż występuję pętla masy pomiędzy konwerterem a pc, to producent konwertera(singxer su-1) twierdzi że zapewnia on izolacje galwaniczną portu usb, opartą o dwa transformatory.

Czasami nie dojdziesz prawdy, gdzie tworzy się pętla. Trzeba by było każdy egzemplarz sprzętu prześwietlić. Dobrym sposobem jest odizolowanie się od sieci poprzez trafo separacyjne jak w tym przykładzie. Wyraźnie widać, że poprzez likwidacje pętli zmniejsza się wypadkowy szum układu co przekłada się na lepszą dynamikę. 

Chodzi mi po głowie pomysł na zbudowanie takiej rozbudowanej listwy z DC blokerem na wejściu, trafem separacyjnym i kompletem gniazd filtrowanych i niefiltrowanych. Można kupić ale niestety sporo kosztują ;) 

 

trafo separujące.jpg

  • 2 weeks later...
Napisano
9 godzin temu, ozzeczek napisał:

cześć, szukam kabla zasilającego do Harman Kardon AVR 365. Ktoś może ma do sprzedania? W sieci jakoś pusto w tym temacie.

Spokojnie zaraz będą sie tutaj użytkownicy licytować między sobą który to najlepszy dla Ciebie 🤣 

Z mojej strony proponuje w Twoim przypadku udać sie do sklepu elektrycznego i zakupić standartowy kabel.

Pozdr.

Napisano
3 minuty temu, DiBatonio napisał:

Przeca to było pytanie prowokujące,

No niekoniecznie prowokujace. Wchodząc na grafike w wyszukiwarce i wpisujac h/k avr pojawiaja sie różne harmany z kablem na stałe zamontowanym bez mozliwosci podmianki. Te kabelki to nie żadne hi-end dlatego zaproponowałem...

 

9 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Z mojej strony proponuje w Twoim przypadku udać sie do sklepu elektrycznego i zakupić standartowy kabel

 

Pomogłem w przeciwieństwie do niektorych tutaj 🧐

Napisano (edytowany)
17 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Wystraszyłem ich tym wpisem widocznie. Przepraszam

Zazwyczaj sie pojawiali w tego typu tematach.

Nie, ja myślę, że mają olew na takie teksty 😛

 

9 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

No niekoniecznie prowokujace. Wchodząc na grafike w wyszukiwarce i wpisujac h/k avr pojawiaja sie różne harmany z kablem na stałe zamontowanym bez mozliwosci podmianki. Te kabelki to nie żadne hi-end dlatego zaproponowałem

Do Harmana też bym nic innego nie zaproponował, jeśli w ogóle cokolwiek 😁

No może...

https://www.speckable.pl/pl/product/24010,kabel-do-falownikow-2xslcy-j-0-6-1kv-4x2-5-bitner

 

10 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Pomogłem w przeciwieństwie do niektorych tutaj 🧐

Skąd wiesz? To tylko Twoja samoocena.

 

Edytowano przez DiBatonio
Napisano (edytowany)

Wiesz Jac  to są 2 byty które bez siebie nie mogą żyć 😁 myślę że każdy trochę racji tym drugim przyznaje ale w myślach 😂 

A wracając do sprawy,aż sprawdziłem tego Harmana , bo miałem avr255 , 12 lat a teraz w piwnicy się ukrywa i on miał przewód na stałe.

Edytowano przez Dedal75
Napisano (edytowany)
14 minut temu, Dedal75 napisał:

A wracając do sprawy,aż sprawdziłem tego Harmana , bo miałem avr255 , 12 lat a teraz w piwnicy się ukrywa i on miał przewód na stałe.

Ten niewyobrażalnie cienki kabel chyba nawet jest bez żyły PE i ekranu.🤔

Edytowano przez Chyba Miro 84

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...